Eka kunnon dietti

Kyllä mä olen laskenut, että tuo 2500kcal on aika optimi, tulee nii paljo 'kulkemista' päivittäin.. n. 5-10km jokapäivä, että se jo yksissään nostattaa kulutusta + salitreenit ja lenkit päälle.

Otan ensin tavoitteeksi laskea tuon 8 viikkoa menemään, jos lopputulos ei tyydytä, niin dietti jatkukoon siihen saakka kunnes ollaan tyytyväisiä :)

Itseasiassa treenipäivinä tulee tuo 2500kcal, välipäivinä jää 2000Kcal pintaan.

Katotaan miten äijän käy :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse aloitin dieetin tossa vuosi sitten ja lopetin aktiivisen laihduttamisen kesällä, paino laski 110kg ---> 95kg. Syksyllä on tullut pari kiloa lisää mutta lähinnä lihasmassaa.
Mitenkäs porukalla nuo palautusjuomat? Kannattaako paksun pojan nautiskella korkeahiilihydraattista juomaa (muscle+, suhde 50/50) vai kannattaisko satsata johonkin missän protsku/hiilarisuhde olisi vaikka 60/40 tai jopa 70/30.
Tarkoitus kun olisi taas joulun jälkeen lähteä sulattelemaan viimeisetkin läskit pois, ja ne viimeiset kilothan istuu todella tiukasti kiinni.

L0b0 sanoi:
Kyllä mä olen laskenut, että tuo 2500kcal on aika optimi, tulee nii paljo 'kulkemista' päivittäin.. n. 5-10km jokapäivä, että se jo yksissään nostattaa kulutusta + salitreenit ja lenkit päälle.

Otan ensin tavoitteeksi laskea tuon 8 viikkoa menemään, jos lopputulos ei tyydytä, niin dietti jatkukoon siihen saakka kunnes ollaan tyytyväisiä :)

Itseasiassa treenipäivinä tulee tuo 2500kcal, välipäivinä jää 2000Kcal pintaan.

Katotaan miten äijän käy :hyper:

Itsellä kalorit aikalailla samoissa lukemissa edellisellä dietillä ja seuraavalla (joskus tammikuun lopulta aloittelen) ois tarkotus jatkaa vähän edellisellä linjalla. Mutta jotenkin pisti silmään L0b0n hiilareiden määrä, oiskohan niistä varaa vähän vähentää ja ottaa ehkä hyviä rasvoja tilalle?

veeaaa sanoi:
Paljon sulla on L0b0 painoa dietin alussa? Rasva% ?
Kaavailin ite tuota samaa ruokavaliota , mikä sulla oli.

Moi!

Ota ihmeessä tuosta hyvä ruokavaliopohja (omasta mielestäni ;) Voihan sitä vähän hifistellä oman kropan ja mielihalujen mukaan.

Todella vaikea arvioida rasvaprosenttia. Aktiivista treeniä pari vuotta takana ja mitat tällä hetkellä
Pituus: 186cm
Paino: 100kg +/- 5kg

Rasvat varmaan jossain 15% kieppeillä, en yhtään osaa arvioida. Päkistä näkyy ääriviivat,)

EDIT: Hiilareista sen verran, että kaikki tulee hitaista lähteistä, siis lähes kaikki. Eli pastat on kaikki tumminta mahdollista kaurapastaa, sekä puurona menee pelkkää kauraa.

Jos ei paino lähde putoamaan nopeasti, niin ekana karsin ruokavaliosta maidon ja ehkä hitusen pienennän pasta-annoksia ja tilalle sit kerta-annoksina vähän lisää öljyä edellisten öljynottoajankohtien (huh, mikä sana) lisäksi.

Toinen edit:
Ehkä olisi sittenkin järkevintä pudottaa kahdesta ateriasta, eli noista pasta-aterioista pastan määrää 70->50g.. hmm.. mietin :)

L0b0 sanoi:
EDIT: Hiilareista sen verran, että kaikki tulee hitaista lähteistä, siis lähes kaikki. Eli pastat on kaikki tumminta mahdollista kaurapastaa, sekä puurona menee pelkkää kauraa.

Jos ei paino lähde putoamaan nopeasti, niin ekana karsin ruokavaliosta maidon ja ehkä hitusen pienennän pasta-annoksia ja tilalle sit kerta-annoksina vähän lisää öljyä edellisten öljynottoajankohtien (huh, mikä sana) lisäksi.

Toinen edit:
Ehkä olisi sittenkin järkevintä pudottaa kahdesta ateriasta, eli noista pasta-aterioista pastan määrää 70->50g.. hmm.. mietin :)

Eipä sitä kannata mitää pudotella ennenkuin painon putoaminen alkaa hidastumaan tai pysähtyy. Jos tuo toimii sinulla, niin anna mennä vaan. Se mun ehdotus oli vaan oma mielipide, ei perustu sen suurempaan faktaan. Tämän palstan keskustelujen ja oman kokemuksen pohjalta sen heitin.

Mulla on vähemmän painoa ja pituutta niin pitänee vähän laskea tuota energia määrää.
Paino 83 kg, pituus 172, rasva 16%.
Jos sulla on L0b0 enemmän valmiita ruokavalio ehdotuksia laita ihmeessä esille.

Pakko muuten kysyä, että miten te noi rahkanne syötte? Sellasenaan on mun makuun vähän turhan hapanta ja vaikka pistäis vispikermaa niin siltikin on hapanta. :)

miqza sanoi:
Pakko muuten kysyä, että miten te noi rahkanne syötte? Sellasenaan on mun makuun vähän turhan hapanta ja vaikka pistäis vispikermaa niin siltikin on hapanta. :)

Pikkuisen sokeria ja mansikoita/mustikoita/vadelmia pakkasesta sekaan.

miqza sanoi:

Mehukeittoa tai sitten ananasta joukkoon. Nam. Tuon rahka-annoksen ravintoarvot muuten heilahtaa kohtuullisen kauas bodysafkasta, jos sä siihen kermaa menet lisäämään.

Joo, en keksinyt millä muulla saisi sitä happamuutta peitettyä. Toki oli mansikoitakin mukana mut silti tökki. Taidan olla amatööri ton rahkan kanssa =)

Ehrmannin rahkaa ku ostat, ni ei tarvi mitään edes lisäillä. Annat sen vaan levätä pöydällä huoneenlämmös noin 30min ennen syöntiä, niin se on sopivan vellimäistä ja helppo heittää kurkusta alas sen kummemmin maistelematta.

miqza sanoi:

Funlightia sekaan, se peittää maut, tulee jopa hyvää. Ja jos ostaa Lidlistä Milbonaa, niin se on jo muutenkin paljon vähemmän hapanta kun muut rahkat.

Timba79 sanoi:
Funlightia sekaan, se peittää maut, tulee jopa hyvää. Ja jos ostaa Lidlistä Milbonaa, niin se on jo muutenkin paljon vähemmän hapanta kun muut rahkat.
Ja nimenomaan persikka-passion funlightia!! Nam...

Ostaa kaupasta hermesetas makeutusainetta ja sitä laittaa ehrmannin sekaan niin tulee hyvää :kuola:

Ihan pakko vielä kysäistä yksi yleinen mielipide =) Eli dietilleni ajattelin käyttää noita samoja Euroshopperin tonnikalapaloja öljyssä (Mitkä käy ilmi tuosta päivittäisestä menústani), mutta se on ilmeisesti aika huonoa rasvaa? Parempi lie ottaa tonnikalat vedessä ja heittää omat öljyt perään (?)

L0b0 sanoi:
Parempi lie ottaa tonnikalat vedessä ja heittää omat öljyt perään (?)

Näin on ainakin itellä ollut tapana tehdä.

kohtis sanoi:
Näin on ainakin itellä ollut tapana tehdä.

Just näin mäki mietin, parempi pelaa varman päälle.
Sit kaipailisin vielä vähän vinkkejä, että miten muuttasin tuota ruokavaliotani? Olisikohan järkevä ottaa tuolta myöhemmältä tuna-paste-aterialta, pasta kokonaan veke, lähtis kivasti hiilareita ja korvata se esimerkiksi 1/2 tuorekurkulla + 10g öljyä? en oikeen tiedä =)

Tarkoituskin olisi saada vähän noita hiilareita pois dietiltä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom