Erikoisruokavaliosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fritzu
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs kysyin neuvoa teiltä tähän pieneen ongelmaani.
Olen tässä käynyt jo jonkin aikaa säännöllisesti puntilla. Nyt pitäisi saada tuo ruoka puoli kuntoon. Kun se nyt tuntuu olevan "hieman" hakusessa.

Itselläni on keliakia, maitoproteiiniallergia, laktoosi-intorelanssi ja kananmuna-allergia.

Joten mulla ei ole mitään hajua, että mitä voisi syödä, jotta tapahtuisi kehitystä lihaksistossa ja säilyisin vielä hengissä siitä syömisestä.

Olen 163.4cm pitkä ja painan 62kg. Salia olen hyväksikäyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti vuoden verran. Tarkoituksena salilta on hakea massaa ja voimaa.

Koska olen sen verran tumpelo, niin en osannut käyttää tuota haku-sydeemiä.

Eli vinkkiä ruokavalioon.

-Kiitos ja kumarrus-

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Fritzu
Itselläni on keliakia, maitoproteiiniallergia, laktoosi-intorelanssi ja kananmuna-allergia.
Valkuaisista on siis vielä syötäviä esim. liha, kana, kala ja tonnikala. Hiilihydraattipuolen välteltävät viljat tiedät varmasti itse parhaiten? Oliko niin, että esim. kauraa sai syödä? Sitten jää vielä vaihtoehdoiksi laktoosittomat heraproteiinivalmisteet.

Edit: haulla löyty tällanen Pakkiksen threadi keliakiasta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=13975&highlight=keliakia*

Hmm, tässä taas nähtiin, että mä en osaa käyttää prkl konetta.

Niinhän se oli, että puhdasta kauraa saa syödä.

Kiitoksia tuosta linkistä?

Lisää neuvoja?

Jos lisäravinteita haluat käyttää, vaihtoehdoiksi jää soijaproteiini tai riisiproteiini (vai onko tää kielletty keliakian vuoksi?) Mun kaverilla on maitoproteiiniallergia ja hänelle tuli pahoja allergiaoireita (kurkku turposi, suu kuivui) herasta. Ilmeisesti heraproteiini on liian lähellä maitoproteiinia. Tällä mun kaverilla on myös kala-, kanamuna- ja soija-allergia, joten ainut lisäproteiinin lähde on ollut tuo riisiproteiini. Mutta tärkeä osa ruokavaliota on saada proteiinit ruoasta, niinpä hän syö paljon naudan paistijauhelihaa, kanaa ja kalkkunaa. Näiden lisäksi (ja kala, jos et oo allerginen) kun käytät sellaisia hiilihydraattilähteitä jotka sulle keliakian puolesta sopii, niin saat melko kivasti vaihtelua ruokailuusi! :)

-Edit-
Voithan sä testata sitä heraakin, maistelet sitä vähän kerrallaan, etkä tee sitä virhettä että kulautat puoli litraa kitusiin niinkuin mun kaveri...

Palautusjuoma

Täälläkinpäin on tämän maitoproteiiniongelman kanssa painivia...

Eli hyvällä ystävälläni on nyt tämä kurja allergia, ja palautusjuoman korviketta ollaan mietiskelty.
Hera ei käy missään nimessä, joten mitä proteiinia pitäis ottaa treenin jälkeen, kun mikään syötävä ei imeydy kovinkaan nopeasti? Näin on myös soijan kanssa tietääkseni. Kaveri haluaisi hoikkaan varteensa massaa elikkä lihasta, ja tuo palautusjuoma tuntuu kuitenkin olevan ehkä tärkein juttu.

Re: Palautusjuoma

Originally posted by Trinity
Täälläkinpäin on tämän maitoproteiiniongelman kanssa painivia...

Eli hyvällä ystävälläni on nyt tämä kurja allergia, ja palautusjuoman korviketta ollaan mietiskelty.
Hera ei käy missään nimessä, joten mitä proteiinia pitäis ottaa treenin jälkeen, kun mikään syötävä ei imeydy kovinkaan nopeasti? Näin on myös soijan kanssa tietääkseni. Kaveri haluaisi hoikkaan varteensa massaa elikkä lihasta, ja tuo palautusjuoma tuntuu kuitenkin olevan ehkä tärkein juttu.

Markkinoilta löytyy munaproteiini-, soijaproteiini- ja riisiproteiinia. Muita vaihtoehtoja en tiedä, jos hera ja maitoproteiini ei käy. Mun kaverilla on tuota riisiproteiinia palautusjuomassa, kun mikään muu ei sovi allergioiden vuoksi.

Eli onko näiden proteiinien imeytymisnopeus niin hidas, että on aivan sama ottaa proteiinit ruoasta?

Suunniteltiin kyllä sellasta munaproteiini-malto-kaakaojauhe-drinkkiä. Miltäs se kuulostais?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom