Mä pidän keskiverto koirana dopermannia,sakemannia tai rottweileriä.
Kultainen noutaja on astetta kevyempi vastus. Mä väitän,että keskiverto ihminen(179cm/80kg) tuolta toimistosta,joka harrastaa sauvakävelyä ja uimista jää 55 kiloisen Rottweilerin kanssa toiseksi 8 kertaa kymmenestä. Mua ei todellakaan houkuta ajatus ton elukan hampaista kiinni mun reidessä,kädessä,niskassa tai ylipäänsä missään ruumiin osassa. Ymmärtävätkö ihmiset OIKEASTI millaista tuhoa tuo saa aikaan. Meinaan se on helppo tästä koneen edestä tuolilta sanoa,että joo mä ottaisin sen ja sen kuristuksen ja löisin siltä tajun pois yms. Kun tuo saa kerran kädestä kiinni ja sillä on tappamisen meininki päällä niin siitä kädestä ei kauheasti ole enää hyötyä. Voisin kuvitella kuinka sitä kuristusta vetää tiukalle kun hauis on pureskeltu aivan vituiksi. Reiteen jos pääsee niin siinä onkin vähän isommat verisuonet pelissä. Valtimo poikki ja koira voidaan julistaa voittajaksi vaikka kuinka hapettaisi sitä maassa.Kunnon puristaminen syke korkeallahan tunnetusti vähentää verenvuotoa. Tuollainen keskiverto ihminen ei niin kauhean vahva ole ja tuo BJJ:kin on todennäköisesti täysin tuntematonta,puhumattakaan lyömisestä koiralta tajua pois.
Mikäli mitään koirista ymmärrän, niin eikös Rottwailer ole kovimmasta päästä tappelijana omassa kokosarjassaan? Eli sitä vastaan ei todellakaan ottelisi 80 kiloinen sauvakävelijä, vaan esim. Amin Asikainen. Siinä vaiheessa, kun koiran hyppy olisi Asiakisen kohdalla, ei se enää tietäisi ketä purra; sen verran monta ihmistä sen silmissä pyörisi, kun pataan olisi tullut tälliä tällin perään.
Toisekseen on aivan hölmöä verrata mitään koirarotua "tappelua" harrastamattomaan ihmiseen, koska about kaikki koirat treenaavat luontaisesti, ihminen ei. Jos otetaan koira, joka ei ole saanut ikinä juosta, eikä ikinä purra, niin sen kyllä sauvakävelijäkin pieksee. Jos taas otetaan normaalia koiran elämää viettänyt eläin, niin sitä vastaan otetaan treenannut ihminen, painosarjat tietenkin huomioiden.