Eka auto. MB C280 AMG, MB 300CE, BMW e36 325i vai Porsche 944?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aina ollut autofriikki, joten haluan auton, joka on loistava ajaa, siistin näkönen ja jossa on sitä jotain.

Rahaa olen valmis satsaamaan ~8000€.

Vaihtoehdot mitä on kiikarissa:

MB C280 AMG (193hp)
1932320_b_45369e074030b454.jpg

MB 300CE (220hp)
1887697_b_01ab7c0288a087e4.jpg

BMW e36 325i (193hp)
1878502_b_48cf290d14812c21.jpg

Porsche 944 2.5/S2 (163/210hp)
1819081_b_691f316fffca3d8c.jpg

Onko kokemusta eo autoista? Millaisia ovat ajaa, luotettavuus, käyttökustannukset...?

Minkä noista ottaisit ensiautoksi? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen aina ollut autofriikki, joten haluan auton, joka on loistava ajaa, siistin näkönen ja jossa on sitä jotain.

Rahaa olen valmis satsaamaan ~8000€.

Vaihtoehdot mitä on kiikarissa:

MB C280 AMG (193hp)
MB 300CE(220hp)
BMW e36 325i (193hp)
Porsche 944 2.5/S2 (163/210hp)

Onko kokemusta eo autoista? Millaisia ovat ajaa, luotettavuus, käyttökustannukset...?

Minkä noista ottaisit ensiautoksi? :)

Ei kokemusta noista mutta ite ottaisin jommankumman mersun jos noista joutuu valitsemaan. Mielipiteitä seuraa: Bemari on yliarvostettu, enkä ostaisi noin vanhaa autoa mitä toi Porche varmaan on.

Mistään noista ei ole kokemusta, mutta bemun ja porschen jättäisin muille. Porsche on vanha ja IMO aivan saaaatanan ruma, ja tollasia bemuja tulee melkein joka mutkan takana vastaan.

Itse noista ottaisin ton ekan mesen.

Toimivimmat vaihtoehdot taitaneepi olla MB C280 (amg :anssi: ) ja 325 Bimmeri.

Kuulemma noi W124 meset on kanssa ikuisuuspelejä. Kävin istumassa yhtä 250tkm ajettua ja huomasi kyllä sisustasta, että laatupeli on kyseessä. Vaalea verhoilu oli tosi siistissä kunnossa, ja yhdistettynä jalopuulistoihin (ei siis muoviin) sisusta oli upean näkönen.

Zone-sarja -42%
Ehdottomasti jompikumpi mersuista. Luotettavia vehkeitä ja paljon edustavamman näköisiä kuin esim tuo teini-bimu.

Jos sallitaan hieman vapaampi keskustelu noiden autojen aiheuttamista mielikuvista, niin sanoisin että lokerointi menee jotakuinkin näin:

Mersu - Wannabe-johtaja tai autokauppias. Kiloja on kertynyt, mutta pääosin vatsaan, ei lihakseen.

BMW - Lippispäinen, ehkä jopa RH-reeniä, harrastanut nulikka joka usein parkissa paikallisen Mäkkärin pihalla.

Porsche - Tämä on hankala, kuka oikeasti ostaa Porschen ensiautoksi? Luulisin, en tosin tiedä, että korjaus- ja ylläpitokustannukset ovat varsin kalliit suhteessa saavutettuun hyötyyn.

Fiksumpi ratkaisu olisi luultavasti Volkkari, ehkäpä Golf, sillä siinä et maksaisi kohtuuttomia merkistä ja saisit kuitenkin luotettavan pirssin jota voi tahtoessaan kai myös "tuunata" siltä tuntuu. Ts. Enemmän samalla rahalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fiksumpi ratkaisu olisi luultavasti Volkkari, ehkäpä Golf, sillä siinä et maksaisi kohtuuttomia merkistä ja saisit kuitenkin luotettavan pirssin jota voi tahtoessaan kai myös "tuunata" siltä tuntuu. Ts. Enemmän samalla rahalla.

Aloituspostaus:

Aviator sanoi:

Volkkari, varsinkaan Golf, ei täytä noista kriteereistä ainuttakaan.

Itse ottaisin jomman kumman Mersun. Kaksiovinen olisi sporttisempi ja ehkä hieman hienompi, mutta neliovinen taas käytännöllisempi. Bemaria en välttämättä lähtisi suosittelemaan, sillä tutulla oli juuri täsmälleen vastaava e36, joka oli niin täynnä vikoja kuin auto voi olla. Ilmastointi renasi, webasto ei toiminut, kytkimen painelaakeri ulisi ja vaihteiston synkronointi rusahteli. Lisäksi saattoi olla jotain muutakin kivaa, jota en muista. Porschea en ottaisi sen takia, että se on melko vanha ja sen korjaaminen on todella kallista ja vaikeaa, koska varaosia on niukasti saatavilla. (Sama pätee kyllä 300CE:henkin)

"Olen aina ollut autofriikki, joten haluan auton, joka on loistava ajaa, siistin näkönen ja jossa on sitä jotain"

Osta noilla kriteereillä vaikka Alfa Romeo 156 2.5 koneella, ei puutu munaa (vähä vajaa 200 kaakkia, uniikit soundit) ja tyyliä, ei tule joka kulmassa vastaan ja ajettavuudessa hakkaa kaikki sakemannit (BMW pääsee tosin lähelle). Jossain määrin luotettavakin toisin kuin 2.0 ->pienemmät twin sparkit.

Ei kuitenkaan maailman viattomin auto, jos arvostaa ajo-ominaisuuksien edelle viattomuutta ja alhaisia korjauskustannuksia. Pitkälti yksilöitä, toisissa ei mitään ongelmia ja joihinkin Luigi on saanut koottua kaikki maanantaina iltapäivällä hihnalta pudonneet osat.

Jos arvostaa jonkinlaista luotettavuutta ja tehoa, eikä rassien yleisyys haittaa, BMW 325 tai 525-530 lienevät ihan hyviä vaihtoehtoja.

Jos haluaa näyttää keski-ikäiseltä myyntiedustajalta ja ajaa ikuisuusvarmalla pelillä hautaan asti, Mersu on ihan passeli.

Corolla -miehiä on kuitenkin maailma täynnä ;)

Järkevimmät vaihto ehdot ovat nuo mersut

Itse ottaisin jomman kumman mersuista, mutta jos olisi 8000e käytettävissä niin itse ostaisin jonkun JDM auton, jossa olisi tehoa ja munaa :) Mutta eihän kaikki tykkää ;)

Vielä tuosta CE:stä

Kävin kattelemassa kanssa tuollaista yhdessä vaiheessa, mut lähes jokasessa oli jotain öljyvuotoa moottoripuolella havaittavissa. Sekä perät ja laatikot ulisi.

Ja tuohon tehoon nähden se auto ei kyllä liikahda yhtään mihinkään ja kulutuskin on aivan kauhea niin jättäisin kyllä suosiolla ton pois laskuista, hinnatkin noissa on järkyttävän korkeella ottaen huomioon että aika pirun vanhoja jo ovat.

Lopulta laitoin reilusti budjettiin lisää ja hankin C 36 AMG:n, et kyl tota c sarjaa lämpimästi suosittelisin. Eihän tuo 280 mikään tykki ole, mut kyl silläkin jo kerkiää. Ja aivan loistava ajettava :)

Miten joku voi ehdottaa Alfaa, Fiat suden vaatteissa, samat viat, osta samantien Fiat...

Itte ottasin ton 4-ovisen mesen, kivan näkönen, hyvä ajaa, kestävä. Noita E36 bimmereitä on joka saamarin lippalakkipäällä ja on muuten vielä pirun ruma autokin.

Itse ottaisin noista ton ce mersun. Jos ostat mersun niin varaudu sitten siihen että kateelliset saattaa vääntää tähden vituiksi keulalta yms. Nimim. tän viikonlopun aikana omasta autosta väännetty tähti yhtenä yönä ja toisena oli liiskattu raaka kananmuna tuulilasiin. Ja mulla on vain tavallinen ja vanha 190-mallinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom