Ensimmäistä kertaa lisäravinteita, ohjeita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pööö
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys,

Olen useamman vuoden käynyt salilla,
ja omasta mielestäni kohtuullisen hyvässä kunnossa.

Nyt kuitenkin, tuloksien paranemiseksi ja tuloksien maksimoimiseksi tilasin lisäravinteita.

Tilasin nämä äkkiä eikä ollut aikaa perehtyä hirvittävästi.
Tämä siksi, koska mielessäni oli tilata jotakin lisäravinteita jo pitkään, mutta koskaan en saanut aikaiseksi.
Eräs ilta salin jälkeen menin vain fitnesstukun sivuille ja tein nopean tilauksen, että saisin edes jotakin.
Näin ei olisi varmaan pitänyt tehdä. Mutta tein.

Lisäravinteet jotka tilasin ovat:
-Whey 80
-Beef Up Your Whey
-Creatine monohydrate
-Anabolic bolt
-Super Gainer pro

Sekä omega 3 kalanmaksaöljy-pillereitä....

Minulla on nyt ongelma, sillä en ole koskaan aiemmin lisäravinteita syönyt, enkä tilatessani ehtinyt noihin perehtyä pahemmin. (mikä oli hölmöä).
Ongelma on se, että milloin noita mielestänne täytyisi vetää? Ja paljonko?
Ja onko nyt tullut päällekkäisyyksiä.. Eli käytännössä samaa tuotetta, mutta eri merkeissä. Tms.

Kertokaa vähän noista, mitä nuo tekevät ja paljonko kannattaa ottaa.

Toivottavasti täältä löytyy joku ystävällinen ohjeistamaan hölmöä.
Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleisesti Gainerit on turhia, täytetty turhilla sokereilla jotta saadaan kalorit ylös annoksissa. Munmielestä noita voi käyttää vain kun oikeasti tavoite on bulkata sikaillen ja sinne 6000kcal päivässä on jotenkin päästävä.
Sitten taas käytännössä tuon anabolic boltin voit täysin korvata ihan vain heralla(whey80). Palkkari jossa mukana hiilaria on oikeastaan tarpeellista vain silloin, kun lihasten glykogeenivarastot on saatava nopeasti taas täyteen esimerkiksi uutta suoritusta varten(teet jotain korkeamman sykkeen treeniä 1-2h puntin jälkeen). Muissa tapauksissa siis riittää pelkkä hera vallan hyvin.
Kreatiini on hyvä tuote, mutta sitä tulee sitten käyttää päivittäin jotta hyötyä on. Et saa kreatiinista mitään irti ottamalla esimerkiksi vain treenipäivisin palkkarissa.

Omegoiden lisäksi hankkisin jonkun hyvän monivitamiini/mineraali valmisteen. Sitten vielä lisä D-vitamiini olisi hyvä.

Mutta kun nuo nyt kuitenkin tilasit, niin ottaisin anabolic boltin sitten palkkarina. Super gaineria voit käyttää palkkarina sitten kun boltti loppuu, wheytä voit käyttää lisäproteiinina jos sitä tarvitset. Lähinnä siis käytä nuo boltti ja gaineri ekana pois jotta pääset niistä nopeammin eroon.
Ota omegat ruokailun yhteydessä purkin annostuksen mukaan
Kreatiinia lataat viikon verran. Käytä määrää joka on noin 1/3 omasta painostasi. Sitten viikon jälkeen ylläpitoon riittää 5-10g päivässä. Jaa nuo latausjakson kreat vatsinkin mielellään 2-3 kertaan päivän mittaan

Jokaisen purkin ja pussin kyljessä on kyllä ohjeet, mutta Super Gainer Pro on massanlisääjä, Anabolic Bolt on palautusjuoma, mutta molemmat on palautusjuomaksi käypiä, eli salin jälkeen. Kreatiinia syödään päivittäin n.70 päivän jaksoissa (kerää nestettä kroppaan ja ''parantaa suorituskykyä''), Whey 80 on perus heraproteiinia jota voi juoda mm. välipaloiksi tms. omega 3 syödään myös päivittäin ja sisältää kalanmaksaöljyä niinkuin olettaa saattaa. Lue kuitenkin huolellisesti purkkien kyljistä ohjeet ennen käyttöä, niissä lukee myös mihin mikäkin on tarkoitettu.

