Epäsymmetria

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Reiluhko epäsymmetria on mullaki yläselässä sivusta katsottuna. Oikeen puolen olkapää ja yläselkä on huomattavasti kehittyneempi. Reilun puolitoista vuotta vaivannut vasen olkapää joka tulehtu joskus aikoja sitte. Paljo tuli viel sillon tehtyä yläselän liikkeitä taljoissa ja olkapäähän koski aika pirusti, liekkö tästä johtuvaa sitten tämä lihas epätasapaino selässä kun vasemmal kädel on tottunut tekemään virheellisesti eri liikkeitä tätä kipua kiertäen...
Vieläkään ei kunnolla pysty treenaamaan.
Vasen olkapää tuntuu vieläki jotenki löysän oloselta. Muljuaa vähä miten sattuu.
Kannattaisko lähtee näitä liikeratoja palauttelemaan oikeeseen suuntaan esimerkiks tekemällä kulmasoudun käsipainoilla, vai oisko parempi tehdä tangolla?

No itse en saa kulmiksessa tangolla vieläkään vasemalle muualle kuin epäkkääseen mitään rasitusta. Suosittelen ottamaan vaan ne salin pienimmät käsipainot ja niillä aluksi hakemaan kulmasoudussa tuntumaa vasemmalle puolelle, pikkuhiljaa painoa nostaen.

Suosittelen silti fysioterapeutilla käyntiä. Hän osaa katsoa, missä vika ja millä liikkeillä ja venyttelyllä sen saa korjattua.

Kannattaisko lähtee näitä liikeratoja palauttelemaan oikeeseen suuntaan esimerkiks tekemällä kulmasoudun käsipainoilla, vai oisko parempi tehdä tangolla?

Mulla oli (on vieläkin hieman) epätasapainoa olkapäissä jä latseissa, mutta aloin vääntämään kulmasoutua käsipainoilla yksi puoli kerrallaan ja vipareita myös yksi käsi kerrallaan, niin homma alkoi korjaantua.

Mulla on vasen latsi jäljessä. Syynä lienee ilmeisesti synnynnäisestä viasta johtuva (fasetti?)lukko selässä tai rintarangassa. Lihas on edestä katsoen pienempi ja kun tekee kohautuksia tangolla huomaa kuinka olat ei liiku samalla tavalla. Penkkiä tehdessä vasen tissi on korkeammalla. Toisaalta kulmasoudussa käsipainoilla juuri vasemmalle puolelle tuntuu menevän paremmin perille(?) Tiedä sitten.
Joka tapauksessa jos jotain epätasapainoa on suosittelen esim lainaamaan kirjastosta jonku selän kuntoutusoppaan ja tekemään sieltä harjotuksia. Ne tosissaan auttaa jos niitä jaksaa tehdä.

Itsellä kanssa vasen latsi pahasti jäljessä. En kyllä tiedä miksi näin tapahtunut, koska lähinnä olen leuanvetoja latseille tehnyt, ja aika vaikeaa on siinä vain oikealle puolelle tehdä. No eiköhän se vasen vielä ota sen oikean kiinni.

en tiiä onko tää sit helkkarin harvinaista ku muilla vaan selkä vaikuttaa olevan epäsymmetrinen. Itellä vasemman jalan "ojentaja" eli se reiden polven vieressä oikealla oleva patti on aivan huomattavasti suurempi kuin oikean. Voiko sitä muka kyykätä tai tehdä prässiä epätasasesti?? Oon kärsiny kyl koko ikäni askellusvirheestä yliliikkuvien nilkkojen takia ja käytän kengissä säännöllisesti tukipohjallisia, mutta salilla treenaan pelkät sukat jalassa. Voiko tuo muka vaikuttaa jalkojen kehittymiseen?

Musta tuntuu että mulla on oikeen käden ojentaja jäljessä. Kun peilin edessä pullistelee, vasemman käden ojentaja erottuu selvästi paremmin, ja kun penkkaa, tanko tuntuu raskaammalta oikeella puolella.

Sama vika kuin yllä, toisinpäin vain. Oikea ojentaja ihan erimuotoinen, oikea takaolkapää ja sivuolkapää eivät erotu toisistaan, vasemmalla erottuvuus huippuluokkaa. Oikea rintsu pienempi, oikea etu- ja sivuolka taas isompia. Ennen vitutti ihan älyttömästi, nykyään ei niinkään mitä nyt satunnaisesti välillä potuttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Itsellä vasen ojentaja selvästi isompi, kuin oikea. Vaikka olenkin oikea kätinen. Mutta sitten, kun teen ojentajille yhdenkäden liikkeitä, ei vasen silti tunnu niin paljon vahvemmalta? Mistä kiikastaa.

Jos tekee kyykkyä smithissä/hackissä tai millä vain koneella tahansa eikä vapailla painoilla, tulee helposti tehtyä enemmän duunia sillä "paremmalla" jalalla.

Tää voi olla hyvin mahdollista. Itellä on kintuissa pientä koko eroa, koska oikee jalka on hieman lyhyempi (~5mm muistaakseni). Nyt oon siirtyny normiprässistä yhden jalan prässiin, ettei pidempi (ja isompi) jalka tekis liikaa töitä.

Itellä on taas huomattavasti pidempi selkä jalkoihin verrattuna, että kylkiluitakin löytyy 1 enemennän per. puoli. Kyykkyä ja Mavea tehdes särkee selkään niin pirusti pakko jättää pois.

Itellä on taas huomattavasti pidempi selkä jalkoihin verrattuna, että kylkiluitakin löytyy 1 enemennän per. puoli. Kyykkyä ja Mavea tehdes särkee selkään niin pirusti pakko jättää pois.
Sulla on kylkiluita enemmän kuin meillä muilla?? Selän särkeminen nyt johtuu todennäköisesti vaan huonosta tekniikasta ja/tai liian suurista painoista.

Toi ojentajien epäsymmetrisyys taitaa olla aika yleistä täällä. Itelläkin luulin, että oli kokoeroa, mutta loppujen lopuksi ympärysmitta on täysin sama. Huomiona vaan, että ojentajie eri päät on eri kokoset. Oikeella kehittyny paremmin ojentajan ulompi pää ja vasemmalla taas tää sisempi pää (en muista onko noille nyt parempia nimiä)

Suositut

Back
Ylös Bottom