Elokuva-arvostelut!

Rush

Rush (2013) - IMDb

Kertoo tarinan Niki Laudan ja James Huntin valisesta kilpailusta Formula 1 ja Formula 3 valilla vuosien 1970-1976 aikana.
Varikynaa on kaytetty aika paljon tietenkin kun on kyse Hollywood leffasta mutta ei haittaa. Bruhl ja hemsworth vetavat roolinsa hyvin ja leffa on viihdyttava. Kumpikin muistuttaa todella paljon esikuviaan, erityisesti Bruhl nayttaa kuin nuorelta Niki Laudalta. Ihan ok leffaviihdetta. :3:

Senna

Senna (2010) - IMDb

Katsoin taman Senna dokkarin varmaan jo vuosi sitten mutta arvostellaan nyt kun tuli mieleen Rushia katsoessa. Ehdottamasti paras urheiludokkari minka olen ikina nahnyt. Todella taitavasti rakennettu ja itselle tuli paljon uutta materiaalia ja tietoa jota ei ollut ennen nahnyt. Vielakin muistan kun skidina katsoin San Marinon kisaviikonloppua missa Ratzenberger ja Senna kuolivat. :5:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Senna

Senna (2010) - IMDb

Katsoin taman Senna dokkarin varmaan jo vuosi sitten mutta arvostellaan nyt kun tuli mieleen Rushia katsoessa. Ehdottamasti paras urheiludokkari minka olen ikina nahnyt. Todella taitavasti rakennettu ja itselle tuli paljon uutta materiaalia ja tietoa jota ei ollut ennen nahnyt. Vielakin muistan kun skidina katsoin San Marinon kisaviikonloppua missa Ratzenberger ja Senna kuolivat. :5:

Nyt vasta huomasin, että tällainenkin dokkari on olemassa! Pitääpä pistää katsoen.

Nyt vasta huomasin, että tällainenkin dokkari on olemassa! Pitääpä pistää katsoen.

Jos meinasit seka Rushin etta Sennan katsoa niin suosittelen jattamaan ton Sennan jalkimmaiseksi. On nimittain niin hyva patka, ettei Rush tunnu miltaan sen jalkeen.

Gravity

Gravity (2013) - IMDb

On muuten sanoinkuvaamattoman hieno leffa. Visuaalinen mestariteos. Jos vertaa taman vuoden muihin scifi patkiin niin gravity hakkaa ne 100-0. Tama leffa on pakko katsoa 3-deena muuten siita ei saa kaikkea irti. Saattaa Bullock hyvinkin napata myos uransa toisen oscarin tasta. Leffa ei ole mitaan mita olen aikaisemmin nahnyt ja siksi sita on vaikea kuvailla. Must see. Todellinen elokuvaelamys :5:

The Grandmaster

Visuaalisesti ehdottomasti hienoin leffa mitä oon nähny pitkään aikaan. Kuvaus, valaistus, leikkaus, puvustus, lavastus, musiikki ja tappelukohtausten koreografia pelaa yhteen tautisen hyvin. Ei mitään hullua CGI-ilotulitusta ja efektimättöä, ihan vaan tinkimättömällä ammattitaidolla (vähä niiq Juhla Mokka hei) kuvattu elokuva.

Tarina kulkee kiinalaiseen tapaan kovin viipyillen ja vähäeleisesti. Ja harmittavan poukkoillen. Itse Ip Man jää vähän etäiseksi ja Gong Er nousee jossain vaiheessa elokuvaa vahvemmaksi ja mielenkiintoisemmaksi hahmoksi. Näyttelijäsuoritukset on kuitenkin priimaa kautta linjan.

Ois mielenkiintoista nähdä tästä pitempi leikkaus, nyt tuntuu että leffasta on pätkitty pikkusen liikaa pois. Ja se punainen lanka on välillä vähän (tai vähän enemmänkin) hukassa.

Mut kuitenkin:

Elokuvana :5::3:
Silmäkarkkina :5::5:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Machete Kills (2013) - Machete Kills (2013) - IMDb

Ei jumalauta mitä kuraa. Ensimmäinen Machete oli mielestäni hyvä leffa, sopivasti överiksi vedetty. Tää sen sijaan oli höyryävä kasa paskaa. Ei yhtään mitään tolkkua, järjetön kasa ihan turhia hahmoja ja huumori oli ihan paskaa, en nauranut kertaakaan. Tissejäkään ei näytetty missään vaiheessa. :1:

Pacific Rim (2103) -Pacific Rim (2013) - IMDb

Isoilla koneilla tapellaan isoja monstereita vastaan. Samaan leffaan onnistuttu kasaamaan aivan paskat näyttelijät, kliseinen juoni ja vitun vammaiset 2 tiedemiestä. Jouduin jättämään kesken 45 min kohdalla, kun ei vaan enää kestänyt tän huonoutta. Tästä syystä en voi antaa pisteitä. :ei arvosanaa:

Star Trek Into Darkness (2013) - Star Trek: Into Darkness (2013) - IMDb

Samaa huttua kuin ykkösosakin. Ennalta-arvattava juoni, surkea dialogi ja kliseistä paskaa. Ihan hienon näköinen ja pahisnäyttelijät oli hyviä. Kyllähän tämän kerran katsoi, mutta turhan pitkäksi oli venytetty. :2:

Mud (2012) - Mud - Sur les rives du Mississippi (2012) - IMDb

2 hillbilly-poikaa tapaa hillbilly-kulkurin ja auttaa tätä tavoittamaan rakastamansa naisen. Mukavan seesteinen leffa. McConaughey vetää vakuuttavan roolisuorituksen, muuten aika tasapaksua settiä. Vähän turhan pitkäksi venytetty. :3:

The Iceman

Elokuvan aihe oli mielestäni äärimmäisen mielenkiintoinen, mutta katselukokemus jäi hyvin mitäänsanomattomaksi. Ihan kuin elokuva olisi täynnä lyhyitä kohtauksia, jotka eivät missän vaiheessa punoudu kunnolliseksi juoneksi, joka pitäisi katselijaa otteessaan. Shannon tekee ihan onnistuneen roolisuorituksen jäämiehenä, mutta muuten elokuvasta ei paljoa käteen jää.

:2:

Only God forgives

:3::2::1::0::confused:

Olen lykännyt tän väijymistä mutta miehistyin eilen. Aika vaikea sanoa mitä mieltä tästä olin: tarina oli paska mutta se näyteltiin hyvin, dialogi toimi tavallaan mutta sitä oli tosi vähän...värit oli nätit? Tuli vanhat seitsentuntiset neuvostotaideleffat mieleen, tosin tässä nyt oli joku tolkku. Mutta voiko paskan tarinan kuitata taiteella? Ei ehkä koska mulla oli tylsää.

^Vähä samat fiilikset jäi tosta. En tiiä oliko hyvä, mutta ei kai se huonokaa ollu. Pitäs kahtella uuestaan joskus.

Oblivion: Oblivion (2013) - IMDb

Cruise härvää mekaanikkona ydinsodan jälkeisellä maapallolla, lentelee futuristisella lentsikalla ym. Juoni löytyy mutta se ei ole kovin kekseliäs. Kyllähän tuon jaksoi loppuun asti katella mutta ei mikään tajunnanräjäyttäjä. Ihmeen hyvät arvoselut saanut IMDB:ssä. Soundtrack oli hyvä mutta parasta elokuvassa oli Olga. Sai ihan kohtuu hyvin screen timeäkin. Pumpusta otti katsoa. Meikkaus ei ollut kovin onnistunut. Liian vaalea, ohut ja kalpea verrattuna verrattuna benchmarkiin* mutta silti maailman parhaimman näköinen vosu. En suosittele katsomaan muuten kuin tietysti Olgan takia.

olga_kurylenko_julia_field_top_ponytail_oblivion_2013.jpg

Seitsemän psykopaattia: 7 psychopathes (2012) - IMDb Hyvä pätkä hyvillä näyttelijöillä. Varsinkin Colin Farrellin suoritus oli loistava, kuten normaalisti. Hyvää läppää hieman Pulp Fictionin tyyliin lähes non-stoppina mutta mutta parasta elokuvassa oli Olga. Aivan järkyttävän kuuma bikinikohtauksessa. Loistavan timmi runko. Meikkaus hyvin lähellä benchmarkia*. Mahtavaa. Suosittelen kaikille hyvien elokuvien ystäville ja tietysti Olgan faneille. Suuri pettymys oli kuitenkin se, että Olgan screen time jäi muutamaan minuuttiin. Törkeää harhautusta elokuvan tekijöiltä, koska Olga oli kannessakin.

Sam-Rockwell-and-Olga-Kurylenko-in-Seven-Psychopaths-2012-Movie-Image.jpg

Olga_Kurylenko@Seven_Psychopaths@2012@01@31@1920x800@AAC@H264.jpg

* Benchmark = Max Payne. Tässä elokuvassa Olga oli täydellinen. Tumma vahva meikki, joka sopii Olgalle parhaiten. Puvustus ei olisi voinut olla yhtään parempi. Uskomaton vosu.

max-payne-olga-kurylenko_480x270.jpg

008MXP_Olga_Kurylenko_001.jpg

220302d1258321836-olga-kurylenko-max-payne-screencaps-20.jpg

Only God forgives

Olen lykännyt tän väijymistä mutta miehistyin eilen. Aika vaikea sanoa mitä mieltä tästä olin: tarina oli paska mutta se näyteltiin hyvin, dialogi toimi tavallaan mutta sitä oli tosi vähän...värit oli nätit? Tuli vanhat seitsentuntiset neuvostotaideleffat mieleen, tosin tässä nyt oli joku tolkku. Mutta voiko paskan tarinan kuitata taiteella? Ei ehkä koska mulla oli tylsää.

Tätä kannattaa lähestyä sellaisesta David Lynch/Twin Peaks/Fellini-vinkkelistä. Tarina oli hyvä, sitä ei vain kerrottu alleviivaten. Kieltämättä itekin olin vähän wtf-oloisena leffan jälkeen mutta tässä pätee vähän sama kuin musiikissakin: joku tykkää kolemn minuutin selkeistä, yksinkertaisista hiteista, joku haluaa raskasta turpaanvetoa ja kolmas ambient-musaa. Tää oli turpaanvedon ja ambientin ja autistisen Scooterin sekoitus.

Leffassa oli myös selkeitä alluusioita tiettyihin Tarantinon elokuviin kuten myös länkkäreihin. Se näkee, joka näkee.

Inception

Inception (2010) - IMDb

Erittäin mielenkiintoisella juonella ja loistavilla näyttelijävalinoilla varustettu elokuvapläjäys. En yhtään ihmettele miksi sitä on niin paljon kehuttu ja IMDB:ssäkin arvosana on 8.8. Yksi parhaimpia elokuvia mitä olen ikinä kattonu.

:5:

The Iceman

Elokuvan aihe oli mielestäni äärimmäisen mielenkiintoinen, mutta katselukokemus jäi hyvin mitäänsanomattomaksi. Ihan kuin elokuva olisi täynnä lyhyitä kohtauksia, jotka eivät missän vaiheessa punoudu kunnolliseksi juoneksi, joka pitäisi katselijaa otteessaan. Shannon tekee ihan onnistuneen roolisuorituksen jäämiehenä, mutta muuten elokuvasta ei paljoa käteen jää.

:2:
Samaa mieltä. Sellainen juoni tosiaan puuttui. :2:

Pasific Rim

Jättirobotit + avaruushirviöt + Guillermo del Toro kuulosti varmalta voitolta. Mutku ei. Ei sitten mitenkään. Juoni ja henkilöhahmot niin ponnettomat ja kliseiset että itku meinas päästä. Ehkä vuoden kovin pettymys (tai noh, Oblivion ja Eelysium petti kanssa aika pahasti. heikko scifi-vuosi tämä).

Charlie Hunnamista ja Rinko Kikuchista yhteensä yksi tähti. Panisin. Molempia.

:1:

Tule ja katso (1985) - Leffatykki

Neuvostoliittolainen elokuva Valko-Venäjän miehityksestä toisessa maailmansodassa. En keksi muuta kirjoitettavaa kuin että painostavin elokuva, minkä olen koskaan nähnyt. Osansa ahdistavuudesta toi lähikuvat henkilöiden kasvoista, joita viljeltiin koko elokuvan pituudelta (Googlen kuvahakuun 'come and see', niin tajuatte mitä tarkoitan). Tämä leffa tulee varmasti katsottua vielä uudelleen ja todennäköisesti silloin toivon erilaista loppua.

Oblivion: Oblivion (2013) - IMDb

Cruise härvää mekaanikkona ydinsodan jälkeisellä maapallolla, lentelee futuristisella lentsikalla ym. Juoni löytyy mutta se ei ole kovin kekseliäs. Kyllähän tuon jaksoi loppuun asti katella mutta ei mikään tajunnanräjäyttäjä. Ihmeen hyvät arvoselut saanut IMDB:ssä. Soundtrack oli hyvä mutta parasta elokuvassa oli Olga. Sai ihan kohtuu hyvin screen timeäkin. Pumpusta otti katsoa. Meikkaus ei ollut kovin onnistunut. Liian vaalea, ohut ja kalpea verrattuna verrattuna benchmarkiin* mutta silti maailman parhaimman näköinen vosu. En suosittele katsomaan muuten kuin tietysti Olgan takia.

olga_kurylenko_julia_field_top_ponytail_oblivion_2013.jpg

Seitsemän psykopaattia: 7 psychopathes (2012) - IMDb Hyvä pätkä hyvillä näyttelijöillä. Varsinkin Colin Farrellin suoritus oli loistava, kuten normaalisti. Hyvää läppää hieman Pulp Fictionin tyyliin lähes non-stoppina mutta mutta parasta elokuvassa oli Olga. Aivan järkyttävän kuuma bikinikohtauksessa. Loistavan timmi runko. Meikkaus hyvin lähellä benchmarkia*. Mahtavaa. Suosittelen kaikille hyvien elokuvien ystäville ja tietysti Olgan faneille. Suuri pettymys oli kuitenkin se, että Olgan screen time jäi muutamaan minuuttiin. Törkeää harhautusta elokuvan tekijöiltä, koska Olga oli kannessakin.

Sam-Rockwell-and-Olga-Kurylenko-in-Seven-Psychopaths-2012-Movie-Image.jpg

Olga_Kurylenko@Seven_Psychopaths@2012@01@31@1920x800@AAC@H264.jpg

* Benchmark = Max Payne. Tässä elokuvassa Olga oli täydellinen. Tumma vahva meikki, joka sopii Olgalle parhaiten. Puvustus ei olisi voinut olla yhtään parempi. Uskomaton vosu.

max-payne-olga-kurylenko_480x270.jpg

008MXP_Olga_Kurylenko_001.jpg

220302d1258321836-olga-kurylenko-max-payne-screencaps-20.jpg

Minkälaisen arvosanan annat Hitmanille? Olga oli siinä minusta erittäin hot ja vilauttelikin vielä. Olen vähän yllättynyt, että Hitman ei ole benchmark.

Only God forgives

Erikoinen leffa.. ite en tykännyt yhtään. Tylsä, pitkävetinen, hyvä iltasatu jos ei väsytä muuten.

Minkälaisen arvosanan annat Hitmanille? Olga oli siinä minusta erittäin hot ja vilauttelikin vielä. Olen vähän yllättynyt, että Hitman ei ole benchmark.

Hitman tulee tiukasti kakkosena Max Paynen jälkeen. Ihan pieni miinus tulee vähän liian lyhyestä hiustyylistä mutta muuten aivan järkettömän kuuma paketti. Iso plussa myös roolista maksullisena naisena ja sai vielä paljon screen timeä. Max Payneä en ole koskaan edes katsonut loppuun vaan ainoastaan siihen asti, kun Olgan roolihahmo tapetaan.

Niin ja sittenhän on vielä Le Serpent, joka Suomessa taitaa olla nimellä Käärmeen Merkki. Olgalla oli siinä varsin rohkea rooli mutta valitettavasti Olgan roolihahmo kuoli jo elokuvan alkumetreillä.

xlarge_e47d02e65500dbc31efcaaf1e3293f5c.jpg

le-serpent_olga_kurylenko.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom