Erilainen käsitreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ari
  • Aloitettu Aloitettu

Ari

Suunnitelma seuraavanlainen:

-tehdä hauis-ojentaja reeni joka toiselle harjoittelu kerralle supersarjoilla (toistot ~20) ja joka toinen treeni voimatyyliin (toistot 6-8).

- tarkoitus panostaa massapainotteisen käsitreenin lisäksi ojentajan maksimivoimaan, eli tehdä molempien harjoitusten ensimmäisenä liikkeenä lattiapenkki (2* 6), jonka jälkeen jatkaa kuten yllä on mainittu.

Kommentteja? Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta menetelmästä? Jos on niin miten on toiminut?

Itse olen treenannut hieman samantyylisesti, joka toinen kerta superina pitemmillä sarjoilla (aivan älytön pumppi) ja joka toisella taas hieman isommilla painoilla ihan "normaalisti", ojentajat ensin. Kehitys on ollut semmosta tasasen varmaa, nyt on tullut 1,5 senttiä lisää hanskan ympärysmittaan parissa kuukaudessa mutta olen kyllä pystynyt panostamaankin punttiin lähes 100%. Välillä olen tehnyt myös Miken suosittelemaa "pari sarjaa ojentajia, pari sarjaa hauista, pari sarjaa ojentajia jne." - treeniä. Pumppi on hyvä silläkin metodilla.

Originally posted by Ari
ensimmäisenä liikkeenä lattiapenkki (2* 6)

Itse en ole koskaan kyseistä liikettä tehnyt, mutta olen saanut sillaisen käsityksen, että lattiapenkki parantaa tavallisen penkin rinnaltalähtöä, eli ei varsinaisesti olisi ojentajaliike? Mutta mitäpä siitä jos sillä saa ojentajat kasvamaan. Muuten vaikuttaisi ihan järkevältä ohjelmalta. Itse käytän samantyyppistä jaksotusta kaikille lihasryhmille, eli pitkiä sarjoja ja supersarjoja noin yleensä ja ehkä joka kolmas treeni taas lyhyemmillä sarjoilla.

Aika oleellinen tieto metodia arvioitaessa on se, miten usein yleensä treenaat käsiä. Kerran viikossa?

Re: Re: Erilainen käsitreeni?

Originally posted by trebla
Itse en ole koskaan kyseistä liikettä tehnyt, mutta olen saanut sillaisen käsityksen, että lattiapenkki parantaa tavallisen penkin rinnaltalähtöä, eli ei varsinaisesti olisi ojentajaliike? Mutta mitäpä siitä jos sillä saa ojentajat kasvamaan.

Se lihas mihin lattiapenkki vaikuttaa, riippuu siitä miten liikkeen tekee. Pitämällä jännityksen ojentajissa koko liikkeen ajan (keskikapea ote) se on mielestäni hyvin ojentajan maksimivoimaa kehittävä liike.
Ja kyseisen liikkeen tarkoitus on siis tuoda maksimivoimaa ojentajaan, myös pumppipäivänä. Muilla liikkeillä tähdätään enemmän massaan.

Itselläni menee vähän samaan tapaan mutta teen haukkarin ja ojentajat eri päivinä.

Teen yleensä näin:

alkuun pitkä sarja kevyillä
3x4-6 isoilla painoilla
loppuun pitkä kevyt sarja

Ojentajat samalla metodilla.

Originally posted by Dopey
Aika oleellinen tieto metodia arvioitaessa on se, miten usein yleensä treenaat käsiä. Kerran viikossa?

Kerran viikossa, 4-jakoinen ohjelma.

MA: kädet TI: jalat KE: lepo TO: rinta, olkapää PE: selkä
LA, SU: lepo

lattiapenkki

Originally posted by trebla
Itse en ole koskaan kyseistä liikettä tehnyt, mutta olen saanut sillaisen käsityksen, että lattiapenkki parantaa tavallisen penkin rinnaltalähtöä, eli ei varsinaisesti olisi ojentajaliike? Mutta mitäpä siitä jos sillä saa ojentajat kasvamaan. Muuten vaikuttaisi ihan järkevältä ohjelmalta. Itse käytän samantyyppistä jaksotusta kaikille lihasryhmille, eli pitkiä sarjoja ja supersarjoja noin yleensä ja ehkä joka kolmas treeni taas lyhyemmillä sarjoilla.

Mielestäni lattiapenkki on ojentajia eristävä liike, koska siinä liikerata on liikkeen loppuosa, joka ottaa ojentajiin. eikö?

Re: lattiapenkki

Originally posted by Kliinu
Mielestäni lattiapenkki on ojentajia eristävä liike, koska siinä liikerata on liikkeen loppuosa, joka ottaa ojentajiin. eikö?

Tästä oli näköjään aiemminkin väitelty aika reilusti, joten tässä quote jostain vanhasta threadista:

Originally posted by Danger

Tästä aiheestahan on väitelty jo useampaan otteeseen. Itse en ole penkkipaitaa koskaan päälle pukenut, mutta voin varmuudella sanoa omasta kokemuksesta, että lattiapenkki auttaa rinnaltalähtöön aivan varmasti, kun muistaa rentouttaa rintalihakset ala-asennossa!

Jos tuon rentouttamisen jättää pois liike ottaa enemmän ojentajiin ja voi käyttää isompia rautoja. Muutta kun liikkeen pysäyttää alhaalla muutamaksi sekunniksi rentouttaen rintalihakset ja punnertaen sitten tangon ylös ainakin minulla on rintalihakset parin päivän kuluttua pirun kipeät merkkinä siitä että treeni otti rintaan.

Back
Ylös Bottom