Erilaisia treeniliikkeitä kuvina ja videoclippeinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Bone ne on vipareita maaten, ei tehdä asioista monimutkaisempia kuin ne itseasiassa onkaan. jotku puhuu levityksistä, jotku flyeseistä ja tekniikoitakin on taas useita, kädet voi pitää likimain suorina tai jatkuvasti kyynärpäistä 90 asteen kulmassa.

pystypunnerrus on etuolkapääliike pääasiassa. niskan takaa tehtynä ottaa myös sivuolkapäihin mutta edelleen eniten etuolkiin. niskaan tulee hippusen verran rasitusta mutta takaolkapäihin ei

Bone ne on vipareita maaten, ei tehdä asioista monimutkaisempia kuin ne itseasiassa onkaan. jotku puhuu levityksistä, jotku flyeseistä ja tekniikoitakin on taas useita, kädet voi pitää likimain suorina tai jatkuvasti kyynärpäistä 90 asteen kulmassa.

pystypunnerrus on etuolkapääliike pääasiassa. niskan takaa tehtynä ottaa myös sivuolkapäihin mutta edelleen eniten etuolkiin. niskaan tulee hippusen verran rasitusta mutta takaolkapäihin ei

Ok kiitti!

oletteko muuten alussa itse opiskelleet ja harjoitelleet liikkeet esim kirjasta netistä tms. vai onko teitä opastanut joku esimerkiksi salin henkilökunnasta?

oletteko muuten alussa itse opiskelleet ja harjoitelleet liikkeet esim kirjasta netistä tms. vai onko teitä opastanut joku esimerkiksi salin henkilökunnasta?
Vaihtoehto C, eli joku kaveri neuvonut joka on jo pidempään harrastellut. Lisäksi tietenkin itse etsinyt tietoa netistä, mutta ei niitä liikeiden tekniikoita voi pelkästään teorialla oppia. Käytännössä ne on opeteltava jonkun osaavan valvonnassa.

Olisiko lattiapunnerruksesta käsipainoilla jonkunlaista giffiä ja kuvasarjaa? Ei se todennäköisesti vaikea ole suorittaa, mutta jos siihen liittyy jonkunlaisia kikkoja, joilla liikkeestä saisi enemmän irti. Olen kyllä tehnyt lattiapunnerrusta tangolla, mutta nyt kesällä käyn oman kotikuntani salilla, eikä sitä siellä oikeen pysty tangolla ilman kaveria tekemään.

Hei onko jollai tietoo miks mulla tulee takakyykystä takareidet ja oikee polvi iha perkelee kipeeks, taino reidet tuntuu et kramppaa ja oikee polvi on kipee treenin jälkee.

Hei onko jollai tietoo miks mulla tulee takakyykystä takareidet ja oikee polvi iha perkelee kipeeks, taino reidet tuntuu et kramppaa ja oikee polvi on kipee treenin jälkee.

Polven osalta veikkaan tekniikkavirhettä, käypä tekniikkaosiosta lueskelemassa kyykyn tekniikkaa.. Toki kyseessä voi olla joku vikakin polvessa, mutta sitä nyt ei netin yli pysty kukaan sanomaan. Takareisien sen sijaan kuuluukin ottaa osumaa takakyykyssä. Se on hyvin kokonaisvaltainen liike reisille. Suoritustavasta riippuen saadaan kuitenkin etureisipainotteiseksi tai takareisipainotteiseksi.

Moi

Elikkäs, voisko joku linkittää kuvaa / videota treeniliikkeistä mitkä vaikuttaa selkään. Painoja ja tanko löytyy, käsipainot saan kohta.

EDIT: Ei vitt.. Oonko mä pässi :-D Tossa etusivullahan oli jo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itte olen kuullut niskantakaa punneruksen hajoittavan loppujen lopuksi vaan olkapäät ja niskan.

<OT:>
Aina kun olen itse kuullut näin sanottavan, on kertoja ollut joku itse liikkuvuutensa tuhonnut RHP, joka on kerran kokeillut liikettä itselleen liian isolla painolla ja ilman tekniikkaa. Tämän jälkeen liike on todettu paskaksi sen vihlaistua olkapäätä.

En usko sitten millään, että liike joka tehdään oman liikkuvuuden rajoissa, puhtaasti ja omaan voimatasoon nähden sopivalla painolla, rikkoisi paikkoja. Jos taas oma liikkuvuus ei riitä, sitä voi parantaa.

Suosittelen lämpimästi liikkuvuusharjoittelua kaikille. :)
</OT>

muok: Tulinpa fiksuna lainanneeksi muutaman vuoden vanhaa postia, mutta jospa tämä nyt ei haitaksikaan olisi :D

Lienee ok postata tähän ketjuun. Tein pakarareenauksen "opetusvideon" juutuubiin:

http://www.youtube.com/watch?v=bRpHRYuFgfc

Tuossa liikkeitä, joissa takuulla pakaran lihaksissa (gluteus maximus, medius ja minimus) aktivaatio ja mekaaninen ärsyke on kohdallaan aikaansaamaan lihaskasvun koko pakaran alalta.

Ei täydellistä tekniikkaa ja kyllä, pakaralihasten aktivaatio olisi kovempaa syvemmässä box-kyykyssä...ja kyllä, vapaalla tangolla/käsipainoilla/kahvakuulilla voi saada samanlaisen mekaanisen, metabolisen ja mikrovaurioefektin kuin näissä tuetuissa laiteliikkeissä. Eli monipuolisesti kannattaa harjoittaa. Osa liikkeistä on otettu ns. reenistä ja osa kuvattu tätä videota varten (=pienemmät painot).

Back
Ylös Bottom