Ensimmäinen pelaamasi video/tietokonepeli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse edustan aikakautta jolloin bitti vasta syntyi ;) Jonkinlainen aika hahmotus olisi että joskus 6-7 luokan tienoilla eräälle luokan oppilaalle saapui mahtava "TV-peli" laite jossa oli vielä monta peli,... tosin ne kaikki näytti samalta, ping-pong, tennis, jalkapallo jne. :) grafiikka oli mustavalkoista ja koostui sentin kokoisista "pikseleistä"

Samalla laitteella alkoi meikäläisenkin pelaaminen. Ensimmäinen oma kone oli Commodore 128, se oli aika hurja tykki kuusnepaan verrattuna ;)

edit:
edelleen muistan mikä oli ensimmäinen peli, jota tuon 128:in kanssa pelasin. Sain sen koneen joululahjaksi (vuosi oli kaiketi 1985 tai jotain sinne päin...) ja siinä oli mukana sellainen pelikokoelma jossa oli mm. Monty on the run, Westbank, Trailblazer, Future Knight, Avenger, Jack the Nipper jne. ja tuo Monty on the run oli ensimmäinen peli, jota sillä pelasin. oi niitä aikoja ;)

Ei voi kyllä enää millään muistaa mitä peliä niillä vic-20:llä ja c64:llä ekana pelaili, mut mun peli-innostuksen virallinen alottaja on King's Quest III.

Soundic,löytyipä netistä härvelistä juttuakin, eka peli millä tuli ping-pongia hakattua X tuntia, kyllä oli kivaa!!!! (Nykyään ei varmaan jaksaisi edes känni nostalgia fiiiliksissä pelata)...
Mulla eka pelikokemus oli sitte taas sellanen vehje, jossa oli PELKÄSTÄÄN toi Pong (tai siis sen rip-off japaninhalpaversio), kahdella potikka-paddlella pelattiin. Variaatiota oli sen verran, että voi valita oliko käytössä isot/pienet "mailat" ja oliko yks vai kaks noita mailoja. Äänet oli "TIT" ja "TYT"...helkkari kuinka vanha sitä oikeen onkaan kun muistaa tollaset?!?! :curs:

helkkari kuinka vanha sitä oikeen onkaan kun muistaa tollaset?!?! :curs:

Sekin on "hauska" pointti, että monet pakkislaiset ei olleet edes syntyneet vielä silloin, kun me jo noita pelejä väännettiin, eli kai tässä alkaa ikää olla ;)

c64 pingpong ja bruce lee pelit oli ekat..vieläpä kytkettynä tv:seen ;D

Tulipa mieleen tosta ping pongista että siitäkin tuli parempi versio heti kun vic20:lle löytyi jostain, oisko ollu C-lehti ohjelmointi ohjeet ko. pelille. Sai muutettua sitten pikseleiden värejä yms.

p.s. jostain tuli muistikuva että c64:ssä taustakuvan värin sai muutettua kun kirjoitti poke53281.0 toi desimaalin jälkeinen numero oli se väri koodi miksi sen halusi vaihtaa muistaakseni 0 oli musta ja tohon perään kun laittoi vielä ; merkin, niin värit muuttu koko ajan hienosti (epilepsia oireita aiheuttaen)vilkkuen. Hienoa muistaa tämäkin hyödyllinen tieto :jahas:

Itse edustan aikakautta jolloin bitti vasta syntyi ;) Jonkinlainen aika hahmotus olisi että joskus 6-7 luokan tienoilla eräälle luokan oppilaalle saapui mahtava "TV-peli" laite jossa oli vielä monta peli,... tosin ne kaikki näytti samalta, ping-pong, tennis, jalkapallo jne. :) grafiikka oli mustavalkoista ja koostui sentin kokoisista "pikseleistä".. Yläasteella sitten tekniikan harppaus iski ja yhdellä toisella luokkakaverilla oli sitten jo kaikki mitä silloin sai, atari, philips, colecovision, mattel jne. jne. siitä se sitten lähti :)

Täällä myös,kaikki muutkin tullut kahlattua läpi.:worship:

taitaa eka peli kokemus minulla olla '80-luvun alkupuolelta, ja pelinä taisi olla C64n Forbidden Forrest

Jee! Toi oli C64:llä loistava peli. Lievästi kusi sukassa tota pelattiin. Tarinan mukaan ton pelin oli koodannu joku pikkupoika. Kieltämättä siltä se vähän vaikuttikin.

En ole varma, mutta 80-luvulla kun oli niitä nintendon tehtailemia mukana kulkevia pelejä niin Donkey Kongissa ainoa mitä osasin tehdä oli seisottaa sitä pikku-äijää paikallaan ja hypätä aina tynnyrin tullessa.
Se oli kyllä tarkkaa hommaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom