Ensi kesään mennessä 10 kiloa lisää lihasta ja puolimaraton aikaan 1h 45min

epäilevä tuomaa

En oikein usko, että tuut tässä onnistuun. Toivon kyllä, että onnistuisit ja jos onnistut niin mie pyrin kyllä samaan.
se on vain hiukan vaikeata pitää aerobista kestävyyttä siinä kunnossa, että 10 kilon lisäyksen jälkeen jaksaisit sitä puolikasta tuohon aikaan vetää.
varsinkaan kun sulla on vain vuosi aikaa. helpommalla pääsisit jos aikaa ois tietenki enemmän.

sullahan oli alkupaino aika vähäinen, vois ehkä kuvitella, että sulla on peruskunto kohtalainen. suosittelisin aerobista harjoittelua vähän ja punttia aivan hulluna. sen minkä sie ehit puntilla saada kuluu pitemmässä juoksulenkissä.

ei nyt ehkä ollu musta apua, mutta mielenkiinnolla jään odottamaan miten sulle on käyny.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harmi kun en huomannu aikasemmin tätä ketjua. Pikku vinkkinä et nesteellä saa aika helposti muutettua tota painoa hetkellisesti, oisit menny alkupunnitukseen kuivana ja loppupunnitukseen kunnon tankkauksen jälkeen maha ja virtsarakko täynnä niin yli puolet tosta 10 kilosta ois ollu jo siinä. Ton lopun "huijauksen" voit toki tehä vieläkin.

Muista kans sitten pistää tänne että miten kävi ja vaikka väliaikatietoja :b Jokatapauksessa 10 kiloa lähes puhdasta lihasta vuodessa on lähes mahdottomuus.

Muista kans sitten pistää tänne että miten kävi ja vaikka väliaikatietoja :b Jokatapauksessa 10 kiloa lähes puhdasta lihasta vuodessa on lähes mahdottomuus.

Ei kyllä ole, kasvoin ite lukion ekalla luokalla alle vuodessa 10kg, treenasin aivan helvetisti (futista, punttia, potkunyrkkeilyä) ja ruokapuoli ei ollut edes läheskään optimaalinen, kun sitä ravintotietoutta ei hirveesti ollu. Rasva% näytti olevan aivan sama kun mitä se oli 10 kiloa kevyempänä.

[venom];2986407 sanoi:
Ei kyllä ole, kasvoin ite lukion ekalla luokalla alle vuodessa 10kg, treenasin aivan helvetisti (futista, punttia, potkunyrkkeilyä) ja ruokapuoli ei ollut edes läheskään optimaalinen, kun sitä ravintotietoutta ei hirveesti ollu. Rasva% näytti olevan aivan sama kun mitä se oli 10 kiloa kevyempänä.

Eli jos rasva% on pysynyt samana massan kasvaessa, on myös rasvaa pakko olla tullut, muuten rasva% olisi mennyt alaspäin ;)

Eli jos rasva% on pysynyt samana massan kasvaessa, on myös rasvaa pakko olla tullut, muuten rasva% olisi mennyt alaspäin ;)

Niin tottakai. En tiedä kasvoko mun rasvaprosentti vai pienenikö, mutta pointti on se, että jos rasva% pysyy samassa niin kyllä se kasvanut massa näyttää ikäänkuin puhtaalta lihasmassalta. Ja kuka tässä on puhunut ettei rasvamassaa sais tulla lisää? Eihän se rasvamassan määrä ketään kiinnosta vaan nimenomaan %.

"Kuulemma ei tarvitse kehonkoostumusmittauksia, jotta saataisiin tarkalleen lihasten lisäys, mutta sotanorsua minusta ei saa kuulemma tulla."

Eli tässä tapauksessa jopa rasva% saa nousta, kunhan ei tule "ihan läskiä".

Tota "huijausta" ei voi tehä, kun sovittiin, että se on aamupaino millä punnitaan. Mutta motivoi taas käydä tällä sivustolla kyllä!

Noniin! Haasteesta kolmasosa kuljettu ja tällä hetkellä asenne on kohdillaan. Aamupainoon lisää tullut 3,5 kiloa joten 10 kilon vauhdissa ollaan! Ja maraton haasteen toimivuudesta en ole täysin varma, koska nyt alkoi penikat vaivaamaan, joten pidin 2 ja puoli viikkoa taukoa ja nyt olisi suunnitelmissa juosta kohta ensimmäistä kertaa lenkki. Pari viikkoa sitten juoksemani 20 kilometriä aikaan 1:50 antoi kyllä erittäin hyviä lupauksia.

Nyt ohjelmassa on puntilla vaikeampien tekniikoiden opettelua ohjelman ohessa, koska tavoite olisi vetää single factor kerran läpi joulun jälkeen. Kuitenkin kyykyn tilalle prässi polvivaivojen takia. Päätin, että joulun jälkeen saan syödä oikein kunnolla, jotta progressio pysyy mahd. pitkään.

Ohjelma joulun jälkeen:

Maanantai
Single factor

Tiistai
Lenkki 11 km (kova tempoinen: alle tunti)

Keskiviikko
Single factor

Torstai
Lenkki 11 km (Rento: 1:10

Perjantai
Single factor
Sähly

Lauantai
Lenkki 20 km (alle 2 h)

Sunnuntai
Lepoa

Tavoite on saada kalorit ~3300 ja proteiinia tästä olisi noin 30%

Jos jotain huomautettavaa niin huomauttakaa, koska saattaa olla, että jotain on jäänyt huomaamatta.

Hyvin on haaste alkanut ja tuo 1.50 kuullostaa hyvältä. Etenkin jos on juostu ilman keventelyitä.

Mutta oletko ajatellut, että kun vielä 2/3 jäljellä treeni aikaa, niin lähestyisit nyt yhden kolmanneksen juoksussa siten, että tuo 20km lenkki olisi hieman rauhallisempi peruskunto lenkki? Eli ei olisi niin rasittavakaan. Sitten viimeisellä "jaksolla" alkaisit kiristään vauhtia. Tuon pitkän ei välttämättä tarvitse edes olla aina joka viikko tuota 20km. Tuo säästäisi niitä jalkojakin, sekä antaisi myös energiaa sinne salille.

Eli nyt olisi tuo 11km alle tuntiin olisi vauhtikestävyys lenkki. Se voisi jo nyt olla sitä tavoitevauhtia lähellä ja väliin kovempaakin joitakin osia lenkistä esim. kiihtyvävauhtisena, siten kuitenkin että pääsääntöisesti varaa kiristää vielä jää. Toinen lenkki olisi tuo perus vauhtinen lenkki ja pitkä lenkki rauhallinen ja vauhdiltaan hitain. Eli näin se juoksun kunto pohja olisi hyvä kun viimeinen kolmannes alkaa ja silloin sitten alkaisi se "kilpailuun" valmistava kausi, jolloin sitten pohjat olisi kunnossa ja voisi alkaa hakeen sitä vauhti kestävyyttä. Kunnon pohjilla kun se vauhtikestävyys nousee yllättävän nopeasti ja näin vamma riskikin pienenee melko paljon. Ja myös se sali reenikin tomisi vielä positiivisemmin tämän pk jakson:)

Kuitenkin kyykyn tilalle prässi polvivaivojen takia.

Hyvä keino lisätä polvivaivoja.

Se on yksi typerimpiä harhaluuloja että prässi on jotenkin polville parempi. Nivelkulmat sen ratkaisevat, ei treeniliike.

Lisäksi prässi kiristää suoraa reisilihasta aika ronskisti, eikä prässistä ole juurikaan hyötyä paljon muuhun kuin prässiin.

Nivelkulmia ei oikeen tossa kyykyssä voi vaihtaa muutakuin lankulla jalkojen alle? Mä oon vaan miettiny että eikö se oo hiukan vaarallista käyttää lankkua, kun jos lankku pettää niin siinä ollaan hyvin nopeesti maassa? Ja veikkaan, että hiukan heitetään yli, jos sanotaan, että prässistä ei ole hyötyä kuin prässiin. Otin kyykyn hetkeksi mukaan ohjelmaan, kun ei tuntunu prässi oikeen kivalta, mutta kyykky kipeytti polvet, niin vaihdon takas prässiin. Pitäisikö mun ruveta leikkimään sillä lankulla?

Ja juoksusta sen verran, että jos ottaisin siis tämän 20km lenkin rennommin, eli johonkin 2:15, 11km lenkin kerran viikossa alle 1h ja sitten yksi palauttava lenkki? Eli samoin kuin nyt, mutta hidastaisin 20km lenkkiä? Nyt muuten on taas semmoinen tilanne, että jalkapöytä on kipeytynyt ja huomenna lääkäriin, mutta voi johtua lenkkareista, jotka ostan uudet. Huomisen palauttava lenkki taitaa silti mennä pyöräillen :)

Kiitos palautteesta!

Ps. Niin ja keventelyitä on ollut sairastelun lomassa :)

Aika asiallinen vastaus... :D Ja ilman steroideja oon saanu 3.5 kg massaa 3kk. Joten eiköhän se loppukin tule jos vähän nostaa vielä kalorimäärää. Niin ja muuten Vstaote! Tämän ei siis tarvitse olla puhdasta lihasta vaan läskiäkin saa olla kunhan vedonlyöntikumppani huomaa, että sitä on paljon tullut.

Sittenhän tämä threadi on väärin nimetty. Tuossa lukee harhaanjohtavasti, jotta 10kg lisää lihasta, jos kyse oli vaan massasta. 10kg varmasti massaa tulee jopa enemmän mikäli vaan ruoka maistuu, mutta lihasmassana ei mitenkään.

Olen pahoillani tästä, mutta jos jaksaa lukea threadia edes aloituspostin verran, niin siitä saa jo kuvan että mistään rasvaprosenttimittauksista ei ole kyse...

Ja juoksusta sen verran, että jos ottaisin siis tämän 20km lenkin rennommin, eli johonkin 2:15, 11km lenkin kerran viikossa alle 1h ja sitten yksi palauttava lenkki? Eli samoin kuin nyt, mutta hidastaisin 20km lenkkiä?
Jep!

Ja jos jalat prakaa, niin koitappa mahdollisuuksien mukaan vesijuoksua. Ärsyttävää hommaa, mutta yksi parhaista tavoista pitää juoksu kuntoa yllä edes välttävästi. Ja sielläkin voi välillä "juosta" altaan mittasia vetoja ym tylsyyden välttämiseksi. Lisäski voi vaikka uimataidoista riippuen vaikka uida 500-1000m+1h vesijuoksua+500-1000m uintia, niin saa hyvin pitkäkestoista reeniä.

Nivelkulmia ei oikeen tossa kyykyssä voi vaihtaa muutakuin lankulla jalkojen alle? Mä oon vaan miettiny että eikö se oo hiukan vaarallista käyttää lankkua, kun jos lankku pettää niin siinä ollaan hyvin nopeesti maassa? Ja veikkaan, että hiukan heitetään yli, jos sanotaan, että prässistä ei ole hyötyä kuin prässiin. Otin kyykyn hetkeksi mukaan ohjelmaan, kun ei tuntunu prässi oikeen kivalta, mutta kyykky kipeytti polvet, niin vaihdon takas prässiin. Pitäisikö mun ruveta leikkimään sillä lankulla?

Leiki venyttelyllä ja liikkuvuuden lisäämisellä, siitä sun ongelmat tulevat eikä kyykystä.

"onpas vitun turha thread"

Tämmöisiä kommentteja arvostan erityisen paljon! Eikö pakkiksen kuulu olla paikka, jossa saa pyytää treeniin apua? Ja koska en ole yhtä viisas kuin te muut, niin en voi tietää, että miten kannattaa treenata, jos on tavoitteet korkealla ja aikaa ei ole rajattomasti. Pyytäisin siis sinua Betrayer menemään itseesi kommenttisi jälkeen, koska en ole täällä epä-asiallisesti käyttäytynyt ja tästä threadista on ollut minulle paljon apua.

Ja Fuhrer! Minulla on polvessa rustovamma. Polven alapuolinen rusto on kulunut pois 10 vuoden tenniksen kilpaharjoittelun jälkeen ja polven luu painaa hermopäitä. Tämä ollaan polvikirurgilla käyty toteamassa, joten venyttely on toki tärkeää, mutta ei aina auta. Jos et usko, niin sitten et usko, mutta normaalikyykky ei vain onnistu polven kipujen takia. Ja jos polvet kipeytyy enemmän, niin lenkki saattaa kärsiä. Puntti kun ei ole ainoa laji mitä treenaan.

Voisiko joku kertoa että kannattaako siis tätä lankkua käyttää jalkojen alla vai onko vaarallista?

Minun tulee käytettyä tuota lankkua kantapään alla paksuus n. 1-2cm ja ei se kyllä sieltä kesken toistojen lähde jos normaalisi tekee. Mutta en nyt ehkä ihan maksimi painoilla lähtisi siihen peruutteleen(jos täytyy), jolloin tulee sitten enemmän mahdollisuuksia onnistua loukkaan itsensä. Mutta niin kauan kun liikutaan alle 90% painoissa, niin itse en ole mitään ongelmaa huomannut. Mutta tietysti varovaisuutta pitää noudattaa lankulle peruutellessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom