Eroon säästöliekistä?

Hieman pohjustusta näin alkuun.
Olen siis ollut koko lapsuuteni ja murros ikäni ylipainoinen. Asia on mua aina häirinnyt, nolottanut ja ahdistanut. Viime syksyllä aloin sitten tekemään elämäntapa remonttia ja alku sujuikin hyvin. Kiinnostuin ruuan laadusta ja halusin saada ruuistani mahdollisimman paljon hyvää energiaa ja hyötyä. Ensin liikuin uimalla ja lenkkeilemällä, ostin kuitenkin vajaa vuosi sitten salikortin ja aloin käymään siellä säännöllisesti n. 4-5krt viikossa. Toukokuuhun mennessä olin tällätavoin pudottanut painoa n. 10kg.
Huomasin kuitenkin kesän aikana että painoni on ja pysyy samassa tilassa vaikka kuinka vetäisin kaloreita alas. Aloin epäilemään että oisin säästöliekillä ja haluisin vinkkejä että miten sais taas kropan toimimaan ja kauankohan siihen menis. Tarkotuksena olis kuitenkin pudottaa vielä toiset 10kg kesäkuuhun mennessä. Onko mahdotonta?
Mitat siis tällä hetkellä n.75kg ja 170cm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitkä kalorit tällä hetkellä ja mistä kaloreista lähdetty liikkeelle?
Mitkä makrot tällä hetkellä?
Onko kuitenkin peilikuvassa tapahtunut muutosta vaikka paino onkin pysynyt samana?

Päivän sana on tässä tapauksessa bodyfat setpoint. Sun kroppa on tuossa tilassa ja siitä kiristyminen on vaikeaa koska kroppa pyrkii samaan rasvaprossaan tehden kaikkensa sen eteen. Ihan ekana se polttaa tarpeettoman lihaksen pois, me kun ei ylimääräisellä lihaksella evoluution kannalta tehdä yhtään mitään.

https://www.muscleforlife.com/body-weight-set-point/

Viimeksi muokattu:
Mitkä kalorit tällä hetkellä ja mistä kaloreista lähdetty liikkeelle?
Mitkä makrot tällä hetkellä?
Onko kuitenkin peilikuvassa tapahtunut muutosta vaikka paino onkin pysynyt samana?

Kun päätin alottaa laihduttamisen laitoin suoraan kalorit 1700kcal, ajan mittaan tiputin 1500kcal ja 1250kcal. Kesällä lopetin kaloreiden laskun ja nyt taas alottanut. Yritän syödä 1700kcal, mutta se on tapahtunut vaihtelevalla menestyksellä.
Makrot tällähetkellä suunnilleen protskut 35 hiilarit 45% ja rasvat 20%
Peilikuva on kesästä asti pysynyt samana:/

Suositut

Back
Ylös Bottom