Eräs tuloksia tuonut elämäntapamuutos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keba
  • Aloitettu Aloitettu
Jotain olisin halunnut kommentoida tuosta aika suuresta kalorivajeesta. Keballa ilmeisesti toiminut aika hyvin, kun on lähtenyt jo useita kymmeniä kiloja, mutta esimerkiksi minulla kolmisen viikkoa 2200kcal syömisellä (noin 3200kcal kulutuksella) oli liikaa. Paino putosi 107 kilosta 101 kiloon, mutta siinä sitten keho menikin jo säästöliekille, eikä paino enää tippunut ja lopulta tuli myös kova kuume. Nyt olen päässyt tuosta alle sataan kiloon maltillisilla 300-500 kcal miinuksilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitti Keba!!!
Itellä projektia viimme kesästä.. 152kg jussin jälkeen...
Nyt 137kg....Motivaatio meinannu välillä loppua. Ei jaksais hitaasti tiputella....
Piristi kun lukee että muukki taistelee ja onnistuu...

Pikku päivitys tilanteeseen:

Avauskirjoituksen jälkeen paino on pudonnut 2 kg / 2 viikkoa, mitä pidän aika hyvänä suorituksena kun tälle ajalle osuu yksi risteily Ruotsiin ilmaisten ruokien ja juomien kera sekä kahdet päivälliskutsut.

Paino oli aamulla 84,7 kg, eli 21 viikon takaiseen lähtötilanteeseen verrattuna tasan -23 kg. Näillä näkymin aloitan kalorien varovaisen lisäämisen vappuviikolla.

Meneillään on HST:n sd-viikko, joka osui hyvään aikaan koska niksautin vasemman ranteen scott-hauista vääntäessäni ja puristusvoima hävisi jokseenkin kokonaan. Nyt tuntuu taas paremmalta, eli voinen aloittaa tiistaina HST:n toisen kierron ihan normaalisti. Tunnin hölkkä/kävelysessioita vedän tällä viikolla neljä, jotta saa energiaa purettua johonkin.

Hienoa lukea tämmöisestä onnistumisesta! :) itekkin alotin projektin tossa viimeviikolla. Pikkuisen hieman liian myöhään, kesää ajatellen. Paino nyt 96kg ja tavoitteena ois 88-90 kg. Ruokavaliota olen muuttanut aika paljon esim: kaikki ylimääräiset huonot hiilarit pois, paljon proteiinia. Peruskunto minulla on hyvä, mutta 3kk en oon pystynyt kunnolla hikireenejä tekemään reisilihasvamman vuoksi (meni jääkiekossa). Tarkoitus olisi, aloittaa salireenit, jalkoja teen sen mitä pystyn reisilihasta kuunnellen. Katotaan mitä tästä tulee.

Propsit myös täältä. Hyvin lähellä ollaan samaa ikää ja tiedän hyvin tarkkaan tuon sisäisen taistelun taakan.

-30 kg häämöttää jo

Taas tilannepäivitystä:

Aamupaino oli 81,1 kg. Kuukaudessa muutosta on -3,2 kg (kokonaismuutos -26,6 kg tasan puolessa vuodessa). Kehonkoostumusta mittaavan vaa'an mukaan rasvaprosentti on nyt 19,4 %. Puoli vuotta sitten rasvaa oli pikaisen laskutoimituksen mukaan yli 40 %. BMI on muuttunut 34,8 -> 26,2.

Painon putoaminen on hieman hidastunut, joka johtunee siitä että kulutus laskee painon pienentyessä. Suunnitelmana on pudottaa nykyisillä 1500 - 1600 kcal/päivä syömisillä paino 79 kiloon, jonka jälkeen alkaa hidas syömisen lisääminen, jotta löytyisi uuden painon mukainen syömismäärä. Samalla paino saa vielä pudota pari kiloa; lopullinen tavoitteeni on täsmentymässä 75-77 kilon paikkeille. Peili kertoo kun on aika lopettaa.

Olen jatkanut kuntoilua lenkkeilemällä kolme kertaa viikossa ja käymällä salilla toiset kolme kertaa viikossa. Minua ilahduttaa erityisesti kunnon konkreettinen parantuminen: muistan hyvin, että syksyllä kävelylenkin aikana pulssi oli koko ajan 135-140 paikkeilla. Nyt samalla reitillä keskisyke oli mittarin mukaan 103, vaikka vauhti on reippaampi. Juoksukunnossa on vielä parantamisen varaa, mutta pystyn jo pääosin juoksemaan 45 min lenkin - tosin alkava penikkatauti antaa hieman oireita itsestään. Punttisalilla tulokset ovat jatkaneet parantumistaan. HST:n toinen 6-viikkoinen sykli lähestyy loppuaan, minkä jälkeen on tarkoitus testata, nouseeko 1 x 90 kg penkistä. Jos ei nouse, niin pikku lisätreenauksen jälkeen nousee :whip:

1 x 100 kg penkistä on edelleen tavoitteena ennen vuoden loppua. Kyykyssä ja mavessa en ole maksimeja testannut, mutta sarjapainot ovat nousseet mukavasti. Kyykyssä HST:n viimeinen sarja on 5 x 90 kg ja mavessa 5 x 100 kg. Molempien pitäisi nousta pikku irvistysten kera.

Tässä vielä tekemäni seurantakäyrä painonpudotuksesta 6 kk aikana (ensimmäisen viikon aikana en piirtänyt käyrää, joten lähtöpaino 107,7 ei näy kuviossa). Sininen viiva on aamupaino ja vihreä liukuva keskiarvo edellisiltä seitsemältä päivältä.

Painonmuutos.jpg

Kolmen kuukauden ajalta olen pitänyt Omron 510 -kehonkoostumusvaalla seurantaa rasva- ja luustolihasprosenteista:

Kehonkoostumus.jpg

Tässä vielä pari kuvaa muutoksesta:

Vappuna 2008:

Kebavappu2008.jpg

Jäätelö maistui syksyllä 2008:

Kebajtelll.jpg

6 kk elämäntapamuutoksen jälkeen:

Keba352009.jpg

Ei ole vielä valmista, mutta suunta on oikea :)

Sähän oot sit joutunu laittaan koko vaatekaapin sisällönkin uusiksi. :hyper:

On kyllä aikamoinen saavutus. Onnittelut!

Pakko kysästä nyt, kun varmaan sapuskoja oot pitkään kattellut, et ootko tehny sellasta havaintoa, et terveellinen ruoka on ihan hitosti kalliimpaa, kuin epäterveellinen. Jotenkin nurinkurista.

Sähän oot sit joutunu laittaan koko vaatekaapin sisällönkin uusiksi. :hyper:

On kyllä aikamoinen saavutus. Onnittelut!

Pakko kysästä nyt, kun varmaan sapuskoja oot pitkään kattellut, et ootko tehny sellasta havaintoa, et terveellinen ruoka on ihan hitosti kalliimpaa, kuin epäterveellinen. Jotenkin nurinkurista.

Vaatekaapissa on käynyt aikamoinen myllerrys. Ihan lonkalta sanoisin, että olen kantanut rahaa korjausompelimoon ja vaatekauppoihin puolessa vuodessa suunnilleen 9000 - 10000 euroa, kun kaikki kaksia moottoripyöräilykamppeita (nämä pelkästään 3000 €) ja työssä pakollisia pukuja myöden on mennyt uusiksi. Vanhoilla kravateilla ja sukilla sentään selvitään :piis:. Tietty jotakin kenkiä ym. olen ostanut muuten vain, mutta melkein kaikki muu on ollut ihan pakollista.

Ruuan hinnoissa luulen jopa säästäneeni, koska söin ennenkin ihan samoja aineksia, mutta nyt vain määrällisesti paljon vähemmän. Lisääntyneet hedelmät, tonnikalat ja paistijauhelihat eivät muutenkaan maksa mitenkään olennaisesti. Lisäksi en ole käynyt ravintoloissa syömässä läheskään entiseen tahtiin enkä tilannut esim. yhtään pizzaa koko puolen vuoden aikana.

Sullahan on perse tiukka ku viulunkieli eikä kessiäkään enään nimeks:rock: Kova suoritus, nostan hattua edelleen.

Miten Keballa hyvin alkanut projekti on jatkunut? Vai oletko seurannut ja taulukoinut edistymistä samaan tahtiin kuin edellä? Onko ruokavalio sama kuin edellämainittu vai oletko muuttanut jotain? Entä treenit?

Nyt kunnon pitkän dietin jälkeen, kun lopetatkaan sen niin ala kasvattamaan lihasmassaa. Oot 40 ikä vuodessa kovassa kunnossa =D
Hienoa duunia tehtyä oman kropan eteen!

Lopetin ruuan punnitsemisen ja tarkan seuraamisen heinäkuun alussa. Jatkan samoilla syömisperiaatteilla, mutta isommilla annoksilla. Taulukkoa aamupainosta pidän kuitenkin entiseen tyyliin. Paino on laskenut 74 kiloon, josta -1,5 kg varsinaisen laihduttamisen loputtua viimeisen 2 kk aikana.

Kun nyt katselee mahaa oikein tarkkaan, niin vielä voisi pari kiloa pudottaa. Sitten kunto alkaa olla tiukka, joskin toki lihasta voisi kerätä lisää :)

Treenaaminen on nyt kesän aikana juoksupainotteista. Olen juossut 4-5 kertaa viikossa, jolloin kilometrejä tulee 35-40. Tuli nimittäin vähän harrastettua vedonlyöntiä kavereiden kanssa: keväällä pitää olla kovassa juoksukunnossa puolimaratonia varten. Lisäksi olen ylläpitänyt lihaskuntoa 1-2 viikottaisella punttitreenillä. Syksyllä pitää lisätä punttitreenit kolmeen, jotta tulisi kehitystä silläkin saralla.

Ihanaa seurata sun onnistumisia:haart: Myös minä aion ensi kesänä juosta puolimaratonin, tälle viikolle kertynyt 65km hölkkää ja sauvakävelyä - pientä onnistumista täälläkin siis, vuosi sitten jaksoin juuri ja juuri hölkätä yhden tolpanvälin:rolleyes: (Elopainoa oli vajaa 10kg enemmän kuin nyt.) Hyvä sä! Hyvä mä!:D:D:D

vuosi sitten jaksoin juuri ja juuri hölkätä yhden tolpanvälin

Hienoa edistystä tuosta kunnosta Lily!

Syksyllä en todellakaan voinut edes kuvitella juoksemista. Aloitin aerobisen kuntoilun kävelemällä 3-4 km lenkkejä. Syke oli vaatimattomat 140 moisen ponnistuksen aikana...

Sunnuntaina juoksin pisimmän lenkin tähän asti eli 21 km. Nopeutta pitää vielä parantaa kevättä 2010 varten, mutta kuitenkin :)

Tänä keväänä olin vielä tätä mieltä:

Cooperia en viitsi mennä juoksemaan, mutta kolmen vartin hölkkälenkistä olisi mukava selvitä ilman suuria tuskia.

Piti se cooperkin juosta: 2510 m keskisykkeellä 182. Tiukkaa teki, mutta niin pitääkin. Kolmen vartin hölkkä on nykyään kevyt treeni. Ja cooper-tuloskin paranee kevääksi lähemmäs kolmea tonnia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom