Elder Scrolls V: Skyrim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu
Jos telkkari ja PC ovat samassa huoneessa, niin on aika nobraineri yhdistää ne halvalla johdolla. Itselläni on ja kaikilla kavereilla myös, eli ei tarvitse mikään uniikki lumihiutale olla. Oikeasti se on kyllä yks ja sama millä kukakin pelaa/säätää tai ylipäätään miten viihdyttää itseään vapaa-ajalla. Joku konsolivääntökin on niin turhaa kun faktat on kaikilla tiedossa ja jokainen voi niistä sitten päätellä mitä haluaa rahoillaan ja ajallaan tehdä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ittellä ei ole peli pc:tä enkä ole ajatellut ostaa koska koska ps4 riittää hyvin. täytyy odototella että hinta laskee jonkun verran...

tämmönen versio olis ihan siisti, jotkut pelikaupat näitä kait myy
r-the-elder-scrolls-v-skyrim-special-edition_notizia-620x620.jpg

Mitenkäs täällä porukka on skyrimiä tykänny pelata? mitä taitoja ootte eniten kehittäny? Itellä menossa sneak/archery/lightarmor/one hand dark elf :D ootteko liittyny näihin ''pahoihin'' kiltoihin eli dark brotherhoodiin tai thieves guildiin vai pelannu sankarina?

Mitenkäs täällä porukka on skyrimiä tykänny pelata? mitä taitoja ootte eniten kehittäny? Itellä menossa sneak/archery/lightarmor/one hand dark elf :D ootteko liittyny näihin ''pahoihin'' kiltoihin eli dark brotherhoodiin tai thieves guildiin vai pelannu sankarina?
Tais olla ensimmäinen hahmo juurikin samanlainen itselläni. Tai no toisella kädellä heittelin tulipalloja aina välillä :). Kannattaa pelata juurikin niin, miten itse haluaa. Kaikki valinnat täysin fiilispohjalta ja roolipelaten, niin saa suurimman nautinnon. Ensimmäisellä hahmolla taisin lopulta kaikki killat käydä läpi, vaikka olinkin vähän sellainen rahanahne haltia, joka pyrki tekemään kaikki mahdollisimman tehokkaasti ja muista välittämättä (eli suomeksi sanottuna pahis :D). Seuraavilla hahmoilla sitten liityin vain niihin mitkä tuntui sopivilta. Tais kaikki killat olla enemmän tai vähemmän siellä harmaalla alueella kuin pahoja/hyviä.

En ole kyllä Skyrimiä aikoihin pelannut, mutta voi olla että kohta se pitää taas lyödä tulilla ja lähteä seikkailemaan :cool:

Itse aloin vasta nyt pelaamaan kun ei ole aikaisemmin "kerennyt". Minä tein hahmokseni tylsästi ihan sen ekan valittavana olevan ja sitä kehittänyt kahden käden aseella hyäkkäykseen, blockkaamaan/suojaamaan, heavy armor ja parantamistaikuutta. Eli semmonen mörssäri millä menee suoraan päälle ja alkaa huitomaan.

Yritän myöskin peleissä aina tehdä kaikki mahdollisimman kiltisti mutta jos rahaa tai erityisen arvokkaita tavaroita kettään vahingoittamatta voi varastaa niiin teen sen. Jos joku saavutus (xbox versiossa) vaatii että pitää joku viaton tappaa niin sen kyllä sitten tekisin.

Aikanaan tuli Xbox360:lla mentyä läpi tuo pääasiallisesti maagilla. Tuli uusi pelikin aloitettua hiiviskelijänä, mutta konsoli lahosi ja peli jäi kesken. Nyt sain tuon remasterin PS4:lle joululahjaksi niin pitää jossain vaiheessa aloittaa uudestaan. Se tyhmä puoli tuossa tosiaan on kun vaihtoehtoja ei hirveästi rajata vaan voit olla vaikka joka killan mestari ja kehittää kaikki taidot tappiin jos vain jaksat.

Sain joululahjaksi tuon PS4 remasterin, kolmessa ekassa päivässä joku 12 tuntia peliaikaa täyteen :D

On kyllä yhtä hieno kokemus kuin ekallakin pelikerralla. Heavy armor ja two-handed on peruspilarit, päälle conjurationia, smithingiä ja enchantingia myös jossain vaiheessa. Toivottavasti tällä kertaa jaksaisin pelata pääjuonen läpi. Tällä hetkellä companionien harbinger-status saavutettu, yhtä questia vaille arch-mage ja tuntuu ettei pelattava lopu ikinä. Ensimmäistä kertaa nyt myös lisäosat messissä.

Mun eka hahmoni oli Jorma-niminen Wood Elf. Taiturimainen hiiviskelijä ja jousen mestari. Myöskin proud member of Dark Brotherhood.

Aloitin kirkasotsaisena miekka ja kilpi redguard-soturina, mutta sitten aloin lipsumaan kohti hiiviskelyä, kurkunleikkaamista, sneak archerya ja dual wieldingiä. Varkaiden kilta tuli tutuksi, kuten myös daedra questit. Sitten jossain vaiheessa olin johdattamassa pahaa-aavistamatonta pappia ihmissyöjien ansaan ja tajusin inhoten mikä minusta oli tullut - pelastin papin, tapoin kannibaalit ja palasin kohti valoa. Nyt katselen jylhästi vuorenjyrkänteeltä dragon armorissa eeppisen taustamusiikin soidessa.

Nimen keksiminen...argh. Lapselle on helpompi keksiä nimi kuin hahmolle :D

Muistan kaksi hahmoani nimeltä sieltä aikojen takaa, regnar lotharbrok ja myöhemmin lollo rotharbrok. Huomaa mikä sarja alkoi silloin telkkarista ekaa kertaa.

Conanin jalan jäljillä mennään .Eli miekkaa heiluttavana viikinkinä. Ja tietenkin expertillä pelataan ettei liian helpoksi mene.
Tuli tämä peli korkattua ensimmäistä kertaa spesial editionina kun steamistä tuli aikoinaan legendary edition hommattua. Onneksi tuli odotettua. Nyt on jo 60h takana. Oblivioniin meni 100h kunnes
talletukset kusi. On myös ensimmäinen peli mihin olen modeja asentanut. Modit parantavat kyllä reippaasti pelattavuutta. Asennetaan sitten kunnon tissifysiikkaa kun käy kyllästyttämään.

En jaksa koko höskää lukea läpi, mutta kai kundit ovat pelaanneet enderalin jo?
Sehän on ilmainen peli skyrimin päälle pistettynä. Siis ihan kokonainen peli..ei pelkkä modi.

https://sureai.net/games/enderal/

Kovasti odottelen tämän uuden pelin uutta Forgotten storien lisäosaa, jota pääsen pelaamaan koko höskän uudelleen toisella tapaa.

Tigre

VIP
Ikä
34
Kaupunki
Mikkeli
Ehkä nää kuva asiat Skyrimin grafiikoista sopii paljon paremmin tänne Skyrim ketjuun eikä sinne x box one ketjuun, kun kuiteskin kelasin et Skyrmista on paljon enemmän kyse kuvissa eikä niinkään boksista konsolina mut viestin lopussa puhun vähän kuitenkin molemmista konsoleista vs pc skyrimista.

hitto et Skyrim on komeen näköinen peli, etenkin modattuna. Löysin nyt omaan makuuni mieleisimmän grafiikkamodin joka saa toiseen ketjuun laittamani kuvan siellä mitä kehuin ku oli vielä ennenkuin nää uudet löytämästäni graffamodista olevista graffikoista testasin ja otin kuvan niistä, niin se aiemmin laittamani muka niiiiiiiin huikean näköisen kuvan niin näyttää nyt siis aivan kurapaskalta ku löysin ihan helkkaristi paremman modin niin kyllä muuttui mieli aiemman kuvan siisteyden suhteen tosiaan.:giggle:

Jäin koukkuun Skyrimin modaamisesta:LOL: ja myös siksi koska tosiaan jos löytää komeet grafiikat niin mulla ainakin tekee mun tulevasta pelikokemuksestani paaaljon huikeamman koska tulee paljon enemmän oikean mm metsissä larppaamisen elämän fiilis ja sitä kautta kiksit pelin pelaamisesta. Asentelin ja testasin modeja valmiiksi huvikseni vaan kun joskus ehkä vasta tyyliin 4kk päästä tai jotain aloitan modatun Skyrim kokemuksen, kun nyt on Final Fantasy kesken ja moni muu peli jonossa ennen tätä... eli aika ajoissa aloitin modailun mut ku kerran kokeilin kaverini vinkistä modaamista niin perhana että jäin koukkuun enkä pelkästään grafiikkamodeista vaan kaikenlaisiin muihin asioihin liittyen myös mitä löytyy kun menee modi valikkoon...

Tässä vertauksena tää aiemmin kehumani grafiikat.
PART_1587314740148.jpg

ja allaolevat tää uus grafiikka modi minkä löysin, jossa on kyllä paljon lämmin sävyisemmät, pehmeämmät ja eritoten aivan helvetisti aidomman näköiset grafiikat kuin ylemmässä joka on terävyydeltään siis ihan päin v:tä vasta nyt huomasin et miten naurettavan yli terävät grafiikat tuossa on ja muutenkin aivan susi paska.

tässä toisessa modissa sen sijaan niin ei voi kuIn sanoa et piru vie miten aidon näköiseksi molemmat konsolit kykenee graffoissa nykypäivänä ja alla olevissa kuvissa se asia näkyy todella vahvasti. Boksi versiosta nää kuvat tosin otettu mut aika lähelle ps4 pääsee.

Kiinnostais tietää paljon et mitä PC skyrimin pelaajat sanoo noista allaolevista et onko miten lähellä tän sukupolven konsolit pc:tä vai ei ja eritoten jos on vielä PCn modattu versio kyseessä? Tiedän et tottakai pc vie mut silti kertokee ihmeessä PC et pääsekö miten lähelle esim tää boksi PC::ta jollain tasolla.
PART_1587357506476.jpg

PART_1587357483257.jpg

Huikean siistiä imo et pystyy konsoleillakin pcn lisäksi modailee, niin xbox:lla kuin ps4:lla (äsken luin et ps4lla pystyy myös modailee).

Viimeksi muokattu:
Korjataan ja tarkennetaan ja paljon ylläolevan tekstin tarkoitusperää kun saatoin ilmaista muutamat asiat vähän väärin tai jopa suorastaan päin vittua et mitä ajoin takaa tuolla viestillä josta voi saada hyvinkin kuvan, et tulin vaan leijuu boksin grafiikoilla tänne. Ei ollut se tarkoituksena vaan oikea syy oli et olin vaan niin pirun innostunu koska löysin tollaisen grafiikkamodin koska se tekee seuraavasta skyrimin läpipeluukerrasta todella huikean pelikokemuksen ja seikkailun isolta osaltaan kun on nyt niin pirun siistejä kaikenlaiset säätilat, lumisateet pohjoisessa jne ja vaihtelevat vuorokauden ajat ja auringon valaistus ja ihan kaikki modatulla versiolla. Lisäksi aidosti ihmettelin et miten paljon tän päivän konsoleista boksin ja pleikan tehoista saadaan revittyä irti grafiikoissa ainakin Skyrimissa, kun otetaan huomioon konsolien tehot niin ei imo uskoisi, niin tuotakin asiaa meinasin tarkoittaa kun kehuin noiden kahden kuvan grafiikoita jotka on boksilta otettuja kuvia. Sit olin myös tosi kiinnostunut asiasta et jos konsolit on noin kovalla tasolla jo graffoissa mitä Skyrimissa on niin millä tasolla sitten saati nykypäivän täyteen satsatun pelitietokoneen grafiikat sitten Skyrimin osalta pelinä. painotin siks tosi moneen otteeseen et nimenomaan Skyrimin osalta koska muutenhan tää menis tosi offtopiciksi mennen yleiseksi eri alustojen grafiikoiden keskusteluksi joka ei oo tarkoituksensa vaan pointti oli puhua tosiaan pelkästään Skyrimista pelinä grafiikoineen esim pclla et minkä näköinen voi olla skyrim parhaimillaan.(y) Ite oon etstinyt toki youtubesta katsellut pcn skyrimista mut en oo löytänyt kunnon videota vaikka sellainen ihan varmasti on olemassa jossa näkee et on tosi paljon siistimpi ulkoasu kun mun laittamissani kuvissa Skyrimista. Nää asiat oli siis pointtini viestissäni eikä mitä tuo huonosti kirjoitettu viesti antaa ymmärtää.

Ostin eilen Steamista Anniversary Editionin. En ole vielä ladannut. SKSE lienee tarpeellinen, onko? Muita kuin paketissa tulevia modeja en ole aikeissa ladata. SKSE löytyy myös Steamista ja asentuu kai automaattisesti oikein.

No, jos se sotkee jotain, poistaa tarvittaessa molempien asennuksen ja lataa AE:n uudestaan.

Vanilla-version kanssa kävi aikoinaan yleisehköksi olettamani moka ja keskityin metsästämään modeja itse pelaamisen kustannuksella. Tunteja kellossa vain 81.

Meinasin (uudella tykillä pelikannettavallani) aloittaa alusta ja olla lataamatta mitään modeja. Keskittyä kunnolla itse peliin. Kuitenkin Special Edition + Anniversary upgrade, eli Anniversary Edition on olettaakseni jo varsin vakaaksi päivitelty ja kaupallisena sisältänee vanillaan verrattuna merkittävän visuaalisen ja pelillisen modikohennuksen, jossa voin keskittyä elelemään pelimaailmassa paljon antoisammin. SKSE:n pitäisi olla päivitetty (ja tulla päivittymään) synkkaan AE:n kanssa.

Mutta ei mitään modeja AE:n ulkopuolelta. Maailma on valmis. Luulen. Toivon. Olen aloittelija. Osaanko arvostaa...

[hymiö] Modaustaudin lisäksi itse asiaan paneutumista on rajoittanut esim. se, että olen tsekkaillut ties miten monta coveria tuosta biisistä. Se on kuin diggailisi kansallislaulua ilman juurrutettua kansalaisuutta. Jylhää nostalgian tunnetta ilman kunnollista kokemusta kyseisestä maailmasta. Tuon bongasin juuri...

View: https://youtube.com/watch?v=8oThMTQvuxI&feature=share9

Mutta asiaan tulee muutos. (Pelaan varmaan jälleen naishahmolla, kun niitä katselee mieluummin. Saa nähdä, minkä verran jaksan kustomoida ulkonäköä.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom