Elokuva-arvostelut!

Kerätäänkö kolehti Straponin pitämiseksi humalassa/krapulassa? Mies tykittää sarkasmia like a motherfucker! :thumbs:
Vedähän juhannuksena kovat koomat ja laita sitten Van Dummy -elokuvat syyniin! :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Pahuus - Ondskan

Kyllä vain svedut osaavat leffoja tehdä, aivan saatanan hyvä elokuva, ei voi muuta sanoa.

:5:

4_800.jpg

Oli muuten tosi hyvä leffa, Piti koko ajan otteessaan, koko ajan vaan odotin että milloin se oliko se nyt Erik vai mikä antaa katiskaa niille tyypeille

jamaan sanoi:
City Of God (Cidade De deus)

Varmaan yksi parhammista, ehkä paras jengi-leffa ikinä, ei kummiskaan mikään normaali jenkki-ghetto leffa jossa Bloodseja ja Cripsejä vaan tämä kertoo Rio de Janeiron ghetto nuorista 60-luvulla, missä 5-vuotiaat kävelet jo ase kädessä ja saavat rahaa myymällä kokaa. Ei prkl.. ei osaa kirjottaa mitään arvostelua hehe. Kummiskin todella hyvä elokuva ja hienoa kamera työskentelyä/leikkauksia joka saa realistisen tunnelman elokuvaan.

Siis onko tää niinq vuokraamoissa vai täh? Meitsille uppoo jengileffat ihan 10:llä. Jos joku muukin digailee, ni kanstsii kattoo mm. Blood in Blood out, Menace 2 society ja tietenkin Boyz´n the Hood...oisko jollain mielessä muita katsomisen arvoisia?

jamaan sanoi:
City Of God (Cidade De deus)

Varmaan yksi parhammista, ehkä paras jengi-leffa ikinä,

Ei voita blood in blood outia, suom. Samaa Verta, siinä on ylivoimaisesti paras jengielokuva :worship:

harde20 sanoi:
Ei voita blood in blood outia, suom. Samaa Verta, siinä on ylivoimaisesti paras jengielokuva :worship:

Juonellisesti City of God voittaa mun mielestä kyllä kepeesti, mutta ne on mun mielestä jollain tavalla hieman erillaisia jengileffoja, ei voi ihan suoraan verrata mun mielestä.. Toi city of god ei oo niin Vatos Locos meininkiä. :) Eron tekee ehkä enimmäkseen se että suurin osa jengileffoista on yleensä ollut joko Tota latino/afro amerikkalais meininkiä, toi on brasilialaisesta slummielämästä, perustuu muuten tositapahtumiinkin, ja näyttelijät ovat ihan kadulta poimittuja suurimmaks osaksi joille on opetettu näyttämään häijyiltä heh.

Jones: Luulisin kyllä että on vuokraamoissa, ainakin imin sen ite täys dvd-r:änä (ei divx siis) netistä ja oli suomitekstit joten taitaa löytyä.
Filmifriikki.fi näköjään myy sitä, mutta makuuni ei löytänyt haulla nimikettä.. joten en kyllä ole ihan varma onko sitten vuokrattavanakin, outoa olis jos ei ole.

25th hour - viimeinen ilta

kaikki toimii: kässäri, näyttelijät, ohjaus, musat, ja loppu. loistoleffa. norton ei nähtävästi tee koskaan huonoa roolia. :4: ½

_

jamaan sanoi:
...City of God...
Jones: Luulisin kyllä että on vuokraamoissa, ainakin imin sen ite täys dvd-r:änä (ei divx siis) netistä ja oli suomitekstit joten taitaa löytyä.
Filmifriikki.fi näköjään myy sitä, mutta makuuni ei löytänyt haulla nimikettä.. joten en kyllä ole ihan varma onko sitten vuokrattavanakin, outoa olis jos ei ole.

Filmtownista löytyy. Niin ja hyvä pätkä on kyseessä, aikoinaan tuli leffassa tiirailtua.

David Galen elämä (Life of David Gale, 2003).

Ehdottomasti yks parhaista thrillereistä, mitä oon nähnyt! Pääosanesittäjät Kevin Spacey ja Kate Winslet tekee erinomaiset roolityöt, etenkin Winslet yllätti. Juoni on tosi jännä, Spaceyn esittämä proffa on tuomittu kuolemaan raiskauksesta ja murhasta ja Winsletin esittämä toimittaja selvittää tapahtumien todellista kulkua. Tässä leffassa ei kukaan arvaa loppuratkaisua!

Mariko sanoi:
David Galen elämä (Life of David Gale, 2003).

Ehdottomasti yks parhaista thrillereistä, mitä oon nähnyt! Pääosanesittäjät Kevin Spacey ja Kate Winslet tekee erinomaiset roolityöt, etenkin Winslet yllätti. Juoni on tosi jännä, Spaceyn esittämä proffa on tuomittu kuolemaan raiskauksesta ja murhasta ja Winsletin esittämä toimittaja selvittää tapahtumien todellista kulkua. Tässä leffassa ei kukaan arvaa loppuratkaisua!

:offtopic:
Heti kun rupesin lukeen tätä niin ajattelin, että tonhan loppuratkasun arvas heleposti. Siis oikeasti arvasin, enkä edes kuseta. Normaalisti nakkaan 150arvausta leffan aikana ja kaikki päin vittua, mutta ton mä arvasin. Rullailen naamoja.

Fat Abbott sanoi:
:offtopic:
Heti kun rupesin lukeen tätä niin ajattelin, että tonhan loppuratkasun arvas heleposti. Siis oikeasti arvasin, enkä edes kuseta. Normaalisti nakkaan 150arvausta leffan aikana ja kaikki päin vittua, mutta ton mä arvasin. Rullailen naamoja.

Etkä helvetissä arvannut, kyllä asia nyt vaan on sillä tavalla. Uskokaa mua, ihmiset :)

Mariko sanoi:
Etkä helvetissä arvannut, kyllä asia nyt vaan on sillä tavalla. Uskokaa mua, ihmiset :)

Melkeen tekis mieli tässä kertoa että itsekkin arvasin lopun, mutta jätän kummiskin sanomatta. :D

Todella hyvä elokuva kummiskin oli, ei sitä alussa tietenkään (ainakaan mulla) ollut mitään hajua miten tulee loppumaan, mutta ennen lopullista ratkaisua kun pitäs tulla no huh-huh! ylläri, niin sillon olin jo ennen arvannut..

Te pojat teitte nyt särön mun itseluottamukseen ja uskooni salapoliisinkykyjeni suhteen sekä vahingoititte julkisuuskuvaani Pakkotoistolla.

Mut ei se mitään.

IronMind sanoi:
Filmtownista löytyy. Niin ja hyvä pätkä on kyseessä, aikoinaan tuli leffassa tiirailtua.

Jee, frendi oli play.com:sta tilannut juuri! Tänää kovan rinta+haba -treenin jälkee jotain hyvää mäiskettä ja sit sängylle makailee ja leffa pyörii. :rock: Voisko juhannus paremmin alkaa?

...vois, Avellanin ku sais vielä pohkeita hieroo samalla :lol2:

Helsingissä oli tänään sateinen päivä joten ajattelin mennä leffaan. Kävin katsomassa tuon Brad Pittin tähdittämän Troijan. Oli mahtavaa nähdä suosikki voimamieheni Nathan Jones ottamassa yhteen Brad Pittin kanssa elokuvan alussa. 205cm ja 150 kiloa täyttä Karpaasia oli jo riittävä syy mennä katsomaan kyseinen raina.

Itse leffa oli kevyttä action viihdettä alusta loppuun. Todella hyvät näyttelijät loistivat ja tekivät tästä ihan kelpo elokuvan. Erikoismaininta pitää antaa sille kaverille, joka näytteli Troijan kuningasta.

:4:-

Dirty Pretty Things, DVD

:4:

Ihan OK psykologinen thrillailu (alleviivaus: ei siis kauhu, eikä myöskään toiminta) näin keskiyön insomniateatteriin.

Tiivistelmä: Paperiton siirtolainen hommissa yöportieerina Lontoolaisessa hotellissa ja elinkaupasta yli jääneitä ihmiselimiä alkaa löytyä siivousten yhteydessä, mutta äijä ei voi mennä statuksensa johdosta poliisille pahemmin asioita selvittelemään ja parin lisäkäänteen jälkeen äijä on kohtuullisessa lirissä.

Dodgeball: A true underdog story

Ben Stillerin tähdittämässä elokuvassa näyttelijät on kerätty suosittujen TV-sarjojen sivuosien esittäjistä. Juoni on vanha tuttu juttu yritysmaailmasta eli iso kuntosali (Globo Gym) haluaa pienen veloissa olevan kuntosalin (Average Joe's) itselleen. Ainoa looginen vaihtoehto salin pelastamiseksi on tietysti kansainvälisen polttopalloturnauksen voittaminen (voittosumma=velkojen määrä). Yleisesti ottaen elokuva on normaalia Ben Stiller-komediaa. Leffassa esiintyy myös pakkiksellakin valtavan suosion saavuttanut veteraaninäyttelijä :david: (Saksan Blitzkrieg joukkueen valmentajana) sekä Chuck Norris & William Shatner!

:2: Tulihan sitten tälläinenkin spektaakkeli katsottua.

Franco Begbie sanoi:
Kerätäänkö kolehti Straponin pitämiseksi humalassa/krapulassa? Mies tykittää sarkasmia like a motherfucker! :thumbs:
Vedähän juhannuksena kovat koomat ja laita sitten Van Dummy -elokuvat syyniin! :kippis1:

Kannatetaan.

Juoni on monimutkainen, sillä siinä on nainen, joten Chuck on siitä itsekin mielissään

:eek: :lol2:

Vares

Pääsin näkemään kyseisen leffan ennakkoon. Sehän tulee ensi-iltaan 23.7.2004.

Tykkäsin.

Leffaan on saatu jännityksen lisäksi reilusti myös huumoria. En ole koskaan lukenut yhtäkään Reijo Mäen kirjaa, siis en myöskään tätä Keltaista leskeä, johon tämä elokuva perustuu. Itse ainakin pääsin tosi hyvin elokuvan sisälle siitäkin huolimatta.

Vares-elokuvassa esiintyy lähes kaikki pinnalla olevat suomalaiset "tähtinäyttelijät", isommassa tai pienemmässä roolissa. Juha Veijonen sopii mielestäni loistavasti kovapintaiseksi, vähän viinaanmeneväksi dekkariksi. Humorstisempaa puolta tarjoavatkin sitten Kari Hietalahti ja Jasper Pääkkönen omilla hahmoillaan. Laura Malmivaara ja Minna turunen = :kuola:

Suosittelen! :4:

Mike sanoi:
Pahuus - Ondskan

Kyllä vain svedut osaavat leffoja tehdä, aivan saatanan hyvä elokuva, ei voi muuta sanoa.

Kolmas ääni tälle.
:4:

Viimeinen tähti putosi jotenkin köyhän lopun vuoksi (varsinkin se lakimies oheiskäänteineen oli yhtä sujuva kuin ala-asteen aineiden loppukaneettini huomatessani että vaaditut pari sivu oli täynnä) ja pahiksen yksipuolisen pahuuden ynnä päähenkilön silkinpuhtoisen oikeamielisyyden vuoksi.

Parempi loppu olisi ollut jos vaikka liikunnan opettaja olisi tappanut Sh-whatever-hjelmin ja päähenkilö olisi ajautunut koulusta potkittuna pikkurikolliseksi Tukholmaan tms. Tällaisenaan oli vähän liian jenkkityylinen happy-end.

You read it here first:

Spiderman 2
:4: 1/2
Todella hyvä leffa!! Ykkösosasta ollaan petrattu paljon. Evil Deadista maineeseen noussut Sam Raimi on ohjannut kesän tiukimman, hauskimman ja kaikille meille lapsuudessa Hämikseen tutustuneille unelmapätkän!! Uusimmassa tarinassa Peter Parker ajelee ympäriinsä säälittävällä mopolla, ei saa tyttöä (Mary Jane) ja lopulta vastaoinkäymisten kertyessä, heittää pukunsa roskiin!!
Mukana menossa myös Dr. Octopussy!! Loistavia efektejä ja hurjaa, nostalgisia tunteita pintaan nostavia kamera-ajoja ja seittien varassa heilumisen huumaa... Ja MJ:llä on rintaliivit edelleen kadoksissa!! Suosittelen, mikäli et ole tosikko! Ja sarjakuvafaneille aivan ehdoton must.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom