Eläinten kamppailutaidot - Mikä laji on kovin?

No siis american pitbullhan painaa tommosen 20-25kg ja osaava hemmo vie tommosta ku litran mittaa. Ei ole kovinkaan kummonen vastus. Ja muutoinkaan kyseinen rotu ei edes sovellu vahtikoiraksi, kun on sen verta ihmisrakas malli. Kyllä jossain Cane Corsossa, Dogo Argentinossa tai vaikkapa Fila brasileirossa vois olla enemmän haastetta, mutta pysyn kyllä kannassani että pätevä kaveri, vie pätevää rekkua.

Edit; tais itseasiassa edesmennyt Kille Kihlströmmikin tyrmätä poliisien sakemannin, vai liekkö huhua vain...

Hmm.. katselin tässä kaukasianpaimenkoiran videoita. Jotenkin melko vaikeaa uskoa että todella päteväkin mies ilman mitään asetta veis tuollaisen 80 kiloisen tosi nopean painonsa nähden koiran jolloin tuo koira olisi sellaisessa raivossa mitä noissa videoissa on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, kengän kärjellä vaan lujia osumia kurkkuun, kylkeen, päähän, mihin nyt osuukaan.. ja kun saa piskin kaadettua, niin kurkusta kunnolla kiinni ja peukalo silmästä sisälle. Kyllä vähän ketterämpi kaveri koiran päihittää, kun saa vaan väistettyä/ohjattua muualle ne puruhyökkäykset. Just noi yllättävät potkut alhaalta koiran kurkkuun olis varmaan aika myrkkyä.

Edit: Tietysti joku helvetin iso berhandilainen tai irlannin susikoira olisi vaikeampi kun pää liikkuu korkeammalla kuin esim. sakemannilla.

Mietin just samaa kuin Super5. Mulla on tollanen n. 90kg espanjanmastiffi ja kun hyökkää niin rynnii täysillä päin ja kaataa maahan. Ei välttämättä mahdoton voitettava,mutta vaikeaa sattaa olla,kun voimaakin on niin perkeleellisesti.
Mutta tästä mun koirasta ei ole vaaraa kuin rosvoille ja raiskaajille ;) LOL

No kyllä tuo taistelukoirana käytetty Amerikan pitbull terrier on sen verran vahvan näköinen patukka. Että kyllä luulen että se veis ihmistä kuin ihmistä kaksintaistelutilanteessa. Mietin vaan että millä voittas. Meinaan että jos se pääsee lyömään hampaat kiinni niin irti se ei kyllä enään päästä.

Tuollaisenhan voittaa vaikka 9-vuotias varustettuna tappavalla zhuu jitsulla:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2LNkOBfrVA

Varmaan pitäis olla myös aika iso ja vahva äijä, että pärjää noille isoimmille koirille. Lisäksi pitäis varmaan liikkua melko nopeasti. Luulen että kovat potkut ja oikein ajoitetut väistöt tai jotkut ihme hämäykset saattais silti toimia niin, ettei koira pääse puremaan. Sitten jos pääsee painiin asti niin, ettei koiralla vielä ole hampaat kiinni ihmisessä, niin siitä asti pitäis varmaan olla helpompaa. Koira ei kuitenkaan pysty painissa käyttämään voimiaan niin hyvin kuin ihminen, koska sillä ei ole käsiä, joilla tarttua kiinni.

En kyllä todellakaan lähtis itse kokeilemaan. :D

Tuollaisenhan voittaa vaikka 9-vuotias varustettuna tappavalla zhuu jitsulla:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2LNkOBfrVA

Aika kova jätkä! Siinä se taas nähtiin, että ju-jutsukoille ei kannata vittuilla! :D

Veikkaisin että härkä yrittäisi speariä, jonka jälkeen yrittäisi stomppailla maassa olevaa karhua. Karhu hyppäisi kuitenkin taktisesti härän selkään, jonka jälkeen nappaisi rear naked chokin jota tehostaisi puremalla härkää niskasta.

Karhu veisi.

Ihminen Vs. Koira-pohdiskelut on kyllä mielenkiintosia.

Ite mietiskelin tossa vaan että ihminen on kuitenkin vain ihminen, ei sillä ole samanlaisia eläimen vaistoja. Eli siinä suhteessa ns. "neiti" verrattuna koiraan. Väitän siis että vaikka olis minkälainen Randy Couture vastassa, niin ei se tollasta raivostunutta suden sukulaista kiinnostais. Vitusti adrenaliinia veressä, kipukaan ei tuntuis enää samalta, niin meikän pohdinnoissa koira vie. Siinä vaiheessa kun on oma henki kyseessä niin varmasti koiralla nousee 10 000 vuoden takaiset vaistot pintaan. Ei voi tietää mut näin veikkaisin...

Muutenkin ärsyttää se kun jotkut ihmiset ei nykypäivänä arvosta tarpeeksi eläimiä. Landellakin olen monesti naapurin kusipääkakaroita varoittanut toisen mökkinaapurini koiran härnäämisestä. Aika tossukaltahan se sakemanni vaikuttaa mutta ei sellasesta perkeleestä tiiä jos se suuttuu.. Sitten, kun on kurkku auki pikkupojalta, tullaan koko perheen voimin vaatimaan koiran lopettamista. Ei mitään järkeä koko touhussa.

Ihminen Vs. Koira-pohdiskelut on kyllä mielenkiintosia.

