Epäoptimaalinen kropan muoto penkkipunnerrukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deezah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinkas paljon sulla on painoa, kun olet noin pitkä?
Painoa on tällä hetkellä 92kg ja rasvat 10-12%.

Joka tapauksessa ajattelin nyt vielä vetää dietin loppuun normaalilla treenillä, kun en jotenkin usko että minus kaloreilla hirveästi kehitystä tapahtuisi voimassa tällä hetkellä.
Ja jos voimaa haluan treenata, niin se tarkoittaa puolta vähemmän treeniä mitä teen tällä hetkellä, niin uskoisin että lihaskatoa tapahtuisi entistä enemmän vain nyt dietillä.
Ajattelin n. 1-2kk sisällä aloittaa taas bulkkikauden ja tarkoitus olisi ottaa se 120+kg painoa, niin jos samalla bulkatessa tekisi ainakin yhden jakson ajan voimailuohjelmaa sitten ja kokeilisi, jos sitä joskus olisi vielä vahva ukko:ruoska:

Kiitokset vastanneille.

Painoa on tällä hetkellä 92kg ja rasvat 10-12%.

Joka tapauksessa ajattelin nyt vielä vetää dietin loppuun normaalilla treenillä, kun en jotenkin usko että minus kaloreilla hirveästi kehitystä tapahtuisi voimassa tällä hetkellä.
Ja jos voimaa haluan treenata, niin se tarkoittaa puolta vähemmän treeniä mitä teen tällä hetkellä, niin uskoisin että lihaskatoa tapahtuisi entistä enemmän vain nyt dietillä.
Ajattelin n. 1-2kk sisällä aloittaa taas bulkkikauden ja tarkoitus olisi ottaa se 120+kg painoa, niin jos samalla bulkatessa tekisi ainakin yhden jakson ajan voimailuohjelmaa sitten ja kokeilisi, jos sitä joskus olisi vielä vahva ukko:ruoska:

Kiitokset vastanneille.

Penkki on ainakin omasta mielestä se mihin kehonpaino eniten vaikuttaa, ja varsinkin mitä pidempi olet. Itse olen sua vielä sentin pidempi ja 110 kiloisenakin sitä tuntee itsensä aika hoikaksi, paitsi keskivartalosta toki :D :(

Sitten vielä jos rintakehä sattuu olemaan mallia "olisi kiinni selkärangassa, jos ei sydän olisi välissä", niin kyllä penkin vahvuudet on taputeltu, jos alkaa muihin liikaa vertaamaan, Kannattaa niihin omiin lähtökohtiin peilata kehtiystä, ja tosiaan ottaa se pituus painosuhde huomioon..

Sivuhuomiona tähän, että jos anatomia-asiat kiinnostaa, niin kannattaa hankkia käsiinsä Frederic Delavierin Lihaskuntoharjoittelu ja venyttely -kirja. Itse koin pitkäkätisenä tuon ansiosta pienen ahaa-elämyksen ja sain fiksattua penkkiasentoa vähemmän vamma-alttiiksi. Painot ei kyllä ole paljon nousseet, kun kyynärpäiden asento kapeni, mutta jatkuvat olkapää-rintaseudun kipuilut on kyllä vähentyneet.

Penkki on ainakin omasta mielestä se mihin kehonpaino eniten vaikuttaa, ja varsinkin mitä pidempi olet. Itse olen sua vielä sentin pidempi ja 110 kiloisenakin sitä tuntee itsensä aika hoikaksi, paitsi keskivartalosta toki :D :(

Sitten vielä jos rintakehä sattuu olemaan mallia "olisi kiinni selkärangassa, jos ei sydän olisi välissä", niin kyllä penkin vahvuudet on taputeltu, jos alkaa muihin liikaa vertaamaan, Kannattaa niihin omiin lähtökohtiin peilata kehtiystä, ja tosiaan ottaa se pituus painosuhde huomioon..
Jooh, kyllä sitä itsekin olen pariin otteeseen ollut sielä 115 kilossa aikaisemmin ja kyllä siinä vieläkin ollaan niin laihaa poikaa tuossa vaiheessa, vaikka oikeastihan ne rasvat on korkealla siinä vaiheessa jo.
Rinta on juurikin tuota mallia mitä sanoit, lähtökohdat oli : hyväkun sai tangon nousemaan penkistä 6 vuotta sitten eli aika äärimmäinen ectomorph olen/olin kropaltani.

Sivuhuomiona tähän, että jos anatomia-asiat kiinnostaa, niin kannattaa hankkia käsiinsä Frederic Delavierin Lihaskuntoharjoittelu ja venyttely -kirja. Itse koin pitkäkätisenä tuon ansiosta pienen ahaa-elämyksen ja sain fiksattua penkkiasentoa vähemmän vamma-alttiiksi. Painot ei kyllä ole paljon nousseet, kun kyynärpäiden asento kapeni, mutta jatkuvat olkapää-rintaseudun kipuilut on kyllä vähentyneet.

Olkapää kipuiluja on ollut kyllä, voisin kokeilla ens viikolla hommata käsiini jostain tuon kirjan.

5X100 penkistä? Penkkimaksimin täytyy siis olla n. 110-120kg. Sanoisin, että noilla välityksillä hyvä tulos, ainakin keskivertoa parempi (jos paino n. 90kg). Missään ei siis tarvitse olla "vikaa". Penkki on urheilulaji siinä missä joku muukin, ei kaikista ole juoksemaan satasta edes alle 12 sekunnin vaikka miten treenaisivat. ja 12 sekuntia satasella on vielä suht hyvä tulos esim. jalkapalloilijalle.
Penkkiin on omat erikoismiehensä. Eipä silti ole tullut omalla salilla vastaan "pikkumiehiä", jotka nostavat tuosta vaan 150 kg penkistä, ilman lääkkeitä siis. Kyllä se useimmilla siihen 100-120 kiloon jämähtää.

Tuo penkki on "hieman" yliarvostettu. Maastavedossa on eniten lihasryhmiä käytössä (jos jätetään klassiset painonnostoliikkeet pois). Lajissa kuin lajissa korostetaan kuinka voima lähtee jaloista ja keskivartalosta. Pelkkä penkkiin keskittyjä on sellainen kärjellään seisova kolmio.

Kehittymisen mahdollisuus toki aina on olemassa. Kannattaa kysyä neuvoa kokeneelta valmentajalta jolle kerrot treenihistoriasi.

Kyllä tuo penkki maksimi on hirveesti riipuvainen harjoittelu tiheydestä, ruokailusta, nesteytyksestä ja ainakin omallakohdalla siitä, että muistaa riittävän ajoissa keventää ja lähteä taas uuteen nousuun... mulla kanssa huonot välitykset penkkiin pituus 180 ja syli 192. Ykkösiä tosin vähän silloin tällöin kokeillut, että en ole mikään asian tuntija. Treeni vuosia on niin paljon, että niitä viitsi ees kertoa... toki pausseja mahtuu väliin. joskus menny 130*6 mutta maksimi silloinkin vaan 147,5. Puoli tutut kyllä arvelivat, että sarjapainon perusteella helposti 150kg Treeni ei tuolloinkaan tähdännyt varsinaisesti ykkösiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom