Elokuva-arvostelut!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
The tree of life on niitä elokuvia, jotka pitäisi katso elokuvateatterissa. TV-ruudulta katsottaessa ei pääse oikeuksiinsa. Ei se siltikään valtaväestölle uppoa. Tintti 3D on sitten toinen elokuva, jota ei kannata kotona katsoa ja tulla haukkumaan sitten paskaksi. Ehkä paras 3D-elokuva minkä olen nähnyt. Sanomattakin selvää että elokuvien ansiot ovat tietyissä asioissa.
Niin voi olla. Itse taas olin hyvinkin onnellinen etten tuhlannut leffalippuun rahaa Tree of lifen tapauksessa :)

Joo välillä täällä on ollut muita tuollaisia "arvostelijoita", muistan ainakin itse jonkun joka antoi 5 tähteä uudelle Die Hardille ja 0 No Country For Old Menille :D

Tuonhan nyt ymmärtää, kun No Country For Old Men oli todella surkea, kun taas uusin Die Hard varsin viihdyttävä tekele.

Warrior

http://www.imdb.com/title/tt1291584/

Oli ihan ok pätkä, joka piti mukanaan loppuun asti. Jäi kuitenkin vaisummaksi, kuin mitä alku antoi ymmärtää. Liikaa tuulettelua ja ennalta-arvattava, mutta tähän genreen (tappeluleffat) hyvä leffa. Elokuva kertoo kahden miehen tarinan, jotka yhdistyvät aika nopeasti. Aiheena vapaaottelu ja perhekriisi, joten lopun voi jokainen itse päätellä.

+ Hyvät näyttelijäsuoritukset
+ Yritetty tehdä matsit aidon näköisiksi ja sitä ne osittain olikin
+ Karu ulkoasu
+ Tom hardyn kuosi

- Ei yhtään verta
- Ottelijoilla oli liian rautaiset leuat ja Rocky meininki paistoi liikaa läpi. Kukaan ei voi ottaa noin montaa osumaa putoamatta vaparihanskoilla
- Liian ennalta-arvattava
- Tekaistu MMA turnaus epärealistinen
- Kukaa huutaa kesken ottelu "I love u" ja "Im sorry"??

IMDB tarjoaa 8.3 mä tarjoan 7.1

Tom Hardy aka Inception Eames:

Tom-in-scene-from-Warrior-tom-hardy-20086567-720-566.jpg

Juu en tiedä trollaako nää muutama kaveri täällä vai mitä vittua kun No Country For Old Men yms on paskoja ja Adam Sandlerit ja van Dammet on parhautta. Taitaa keskittymiskyky herpaantua jos ei joka minuutti näy isot tissit/iso räjähdys tai vastaavasti 3-vuotialle suunnattu pissa/kakka/pieruvitsi.

Tykkään monen tyyliisistä elokuvista ja täytyy kyllä sanoa, että minun mielestäni uusin Die Hard oli parempi leffa kuin No Country For Old Men, joka tuntui todella pitkästyttävältä elokuvalta. Ymmärrän kyllä, että joku voi NCFOM:stä tykkätäkkin, minuun se vain ei iskenyt.

Olen muuten ihan samaa mieltä. Tätä threadia lukiessa jouduin ihan miettimään että olenko katsonut tuon tylsän leffan ja sitten googletin. Ja kuinka ollakkaan olen nähnyt sen ja oli pitkäveteinen,surkea ja huono.

[QUOTEJuu en tiedä trollaako nää muutama kaveri täällä vai mitä vittua kun No Country For Old Men yms on paskoja][/QUOTE]
On myös mahdollista että joku tuo rehellisesti mielipiteensä esille eikä vaan usko valtaväestön mielipidettä. Se on ihan sama kuin uskonnossa tai politiikassa kaikkien ei vaan tarvitse olla samaa mieltä.
Ja osalle leffojen katselu voi olla vaikka tapa päästä arjesta irti ilman suurempaa elämystä ja aivotyöskentelyä. Eli pitää mielummin sellaisista "aivot narikkaan" leffoista kuin että pitää muistiinpanoja tehdä tai muutenkaan ratkoa samalla 17 eri mysteeriä sekä lukea rivien välistä hahmojen syntyjä syviä. Itse en yhtään tykkää pitkäveteisistä leffoista.

