Esimerkki dieetti ruokavalio.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, voisiko joku heittää tänne esimerkki ruokavalion diietille (suurinpiirtein)?
Mittani ovat 186/97 ja aattelin jonnekin tonne 85:een tiputella kesäksi. Itse dietin ajattelin aloittaa uudenvuoden(aaton) jälkeen. En vain löytänyt sopivaa threadia mistään. Pointti olisi myös se, että kaikki "lisuke ostettavat" (mitä ei kotonta joka päivä saa) olisivat mahdollisimman halpoja. Eli ettei minun tarvitse joka päivä ostaa jtn maitorahkaa... Vaan vaikkapa jtn halvempaa. jne.
Voihan niitä sitten muokkailla jne, mutta siis sellainen perusrunko.

rahka, paistijauheliha, tonnikala, kaurahiutaleet, söörtsi, riisi, hernemaissipaprika

Noita sopivissa suhteissa sopivia määriä :eek:

Joo jotain tuommosta, rahkaa kauraa aamulla ja raejuustoo öljyä illalla ja kaikkee muuta terveellistä ja proteiinipitoista välissä. Hiilareita&rasvoja ei mieluusti samalla kertaa :)

:offtopic: joonan dieettivalio on kyl lihiksii ja mövenpickkiä ;)

-Marchi- sanoi:
ettei minun tarvitse joka päivä ostaa jtn maitorahkaa... Vaan vaikkapa jtn halvempaa.
Maitorahkahan on helvetin halpa, hyvänmakuinen ja helppo mukana kuskattava proteiinin lähde. 55senttiä purkki :kuola:

-Marchi- sanoi:
Niin, voisiko joku heittää tänne esimerkki ruokavalion diietille (suurinpiirtein)?
Mittani ovat 186/97 ja aattelin jonnekin tonne 85:een tiputella kesäksi. Itse dietin ajattelin aloittaa uudenvuoden(aaton) jälkeen. En vain löytänyt sopivaa threadia mistään. Pointti olisi myös se, että kaikki "lisuke ostettavat" (mitä ei kotonta joka päivä saa) olisivat mahdollisimman halpoja. Eli ettei minun tarvitse joka päivä ostaa jtn maitorahkaa... Vaan vaikkapa jtn halvempaa. jne.

No kyllä maitohaka on sieltä halvimmasta päästä kun diettiruokia haetaan, 55c purkki ehrmannia ei mun mielestä kyllä paljoo ole.

Edit, hidas

Ja ehrmannin puolustukseks on hyvän hinnan lisäksi sanottava sen ylivertainen koostumus kilpailijoihinsa nähden (vrt. valion ja ingmannin sementit ja exquisan velli)...

Bloo viitannee siihen, että hiilareiden nauttiminen olisi syytä painottaa aamuun ja rasvojen iltaan... Tuskin hän tällä muuta hakee...

Hämmer sanoi:
Ja ehrmannin puolustukseks on hyvän hinnan lisäksi sanottava sen ylivertainen koostumus kilpailijoihinsa nähden (vrt. valion ja ingmannin sementit ja exquisan velli)...

Ehrmann on hyvää ja halpaa tavaraa, mutta itselläni Ehrmannin vaihtoehto on Lidlin Milbona-rahka. 500 g purkki 99 c (eli halvempi kilohinta kuin Ehrmannilla), proteiinipitoisuus suurempi ja mikä itseäni erityisesti miellyttää on se, että Milbona ei ole läheskään niin hapanta kuin esim. Valion rahka.

-Marchi- sanoi:

Kuinkahan paljon mahdat nyt syödä?Elikkä päivän kalorit noin?Ja kuinka paljon niistä proteiineja,rasvoja,hiilareita?
Kuinkas usein salillla käyt?
Jos sokeri pitoiset ruuat maistuu niin jätä ne pois kokonaan,sitten myös kaikki eines ruuat. Suosi vähä rasvaista lihaa, koska rasvaisissa lihoissa on paljon huonoa rasvaa. Vähärasvaisiin lihoihin voit tarpeen mukaan lisätä rypsi- tai oliiviöljyä. Vähä rasvaista lihaa on paistijauheliha 10-7% on ok! sitten kanan ja kalkkunanrinta sekä sisäfileet ja naudan sisäpaisti.Lohi ja kalat muutenkin ovat terveellisiä vaikka esim lohi sisältää paljon rasvaa, koska kalarasva on terveellistä. Sitä kannattaa syödä ainakin kerran viikossa, jos vain voi sitä syödä.
www.fineli.fi löytyy hyvin elintarvikkeiden ravintopitoisuudet.Käy katsomassa.
Ite olen dietillä parhaillaan ja syön joka päivä eri tavalla joten on vaikea uskoa että joku noudattais jotain kaavaa..
Senhän tiedät että hiilarit laskee mitä enemän kello tulee ja protskut taas nousee.
Mä vaikka pistän esimerkiksi mun dietin yhden päivän 5.12
13.30 (Mulle aamu)
leipää
leikkelettä
kurkkua
pilttiä
appelsiini täysmehu
15.30
lohta
tomaattimurskaa
riisiä
leipää
juustoa
18.30
piltti
banaani
20.30
leipä
tomaattimurska
tonnikala
juusto
ananas
23.30
rahka
mustikka

En laittanut määriä, koska olen tyttö ja pikkasen pienempi kuin sä, niin niistä ei sulle olisi hyötyä. Sitä pystyy elään dietillä ihan normaalisti kun pitää kiinni päivän kokonaiskalorimäärästä.
Tsemppiä diettailuun!
:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
emiliana sanoi:
Kuinkahan paljon mahdat nyt syödä?Elikkä päivän kalorit noin?Ja kuinka paljon niistä proteiineja,rasvoja,hiilareita?
Kuinkas usein salillla käyt?
:rock:

Olen aina syönyt paljon ja dieetti jo nyt hirvittää minua, olen myös suht perso makealle, mutta koska olen niin pa, on karkitkin jääneet jo PALJON vähemmälle. Säästän nekin rahat sitten johonkin muuhun. Salilla käyn 2 krt viikossa (2krt kroppa viikossa systeemillä) ja aerobistakin voisi semmoiset 1-2 tuntia päivässä käydä tekemään. (sekä ajattelin käydä ajelemaan salille pyörällä, jos vain viitsin) höm, en osaa yhtään sanoa mtn päivän kalorimäärää, koska en pidä niiden laskemista niin merkitsevänä. Kumminkin aika paljon. esim. aamulla olen tottunut syömään sen kaurapuuron, pari palaa ruislepää lisukkeineen sekä pari lasia maitoa. Tuon aamulla ja sitten seuraavaksi koulussa, jolloin pari palaa näkkäriä ja mahd. iso kasa ruokaa. Sitten välipala (pari ruisleipää tms) ja seuraavaksi päivälliseksi ihan vain kotiruokaa. Enköhän minä tarpeeksi kaikkea saa, kun tuota kehittymistäkin on hieman esiintynyt.
Mhhp, entä jos ostaa tuota Lidlin maitorahkaa ja syö aina puolet(?)(1/3?) siitä paketista päivässä? Mtn järkeä? Eli viikossa kuluisi semmoiset 3pkt. Yrittäisin joka aterialla saada sen 30-45gr protskua ja jos ei muuten, niin proteiinijauhosta sitten.
Olisiko esim. aamiaiseksi hyvä: kaurapuuroa+maitorahkaa+pari pilleriä kalanmaksaöljyä
päivälliseksi: kouluruokaa, mutta kohtuullisesti hiilareita jne.?
Entäs ilta, tartteeko syödä mtn jos on ottanut aika tukevan lounaan?
(toi raejuusto eitaida mennä oikeina alas, käykö sen tilalle kans toi rahka?)

Mua käy vähän hirvittämään noi kaikenmaailman sisäfilee-pihvit, ne ei taida ihan tälle kukkarolle sopia.

ja ps. Jos haluaa jauhelihastaan extra-low fat:iä, niin kannattaa ruskistamisen jälkeen kallistaa pannua ja lusikalla ottaa reunaan valuvat rasvat pois ja antaa vaikka pikkulinnuille.

-Marchi- sanoi:
ps. Jos haluaa jauhelihastaan extra-low fat:iä, niin kannattaa ruskistamisen jälkeen kallistaa pannua ja lusikalla ottaa reunaan valuvat rasvat pois ja antaa vaikka pikkulinnuille.

:offtopic: Ei saa antaa pikkulinnuille mitään rasvaista tai suolaista, niille tulee kauhea jano ja sitten ne kuolee siihen, ku ne ei saa juotavaa, sillä kaikki purot ja lätäköt on jäässä näin talvella. :(

;)

Itte syön dietillä aina saman kaavan mukaan. Ei tarvitse laskea kaloreita joka päivä ja ruokavalio on maksimaalisen edulliseksi laskettu ja mietitty.
Eli periaatteessa menee vain rahkaa, tonnikalaa, oliivi-, kala- ja rypsiöljyä, ruisleipää, maapähkinöitä, kurkkua, tomaattia, salaattia, margariinia, juustoa ja kalkkunaleikettä.
Lisäksi sitten kerran päivässä hera ja maitoproteiinia.

screwdriver sanoi:
Itte syön dietillä aina saman kaavan mukaan. Ei tarvitse laskea kaloreita joka päivä ja ruokavalio on maksimaalisen edulliseksi laskettu ja mietitty.
Eli periaatteessa menee vain rahkaa, tonnikalaa, oliivi-, kala- ja rypsiöljyä, ruisleipää, maapähkinöitä, kurkkua, tomaattia, salaattia, margariinia, juustoa ja kalkkunaleikettä.
Lisäksi sitten kerran päivässä hera ja maitoproteiinia.

Kerro esimerkki päivä dieetistäsi. Jos viitsit :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom