Erilaisten "tuottavuus" sovellusten käyttö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lokotin
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisia äppejä käytätte esim. kalorienlaskentaan dietillä, ruokalistan tekoon, resepteihin, talouden hallintaan tms vai oletteko todenneet moisten olevan turhia? Olen itse kokeillut ties minkälaisia ja jokin asia on aina tuntunut mättävän, joten olen näin IT-opiskelijana ajatellut kokeilla itse sellaisen tekoa, koska hyötyä näistä kuitenkin koen.. Kuulisin mielellään mikä mielestänne toimii ja mikä ei :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaisia äppejä käytätte esim. kalorienlaskentaan dietillä, ruokalistan tekoon, resepteihin, talouden hallintaan tms vai oletteko todenneet moisten olevan turhia? Olen itse kokeillut ties minkälaisia ja jokin asia on aina tuntunut mättävän, joten olen näin IT-opiskelijana ajatellut kokeilla itse sellaisen tekoa, koska hyötyä näistä kuitenkin koen.. Kuulisin mielellään mikä mielestänne toimii ja mikä ei :)
Oma fiilis on et noi on turhia. Yleisellä tasolla "tuottavuuteen" käytän iOS:n/macOS:n omaa kalenteria aikatauluihin(duuni ja vapaa-aika), Notesia muistiinpanoihin mitä en halua hukata(ja paperivihkoa muuten) sekä Ticktickiä todo-listan ylläpitoon jossa eri listat duunijutuille ja muutamille eri kategorioille. Keep it simple. T: koodari.

Oma fiilis on et noi on turhia. Yleisellä tasolla "tuottavuuteen" käytän iOS:n/macOS:n omaa kalenteria aikatauluihin(duuni ja vapaa-aika), Notesia muistiinpanoihin mitä en halua hukata(ja paperivihkoa muuten) sekä Ticktickiä todo-listan ylläpitoon jossa eri listat duunijutuille ja muutamille eri kategorioille. Keep it simple. T: koodari.
Sama ajatusmaailma, Trello omiin projekteihin, paperille tehty todo-lista, kalenteriin menot. T. Toinen koodari.

Minkälaisia äppejä käytätte esim. kalorienlaskentaan dietillä, ruokalistan tekoon, resepteihin, talouden hallintaan tms vai oletteko todenneet moisten olevan turhia?
Muuten ovat aika pitkälle mielestäni turhia mutta kauppalista on ollut jo kauan Listonic-nimisessä apissa.

Toki ns. perusjutut (rahkat, kaurahiutaleet jne.) osaan ostaa ilman listaakin mutta varsinkin spesiaalimmat asiat kirjoitan asian Listonicin listalle heti puutteen huomatessani. Kaupassa ei koskaan tarvitse miettiä mitä pitikään ostaa, koska lista on puhelimessa ja se on rakentunut pikkuhiljaa. -Eikä puhelimessa oleva lista jää koskaan kotiin.
Pidän apissa myös siitä, että kaupassa tavarat on helppo merkitä haetuksi ja lista jää "käytynäkin" apin muistiin: Pelaan aika pitkälle samalla listalla koko ajan, merkitsen vain jo harmaaksi menneet tuotteet uusiksi.
Lisäksi pidän mahdollisuudesta tehdä useampia listoja. Minulla on esim. "Kauppalista" ja "Apteekki" -listat.
Unohdan ostaa kaupasta jotain vain silloin, kun en ole kirjoittanut ko. tuotetta appiin.

Enpä minäkään juuri käytä muuta kuin kalenteria aikataulujen perässä pysymiseen (oon lyönyt kaikki TODO-jututkin nykyään sinne) ja notepad++:aa muistiinpanoihin. Jonkun verran on pyörinyt paperilappujakin pöydällä, joissa jotain muistettavaa tai piirrustuksia helpottamaan jonkin kompleksisen asian hahmottamista, mutta ne on nykyään vähän jäänyt ja oon piirrellyt esim. kuvat Draw.io:lla, koska sieltä ne saa muillekin jakoon, jos on joku duuniin liittyvä juttu.

Mutta vaikka et nyt mitään uutta suosikkisovellusta onnistuis koodaamaankaan, niin noi on hyviä reenejä, että mietit jonkin todellisen tarpeen ja toteutat sen mukaisen sovelluksen alusta loppuun. Noita voi näytellä sit työnantajillekin, kun tarvii hakea ekaa harkka- tai duunipaikkaa. Jolloin kannattaa ehkä kattoa, että koodi ois osapuilleen siistiä, edes jotenkin kommentoitu / dokumentoitu ja tekee, mitä pitää.

muoks. niin ja koodin kanssa minäkin työni teen.

Mutta vaikka et nyt mitään uutta suosikkisovellusta onnistuis koodaamaankaan, niin noi on hyviä reenejä, että mietit jonkin todellisen tarpeen ja toteutat sen mukaisen sovelluksen alusta loppuun. Noita voi näytellä sit työnantajillekin, kun tarvii hakea ekaa harkka- tai duunipaikkaa. Jolloin kannattaa ehkä kattoa, että koodi ois osapuilleen siistiä, edes jotenkin kommentoitu / dokumentoitu ja tekee, mitä pitää.

muoks. niin ja koodin kanssa minäkin työni teen.
Vielä kun kirjoittelee muutamia testejä sinne koodin joukkoon niin on potentiaaliset työnantajat iloisia.

Suositut

Back
Ylös Bottom