Ensimmäinen pelaamasi video/tietokonepeli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
Mike, oisko Pong? Mulla oli joku Commarin peli, ehkä Ski or Die tai joku. Eka oma peli on Mario Bros/Tetris/Futispeli 3in1 8 bittisen mukana tuli joskus synttärilahjana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloituspostissa mainittu Tennis, Pingis, tai mitä ikinä se olikaan. Sitä piti päästä Ruotsinlaivallakin pelaamaan joskus -75 tjsp.

Tietokonepeli tietysti Leisuresuit Larry 1 :-)) Tai ehkä siinä oli jotain Pacman-tyyppisiä juttuja välissä.

Fatso sanoi:
ping-pong, tennis, jalkapallo jne. :) grafiikka oli mustavalkoista ja koostui sentin kokoisista "pikseleistä"..

Itellä toi Ping-Pong on kans ensimmäinen kokemus tv-peleistä.

Sitten menikin muutama vuosi, kunnes tutustuin kuuslankkuun! Sen jälkeen olin myyty mies.. :D
Kuuslankku peleistä ensimmäinen oli Pole Position! :D
Pole_Position_1.gif

45439729_ee01b35cb5_m.jpg

Ensimmäinen PC-peli, jota oli Alley Cat!
alleycat.gif

alley_cat.jpg

Edit:
Larry oli toinen pc-peli johon tutustuin... Vähä oli jännää mennä ostamaan kortsuja kaupasta!! Ja siitä se vasta ilo repesi kun kortsut oli ostettu ja Larry jäi auton alle, eikä päästy pukille. PRKL
LSL1PL-s1.gif

Kavereiden luona Commodorella jotkut Turtlesit ynnä muut, Nintendolla Mariot ja muut. Kotiin sain tietokoneen 5-vuotiaana, ekat pelit Prince of Persia ja Duke Nukem.

edit. Isällä oli aikonaan se Pong-loota kahdella ohjaimella. Tilasi osat jostain Saksasta kai ja kasasi.

vic20 koneella (vai mikä se nimi oli..) sellanen pikselimössö peli missä piti hypätä joittenki tynnyreiden yli kun ne vyöry alaspäin. ne näytti banaani renkuloille ni sanoin sitä banaanipeliksi.

Taitaa olla Duck Hunt (valopistoolilla ;) ) wanhalla Nintendolla. Kyllä oli meikäläinen myytyä poikaa kun sai pyssyllä ampua.

Muistaakseni jollain etelänmatkalla tuli kolikko-Outrunia tahkottua. Eka pc-peli oli tuo yllämainittu Alley Cat. Kerrassaan huikea peli.

Kai se joku pingis tai tennis oli TV-pelinä. Sitten serkkupoika sai Vicin, sillä sitten tahkottiin niitä pelejä (ei voi muistaa mitä) Ite sain sitten Sinclairin ja sillä tuli jotain autopeliä ja Jetmania(?) pelattua.

Konsoleilla olisko ollut joku mario tms. en muista kuten en c64stakaan, Giana Sisterssiä ainakin tuli väännettyä. PC-puolelta joku microprosen lentosimulaattori (f-15?) ja the ultimate koukutus, Zeliard.

70-luvun lopulla pelasin myös näitä viiva-pelejä,tennis,soccer.Sitten kaveri hankki Mattel intelvisionin,värikuva ja upee grafiikka heh.

Ihan eka tais olla sellanen mustavalkoinen piip-naks tennispeli.
Mutta maailmani mullistui täysin kun kotiimme saapui tämä..
video-game-atari2600.jpg

Värejä! Äänitehosteita! Missile command! Asteroids! Space invaders! Pac-Man! Ym. Ym..
Oi sitä aikaa.

Vuonna 1996 Nintendo kasibittistä ja Pleikkaria jollain kaverilla, kun ite sain sen vasta 1997:rock:

Fatso sanoi:
Itse edustan aikakautta jolloin bitti vasta syntyi ;) Jonkinlainen aika hahmotus olisi että joskus 6-7 luokan tienoilla eräälle luokan oppilaalle saapui mahtava "TV-peli" laite jossa oli vielä monta peli,... tosin ne kaikki näytti samalta, ping-pong, tennis, jalkapallo jne. :) grafiikka oli mustavalkoista ja koostui sentin kokoisista "pikseleistä"..

tuollahan sitä peliuraa lähdettiin rakentamaan. äänet olivat samaa huippuluokkaa kuin grafiikkakin, ja eri ´pelit´ koostuivat tasan samoista palkeista ja peli-ideasta, maisema vaan vaihtui taustalla - eli pantiin pari pikseliä lisää sinne tänne, ja ping - saatiinkin tenniksen sijaan koripallo. järkyttävän paljon sekin kuitenkin sitten aikaa vei, ja aina hävisin veljelle siinä. saattaa ehkä johtua myös tv-pelin ilmestymisajasta, koska olin itse silloin todella nuori, ja veli on kuitenkin 6 v mua vanhempi. :rolleyes:

sen jälkeen tulivat ne vicit, c-64:t, c-128:t, amigat, jne... olihan jossakin vaiheessa ne elektroniikkapelitkin mukana kuvioissa ala-asteella. ne ne vasta jänniä sillon olikin. :lol2:

...eipä sitä silloin arvannut, että jonakin päivänä hakkaa menemään jotain wow:ia miljoonien muiden nettipelaajien kanssa reaaliaikaisesti, ja vaihtaa samalla kuulumisia pelin äärellä ihmisten kanssa, jotka voivat olla mistä päin maailmaa tahansa - uskomattomalla grafiikalla höystettynä. niin se maailma muuttuu. seuraavaksi tulee varmaan 3-d lasit - ja sen jälkeen ollaankin varmaan jo itse tietokoneen sisällä. :lol2:

C-64:lla Boulder Dash, Blue Max tai Zaxxon, joku se noista oli.

Suositut

Back
Ylös Bottom