E.hidas

Olisit mielestäni voinut jättää whey80 ja anabolic boltin ostamatta. Tuo Gaineri toimisi ihan hyvin myös palkkarina ja välipaloina tarvittaessa massanlisäykseen ( jos sitä oikeaa ruokaa nyt on muka jostain naurettavasta syystä mahdotonta syödä ). Olisin nuokin eurot säästänyt multivitamiiniin, d-vitamiiniin ja ehkä c-vitamiiniin.

Tervehdys,

Olen useamman vuoden käynyt salilla,
ja omasta mielestäni kohtuullisen hyvässä kunnossa.

Nyt kuitenkin, tuloksien paranemiseksi ja tuloksien maksimoimiseksi tilasin lisäravinteita.

Tilasin nämä äkkiä eikä ollut aikaa perehtyä hirvittävästi.
Tämä siksi, koska mielessäni oli tilata jotakin lisäravinteita jo pitkään, mutta koskaan en saanut aikaiseksi.
Eräs ilta salin jälkeen menin vain fitnesstukun sivuille ja tein nopean tilauksen, että saisin edes jotakin.
Näin ei olisi varmaan pitänyt tehdä. Mutta tein.

Lisäravinteet jotka tilasin ovat:
-Whey 80
-Beef Up Your Whey
-Creatine monohydrate
-Anabolic bolt
-Super Gainer pro

Sekä omega 3 kalanmaksaöljy-pillereitä....

Minulla on nyt ongelma, sillä en ole koskaan aiemmin lisäravinteita syönyt, enkä tilatessani ehtinyt noihin perehtyä pahemmin. (mikä oli hölmöä).
Ongelma on se, että milloin noita mielestänne täytyisi vetää? Ja paljonko?
Ja onko nyt tullut päällekkäisyyksiä.. Eli käytännössä samaa tuotetta, mutta eri merkeissä. Tms.

Kertokaa vähän noista, mitä nuo tekevät ja paljonko kannattaa ottaa.

Toivottavasti täältä löytyy joku ystävällinen ohjeistamaan hölmöä.
Kiitos.
Lue säännöt, ei linkkejä kauppoihin. Linkit poistettu.

Itse en ole grammaakaan gainereita ostanut, mutta ei niihin sokereihinkaan heti kuole : D Ja jos gainsit mielessä haluaa jauhoja syödä, niin kannattaa vähän vetää muutakun kun proteiinia, kun ei isot annokset enää muuta kun tule helkkarin moisella rytinällä kaakeliastiaan tai housuihin. Vähän off-topiccia, mutta itseä vaan ihmettyttää kun kaikki vouhottaa vhh:sta jne. Itsellä lähti ainakin dietti etenemään paljon paremmin kun nostin hiilareita reippaasti, raudat liikkuu päremmin, ,vatsa toimii, pää toimii ja palautuu huomattavasti paremmin.

Vähän off-topiccia, mutta itseä vaan ihmettyttää kun kaikki vouhottaa vhh:sta jne. Itsellä lähti ainakin dietti etenemään paljon paremmin kun nostin hiilareita reippaasti, raudat liikkuu päremmin, ,vatsa toimii, pää toimii ja palautuu huomattavasti paremmin.
Joo ihan samaa mieltä. Samoin toi hirvee aerobisen määrä on sellanen ihme must dieetillä. Esim. Timba muistaakseni kerto joskus tosi hyviä kokemuksia dieetistä jossa ei ollut aerobista ollenkaan.

Itse en ole grammaakaan gainereita ostanut, mutta ei niihin sokereihinkaan heti kuole : D Ja jos gainsit mielessä haluaa jauhoja syödä, niin kannattaa vähän vetää muutakun kun proteiinia, kun ei isot annokset enää muuta kun tule helkkarin moisella rytinällä kaakeliastiaan tai housuihin. Vähän off-topiccia, mutta itseä vaan ihmettyttää kun kaikki vouhottaa vhh:sta jne. Itsellä lähti ainakin dietti etenemään paljon paremmin kun nostin hiilareita reippaasti, raudat liikkuu päremmin, ,vatsa toimii, pää toimii ja palautuu huomattavasti paremmin.
Toki kannattaa vetää muutakin kuin proteiinia, mutta aika päivänselvää että on parempiakin vaihtoehtoja hiilarin lähteeksi kuin sokeri. Muutenkin nuo gainerit on aika ylihintaisia suhteessa siihen, että käytännössä ne ovat pelkkää heraproteiinia ja maltoa.

Ja mitä tulee hiilariin dieetillä, niin hiilari on oikeastaan ainoa makroravinne jota ihmiskeho ei välttämättä tarvitse. Proteiinin ja rasvojen riittävä saanti on dieetillä ensiarvoisen tärkeää, joten on aika luonnollista, että niiden tarve täytetään dieetillä ensin ja katsotaan vasta sitten miten paljon energiaa voidaan hiilareista ottaa, jotta paino tippuu.

Aerobisesta sen verran, että se ei ole dieetillä välttämätöntä, mutta helpottaa ruokailuja kun saa syödä enemmän. Esim reilun tunnin pyöräilylenkki kuluttaa itselläni sykemittarin mukaan n. 700kcal joka on jo aika tuntuvasti dieettikaloreilla. Ja kyllähän kaikki liikunta tehostaa aineenvaihduntaa joka myös mahdollisesti auttaa dieettaamista. Ja onhan siinä vielä sekin, että hyvä hapenottokyky parantaa tuloksia painoharjoittelussa.

Luuletko sä tosiaan että keho ei voi käyttää ku sen jonku maagisen 30g proteiinia kerralla? Vai mistä sä puhut?
Noi gainerit on ihan helvetin turhia oikeasti. Helvetinmoisen markkinointi aivopesun lopputulos, jonka mukaan niillä sokerilitkuilla sitä MASSAA tulee. c'mon..
Kyllä niitä siis voi palkkarinakin käyttää jos ei muuta ole, mutta mä kymmenen kertaa ennemmin laitan rahani puhtaaseen proteiiniin.

Jos riittää mielenkiintoa kokeilla, niin suosittelisin sinkki ja magnesiumtuotteiden käyttöä iltaisin. Miksei myös päivisinkin, mutta yleensä iltaisin tulee itse otettua. Magnesiumin ja sinkin synergiaa on tutkittu jo melko paljon ja on todettu niiden edistävän mm. proteiinisynteesiä, testosteronin erittymistä jne. Googlettamalla löytyy varsin paljon matskua. Worth of try, sanon ma! :) Tosiaan iltaa vasten otettuna ainakin helpottavat unen saantia meikäläisellä.

Jos päädyt ostamaan magnesiumtuotteita, niin tarkista, että pakkauksen magnesium on magnesiumsitraattia eikä magnesiumoksidia. Jälkimmäistä on käytetty puhtaassa muodossa esim. tuolla Yhdysvalloissa ulostuslääkkeenä. :) Tulet tod.näk. huomaamaan seuraavana aamuna, jos on illalla tullut otettua näitä oksiditabletteja. Itellä on ainakin tavaran määrä ja laatu ollut sen mukaista pöntössä. Siitä voinee päätellä, ettei tavara välttämättä ole sitä kaikkein imeytyväisintä sorttia.

Näissäkin on varmaan eroja, kun puhutaan eri ihmisistä ja vaikutuksista, mutta tämmöinen näkökanta on tarjolla.

Luuletko sä tosiaan että keho ei voi käyttää ku sen jonku maagisen 30g proteiinia kerralla? Vai mistä sä puhut?
Noi gainerit on ihan helvetin turhia oikeasti. Helvetinmoisen markkinointi aivopesun lopputulos, jonka mukaan niillä sokerilitkuilla sitä MASSAA tulee. c'mon..
Kyllä niitä siis voi palkkarinakin käyttää jos ei muuta ole, mutta mä kymmenen kertaa ennemmin laitan rahani puhtaaseen proteiiniin.

Niinkun sanoin, en ole itse grammaakaan gainereita ostanut, kertokoon se jotain siitä, kuinka tarpeelliseksi ne koen. Mistä kuule tulit siihen johtopäätökseen että uskoisin tuohon 30g prodeannos hömppään : ) ? Itse vedän usean kerran päivässä 40-50g annoksia. Postauksessani yritin tuoda esille mielipidettäni siitä, että ei noita kaikkia jauhoja ylipäätään mihinkään välttämättä tarvitse ja että muutakin kannattaa syödä kuin sitä proteiinia. Koska ei vähän keskivertoa lihaksikkaampikaan kaveri todellakaan tarvi optimaaliseen kehitykseen mitään 500g+ annoksia. Se 2-3g painokiloa kohti prodea päivässä uskoakseni riittää aivan hyvin lihaskasvun ja ylläpidon optimoimiseen, joten jos se tarve saadaan täyteen, niin minusta viisainta olisi täyttää loppu energiantarve muilla makroarvoilla. Normaalilla ruoalla pääsee tarvittaviin prodemääriin erittäin helpolla. Itselle ainaki kanaa uppoaisi enemmänkin, kun mitä dietissä on :P

Ja kun sanoin, että itse olisin aloittajana noista jauhoista ehkä ottanut vain Gainerin ( jos niistä nyt oli siis valittava ), koska se toimii hyvänä palkkarinakin. Mielummin itse vetäisin gaineria palkkariksi kuin pelkkää heraa. Turhaa nyt vähän takertua tollaseen pilkun nussimiseen. Mainitsemalla koko tuosta maagisesta määrästä proteiinia ei muuta kuin vain pidä koko myyttiä yllä.

Vai ottiko Nikula itseensä kun mainitsin vhh:sta muotivouhotuksena : D ?
ps. Aivan varmasti tulee gainereilla yms. sokerilitkuilla massaa, mutta missä muodossa ? Se voi olla toinen asia.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Ei siihen sokeriin oikeasti kuole ( loppukevennysvinoiluhuumorina ) ; )

heh, en mä itteeni ottanu :) Ymmärsin väärin vain tuon sun pointin proteiinista eka. Ja siis joo, eihän sitä tosiaan kannata ylimääräistä vetää. 2g/painokilo varmasti riittää jos ei diettailekkaan. Sinänsä proteiinipitoinen ruoka on parempi koska pitää nälkääkin paremmin, lisäksi hiilareita vedetään nyky-yhteiskunnassa liikaa ja se näkyy liikalihavina, eli niistä mä kuitenkin ekana karsisin jos karsia pitää.

Siitä oon vaan erimieltä että melko turha niitä gainereita ostaa. Jos hiilaria on pakko laittaa palkkariin, niin ostaa vaikka maltoa/dekstroa ja sekoittelee siitä, vähän työläämpää mutta miksi tehdä jotain huonosti kun sen voi tehdä hyvin.

Ja vielä sellanen huomio, että kyllä noihin prodemääriin pääsee normiruuallakin helposti. Liha vaan nykyään kallistuu aina vain, ja kyllä mä siinä useamman euron säästän viikossa kun sen ekstra 50-100g proteiinia päivässä otan lisäravinteen muodossa. Varsinkin kun se liha mitä syön, niin mielellään laadukasta eikä mitään sikanautaa jossa 30 pinnaa rasvaa.

Tuntuu olevan vaan vähän trendinä tuo, että ostetaan montaa erilaista proteiini pussia/pönttöä ja gainereita kasapäin.
No itse en kyllä tätä harrasta. Ajattelin vaan että olisi ehkä hyvä saada jonkun verran hiilaria tuohon palkkariin heran kanssa ja tuo sattui olemaan vaan halpaa.

Kreatiini, ja mikä tahansa mikä auttaa sua vetämään paremmat treenit.

...Esim kuppi kahvia sokerilla.

Paremmin asiat tunteva korjatkoon, mutta sokerista ei tietääkseni saa mitään hyötyä suhteessa pidempiketjuisiin hiilihydraatteihin. Esimerkiksi maltodekstriini imeytyy nopeasti ja tehostaa insuliinivasteen kautta anaboliaa palkkarissa nautittuna. Itse laitan palkkariin heraa 45g ja maltodekstriiniä 30g. Heraa lisään myös muroihin ja otan välillä veden kanssa taatakseni riittävän proteiininsaannin. Halpisherasta kun proteiini tulee halvemmaksi kuin lihasta tai kanasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom