Tätä mäkin olen ihmetellyt. Kamppailijat on harjotellu ihmistä vastaan tappelemista, ja noi koirankouluttajat koiraa vastaan tappelemista. Kumpikohan pärjää paremmin koiralle?:jahas:On tää vaan hauska keskustelu Pakko osallistua...
Mitäs tekemistä sillä on, mitäs kamppailulajia ihminen on harrastellut jouduttuaan taistelemaan koiran kanssa? Ihmisellä kun hyökkäykset tapahtuvat aina aikalailla samoin, eli tulee jalkaa tai kättä jolla ottaa kiinni tai kopsauttaa. Eli vaikka olisi kuin kova taipokseri tai nhb-norppa, niin saattaa taitavimmankin skillit kummasti unhoittua ja loppua ideat kesken kun 80kg laumanvartija nappaa kiinni, riippumatta mistä nappaa. Tokihan sitä saattaa iso mies onnistua kopsasemaan siltä hurtalta tajun pois hätäpäissään huitoessaan, mutta kyllä mä rahani sille hurtalle laittasin jos vetoa pitäis lyödä.
Paljon paremmat tsäänssit löytyy varmasti ammattimaiselta koirien kouluttajalta (suojelukoulutus ym.), joka on tottunut toimimaan koirien kanssa ja tietää aika pitkälti miten ne hyökkää ja mihin ne hyökkää, jos hyökätäkseen ovat. Ja tietävätpä myös miten ne hyökkäykset lopettaa, kun ovat sen mahdollisesti joutuneet monasti tekemäänkin.
Mut en jaksa tästä enää vääntää. Itse olen sataprosenttisen varma, että löytyy ihmisiä, jotka pärjää koiralle kun koiralle, mutta kun ei sitä jotkut usko vaikka ite näkis.