Eka dietti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wiquel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
..alkaa suurinpiirtein nyt! Poltettavaa on, lähes kaikki vatsan päällä. Olen 23v. n.175cm.(?) ja paino nyt 84kg. Salilla olen käynyt vuoden. Nyt alkoi sen verran hävettää tuo "röllä", että se lähtee! Muutamaan kysymykseen tarvitsisin vielä apua, vaikka luin foorumia ja yritin kaivaa tietoa, jota oli paljon!

Kuinka kauan on terveellistä olla dietillä? Vai onko sillä väliä, jos huolehtii vitamiineista jne. Tottakai vanhoihin ruokailutottumuksiin ei ole paluuta, mutta ennenkuin mittoihin päästään..

Mitä mieluiten: riisiä, makaroneja vai perunaa? Mikä on näiden "järjestys"?
Voiko juoda "liikaa" vettä?
Vähärasvaista lihaa vai kanaa?

Tarvitsenko aerobiseen sykemittarin? Kannattaako ostaa? Jos niin millainen?
Onko kolme kertaa viikossa dietin alussa riittävä määrä aamuaerobista?
Kävellen vai hölkäten? Ottaen huomioon, että 30-45min. kestävällä lenkkiä en (vielä) jaksa kokonaan juosta.
Ja millä sykkeellä pitäisi nuo lenkit tehdä?

Tehdäänkö salilla useampia toistoja? Vai voiko mennä vanhalla määrällä (+/-10 toistoa)?
Onko pahaksi polkea 30min. kuntopyörää salilla treenin jälkeen? Eli jääkö näin tehdessä treenistä mitään käteen?
Salilla käyn noin 4krt viikossa.

Ja sit kun pitää "nollata", niin kannattaako tumut vetää mieluummin kirkkaalla ja ligthlimpparilla kuin :kippis1: ?

Tässä aluksi. Muitakin kysymyksiä tulee varmasti myöhemmin mieleen, mutta sitä vartenhan foorumi on :thumbs:

Iso kiitos ennakkoon :worship:

Ok, elikkä kirkasta mieluummin kuin :kippis1: :lol2:

Ja vissiin makaroni on nuista mainitsemistani viimeisellä sijalla. Ja veden määrästäkin oli puhetta. Mutta mites toi et liha vai kana? Jos nyt siis puhutaan vähärasvaisesta naudanjauhelihasta.

Kuntopyöräilyn voi siis pitää salin perässä, jos jaksaa. Mites ton sykkeen kanssa aamuaerobisella?

Ja mikä on HIIT? Eikä mitään englannin kielistä linkitystä, kiitos. :worship:

wiquel sanoi:
Ok, elikkä kirkasta mieluummin kuin :kippis1: :lol2:

Ja vissiin makaroni on nuista mainitsemistani viimeisellä sijalla. Ja veden määrästäkin oli puhetta. Mutta mites toi et liha vai kana? Jos nyt siis puhutaan vähärasvaisesta naudanjauhelihasta.

Kuntopyöräilyn voi siis pitää salin perässä, jos jaksaa. Mites ton sykkeen kanssa aamuaerobisella?

Ja mikä on HIIT? Eikä mitään englannin kielistä linkitystä, kiitos. :worship:

Kirkasta joo jos tuo kirkas on vettä! ;)

Ja mä pitäsin sekä lihan, että kanan, mutta jos on pakko noista valita (en keksi että miksi olisi) niin sitten kana.

Itse pidän sykkeet pidempikestoisessa rauhallisessa aerobisessa jossain 130-140 välimaastossa. Monen mielestä tuokin on liikaa, mutta mulla pitää ollan tuonverran vauhtia, muuten ei tahdo edes lämmin tulla. Joten ei tuohon kukaan voi sanoa mitään valmista vastausta, se on itse kokeiltava. Tarkoitus on jos normaalia lenkkiä vetää, että hiki lentää, mutta ei niin kovaa pidä mennä että alkaa jalat hapottamaan jo 15 minuutin jälkeen.

Ja HIIT on intervallityyppinen harjoitus. Eli tehdään esim. 30 sek kovaa ja 30 sek rauhallisesti ja taas 30 sek kovaa ja 30 sek rauhallisesti. Alussa tota muistaakseni tehdään vain viisi minuuttia, ensin tietysti lämmittelyt. Sitten nostetaan minuutti viikossa tahtiin ja jotkut vissiin nostavat aina 15 minuuttiin asti. Ja tuota tehdään kolmesti viikossa, ei enempää. Pistä Pakkotoiston hakukoneeseen HIIT hakusanaksi ja saat paljon lisää tietoa ihan Suomeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom