Epäsymmetrinen rinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haake
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittamassa kuntosali-harrastusta, mutta ennen kuin harrastus vakavoituu ja lihakset kasvaa, niin kaipaisin neuvoa mitä tehdä epäsymmetriselle rinnalle. Vasen rintani on suurempi kuin oikea, mikä on selvästi silminnähtävissä. Olen nyt vasta aloittamassa, eli se ei johdu väärästä tekniikasta, vaan taitaapi olla ihan synnynnäinen "virhe". Olen kuullut että naisilla voi toinen rinta olla suurempi kuin toinen, mutta en että miehillä. Voinko siis unohtaa "täydellisen" kropan, vaiko onko asialle jotain tehtävissä?

Sama juttu oli mullakin aloittaessa. Juurikin vasen tissi oli isompi ja oikealla ei lihasta oikeen huomannukaan. :) En ajatellu enempää asiaa ja treenaamalla toi ero hävis. Jännittäessä ehkä vähän eri muotoset, mutta rentona näyttää ihan samalle.

Anteeksi vain, nyt ei ole tarkotus masentaa.
Mutta jos koko ero on pelkässä lihaksessa, voipi hyvin olla että se treenailun myötä tasaantuu.
Mutta jos se ero on rintakehän luustossa, kuopparintaa, tai sitten on lihaksen tarttumakohdat erikohdassa kiinni luussa kuin toisella puolella. Niin en usko että siihen voi millään tai minkään laisella reenillä vaikuttaa.

Haake sanoi:
Kyse todennäköisesti rintakehän luustossa. Eli taitaa ero olla pysyvä :(

Ei se mitään, on meidän laisia muitakin:thumbs: .

Mutta katsotaan tuleeko vielä viisaammilta kommentteja, esimerkiksi noilta jokka lukee itseään lääkäriksi.

Mulla on ollut samaa ongelmaa alusti asti ja kohta 3 vuotta treenaillu... Tosin viimenen puol vuotta intissä, jossa kehitystä ei ole tullut, päinvastoin.

Aloin kiinnittää siihen huomiota ekan treenivuoden jälkeen. Keskityin paremmin tekniikkaan, mutta ei se juuri vaikuttanut. Nostot oli puhtaita, molemmat puolet tuli ylös tasatahtiin ja voimatasot siis samat. Lisähuomiona se, että puolestaan pienemmän rinnan vastapuolen käden ojentaja on pienempi...

Suurin syy meikäläisellä on ainakin hieman erilaiset kiinnityskohdat, levossa sitä ei juuri huomaa, mutta jännitettynä rajat on selvästi erilaiset. Varsinkin sisäreunan kiinnityskohta pienemmästä rinnasta on olematon ja rintalihasten väli on hieman epäselvä. Tätä olen saanut korjattua tekemällä ristitaljaa hieman extraa huonommalle puolelle.

Tietenkin se vähän harmittaa, osiltaan siihen voi vaikuttaa, mutta ei välttämättä saa täysin niin hyvännäköstä kun haluais. Mutta turha murehtia, panostaa vaan lajiin täysillä siitä huolimatta.

Harrastatko mitään lajia, mikä rassaa rankaa esmes jääkiekko, tennis jne. Lätkämiehillä on useesti hartiat eri korkeudella mailan heilutuksen takia ja rintakin luultavasti näyttää sitten häröltä.

Eiköhän treenillä korjaudu kaikki ;)

Suurin syy meikäläisellä on ainakin hieman erilaiset kiinnityskohdat, levossa sitä ei juuri huomaa, mutta jännitettynä rajat on selvästi erilaiset. Varsinkin sisäreunan kiinnityskohta pienemmästä rinnasta on olematon ja rintalihasten väli on hieman epäselvä. Tätä olen saanut korjattua tekemällä ristitaljaa hieman extraa huonommalle puolelle..

Saman tyylistä itsellä. Minulla on tuohon päälle vielä solisluut erilaiset tai kiinnittyneet eri tavalla, joka pahentaa asiaa. Ottaa joskus päähän niin pirusti, mutta se antaa lisämotivaatiota, että pumpissa ero pienenee selvästi.

Tästä pääteltynä uskon, että jos saan rintoihin vaan tarpeeksi massaa, niin rintaihasten erot pienenevät minua tyydyttävälle tasolle.

Back
Ylös Bottom