Ensin dietti sitten bulkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Domir
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä olen nyt pidemmän aikaa mietiskellyt, että kummin kannattaisi toimia. Olen juuri about kuukausi sitten aloittanut jälleen salilla käymisen ja motivaatio on huipussaan. Kuitenkin olen kokoajan pohdiskellut, että kuinka minun kannataisi menetellä tuon syömisen suhteen. Olen yhdeksäntoista vuotias jätkä ja olen 183 pitkä ja painan 83 kiloa. Tällä hetkellä kropassa on about se 5-10kg ylimääräistä siihen ehkä ihannepainoon. Eli kannattaisiko ns. ylimääräiset kilot dietata ensin kuitenkin salilla käyden ja sitten kun olen saavuttanut sen ihannepainon ja aloittaa vasta sitten bulkkaus vai kannattaisiko minun suoraan aloittaa bulkkaus?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos tuntuu olo liian lihavalta, niin turha on itseään miksikään bulkkisiaksi vetää +500 kaloreilla heti alusta lähtien. Aloittelija voi kuitenkin kasvattaa lihasmassaa ja vähentää rasvaprosenttia samaan aikaan alussa, joten kannattaa hyödyntää tämä (http://users.jyu.fi/~jjhulmi/www/The effects of strenght training on body composition Hulmi 2005.pdf). Eli jos tuntuu oikeasti, että on liikaa ylimääräistä niin ei tarvitse alussa vetää kauheilla plussilla. Varmasti ylläpitokaloreillakin, tai edes maltillisilla plussakaloreilla tuntuisi "kiinteytymistä", kun lihakset siellä rasvan alla tulee esiin.

Zone-sarja -42%
Itse en ehkä aloittelijan alkutaipaleen kehitystä miinuksilla "pilaisi". Kevyet plussat niin varmasti tulee lihaa ja voimaa heti hyvää tahtia. Motivoi treenaamaankin ihan eritavalla !

- - - Updated - - -

Itse en ehkä aloittelijan alkutaipaleen kehitystä miinuksilla "pilaisi". Kevyet plussat niin varmasti tulee lihaa ja voimaa heti hyvää tahtia. Motivoi treenaamaankin ihan eritavalla !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom