Ensimmäinen puhelimeni!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Örkki sanoi:
Minun ensimmäinen puhelin oli Philipsin Fizz ja vuosi oli 1997. :)

FIZZ.jpg

minulla myös ensimmäinen puhelin Fizz :rock:

nokia3330.jpg

Junnu ilmottautuu. Tuo olisi vieläkin ihan ok puhelin, mutta jotenkin tunsin tarvetta käyttää rahaa johonkin hyödylliseen ja ostin paremman kapulan.

Ericsson GA318

erga318.jpg

Ja vuosi oli muistaakseni 1996. Helvetin hyvä luuri! Akku kesti ainakin aluksi melkein isältä pojalle ja puhelinta ei saanut rikki, vaikka kuinka paiskoi asfalttiin. Ainoa miinus oli, että ei voinut lähettää viestejä, vastaanottaa kyllä pystyi. Lisäksi vastaanotetuissa viesteissä näkyi vain numero, ei nimeä, vaikka ko tyyppi olisi luuriin tallennettu. Vittu oli siistiä käydä aina koko luurin puhnrot läpi aasta ööhön, että keltähän tääkin viesti tuli :) Ja tuo antenni tuppas vähän taskussa vääntyilemään, kun pituutta sillä oli joku pikkupojan pippelin verran.

Rahamiehillähän oli tietysti Ericsson GF338, maksoi varmaan ihan uutena joku 4000 mummoa! Mulla ei ollut...

Mikä viritys se oli se joku ringo-puhelin? Sillä pysty vissiin just soittaa jotenkin rajallisesti, mutta viestiä sillä ei voinut muistaakseni laittaa. Muistaako kukaan tätä puhelinta? Joku hemmetin tyhmä juttu se oli.

J_mp sanoi:
Mikä viritys se oli se joku ringo-puhelin? Sillä pysty vissiin just soittaa jotenkin rajallisesti, mutta viestiä sillä ei voinut muistaakseni laittaa. Muistaako kukaan tätä puhelinta? Joku hemmetin tyhmä juttu se oli.

Tuollainenko?

ringo_mainpage_s1.jpg

Edit:
Ohessa puhelimen speksit..
http://www.europe.nokia.com/nokia/0,8764,4339,00.html

Ensimmäinen puhelimeni, mikäs muukaan kun Nokian 3210. Toki vasta useita vuosia "hyökyaaltobuumin" jälkeen. :) Kätevä peruspuhelin. Tuppaa hajoamaan vaan aika herkästi, ainakin kuoret kärsi aikas paljon ainaisesta tiputtelusta.

Eka puhelin oli joku nmt-nokia, ei voi muistaa. Aika nopeesti vittuunnuin siihen ja maksoin itteni kipeeksi pikkupalkastani käytetystä mobira 5000:sta (lähes nokia 2110). Aika ensimmäisten joukossa puhelimen hommasin, tais vaan yhdellä kaverilla olla silloin puhelin, eikä soittamiseen ollut muutenkaan varaa :D. Puheajoilla kyllä silloinkin kikkailtiin jo.

Ensimmäinen ja viimeinen:

27.jpg

Kyllähän tuolla pullon aina avaa paremman puutteessa...

Jotenkin ei vaan voisi vähempää kiinnostaa hommata uutta.

Andy sanoi:
Rahamiehillähän oli tietysti Ericsson GF338, maksoi varmaan ihan uutena joku 4000 mummoa! Mulla ei ollut...
Mun toka puhelin (-96) oli GF338 tai GF337, en ole varma kumpi. Oli kuitenkin aikansa state of the art, dataominaisuudet ja kaikki! Maksoi maltaita ja mansikoita, mutta oli hyvä ja kestäväkin.

J_mp sanoi:

Tuo meitsin Motorola oli kanssa joku Ringo-systeemi.

Olis kyllä näin jälkeenpäin hauska nähdä statseja, että paljonko tunteja sillä tuli aikoinaan puhuttua, kun ainoat muistikuvat on, että se oli aina kiinni. Oli mulla muistaakseni siihenkin joku tehoakku, muttei tainnut silti hirveästi pelastaa. En tiedä valehtelenko, jos väitän, että sain siihen jopa 9 puhelinnumeroa muistiin. :hyper:

minä sani faijaltani ensimmäiseksi puhelimeksi mobiran talkmanin vai mikä lie. Tuo oli huippusiisti puhelin ja se oli aina mulla autossa, kun sain kortin.

elektroniikka03%20Mobira%20620%20NMT.jpg

Kaamee kapula. Ei mutta on noi aika huvittavan näköisiä. Muistan kyllä kun koutsi kantoi mukanaan suurin piirtein salkun kokoista puhelinta joskus 80-90 luvun vaihteessa, siinähän oli kahva ja kaikki. Kai se oli Philipsi kun koutsi oli joku Philipsin pikkupomo ja työsuhdepuhelimeksi sen saanu.

Eka oma puhelimeni oli siihen aikaan suosittu nokian 3310, jota löytyi melkeen kaikilta. Vuosi oli -00 tai -01 en nyt muista tarkalleen. Seuraavaksi hankin nokian 6100. Sitten vaihtuikin merkki kun kyllästyin nokiaan, koska soittelivat itsekseen. Uudeksi merkiksi vaihtui samsungin sgh-x450 perus simpukka, joka vieläkin on taskussa. Lainassa on ollut veljiltä ja kavereilta mm. simens-m65, siemens-cx75, samsung sgh-e700, samsung sgh-e800, sekä muutama nokian viimevuosien suositut mallit.

eka puhelin oli nokian 1630. Taitaa olla ainoa puhelin mikä lähti vielä ehjänä eteenpäin vaikka varmasti se sai enemmän kenkää mitä kaikki mun puhelimet yhteensä :D

semmonen jäätävän kokoinen ericssonin (NMT) autopuhelin joka toimitti minulla ensimmäisessä asunnossani kotipuhelimen virkaa. Seuraava taisi olla sitten nokia "banaani". Faijalta sain "lahjaksi".

Melko tyly myös tämä Siemensin wristphone, taisi jäädä kylläkin prototyyppi asteelle.. Jos tuon käyttäjä ei tunne itseään :david: , niin on jo ihme!!!:)

cbit_dreiunddreissig_4.jpg

Back
Ylös Bottom