Epätasainen rasitus penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Penkkitreeniin on muodustunut jännä ongelma kun oikea puoli kehosta väsähtää viimeisissä toistoissa ennen rintaa tai vasenta puolta kehosta. Oon koittanut kiinnittää tekniikkaan huomiota enemmän ja että olkapäät ei nousisi mutta toistaiseksi vielä ilman apua ongelmaan. Mikä tälläseen voisi olla syynä? Olen vielä oikeakätinen joten oikean puolen luulis olevan vasenta vahvempi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Luulen että mulla on sama ongelma. Kun teen penkkiä tai vinopenkkiä vasen rinta menee pumppiin mutta oikea ei. Vinopenkissä eron huomaa vielä paremmin kun tavallisessa penkissä. Mitään huomattavaa kokoeroa ei rintalihaksissa ole. Se on kyllä aika tyhmän tuntusta kun on Domsit rintalihaksissa niin vaan vasen on kipeä.

Mulla on sama ongelma, mutta koskee kehon vasenta puolta ja hieman parannusta siihen sain muuttamalla oteleveyttä. Itseasiassa kävin tänään lääkärissä ja sain lähetteen omt fysioterapeutille, koska mun vasemman olkapään liikkuvuus on aivan surkea. Mun vasemman olan liikkuvuus oli 35 astetta kun esimerkiksi sillä lääkärillä oli 90 astetta vaikka sen olkapää on joskus leikattu. Eli siis toi vaikuttaa siihen että olkapää lähtee väkisinkin nousemaan penkatessa.

Zone-sarja -42%
Itsellä on täysin sama ongelma. Olen oikeakätinen, mutta vasen puoli on vahvempi. Penkissä vasen käsi tulee tiukassa nostossa ensin ylös ja pec decissä vasen rintalihas jaksaa vääntää paremmin. :rolleyes:

Lieneekö yleistä, sillä minullakin täysin sama ilmiö penkissä. Hieman paska oikea olkapää on itsellä sinänsä helppo osoittaa syylliseksi. Eron huomaa myös kylmiltään jännitellessä, vasemmassa rintalihaksessa on selvästi parempi tuntuma kuin oikeassa.

Penkkitreeniin on muodustunut jännä ongelma kun oikea puoli kehosta väsähtää viimeisissä toistoissa ennen rintaa tai vasenta puolta kehosta. Oon koittanut kiinnittää tekniikkaan huomiota enemmän ja että olkapäät ei nousisi mutta toistaiseksi vielä ilman apua ongelmaan. Mikä tälläseen voisi olla syynä? Olen vielä oikeakätinen joten oikean puolen luulis olevan vasenta vahvempi.

Se on normaalia nimenomaan niinpäin, että jos olet oikeakätinen niin vasempi on vahvempi. Jos mietit tätä pidemmälle niin ymmärrät. Usein teet fyysisen nostosuoritteen (muualla kuin salilla siis) enemmän vasemmalla ja oikea toimii ohjaavana ja tarkkuutta vaativana puolena. Näin kun vaikka nostat semipainavan esineen hyllyyn. Usein myös kauppakassin kanto menee vasemmalla kun oikealla avataan auton ovia jne jne.

Eli mennään vaan heikomman ehdoilla ja yritettään muualla elämässä välttää sitä toispuolista kuormitusta niin "vika" korjaantuu itsestään.

En näköjään ole yksin tämän ongelman kanssa. Vasen puoli ottaa penkissä ja pystärissä enemmän hittiä, mutta oikea ojentaja on taas sitten dominoiva ja luulisin sen olevan yhteydessä tähän.

Jonkun mielestä ehkä hieman vaihtoehtoisempi syy tähän saattaisi löytyä myös selkärangasta ja tarkemmin sanottuna niskasta, C1-nikamasta (tai periaatteessa jostain muustakin). Jos se on vinossa ja pääsee koskettamaan selkäydintä, ei hermosignaalit kulje normaalisti. Tämä voi ilmetä juurikin esimerkiks puolieroina tai vaikka ruoansulatusongelmina. Näin ollen huono ryhti voi aiheuttaa periaatteessa ihan mitä vaan ongelmia. Tosin tuo atlas- eli C1-nikama voi olla vinossa hyväryhtiselläkin.

Taas puhun hyvän ryhdin puolesta.

Kuulostaa melko villiltä, Elliot Hulsehan tuosta selittää juutuubissa.

Kannattaa käydä fysioterapeutilla tms. tarkastuttamassa ryhti ja virheasennot. Mulla on oikea olkapää hieman edempänä joka aiheuttaa juuri noita puolieroja etu- ja sivuolkapäissä, rinnassa ja ojentajissa. Sain ohjeeksi vahvistaa ulkokiertäjää ja vaihtaa tangot käsipainoihin. Olkapään asento on hieman parantunut ja kässäripenkissä saan jo rasitusta tasaisemmin rintaan. Aika näyttää korjaantuuko. Parhaat massaliikkeet (tankopenkit ja -pystärit, dipit, yms.) karsiutuu melkeen järjestäen pois, mutta se on toivottavasti vain väliaikaista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pystäris mulla taas väsyy vasen olkapää ja ojentaja ennen oikeaa, penkis väsyy oikea ojentaja ja olkapää. Voipi olla että joku ryhti juttu siis takana, rupes huolestuttamaan :D
Fysioterapeutti harkintaan

Pystäris mulla taas väsyy vasen olkapää ja ojentaja ennen oikeaa, penkis väsyy oikea ojentaja ja olkapää. Voipi olla että joku ryhti juttu siis takana, rupes huolestuttamaan :D
Fysioterapeutti harkintaan

Ehkäpä skolioosi tai pituuseroa jaloissa, niin hartiat/olat eivät ole samassa linjassa... Kannattaa kyllä käydä fysioterapeutilla, ei siinä ainakaan mitään häviä.

Back
Ylös Bottom