Epävarmuuden tunne kilpailuhenkisessä maailmassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habaton
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä mä oon yrittänyt ihan kaiken mitä vaan mieleen tulee.Kyllä siitä masennuksesta on aina joskus noussut mutta se tulee takasin yhtä varmasti kun aurinko nousee huomenna.

Samis! Minulla on diagnosoitu toistuva masennus, alkoi parikymmentä vuotta sitten - tosin silloin ei tiedetty tuota toistuvuutta :)

Minulla parhaiten ovat auttaneet neuromodulaatiohoidot, koskapa masennukseni on aika lääkeresistentti. Myös ns spontaania parantumista tapahtuu, mutta sen odottelu on raskasta. Oletko kokeillut rTMS-hoitoa?

Fanittamani Mokoman Marko Annala on samasta diagnoosistaan todennut, ettei se ole sairaus vaan ominaisuus. Jollakin tapaa helpottava ajatus: pyrin kyllä aktiivisesti pois masennuksesta, mutta sen uusiutuminen ei ole henkilökohtainen epäonnistuminen vaan aivojeni valitettava toimintatapa, jota esim liiallinen stressi ja syksyn pimeys ruokkivat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samis! Minulla on diagnosoitu toistuva masennus, alkoi parikymmentä vuotta sitten - tosin silloin ei tiedetty tuota toistuvuutta :)

Minulla parhaiten ovat auttaneet neuromodulaatiohoidot, koskapa masennukseni on aika lääkeresistentti. Myös ns spontaania parantumista tapahtuu, mutta sen odottelu on raskasta. Oletko kokeillut rTMS-hoitoa?

Fanittamani Mokoman Marko Annala on samasta diagnoosistaan todennut, ettei se ole sairaus vaan ominaisuus. Jollakin tapaa helpottava ajatus: pyrin kyllä aktiivisesti pois masennuksesta, mutta sen uusiutuminen ei ole henkilökohtainen epäonnistuminen vaan aivojeni valitettava toimintatapa, jota esim liiallinen stressi ja syksyn pimeys ruokkivat.

En oo kokeillut tota hoitoa.On tuo kyllä melkonen ominaisuus.Olispa mielenkiintosta tietää se ihan oikea syy sille minne se elinvoima katoaa.Mulle se on vieläkin mysteeri.Oon aina välillä luullut löytäneeni sen syyn mutta myöhemmin huomannut että sillä ei ole juurikaan tekemistä asian kanssa.

Koska työelämä on tullut tähän pisteeseen, että kilpailuhenkisyys on kasvanut ja aina tuntuu olevan kauhea kiire kaikkeen? Tuntuu olevan joka alalla kiire nykyään läsnä kaikessa.

Mitä olen muutamilta eri alan eläikää lähestyviltä työntekijöiktä kuullut muistelua niin ennen on ollut paljon ns. rennompaa eikä kiire ole ollut niin läsnä mitä se nyt tuntuu olevan. Ilmeisesti tänä päivänä kaikki on oltava helpommin saatavilla ja kysyntä kasvaa kun yritykset pystyvät tavoittaamaan asiakkaita laajemmalta alueelta.

Koska työelämä on tullut tähän pisteeseen, että kilpailuhenkisyys on kasvanut ja aina tuntuu olevan kauhea kiire kaikkeen? Tuntuu olevan joka alalla kiire nykyään läsnä kaikessa.

Mitä olen muutamilta eri alan eläikää lähestyviltä työntekijöiktä kuullut muistelua niin ennen on ollut paljon ns. rennompaa eikä kiire ole ollut niin läsnä mitä se nyt tuntuu olevan. Ilmeisesti tänä päivänä kaikki on oltava helpommin saatavilla ja kysyntä kasvaa kun yritykset pystyvät tavoittaamaan asiakkaita laajemmalta alueelta.
Mitä tästä sitten seuraa, tehdään asioita kiireellä sinne päin, koska ei ole aikaa tehdä kunnolla. Sitten käydään isolla rahalla kursseja, jossa kerrotaan kuinka asiat tehdään kunnolla. Esimerkiksi six sigma. Lopuksi edelleenkään moni firma ei anna sitä aikaa työn tekoon ja ratkaisuna on seuraava kurssi, ellei itse avaa suutaan ja sitähän ei moni uskalla tehdä.

Toki sitä löysäilyäkin on ollut ennen enemmän ja kuulemma 80-luvulla oli ihan tavallista vetää perjantai-iltana töissä kännit. Ehkei ihan tuohonkaan tarvitse palata :unsure:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom