Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Valtakunnallinen media ja Tampereen Vapaa-ajattelijat uutisoivat eilen että Eroakirkosta.fi -sivuston kautta on eronnut vuoden 2003 jälkeen 100.000 henkilöä. Medianäkyvyys aiheutti myös eropiikin, samana päivänä erosi n. 1000 henkeä lisää kun keskimääräisenä päivänä eronneita on alle sata :)
Heh ja mitähän luulette että vaikutukset ovat? Pysyykö esim. tv-lupamaksu samana vaikka sitä koko ajan enemmän ja enemmän irtisanotaan. Muut maksavat toki enemmän, samoin käy takuulla kirkollisveron suhteen, ei ne kirkon ihmiset vähemmän rahaa tahdo, eikä niitä varmasti kiinnosta veron maksajien määrä, vaan verotulot. Toki veron määrää nostetaan.

Moni arvostelee sitä, että lapsikasteessa henkilö vain liitetään kirkkoon sen kummempia kyselemättä. Totta, mutta moni on varmasti myös käynyt rippikoulun ja konfirmaatiokaste on tämä vahvistus lapsikasteelle, tässä vaiheessa ajatellaan, että nuori on tarpeeksi vanha päättämään haluaako jatkaa kirkossa vai erota siitä? Eli kyllä se kirkkokin jossain vaiheessa kysyy, että haluatko liittyä seurakuntaamme? Silti kovin moni uskontoa vihaava nuori tuntuu valitsevan tämän vahvistavan kasteen ja lähes kaikki nuoret käyvät rippikoulun, toki konfirmaation voi jättää väliinkin ja sillä hyvä.

Rippikoulu käydään muistaakseni jossain 15- ja 16-ikävuoden kieppeillä. Kuinka moni nuori on tässä vaiheessa kiinnostunut tippaakaan yhteiskunnallisista asioista tai tarkastelee omaa kirkkoon kuulumista jotenkin syvän uskonnollisesta näkökulmasta, puhumattakaan siitä että ymmärtäisi näistä asioista tai edes itsestään vielä yhtään mitään? Eipä se rippikoulu juurikaan mikään valintakysymys ole, enemmänkin mahdollisuus hauskanpitoon ja jänniin juttuihin tyttöjen kanssa ilman omien tai kaverin vanhempien valvontaa.

Eipä se rippikoulu juurikaan mikään valintakysymys ole, enemmänkin mahdollisuus hauskanpitoon ja jänniin juttuihin tyttöjen kanssa ilman omien tai kaverin vanhempien valvontaa.

Eikä unohdeta rahallisia hyötyjä, itse ostin riparituotoilla ensimmäiset stereot :)

Ei se konfirmaatio tosiaan mikään oikea konfirmaatio ole. Ihan sanahelinää perustella lapsikaste sillä että 15 vuoden iässä on joku "oma valinta", kun tuossa vaiheessa alla on peruskoulun kristillinen oppimäärä ja taustalla sosiaalinen paine.

Kannattaisi myös ottaa selvää mihin se kirkollisvero oikein menee, jos se häiritsee. Kirkollisvero menee muun muuassa diakonien ja pappien palkkoihin, eivät hekään pelkästä hengestä elä.
Nimenomaan. Miksi ihmeessä esimerkiksi minun pitäisi maksaa pappien palkkoja, enhän minä maksa imaamien enkä shamaanienkaan palkkaa?
Kuka viimeksi meni auttamaan puiston penkille sammunutta juoppolallia, joka ei tiedä missä ensi yönä nukkua? En minä ainakaan, kirkko se tällaisen hoitaa.
Ne sinihaalarimiehet jotka näitä puliukkoja talteen korjaavat eivät muuten ole kirkon palkkalistoilla ;)
Sitten on vielä kiinteistöjen ja kirkollisten rakennuksien ylläpito: vesi, sähköt, ja rempat, että kyllä se kirkkokin ihan tavallisista asioista joutuu maksamaan.
No valtionko kirkon omaisuudesta pitäisi huolehtia?

Kirkollisten rakennuksien ylläpidon maksaminen on mulle yhtä kuin rahat onnenkaivoon. Murentukoot, bulldozereille töitä ;)

Ja kuten tässä ketjussa onkin jo mainittu, on niitä taikauskottomiakin hyväntekeväisyyskohteita. Mua ei noin vaan kirkkoon takaisin liitetä, pärjään ilman sairaita taikauskoja. Oli muuten huolestuttava juttu toi Jesus Camp, meni kyllä ohjelma multa ohi eikä jaksais impatakaan.

Kannattaisi myös ottaa selvää mihin se kirkollisvero oikein menee, jos se häiritsee. Kirkollisvero menee muun muuassa diakonien ja pappien palkkoihin, eivät hekään pelkästä hengestä elä.

Aika paljon se kirkko myöskin pitää huolta vähäosaisista ja vammaisista, joista kukaan ei välitä. Kuka viimeksi meni auttamaan puiston penkille sammunutta juoppolallia, joka ei tiedä missä ensi yönä nukkua? En minä ainakaan, kirkko se tällaisen hoitaa. Sitten on vielä kiinteistöjen ja kirkollisten rakennuksien ylläpito: vesi, sähköt, ja rempat, että kyllä se kirkkokin ihan tavallisista asioista joutuu maksamaan.

Siinä oli jo itselle riittävät perustelut erota kirkosta muutama vuosi sitten.