Oon täysin samaa mieltä japan kanssa. On todella vaikea käsittää, miten jotkut olettavat, että jos elokuva on saanut oscareita, tai on imdb:ssä saanut hyvät pisteet, niin automaattisesti sen on oltava kaikkien mielestä hyvä. Huvittavaa.

Itse tykkään katsoa vain hyviä elokuvia, ja tästä syystä en esim. Kummisetää tai NCFOM:niä tule katsomaan ikinä uudestaan. Sen sijaan katson vaikka Commandon miljoonannen kerran. Siinä vasta loistava elokuva onkin.

Arvostellaanko täällä nykyään arvostelijoitakin? Mulle on ihan sama mitä niistä leffoista on mieltä kunhan juonta ei paljasta liikaa.

Makuasioitahan nuo on, mutta muistan joskus täältä bonganneeni joitakin tosi hyviä ja harvinaisempia leffoja. Nykyään en :)

Juu en tiedä trollaako nää muutama kaveri täällä vai mitä vittua kun No Country For Old Men yms on paskoja ja Adam Sandlerit ja van Dammet on parhautta. Taitaa keskittymiskyky herpaantua jos ei joka minuutti näy isot tissit/iso räjähdys tai vastaavasti 3-vuotialle suunnattu pissa/kakka/pieruvitsi.
Onpas lapsellinen viesti.

uus conan the barbarian, ihan riistoa, hyvä yritys. itteä hämäsi eniten ohjaamisen ja leikkausten luoma epäloogisuus. nää uusinnat tuntuu niin määrätietoiselta riistolta että on lähes kansalaisvelvellisuus warettaa ne.
Momoa on ihan jees khaldrogona ja jopa stargåt atlantiksessa ja tässäkin mutta jotenkin kaikki paitsi lavastus ja taistelukohtaukset on paskaa. Alun nuoren conanin mättö on mainio ja leffa lupaa aika paljon. Remakeista the hills have eyes ja texas chainsaw massacre on kyllä ihan asia kamaa. jos conanista tekis typistetyn turha paska pois ja taistelut ja jotain maisemakuvaa metallimusiikilla niin se olisi jees. parfymoitua paskaa. osaltaan conan todistaa että hollywoodissa tarinat on siirtyneet tv:sarjoihin, niin ohutta on. uutta herlokki solmusta odotellessa! Tosin rise of the planet of the apes oli musta tosi hyvä ysäri pettymyksen jälkeen. Soilent greenistä olisi kiva saada myös uusinta, "Its made out of men".

Oon täysin samaa mieltä japan kanssa. On todella vaikea käsittää, miten jotkut olettavat, että jos elokuva on saanut oscareita, tai on imdb:ssä saanut hyvät pisteet, niin automaattisesti sen on oltava kaikkien mielestä hyvä. Huvittavaa.

Itse tykkään katsoa vain hyviä elokuvia, ja tästä syystä en esim. Kummisetää tai NCFOM:niä tule katsomaan ikinä uudestaan. Sen sijaan katson vaikka Commandon miljoonannen kerran. Siinä vasta loistava elokuva onkin.
Ei sen Oscar elokuva automaattisesti ole hyvä, mutta useimmiten on. Siinä on kuitenkin luultavimmin paremmat näyttelijät, kuvaus, ohjaus ja laatu kaikenkaikkiaan. Jotkut tykkää halvasta roskasta, toiset ei. Ruoka, musiikki tai elokuvat, makuasioista on turha väitellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Orphan :0:

Kyseistä leffaa suositeltiin, että olis pelottava jne. muuta jännittävää. Näin ei kuitenkaan ollu vaan leffa olis menny perus lastenohjelmana. Perhe haluu lapsen ja hakee tytön orpokodista. Kyseinen tyttö ei ookkaa tavallinen vaan vähän omalaatuinen, tönii ja kiusaa muita. Loppuen lopuks tyttö ei olekkaan sellainen kuin annetaan ymmärtää.

Ice Age: A Mammoth Christmas :3:

Lyhytelokuva Ice Age porukan joulun vietosta. Mitä tapahtuukaan, kun mammutit suututtaa joulupukin ja joulua ei tulekkaan? Yritys on kova pelastaa joulu ja saada lahjat koko maailman lapsille.

Olla haukkumatta Kalabobin leffamakua on sama kuin olla nauramatta ja osoittamatta sormella, kun tämä kaveri kävelee vastaan:

360_hair_beard.jpg

..eli täysin mahdotonta.

Katselin elokuvia taas:

Melancholia http://www.imdb.com/title/tt1527186/

Elokuva on samalta ohjaajalta, joka teki elokuvan Antichrist. Viimeksi mainittu "kauhuelokuva" oli muka taiteellinen paska, jossa muun muassa muija leikkasi oman clitoriksen irti ja loppu meni hämmentäväksi sekoiluksi. Toisin sanoen odotukset tuon elokuvan suhteen eivät olleet järin korkealla. Elokuvassa maahan törmää Melancholia niminen planeetta ja sitten elokuvan ensimmäisessä osassa kerrotaan tylsistä häistä, joissa väki suuttuu muijalle jostain syystä. Toinen osa on hieman mielenkiintoisempi mutta vitun tylsä. Lisäksi paska on epärealistinenkin, että kun kerran kun planeetta ohittaa maan niin muka se kiertää ja tulee uudestaan. Lisäksi täytyy katsoa, kun muija sekoilee ja käyttäytyy kuin mielisairas. Ohjaajalla taitaa olla jotain naisia kohtaan vihaa, kun esittää ne sekopäinä...

Elokuva siis on vitun paska. Miten helvetissä semmoinen voi saada 7.5 pistettä IMDB:ssä. Itse antaisin noin nelisen tai kolme pistettä tylsälle muka taiteelliselle paskaelokuvalle, jossa on emoloppu eli haista-vittu-loppu. Karttataa tätä elokuvaa kuin ruttoa. Muka Euroopan parhain elokuva. FUCK YOU. Kuka pelle oikein suosittelee noita elokuvia? Tulee mieleen South Parkin yksi jakso, jossa pojat tekee "kirjan", jossa on suhteellisen mautonta ja typerää juttua. Sitten kriitikot ylistää kirjaa joksikin hienoksi taideteokseksi viljellen ihania metaforia ja vastaavaa. Sitten pojat eivät saanneet kunniaa kirjastaan, vaan vähän tyhmempi Butters joka tekee sitten jatko-osan kirjalle. No siinä viljellään kakka sanaa. Sekin on niin ihana ja hieno ylistyskirja. Tää leffa on samanlainen... Vältä tätä kuin ruttoa ellet halua tuhlata 2 tuntia elämästäsi muijan sekoiluun...

http://www.imdb.com/title/tt0408236/ Sweeney Todd

Ensimmäin musikaalielokuva yhdistettynä juonella minkä katsoin. Normaalisti en pidä musikaaleista, kun ne on vaan susitylsiä, mutta tässä sentään tunnelma, juoni ja kaikki oli kohdallaan. Ensimmäiset 50 minuuttia hujahti hetkessä kuin katsoin tätä. Juonessa lyhyesti eräs mies rakastuneena vaimoonsa menettää sen, kun kilpakosija järkkää miehen vankilaan ja karkoitetuksi Australiaan. Hänen palattua kotiin hän vannoo kostoa. Ottaa säilyneet partaveitsen terät, perustaa parturin leipomobutiikin yläkertaan ja sitten aloittaa mukavan bisnessuhteen häneen lääpällään olleeseen muijaan. Kieltämättä aika havoc-meininkiä. Ja ne leivokset on taatusti maukkaita. Elokuvassa on sopivasti väkivaltaa, hyvät näyttelijäsuoritukset, hyviä kohtauksia ja loppu on ihanan traaginen...