Ite mietiskelin tossa vaan että ihminen on kuitenkin vain ihminen, ei sillä ole samanlaisia eläimen vaistoja. Eli siinä suhteessa ns. "neiti" verrattuna koiraan. Väitän siis että vaikka olis minkälainen Randy Couture vastassa, niin ei se tollasta raivostunutta suden sukulaista kiinnostais. Vitusti adrenaliinia veressä, kipukaan ei tuntuis enää samalta, niin meikän pohdinnoissa koira vie. Siinä vaiheessa kun on oma henki kyseessä niin varmasti koiralla nousee 10 000 vuoden takaiset vaistot pintaan. Ei voi tietää mut näin veikkaisin...

Muutenkin ärsyttää se kun jotkut ihmiset ei nykypäivänä arvosta tarpeeksi eläimiä. Landellakin olen monesti naapurin kusipääkakaroita varoittanut toisen mökkinaapurini koiran härnäämisestä. Aika tossukaltahan se sakemanni vaikuttaa mutta ei sellasesta perkeleestä tiiä jos se suuttuu.. Sitten, kun on kurkku auki pikkupojalta, tullaan koko perheen voimin vaatimaan koiran lopettamista. Ei mitään järkeä koko touhussa.

Aikoinaan mun faijan sakemannia kävi junnut kivittämässä. No sehän sai raivarin aina kun näki lapsia ja juuri ja juuri sieti mua. Kerran tulin sitten pimeässä kotiin ja ilmestyin pihalle ns. puun takaa. No kiinnihän se kävi heti ja hyökkäsi poskeen josta puri nätin palan pois,mutta heti kun huomasi,että minä olen kohteena niin lopetti ja alkoi nuolemaan ja vinkumaan. Jos siinä olisi ollut joku muu kakara niin olisko se lopettanut hyökkäyksen siihen??
Faija kävi naapurissa sanomassa,että loppuu se kivitys. Ei loppunut...kävi uudestaan sanomassa,että ensi kerralla koira ei ole ketjussa kiinni....kivitys loppui.

Väitän siis että vaikka olis minkälainen Randy Couture vastassa, niin ei se tollasta raivostunutta suden sukulaista kiinnostais. Vitusti adrenaliinia veressä, kipukaan ei tuntuis enää samalta, niin meikän pohdinnoissa koira vie.

Ainoo tapa miten ihminen vois tollasen ison koiran voittaa, olis tietenkin kuristaminen tai raajan/raajojen murtaminen. Purruksi tulemista ei tuossa kyllä oikein voisi välttää. Eli joku yli satakiloinen mies kyllä voisi varmaan tappaa aika isonkin koiran jos pääsee jaloilla sitomaan ja saa hyvän kuristusotteen Rekusta.

Tietysti kunnolla osunut potkukin voisi ehkä tiputtaa hauvelin. Luulen kyllä että koirat eivät keskimäärin ole mitään lasileukoja, joten ei se helppoa olisi.

Jep, ei ne koiratkaan kaikkea siedä.

Oma kultainen noutaja (R.I.P.) oli lapsirakas, mukava ja iloinen koira. Ei mikään aggressiivinen yksilö mutta muistan vieläkin kun joskus 4-5 vuotta sitten painittiin ja kesken leikin tiimellyksen jannu puskee hirveällä vauhdilla meikää päin. Ihan leikkiä se sille oli mutta täysillä meikä siitä paiskautu maahan. Kaveri katteli ihmeissään että mitä helvettiä ja muistan kuinka sillon tajusin että löytyyhän tostakin otuksesta voimaa. Ja vaikka sillonkin oli jo reilut 90 kg painoa ja voimaakin ihan hyvin niin kyllä siinä tilanteessa olis ollu ihan avuton jos koira olisi päälle käynyt.

Ainoo tapa miten ihminen vois tollasen ison koiran voittaa, olis tietenkin kuristaminen tai raajan/raajojen murtaminen. Purruksi tulemista ei tuossa kyllä oikein voisi välttää. Eli joku yli satakiloinen mies kyllä voisi varmaan tappaa aika isonkin koiran jos pääsee jaloilla sitomaan ja saa hyvän kuristusotteen Rekusta.

Tietysti kunnolla osunut potkukin voisi ehkä tiputtaa hauvelin. Luulen kyllä että koirat eivät keskimäärin ole mitään lasileukoja joten ei se helppoa olisi.

Jep. Juurikin joillaan Labradorinnoutajilla on pirun vankka ja vahva kallo/niska, joten aivan helvetin luja ja hyvin tähdätty potku saisi olla että koira tuosta kaatuisi, puhumattakaan kunnon tyrmäyksestä.

Tuon meidän koiran tyrmääminen lyömällä on mahdotonta. Niin ainakin väitän. Pellkkä pääkin painaa varmaan se 15kg ja niin helvetin paksukalloinen otus. Ja oikeassa tilanteessa voisi jo pureminen jalkaan/käteen olla kohtalokasta. Ei kauheati houkuttele ajatus isosta kidasta ja hampaista ja siinä 3x sakemannin puruvoima.
Onneksi näitä asoita tarvitsee vain miettiä,koska tuo on niin hyvin totteleva ja rauhallinen yksilö...ja ennenkaikkea kiltti!
Tosin jos joku kävisi esim. Kihlatun päälle kun ovat lenkillä niin saattaa tuo kiltteys kadota :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom