Eka kunnon dietti

Moikka!

Olen tässä nyt suunnittelmassa ensimmäistä kunnon diettiä ja tarvisin vähän apuja.

Ideana on se, että se olisi mahdollisimman yksinkertainen ja halpa.
Päivittäiset safkat löytyy täältä + tarkat ravintoarvot http://personal.inet.fi/private/l0b0/Diet.txt

Salilla kävisin normaalisti, eli 4krt viikko + kaikki matkat kävellen tai pyörällä, työmatkat, kauppareissut ym.

Sekä pari kertaa viikossa aamuaerobinen.

Olisiko vinkkejä? ehdotuksia ym?

Kiitos :)

Milloin tarkoitus aloittaa? Suosittelisin joulun jälkeen vai meinaatko elää joulunkin tuolla kaavalla?
Omasta komuksesta voi sanoa että ainakin itse tarviin noin kolmen viikon välein hieman mässypäivää.
Aamuaerobisessa toimii hyvin hiit.
Entä onko suunnitelmissa mitään "rasvanpolttaja" lisiä?

Kiitos vastauksesta =)

En helvetissä aloita ennen joulua, en, en, en. Ajattelin, että dietti kestäisi n. 8 viikkoa, ja aloittelisin vasta joskus Maalis-huhtikuussa , ni kerkeis rantakuntoon kesäksi. Tuo säännöllinen safkaus, eli samat mätöt joka päivä ei ole ongelma - elän sillai kokoajan :)

Unohtu tosiaan mainita tuo 1 mässypäivä. Pidän itsekin yhden 'kohtuullisen' mässypäivän 2-3 viikon välein.

Hiit -Systeemillä vedän aamuaerobiset pari kertaa viikossa.
Muulloin teen kaikki matkani jalan / pyörällä

Kyllä ajattelin nyt kerrankin vetää todella kireäksi ja 'rasvanpolttajia' tullaan testaamaan dietin loppuvaiheessa.

japa sanoi:
Milloin tarkoitus aloittaa? Suosittelisin joulun jälkeen vai meinaatko elää joulunkin tuolla kaavalla?
Omasta komuksesta voi sanoa että ainakin itse tarviin noin kolmen viikon välein hieman mässypäivää.
Aamuaerobisessa toimii hyvin hiit.
Entä onko suunnitelmissa mitään "rasvanpolttaja" lisiä?

Ja tietysti nää perusjutut, eli reippasti vettä, sekä diureettina kahvia ennen aamulenkkiä.

Lähinnä olisin kiinnostunut, että mitä mieltä olette safkapuolesta?

Rasvanpolttoroippeet on lienee järkevintä ajoittaa dieetin 2-3:lle viimeselle viikolle?

Itselläni olisi tarkoitus aloittaa vuoden alusta ensimmäinen diettini ja toivottavasti L0b0 ei pahastu jos tulen hänen threadiinsa kysymään samaan asiaan liittyviä kysymyksiä.

Kysynkin, että miten pitkään kannattaa dietata? Jos näyttää siltä, että en meinaa päästä tuohon tavoitepainoon niin missä vaiheessa dietti kannattaa lopettaa? Tarkoitus on pudottaa 5-10kg eli tuo riippumaha tuosta :)

Jonny sanoi:
Itselläni olisi tarkoitus aloittaa vuoden alusta ensimmäinen diettini ja toivottavasti L0b0 ei pahastu jos tulen hänen threadiinsa kysymään samaan asiaan liittyviä kysymyksiä.

Kysynkin, että miten pitkään kannattaa dietata? Jos näyttää siltä, että en meinaa päästä tuohon tavoitepainoon niin missä vaiheessa dietti kannattaa lopettaa? Tarkoitus on pudottaa 5-10kg eli tuo riippumaha tuosta :)

Ei toki pahastu L0b0nen ei :)

Dietti lopetetaan sitku ollaan päästy tavoitteisiin. Eli jämärällä asenteella alotetan homma. Jos ei päästä, etsitään virheet, korjataan ne ja dietti jatkuu. Sit pehmeä lasku dieetin lopussa takaisin normaaliin elämään.

Minäkin ajattelin aloittaa dieetin heti joulun jälkeen. Kuinka suuri painonpudotus olisi mahdollinen tammikuusta -> kesäkuuhun? Jonkinmoista kesäkuntoa olen kaavaillut... :)
Sekä löin meikäläisen kanssa 20 vetoa, että painan kesäkuun eka päivä 85... (nyt 96...) onko mahdollista?

Itse olen asettanut tavoitteeksi noin 0.5kg / viikko pois, eli hiljalleen poltellaan laardia pois, jotta saadaan piffit esiin. Pyrin maksimoimaan pihvikadon, vaikka sitäkin tulee väistämättä vähän tapahtumaan.

Terveellisesti lienee mahdollista dieetata 0.5-1kg / viikko.

Alussa pudotus tod.näk suurempi, kun nesteet kaikkoaa kropasta, mutta kyllä se siitä tasaantuu.

Tammikuusta kesäkuuhun -dietti kuulostaa kyllä aika fataalilta, ei kukaan jaksa 6kk dieetata. Parempi kun pidät yhden kunnollisen dietin. n.8-10vko esim IMO.

L0b0 sanoi:
Pyrin maksimoimaan pihvikadon, vaikka sitäkin tulee väistämättä vähän tapahtumaan.

Jasså, mä ainakin koitan maksimoida sen, ettei pihvit häviäisi mihinkään... Mut tyyliä on monia... :)

Mut enhän mä diettais 8 viikossa kuin jtn 4 kiloa :s
Eihän se riitä :(

-Marchi- sanoi:
Sekä löin meikäläisen kanssa 20 vetoa, että painan kesäkuun eka päivä 85... (nyt 96...) onko mahdollista?

No on tosiaankin mahdollista, ei muuta kuin ruokapuoli kuntoon niin tuon verran lähtee tuossa ajassa melkein itsestään.
Minä pudotin elo-syyskuussa, 8 viikossa 117->107. Loppupaino oli paljon alempanakin, mutta nesteiden ja ruokailujen tasauksen jälkeen olin tuossa sataseiskassa. Ja olen edelleen...
Joulun jälkeen seuraava kymppi veks. Jospa sitä vihdoin enskesänä olis rantakunnossa.... :)

-Marchi- sanoi:
Jasså, mä ainakin koitan maksimoida sen, ettei pihvit häviäisi mihinkään... Mut tyyliä on monia... :)

Mut enhän mä diettais 8 viikossa kuin jtn 4 kiloa :s
Eihän se riitä :(

No LOLLLOTILOOO!

Painovirhepaholainen :) eli kääntäkää teksti nurinperin. Minimoidaan siis pihvikato!

Onko muuten normaalia että paino putoaa välillä 0,3kg/viikko ja välillä 0,8kg/viikko vaikka on samat ruokailut ja kulutus? Ja nesteillä tuota ei voi selittää.

Itse aiheeseen niin kyllä kannattaa varsinkin ensimmäiselle dieetille varata pari viikkoa sellasta kokeilu aikaa. Ainakaan itsellä tuo dieetti ei heti lähtenyt toimimaan ja siinä olikin jo äkkiä kuukauden ajan kokeiltu eri kalorimääriä. Mutta jos tiedät jo ne sun kalorimäärät joilla sen rasvan pitäis lähteä hyvää vauhtia niin sitten ei mitään hätää.

Kyllä toi n.2500kcal on aika optimi omaan dieettini.
Aerobinen liikunta nostattaa kuitenkin aika paljon kokonaiskulutusta

Mulla on päiviä joloin kulutukseni in luokkaa 5000kcal. No kunto nousee... :) On tosi hankalaa laskea kaloreita tarkkaan. Ottakaa kreatiinikuuri nyt. Ja lopettakaa dietin alkaessa. Tuntuu kivalta kun vaaka alkaa näyttämään nopeammin vähemmän. Mulla näytti hirveissä nesteissä 102 kiloa ihan vähän aika sitten ja nyt aamupaino 95kg.... Wohoo :hyper:

Tuo voi muuten todellakin toimia ihan hyvänä moraaliboosterina dieetin alkuun tuo kreatiinin käytön lopetus... paino tippuu kuin lehmän häntä :D...

No en ajatellut kauheasti seurailevani mtn kaloreita. Mutta sisäistäisin sen, että olisin dieetillä ja söisin sen mukaan. Eli jotenkin noin:

7-8.00 Aamiainen: Kaurapuuro, cacao+maito+protsku

11-12.00 Kouluruoka: Kohtuullisesti ruokaa, salladia sekä yksi näkkileipä

14-16.00 Välipala: pari ruisleipää höysteillä

17.00 "Iltaruoka" kotiruokaa kohtuullisesti

*sovar sovar sovar sovar sovar*

Onko aivan paska idea? Liikkumassa kävisin melkein joka päivä jäällä pelailemassa hupimielessä...(ja sit kouluun pyöräilyt pari kilsaa+ jäälle pyöräilyt pari kilsaa)

L0b0 sanoi:
Kyllä ajattelin nyt kerrankin vetää todella kireäksi ja 'rasvanpolttajia' tullaan testaamaan dietin loppuvaiheessa.
En tiedä lähtökohtiasi, mutta menisin veikkaan, että rantakuntoon ei kahdeksassa viikossa pääse. Tai tietty kaikilla voi olla eri käsite rantakunnosta.

Itse sain 8kg pudotettua kahdessa kuukaudessa, sekin oli ihan liiallista kituutusta. Kalorit oli 2200-1800. Aamuaerobinen joka toinen päivä, sekä punttia joka toinen. Täytyypä myös myöntää että sorruin aina välillä herkutteleenkin, mutta ihan hyvin lähti tuota fläsää. Missään nimessä ei kaduta.

Itsekkin tässä diettailen. Ajattelin vetää joulun ylikin tuota diettiä(tietty jouluaattona tulee syötyä). Pitäisi saada n. 4kg. Kun paino on 70kg, niin sitten vähän massankeruuta.

Ruokailut näytti ihan kivalta, ei muutakun Tsemppiä paljon sulle :thumbs:

VelttoV sanoi:
Mulla on päiviä joloin kulutukseni in luokkaa 5000kcal.
L0b0 sanoi:
Kyllä toi n.2500kcal on aika optimi omaan dieettini.
Aerobinen liikunta nostattaa kuitenkin aika paljon kokonaiskulutusta

Hitto mä olen kateellinen jos joku voi syödä näin paljon vieläpä dietillä. Mulla on peruskulutus 1800kcal ja tiukkana treenipäivänä ei kulu koskaan yli 2200kcal. Sikabulkilla :hyper: söin 2800kcal päivässä, ja paino nousi 1kg viikossa. Tämä siis ruoka- ja painopäiväkirjan perusteella laskettu ja testattu, mutta mä olenkin jo setä...

Nyt on syklitys käynnissä ja päivän annos 1300kcal eli pari hernettä :rolleyes:

Heh, mulla taasen paino tippuu tasaisesti sen puol kiloo viikos ku syön 3000kcal/pvä :)

[Tammikuusta kesäkuuhun -dietti kuulostaa kyllä aika fataalilta, ei kukaan jaksa 6kk dieetata. Parempi kun pidät yhden kunnollisen dietin. n.8-10vko esim IMO.[/QUOTE

Aloitin dietin 18.10 ja vika päivä tulee oleen 9.4-05. Että kyllä pitää jaksaa puoli vuotta dietata... :) Tosin mun tavoitteeni on suurempi kuin rantakunto :) Niin enkä pidä mässypäiviä edes 2-3 vko välein. Diettini ei sisällä sokeria lainkaan..
Mutta :thumbs: vaan sun diettiin!! Kivaa mutta rankaa elämää..

Back
Ylös Bottom