Suosittelen jokaiselle.

Bully. http://www.imdb.com/title/tt0242193/
Hi
Tarina kertoo kaveruksista. Toisen nimi on Bobby. Bobby on ollut lapsesta asti sairaanoloinen sosiopaatti, joka on kiusannut nössöhköä isokokoisempaa ystäväänsä teini-ikään asti. No isokokoinen kaveri panee paksuksi fiksuhkon ehkäisystä tietävän muijan ja sitten muija ja se kaveri lisäksi kourallinen muita jamppoja alkaa suunnittelemaan Bobbyn tappamista. Larry Clark eli leffan ohjaajan aikaisemmat elokuvat on Kids ja pari muuta. Jokainen hänen katsoma elokuva on ihanan sairas ja kertoo ihanista ihmisistä. Clark ei petä mua tässäkään elokuvassa vaan kuvaa ihanan idioottimaisen oloisia pilveä ja tweatia vetäviä teinejä :D Suosittelen katsomaan jonkun tytön kanssa sen. Oikeasti tää on hyvä elokuva.

Melancholia http://www.imdb.com/title/tt1527186/
...Lisäksi paska on epärealistinenkin
että kun kerran kun planeetta ohittaa maan niin muka se kiertää ja tulee uudestaan.
Jos kiertoradat risteää niin planeetat voi hyvinkin tulla vastaan uudestaan. Laitappa kaksi rengasta hieman päällekkäin. Painovoimakin voi auttaa ja lingota planeetat takaisin toisiaan kohti.
Ei kannata tehdä isoa numeroa jos joku leffa on mennyt yli hilseen. Ei kaikki ole kaikille. Ja laitoin tuon selityksen spoileriin niinkuin sunkin pitäis noi juonikuviot.

Aschenisto väännän tän sulle ratakiskosta.

Elokuva-arvostelu 1:

Yksin kotona - Home Alone

Macaulay Culkin näyttelee pääosaa tässä komediassa, jossa Kevin McCallisterin perhe on lähdössä Ranskaan viettämään joulua. Ison perheen lähtöä edeltää kaaottinen sekoilu isossa talossa ja nuoresta Kevinistä tuntuu, ettei hän saa tarpeeksi huomiota osakseen. Nukkumaan mennessä Kevin tekee toivomuksen ja tästä alkaa viihdyttävä ja mukaansatempaava seikkailu, kun pitkäkyntiset korttelin varkaat saavat vihiä McCallistereiden isosta tyhjästä talosta.

Muistan yli 20 vuotta sitten, kun näin tämän elokuvan, olin ihan mehuissani ja katsoin elokuvan moneen kertaan. En ole kyseistä leffaa nähnyt varmaan 15 vuoteen, enkä aio sitä uudelleen katsoa, koska nyt se on hyvänä muistona tuolla jossain. Menee samaan kategoriaan kuin Turtles 1, eli pentuna hyvä, mutta nyt jos katsois, ni liian läppä ja lapsellinen. Joe Pesci vetää hyvän roolin pahiksena, vanhaan tuttuun tapaansa..

:3:

Elokuva-arvostelu 2:

Yksin kotona - Home Alone

Perhe Chicagosta lähtee Pariisiin viettämään joulua. Perheessä on paljon lapsia ja yksi lapsi kyllästyy, kun hänelle aina vaan huudetaan kaikesta, ja aina tuntuu, että hän on silmätikkuna. Kyseinen lapsi, Kevin McCallister toivoo Pariisiin lähtöä edeltävänä iltana, että hänen perheensä "katoaisi". Aamulla herätessään Kevin huomaa, että muu perhe on lähtenyt ja hänet on unohdettu yksin kotiin. Aluksi Kevin on iloinen ja ottaa kaiken mahdollisen irti tyhjästä talosta, jossa kukaan ei määräile tai kiusaa. Saa tehdä mitä haluaa, eikä kukaan sano mitään. Aikansa leikittyään alkaakin toiminta, kun jouluvarkaat huomaavat tyhjillään olevan varakkaan näköisen talon, jonka he päättävät ryöstää, mutta Kevin päättää nousta vastaan ja puolustaa taloa. Varkaat yrittävät kaikin tavoin päästä taloon sisään, mutta Kevin on nokkela ja sisukas poika ja rökittää varkaita hulvattomilla ansoilla ja viritelmillä seuraavan tunnin ajan elokuvasta. Elokuvan juoneen kuuluu myös naapurin pappa, jolla on paha maine ja Kevin on aina pelännyt tätä murhaajaa. Lopussa selviääkin, että papan maine on vain legendaa ja todellisuudessa pappa onkin mukava yksinäinen naapurin setä, jolla vain on ollut ongelmia oman poikansa kanssa ja on siksi surullinen ja eristäytynyt muista. Pappa tuleekin auttamaan Keviniä kamppailussa rosvoja vastaan ja loppujen lopuksi rosvot jäävätkin odotetusti kiinni. Kevinille on tässä ajassa tullut jo kova ikävä perhettään ja perhe on koko matkan ajan ollut huolissaan kuinka näin pääsi käymään ja äiti yritti koko leffan ajan päästä Pariisista Chicagoon, mutta joulun takia on ollut vaikea päästä kotiin. Äiti pääsee kuitenkin loppujen lopuksi kotiin ja pikku Kevin pääsee kuin pääseekin halaamaan äitiään jouluna.

Elokuva oli hauskan leppoisa koko perheen komedia, joka toi hymyn huulille, jos ei katso liian vakavasti. Lapsille suunnattu elokuva, mutta nostalgisista syistä annan :3:

..kumman arvostelun jälkeen on mukavampi alkaa katsomaan elokuvaa?

En mä nyt ihan noin äärimmäisesti spoilaa. Kunhan kerron vaan hyvän alun ja jätän kertomatta kronologisesti loppupään jutut. Joo voisi yrittää juonta kertoa hieman tiivistetymmin.

Mun mielestä sellaiset ovat hyviä arvosteluja, joissa ei varsinaisesti kerrota juonesta mitään, vaan kuvataan ainoastaan alkuasetelma ja sekin lyhyesti.

Lisäksi kerrotaan ja perustellaan
- mitkä elokuvan osa-alueet ovat hyviä/huonoja,
- miten ne mahdollisesti vaikuttavat katsomiskokemukseen sekä
- millaisen ihmisen (ja millaisessa mielentilassa) leffa kannattaa katsoa.

Eli suurin piirtein kuten nimimerkki Disgust tekee ensimmäisessä esimerkkiarvostelussaan.

Tuntematon Sotilas
Laineen_Tuntematon__146397b.jpg

Paras Suomalainen leffa ja helvetin hyvä ihan millä mittarilla vaan. Ehdottomasti paras juttu on kyllä todella siisti ja hauska dialogi ja vitun hyvät näyttelijät / toteutetut henkilöt. Rokka.:lol2: Vaikka kuinka monta kertaa oon nähny tän leffan ja muistan parhaat heitot, niin silti niitä odottaa kuulevansa uudestaan, uudestaan ja uudestaan aina yhtä paljon joka itsenäisyyspäivä, kun tää tulee telkusta. Kerran vuoteen tulee aina siis katsottua. Tapahtumatkin vaihtuu mukavan sopivassa rytmissä ja 3h kesto ei tunnu liian pitkältä. Yleensä tollanen paljon tapahtuva tapahtumien pomppiminen häiritsee trillereissä rikkoen tunnelmaa, mutta tän tyylisessä leffassa, jossa ei oo jännitystä, niin tollanen sopii just hienosti.
:5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom