Epäkäslihaksen liika kasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pullo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
foo sanoi:
Käsi kerrallaan tehden vipareissa sulkee epäkkäät aika kivasti pois. Kokeilemisen arvoinen.

Minä komppaan tätä. Pieni etukeno mukaan, ja hurlumpsis, toimii ainakin mulla.

Tze sanoi:
Tämä muuten on totta. Ilman kunnon epäkkäitä ei oo bodarin näköinen. :whip:

Kaikki ei halua näyttää bodareilta. Mun silmää ei isot epäkkäät miellytä yhtään, enkä sen takia oo yhtäkään "epäkäs treeniä" tarkotuksella elämäni aikana tehny. Tottakai ne tossa kasvaa kun koko kroppaa treenaa mutta mitään sikaniskaa mä en ittelleni halua. Mun mielestä nää on sellasia asioita mitä ei tarttis selitellä, jos joku ei diggaa ni ei diggaa.

cji sanoi:
Epäkkäät eivät voi olla liian isot, muut paikat ovat vain liian pienet.
Tässä on totuuden siemen...kun olkapäät kehittyy epäkkäiden kanssa samaan tahtiin,niin ei ne nyt hirveen dominoivilta voi näyttää...makuasia tämäkin tosin.

Kyllä ne epäkkäät voi olla liian suuret, varsinkin, jos oma rakenne on olemassaan pullohartiainen ja lyhyt kaulainen. Etenkin naisten ja varsinkin fitness tai bodyfitness kisaan tähtäävien kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota noihin epäkkäisiin ja niiden suhteeseen muuhun kroppaan.

pevelius sanoi:
mitenkään kyseistä kaveria tuntematta sanoisin, että ei kannattane juurikaan huolestua toistaiseksi. tuskinpa ne epäkkäät liian suureksi turpoaa. treeniä vaan monipuolisesti, että saat myös muut lihakset epäkkäiden tasolle ;)

Samaa mieltä. Lisäksi tuli mieleen se, että vetääkö kyseinen kaveri maasta? Jos vetää, niin en olisi lainkaan huolissani jonkun vipareiden epäkkäitä kasvattavasti vaikutuksesta. Mulla on ainakin aika kookkaat epäkkäät ja oon niin vain tyytyväinen ja treenaan niitä vielä jopa ihan omalla liikkeelläkin. :D

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä. Lisäksi tuli mieleen se, että vetääkö kyseinen kaveri maasta? Jos vetää, niin en olisi lainkaan huolissani jonkun vipareiden epäkkäitä kasvattavasti vaikutuksesta. Mulla on ainakin aika kookkaat epäkkäät ja oon niin vain tyytyväinen ja treenaan niitä vielä jopa ihan omalla liikkeelläkin. :D

Mikä se liike on sitten nimeltään.. ja mitä muita hyviä epäkäs liikkeitä kaikkiaan on..?

Itse kuulun kanssa näihin kavereihin joilla just epäkkäät kasvaa suhteessa paremmin kuin muut lihasryhmät...aikansa se vitutti ja yritin keksiä juuri noita "kiertoteitä" olkapäätreeniin...mutta paskanmarjat, se lopulta vain on niin ettei asialle loppupeleissä voi yhtään mitään...Toisekseen on hienoa että edes joku paikka kehittyy :rolleyes:

Kokemuksesta(tämä siis vain omakohtainen mielipide) Että nämä "vähennä painoja vipareista ja keskity tekniikkaan"- jutut on paskaa, pääasia että tekee monipuolisia sarjamääriä...esimerkiksi joka viikko eri pituisia...

Ei epäkkäitä voi kiertää olkapäätreenissä, se vain nyt sattuu niin olemaan :whip:
Punnerrukset on tosin hyvä tehdä vähän loivemmassa kulmassa, niinku joku jo sanoikin, mutta muuten...huoh...
Tietysti jos tekee hirveillä heijjareilla nuita vipareita...ni sitten nuo jutut on aiheellisia. Mutta joskus kannattaa myös tehdä heijjarivipareita, jos haluaa että ne "puhtaasti" tehdyt sarjat kovenee(lue:treenipaino niissäkin kasvaa).

rumor sanoi:
Mikä se liike on sitten nimeltään.. ja mitä muita hyviä epäkäs liikkeitä kaikkiaan on..?

Kohautukset tangolla on seliike jota minä käytän. Ja se tehdään siten, että tartut tangosta n. hartoiden levyiselle otteella ja nostelet olkapäitä kohti korviasi. 2-3 sarjaa 10-15 toistoa ja takuulla teidät tehneesi epäkästreenin. Voi myös tehdä esim. käsipainoilla, mutta mun mielestä tuo tankoversi on tehokkaampi. Vetoremmit on tässä hyvät, sillä epäkkäille saa käyttää aika kovasti rautaa.

hunter killer sanoi:
Ei epäkkäitä voi kiertää olkapäätreenissä, se vain nyt sattuu niin olemaan

Tuosta olen samaa mieltä, että epäkkäät aktivoituu väkisin jonkin verran vipareita tehdessä...mutta siitä taas eri mieltä, että kyllä siihen voi vaikuttaa merkittävästi, kuinka paljon rasituksesta kohdistuu epäkkäille. Kunnon heijareissa (yli)raskailla painoilla rasitusta menee ainakin allekirjoittaneella suhteessa selkeästi enemmän epäkkäille kuin kontrolloiduilla liikkeillä tehtynä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jamaha sanoi:
Tuosta olen samaa mieltä, että epäkkäät aktivoituu väkisin jonkin verran vipareita tehdessä...mutta siitä taas eri mieltä, että kyllä siihen voi vaikuttaa merkittävästi, kuinka paljon rasituksesta kohdistuu epäkkäille. Kunnon heijareissa (yli)raskailla painoilla rasitusta menee ainakin allekirjoittaneella suhteessa selkeästi enemmän epäkkäille kuin kontrolloiduilla liikkeillä tehtynä.

Huoh, tietysti menee. Tarkoitin vain että joskus (lue: harvoin) on hyvä tehdä heijjarillakin. Sama homma esimerkiksi hauiksessa, joskus kannattaa tehdä ylisuurilla kuormilla ja heijjaten..varsinki jos kehitys on "jämähtäny paikoilleen"
Että tämä tästä....

Kyllä voin sanoa että muutaman vuoden voit tehdä aivan miettimättä noita. Ei ne epäkkäät sieltä SILMILLE hyppää VAHINGOSSA. :D Kyllä huomaat niitten kehityksen, jos teet muutakin kuin vipareita ja penkkiä :D

Siitä huolimatta :kuvia: olis kiva saada :lol2:

hmm, 17 vuotiaana epäkkäät kasvaneet liian suureksi niitä erikseen treenaamatta ?
vois ottaa niitä kuvia kyllä niistä monsteri-epäkkäistä..

Siis eihän nyt epäkkäitä voi bodailusta pois jättää niinkun topicin aloittaja mainitsi että ei halua epäkkäitä niin paljon treenata. Ei ole kyllä viisaan näköistä jos muuten on komeat olkapäät sun muut ja sitten kaulan ja olkapään välinen alue on pelkkä solisluu.

Itse teen viparit lähes poikkeuksetta yksi käsi kerrallaan, ja toimii kuin junan vessa. Saman aikaisesti tehtynä menee turhan paljon epäkkäille.

Kukaan ei nyt saa kasvatettua liian suuria epäkkäitä joitakin vipareita tehden (haluan kyllä nähdä, jos jollakin muka on kasvanut). Jos niitä oikeasti haluaa kasvattaa niin raskaat maastavedot tai kohautukset mukaan ohjelmaan.

Saanu porukka näköjää vähä väärän käsityksen mun tarkotuksesta, ei ne epäkkäät missää otsassa viel oo, ne vaa kasvaa nopeemmi ku hartialihakset.

Pullo sanoi:
Saanu porukka näköjää vähä väärän käsityksen mun tarkotuksesta, ei ne epäkkäät missää otsassa viel oo, ne vaa kasvaa nopeemmi ku hartialihakset.

Älä treenaa niitä enää erikseen, siinä mun neuvo. Ne viparit ei varmasti niitä kasvata ylisuuriksi. Mave se on joka niitä kasvattaa jos sitä teet ja sitäkään ei todellakaan ainakaan epäkkäiden takia pidä pois jättää.

Back
Ylös Bottom