Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JoAT sanoi:Mulle toimi hyvin ruotsinkielinen tyttöystävä. Siinä oppii nopeesti paljon kieltä ja sitä myös haluaa oppia.
JoAT sanoi:Mulle toimi hyvin ruotsinkielinen tyttöystävä. Siinä oppii nopeesti paljon kieltä ja sitä myös haluaa oppia.
tuo vois olla hyvä kun työmatkakin tällä hetkellä on 3,5h ja iltalukemiseks jotain kevyttä enkkua..saarnamies sanoi:Tee autosta yliopisto.
Lainaa kirjastosta kasetteja ja soita niitä aina kun ajat autolla. Huuda ja puhu, naura ja kärsi niin kauan kunnes osaat molemmat kielet.
Itse opiskelin autossa 3kk ruotsia ja läpäisin kurssin joka oli jäänyt roikkumaan viideksi vuodeksi. Koko kieli oli unohtunut, mutta yllättävän paljon pystyy oppimaan lyhyessäkin ajassa, kun joka päivä opettelee tunnin.
.
Onko kyse sitten esim. eri sanoista, koska meillä opettaja väitti ihan pokkana, että ollesaan jossain yliopistokonferensissa Tanskassa vissiin, että sellainen suomenkielisten puhuma ruotsi oli kieli mitä oikeastaan kaikki Pohjoismaiden osallistuja ymmärsivät hyvin, koska se on niin selkeää sillä siitä tavallaan puutuu aksentti. Itsekin olen huomannut saman vaimon tanskalaisten sukulaisten kanssa puhuessa. Hyvin ymmärsivät.Amis sanoi:Suomenruotsi ja se ruotti mitä svedut puhuu on valitettavasti aika erillaista. Suurin osa ruottalaisista ei ymmärrä tätä "meiän" ruottia..
Ps. Käyn ruottalaista koulua, käväsin ruottissa ja pyörin sielä oman ikästen ihmisten joukossa, eihä ne ymmärtäny ku puolet mitä puhuin ja en kyll mäkää paljoo niitten sepotuksii älyny..