Elder Scrolls V: Skyrim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Aloitin 360:lla Skyrimin uudestaan. Edellisen kerran kun tuli tuo läpi tahkottua taisi peliaikaa upota pyöreät 147h High Elfillä joka keskittyi taioilla myllyttämiseen ja hommasi kaikki raskaimmat tuholoitsut käyttöön. Nyt lähdin lähestymään hommaa toiselta kantilta ja aloitin tuolla kissaihmisellä, Khajitilla. Nyt mennään Sneak ja Archery edellä. Olen myös tällä kertaa pelannut luurit päässä ja ei hyvä isä kun tuo äänimaailma on mahtava ja tunnelmallinen!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meikä tahkonut ahkerasta lvl 33 ja panostanut örkillä kovasti one-handed, enchanting, heavy-armor ja smithing. Mä vain rynnin joka paikkaan ja hakkaan kaikki hengiltä kysymättä mitään. Haaveena tulevaisuudessa örkilläni on Dragon-armor ja tupla enchanting aseissa.

Edellinen hahmo, jolla tuli ennemmänkin pelattua, oli rodultaan Breton, jonka päätaidot oli Conjuration, Archery ja Enchanting. Oli kyllä hauskaa, tavallaan aika nynny taktiikka. Pistin pari Dremora Lordia ja Ciceron kulkemaan edellä, ja tulin itse perässä Bound Bowin kanssa. Ei tullut otettua turhan paljoa damagea. Bound Bow oli varsinkin loppua kohden todella tehokas, kun kaikki päätaidot oli tapissa ja varusteissa oli tupla enchanting, eli bow teki huomattavasti enemmän vahinkoa ja manan hintaa sai alas. Taistelut kävivät lopulta ehkä jopa liian helpoiksi, kun Dremora Lordit pistivät kaiken matalaksi heittäen samalla jatkuvaa trash talkia ja minä tykittelin osumia turvallisen etäisyyden päästä jousipyssyllä.

Viimeksi kun pelasin Skyrimia kesällä, tein hiippailevan Khajit hahmon, joka käytti pelkkiä nyrkkejään/kynsiään. Ei pitkässä juoksussa kovin tehokas, eli kovin montaa vihollista ei pysty ottamaan kerralla ja etenkin haastavimmissa luolissa tuli turpaan, mutta törkeän hauska tämäkin. Loistava fiilis tulla hiljaa vihun taakse, ja vetää tämä komealla suplexilla niskoilteen. Ja onhan siinä oma tunnelmansa, kun pistää jengiä turpaan ilman aseita.

Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa hahmo Redguard, olisikohan lvl 43 tällä hetkellä. One-handed, Archery, Light armor ja Sneaking 80+, Smithing 100. Taistelut käydään mahdollisuuksien mukaan kurkunleikkauksella (Assassin's Blade :rock:) tai puskista ammutuilla nuolilla. Jos joutuu taipumaan lähitaisteluun, niin sitten miekat esiin. Taikuuspuoli on heikoilla, restorationia on vähän ja enchantingia pitää alkaa treenaamaan.

Edellinen hahmo, jolla tuli ennemmänkin pelattua, oli rodultaan Breton, jonka päätaidot oli Conjuration, Archery ja Enchanting. Oli kyllä hauskaa, tavallaan aika nynny taktiikka. Pistin pari Dremora Lordia ja Ciceron kulkemaan edellä, ja tulin itse perässä Bound Bowin kanssa. Ei tullut otettua turhan paljoa damagea. Bound Bow oli varsinkin loppua kohden todella tehokas, kun kaikki päätaidot oli tapissa ja varusteissa oli tupla enchanting, eli bow teki huomattavasti enemmän vahinkoa ja manan hintaa sai alas. Taistelut kävivät lopulta ehkä jopa liian helpoiksi, kun Dremora Lordit pistivät kaiken matalaksi heittäen samalla jatkuvaa trash talkia ja minä tykittelin osumia turvallisen etäisyyden päästä jousipyssyllä.

Viimeksi kun pelasin Skyrimia kesällä, tein hiippailevan Khajit hahmon, joka käytti pelkkiä nyrkkejään/kynsiään. Ei pitkässä juoksussa kovin tehokas, eli kovin montaa vihollista ei pysty ottamaan kerralla ja etenkin haastavimmissa luolissa tuli turpaan, mutta törkeän hauska tämäkin. Loistava fiilis tulla hiljaa vihun taakse, ja vetää tämä komealla suplexilla niskoilteen. Ja onhan siinä oma tunnelmansa, kun pistää jengiä turpaan ilman aseita.

Vielä nynnympää on pistää Dremora Lordit edelle ja tykittää Paralyzeä vihollisten niskaan jostain takaa. :D Mutta joo, Breton battle-mage on aika tehokas yhdistelmä vielä kun tuon magic resistanssin saa hilattua aika tappiin Breton bloodin ja alterationin perkkien avulla. Hyvät tupla magic enchantit vielä kaikkiin armoreihin niin pelin vaikeusaste putoaa kyllä aika alas.

Tuli pitkästä aikaa taas kokeiltua skyrimia. Päätin nyt ekaa kertaa kokeilla ihan pure magella. Saa nähä, ainakin tähän asti on ollu hauskaa. Aiemmat ukot ollu aina semmosta, jotka tekee vähän kaikkea. Se käy tylsäks jossain vaiheessa niin otan vähän haastetta ja rupean vaan taikomaan.

Pure magella se haaste kyllä katoaa hyvin nopeasti kun saat kaksi Dremora lordia kehiin ja itse spämmäät fireballia hyvän matkan päästä :D

Totta tuokin, pitää vaan pitää vaikeustaso alusta asti kovalla niin ei pääse liian helpolla.

Tuli taas jatkettua sky rimmingin pelailua kun alko talvi lähestyä, mut ei mulla oo enää mitään tekemistä siinä kun kaikki päätehtävät ja lisäosat pelattu :D uutta tyyppiä en jaksa taas tehdä kun se alku on niin perseestä eikä jaksa taas tehdä samoja juttuja uudestaan :D Ekalla tyypillä pelasin 230h ja lvl38 ku en tiennyt sitä yhtä temppua kirjalla jolla saa vähän enempi levua, tällä tokalla tyypillä 157h, kaikki kolme lisäosaa ja lvl 47 :D

Aloitin ite taas uudestaan Orcilla. LvL 17 nyt. Mut ohan toi kusinen paska Xboxilla. Olis kiva pelata kunnon graffoilla.
Parhaita modeja Skyrimiin PC:llä on kyllä imo kaikki modit jotka tekee siitä ite pelistä sulavamman ja immersiivisemmän tai lisää itemejä ja aseita niihin.

Yks omista lemppareista on varmaan interesting NPCs modi joka lisää ihan julmetusti oikeasti kiinnostavia hahmoja peliin. Varsinkin followereina kivoja noi kun niillä on oikeasti jotain sanottavaa eikä oo semmosia tylsiä, yksi ulotteisia robotteja jotka toistaa samoja replikkejä paikasta toiseen:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Viimeksi ku pelailin ni oli aika kasa modeja. Yksi mitä olen laittanu noihin kaikki elderscrolls:hin modatussa playthroughssa on xp modit. Tuntuu vähemmän grindaukselta. Joku restoration school on lähes mahdoton saada 100 (tai 100+ community uncapperilla). Ainoa juttu mikä harmittaa noissa scirpti modeissa on se että kun niitä on tarpeeksi ni se peli alkaa kaatuilemaan joskus 5h pelaamisen jälkeen mikä on aika epämotivoivaa.

Itselläni on vanha skyrim peli ja ajattelin ostaa ton legendary editionin, voiko vanhalla hahmolla pelata sitä? Kyseessä siis pleikkari kolmonen.

Joo, kun siinähän tulee normi peli ja lisäosat päälle? Joten pelihän on käytännössä sama.

Mitä ihmiset mieltä tuosta tekeillä olevasta The Elder Scrolls MMORPG:stä? Toivon sydämestäni, että peli onnistuisi, mutta en vaan mitenkään pysty kuvittelemaan miten TESistä saisi jotenkin väännettyä massiivisen moninpelin ilman tittelin täyttä persraiskausta.

MMORPG pelien yksi iänikuisista ongelmista on se, että usea pelaaja haluaa suorittaa saman tehtävän samaan aikaan. Tähän on keksitty vain kolme vaihtoehtoa, joista kaikki ovat huonoja. 1: Tehtävää tekevä(t) lähetetään erilliselle palvelimelle tekemään tehtävää, eikä kukaan muu pelaaja pääse kyseiseen maailmaan. 2: Tehtävät ovat umpitylsiä "Mene tuonne, tapa 10 örkkiä ja tuo rakaisin 5 hevosenkenkää", joissa NPCt eivät millään tavalla osallistu tehtävän suorittamiseen, vaan pönöttävät paikallaan jakamassa tehtävää kaikille. 3: NPCt ovat mukana aivan kuten yksinpelissäkin, mutta tällöin kaikki muut joutuvat odottamaan ja voivat helposti sabotoida tehtävän suorittamisen häiritsemällä.

Yksinpelien viehätys perustuu juurikin siihen että tehtävistä voidaan muotoilla erittäin monipuolisia ja näyttäviä kokemuksia. Tuntuu ettei moninpeli ole mitenkään järkevästi mahdollista edellisten pelien teemassa, ja että pelin nimessä lukee The Elder Scrolls ihan vain lypsysyistä.
http://elderscrollsonline.com/en-uk/media/videos/659

Oon joskus pelannut boxilla, mutta tuli myytyä skyrim pois. Nyt kun on vähän parempi pc ja steamissa oli hyvin alennuksessa skyrim+ kaikki lisäosat 13,6e niin oli pakko ostaa :D Magella aloitin tällä kertaa. Boxilla kun pelasin niin taisi olla yli 10 skilliä maxissa :D

Mitä ihmiset mieltä tuosta tekeillä olevasta The Elder Scrolls MMORPG:stä? Toivon sydämestäni, että peli onnistuisi, mutta en vaan mitenkään pysty kuvittelemaan miten TESistä saisi jotenkin väännettyä massiivisen moninpelin ilman tittelin täyttä persraiskausta.

MMORPG pelien yksi iänikuisista ongelmista on se, että usea pelaaja haluaa suorittaa saman tehtävän samaan aikaan. Tähän on keksitty vain kolme vaihtoehtoa, joista kaikki ovat huonoja. 1: Tehtävää tekevä(t) lähetetään erilliselle palvelimelle tekemään tehtävää, eikä kukaan muu pelaaja pääse kyseiseen maailmaan. 2: Tehtävät ovat umpitylsiä "Mene tuonne, tapa 10 örkkiä ja tuo rakaisin 5 hevosenkenkää", joissa NPCt eivät millään tavalla osallistu tehtävän suorittamiseen, vaan pönöttävät paikallaan jakamassa tehtävää kaikille. 3: NPCt ovat mukana aivan kuten yksinpelissäkin, mutta tällöin kaikki muut joutuvat odottamaan ja voivat helposti sabotoida tehtävän suorittamisen häiritsemällä.

Yksinpelien viehätys perustuu juurikin siihen että tehtävistä voidaan muotoilla erittäin monipuolisia ja näyttäviä kokemuksia. Tuntuu ettei moninpeli ole mitenkään järkevästi mahdollista edellisten pelien teemassa, ja että pelin nimessä lukee The Elder Scrolls ihan vain lypsysyistä.
http://elderscrollsonline.com/en-uk/media/videos/659

Kiinnostaa paljonkin, mutta pelissä tulee olemaan kuukausimaksu, joten taitaa jäädä ostamatta.

Joo. Itse tuli tuota mätettyä silloin aikanaan 360:llä se pyöreät 125h ja näytti muka hyvältä, mutta annas kun kaveri näytti modattuna PC:llä...

No joo! Ite pelannu boxilla ja ällistellyt sen grafiikoita et miten voi näyttää noin aidolta peli ja nyt vasta ku katellin videoita modatusta versiosta niin lopahti siihen peli into totaalisesti pelata konsolilla.

KiV2rkK.jpg

vs
1307654101_the-elder-scrolls-v-skyrim-playstation-3-ps3-1297156949-006.jpg

Ei saatana:D

Itsellä taas tuli hinku alotella Skyrimi ja ehkä jonku 3h kerennyt pelailemaan uudella hahmolla kun suurimman osan ajasta olen leikkinyt modien kanssa. Nyt se sitten rupee toimimaan niinkun pitääkin ja tuntuu vanillaan verrattuna jälleen ihan erilaiselta. Tällä playthrouglla otin mukaan niitä modeja jotka jätin viime kerralla väliin. Maukas peli kerrassaan, jospa mä nyt hakkaisin toiset 100h.:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom