Epävarmuus kaloreissa

Hei kaikille. Olen 26v nainen. Pituus 155cm paino 47. Rasvaprosentti 19. Rasvamassa 9.4. Viskeraalinen rasva 43. Lihasmassa 21.8

Tulokset saatu InBody mittauksen kautta.

Olen paino pudottanut vuoden verran ja lähtöpaino oli 68 eli sain vuodessa pois 21kg.

Kuitenkin vartaloni jäi pehmeäksi erityisesti vatsasta, takamuksesta, reisistä. Onko painon mukana lähtenyt mahdollisesti lihasmassaa siksi tullut pehmeäksi vai onko se ihonalaista rasvaa? Siihen voi tarttua kiinni ja se on pehmeää.

Kuitenkin olen palannut takaisin salille korjatakseni asian. Minulla on kuitenkin epävarma olo kuinka paljon minun pitäisi syödä kaloreita?

Työkseni olen siivooja 3 päivää viikossa, mutta se on kotisiivousta eikä kovin fyysistä. Päivässä tulee 5000 askelta. Pyöräilen töihin ja takaisin mistä tulee kolmen päivän aikana yhteensä 17 km. Käyn salilla kolme kertaa viikossa 1h ja erikseen yksi kardio päivä 1h ja crosstrainerissa.

Perusaineenvaihduntani eli BMR on tällä hetkellä inbody mittauksen perusteella 1200. Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa paljonko olisi hyvä määrä päivässä kaloreita. Välillä niin epävarma olo sen suhteen ja olen huolissani syönkö liian vähän. Vinkkejä ja neuvoja voi antaa. Kiitos vastauksista:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienon painon pudotuksen olet kyllä tehnyt. (y)
Laihduttaessa yleensä lihaksiakin menettää, jos ei sitten tiputa sitä painoa tosi hitaasti. Mutta kyllä ne salituksella saa takaisin.
Kalorit kuulostaa aika vähiltä, mutta et tietenkään ole isokaan. En nyt mitään numeroa osaa sanoa, mutta sali & kardio päivinä varmaan voisi syödä enemmänkin.

Tolla kulutuksella palaa varmana kaikki lihatkin rasvan kanssa, jos ei tarpeeksi syö, eikä ne takas tuu jos ei asiaa korjaa.

Paljon sulla tällä hetkellä menee? Varmaan 2000 luulis äkkiä palavan

Tällä hetkellä syön, joka päivä 1600 kaloria. Oloni on ollut silti epävarma mikä olisi sopiva määrä kaloreita per päivä ja kulutus päälle. Kiitos neuvosta ja nostan sitten kalorimäärän vielä enemmän

Tällä hetkellä syön, joka päivä 1600 kaloria. Oloni on ollut silti epävarma mikä olisi sopiva määrä kaloreita per päivä ja kulutus päälle. Kiitos neuvosta ja nostan sitten kalorimäärän vielä enemmän
Ei pidä säikähtää jos paino vähän nousee, pitää muistaa, että jos sielä takapuolessa tai keskivartalossa ei ole lihasta, ei se tule ikinä näyttämään "kiinteältä"

Jos tarkoitus nostaa painoa ja kasvattaa lihasta ni lähe nyt vaikka sillä 2000kcal. Älä stressaa painosta liikaa kato miten paino menee. Jos pysynyt samassa paino 2-3 viikkoa ni lisäät kaloreita vaikka 200kcal Muutenkin hyvä syödä riittävästi eikä liian alhaisilla kaloreilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom