Erilainen väliviikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tauko

kaNi- sanoi:
voimatasot alkaa laskea (ainaki mulla) jo viikon tauon jälkeen. 2vko taukoo ja ei maximiraudat liiku enää ollenkaan. tosin ne palautuvat n. viikossa entiselleen.

tossa väliviikossa en nää mitää järkee jos pitäisin jotain sen tapaisia, niin pitäisin viikon kevyen treenin 40-60% painoista. en ite nää järkee noin säännöllisessä lakkoilussa. pidän pari vapaapäivää jos siltä tuntuu, ja niinkuin timba79 sanoi; välillä niitä tulee vaikka ei siltä tuntuisi.

Ei mulla ainakaan viikon tauko tunnu misään. Nyt en ole reiluun kuukauteen voinu säännöllisesti käydä salilla työn takia ja viimeksi kun kävin salilla olin pitäny melkein viikon lepoa. No penkkitulos ainaki parani 10kg ja muutenki normaalit sarjapainot liikku kevyesti. Olen kyllä 4 vuotta enemmän ja vähennän harrastanu salia ja urheillut koko ikäni.

Ehkä omistan kehon, joka ei hevillä ala lihasta ja voimia karsimaan, mikäli vaan ruokapuoli on kunnossa. Tiedä sitten..

mä kuuntelen kehoo jos keho ei oo palautunu edellisestä treenistää nii mä en mee salille.

mut yleensä oon palautunu:D

Itsellä riippuu aika paljon treenisysteemistä mihin sen väliviikon lykkää, mutta kyllä se melkein järjestään on joka neljäs viikko. Käyn sen aikana yleensä kerran siinä keskivaiheilla salilla lämmittämässä kropan, otan esim. kyykkyä jollain 40% marginaalipainoilla... vaatii kyllä kanttia kävellä pois kun kroppa huutaa lisää kuritusta, mutta sitten kun normaali treeni taas alkaa niin :evil: ... siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu.

Aikasemmin tuli mentyä myös sillä "kuuntelen kroppaa" - asenteella... tässä vaan on ongelmana se, että kun se kroppa viimeinen puhuu, niin voi olla jo liian myöhäistä; kyllä siitä lihasta ääni lähtee, kun se tarpeeksi pahasti repee mutta, mutta...

Täältä varmaan löytyy niitäkin, jotka todella ymmärtää mihin oma keho pystyy, mutta se vaati jo aikamoista itsekuria ja treenitaustaa. Minulta ei moinen onnnistu, joten kirjoitan väliviikon kiveen jo ennalta. Pointtina on, että joskus on hyvä pitää tauko ENNEN kuin on pakko pitää tauko.

Tjaajuu.. edellyttäen, että sapuskat on kunnossa, niin viikossa ei kyllä pitäisi hävitä lihat eikä voimat, tosin erilaisia inehmoja tässä kaikki ollaan.

Teette vaan väliviikot väärin. ;)

Kun tosissaan treenaa ei kerta kaikkiaan HALUA eikä JAKSA mennä salille enää joskus 3-5 viikon kuluttua jollonka se "kevytkin" treeni on aika tiukkaa. Eikä sitä tarvi nössöpainoilla tehdä, kuhan tiputtaa volyymin johonkin 30-70%:iin mutta muuten vetää samoilla painoilla. En nyt tiä onko ihan viksuinta pidemmällä tähtäimellä, mutta viime deloadilla tiputin volyymin ihan minimiin (samanmittaiset sarjat kuitenkin) ja vedin uudet PR:t vielä joissain liikkeissä. :D

Nikakiller sanoi:
Ei mulla ainakaan viikon tauko tunnu misään. Nyt en ole reiluun kuukauteen voinu säännöllisesti käydä salilla työn takia ja viimeksi kun kävin salilla olin pitäny melkein viikon lepoa. No penkkitulos ainaki parani 10kg ja muutenki normaalit sarjapainot liikku kevyesti. Olen kyllä 4 vuotta enemmän ja vähennän harrastanu salia ja urheillut koko ikäni.

Ehkä omistan kehon, joka ei hevillä ala lihasta ja voimia karsimaan, mikäli vaan ruokapuoli on kunnossa. Tiedä sitten..

kyllä mun pitää ainaki 1-2vko tauon jälkeen tehä 2-3 "sisäänajo" treeniä enennku alkaa rauta taas nousemaan kohtuullisesti :/

Suositut

Back
Ylös Bottom