Jepulis jee, viime vuoden kirkkokäynti makso 594€. :wtf:
Noh, onneksi tajusin erota ajoissa, minä kun en koe saavani mitään vastinetta rahoilleni, niin miksi ihmeessä maksaisin?
Niin, onhan se diakonia hyödyllistä hyväntekeväisyyttä, mutta tuosta mun summasta siihen meni 79e. Saman lahjottaa sit vaikka joulupataan, jos lahjottaa...

Diakoniaan taitaa liittyä sen verran käännytystyötä, että hirvittää sekin. Tukekaa mieluummin oikeita avustusjärjestöjä :) Itse tuen ainakin RAY:ta tällä hetkellä :D

:offtopic: Jerrys, Kannattaisi poistaa tuo avatar. Suomen maassa on edelleen Jumalan pilkasta lakipykälä. Ei sillä, että sinulle mitään seuraamuksia olisi tulossa. Se on muuten vaan idioottimainen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: Jerrys, Kannattaisi poistaa tuo avatar. Suomen maassa on edelleen Jumalan pilkasta lakipykälä. Ei sillä, että sinulle mitään seuraamuksia olisi tulossa. Se on muuten vaan idioottimainen.

Saakelin taikauskoinen maa kun ihan lakeja on olemattoman pilkasta :( Jos mun jumala on joulupukki, kukaan ei saa "pilkata" sitä? Ei sillä, että sulta kysyisin, ihan vaan pohdintaa. Keijuja ei saa laittaa härskeihin kuviin myöskään!

Oon tullut siihen tulokseen, ettei olematonta kannata edes yrittää pilkata. Voisinhan mä toki vaihtaa tuon jossain välissä takas, piti vaan pistää kun on niin läppä. Jos Jesse joskus eli, tuskin se tästä voi enää herneitäkään vetää... :rolleyes:

Ja ziisushan kuvassa on, ei henkiolento. Jos mä poistaisin tuon tekstin, ei voisi edes sanoa kuka siinä oletettavasti on. Tekstin kanssa vaan niin makoisa :D Jos siinä olisi vaikkapa Thor vetelemässä toista Thoria perseelle, kyllä se aina jotakin voisi loukata, vaikkei perusteluja löydykään.

Niin, että mikä jumalanpilkka?

edit: Eikös kristittyjenkin sivuilta löydy aika usein pilkkaa heidän toista jumalaansa, Saatanaa kohtaan? Tämä tietysti loukkaa kristinuskon lahkoa nimeltä 'saatananpalvonta', mutta yhtä kaikki jumalanpilkkaa sekin on tällä logiikalla.

Jos tuossa olis Muhammed ja Muhammed, niin saisit fatwan niskaasi :D

Eroakirkosta.fi -palvelun kautta 10000 kirkosta eronnutta tänä vuonna!

Eroakirkosta.fi -palvelun kautta kirkosta on tänä vuonna eronnut jo 10000 henkilöä. Kymmenestuhannes ero tapahtui 12.3.2008 kello 20:05. Vuonna 2007 10000 raja saavutettiin vasta toukokuun 9. päivä. Viime vuonna tähän päivään mennessä oli eronnut kirkosta vain 5695. Kirkosta eroaminen on tänä vuonna kasvanut verrattuna viime vuoteen noin 76 %.

Tampereen vapaa-ajattelijat ry on uskonnottomien yhdistys, jonka tavoitteena on mm. kaikkien uskontojen ja vakaumusten saattaminen tasa-arvoisiksi sekä uskonnottomien etujen valvonta. Yhdistys on tullut tunnetuksi mm. eroakirkosta.fi -palvelusta. Tämän palvelun kautta evankelis-luterilaisesta kirkosta on eronnut reilussa neljässä vuodessa noin 103 000 henkeä.

http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote5_08.txt?year=2008

Kova on tahti kyllä, suunta oikea. ;)

vapaa-ajattelijat eivät kyllä minusta ole "vapaa-ajattelijoita", jos he käyvät sotaansa vain valtionkirkkoa vastaan. Enemmänkin anti-luterilaisia.

Tai vaikkapa anti-kristittyjä, hui! Mutta mistäs päättelet että vain kotimaista valtionkirkkoa vastustetaan, siksikö kun ei löydy "eroa Mohammedista"-palvelua? Ateismi on lähtökohtaisesti kyllä länsimaalainen ilmiö, joten sinänsä on tietty totta että kristinusko valikoituu ykköskohteeksi, joskin osaltaan tekemistä on myös liene sillä että kristinusko on yksi näistä "yhden kirjan" uskonnoista, kuten islam ja juutalaisuuskin, ja näiden yhden kirjan juttujen nojalla tehdään varmaan eniten ihmeellisiä uskonnollispoliittisia vetoja maailmalla.

Eroa kirkosta -sivusto on liene vain sen takia pystyssä koska se on relevantti sekä ollut mahdollista toteuttaa suht helposti, vaikka kyllä evankelilais-luterilaisen kirkon asema valtionkirkkona Suomessa on kovasti etuoikeutetumpi kuin monessa muussa länsimaassa.

http://areena.yle.fi/toista?id=1157169

Pako kirkosta. Vieraina piispa Gustav Björkstrand, pastori Riina Storhammar, kappalainen Vesa Pöyhtäri sekä Petri Karisma Tampereen Vapaa-ajattelijoista.

Melkosta settiä kirkon edustajilta. :)

Piispa sanoi, että ateistien pyhiä kirjoja ovat mm. Maon ja Stalinin teokset. :eek:

Toimittaja heitti "te papit ja piispat olette turhia tämän päivän kansalaiselle... jos sallitte" :lol2:

Toi naispappeusasia kutkutteli myös mun nauruhermoja... :D

Suositut

Back
Ylös Bottom