Eka auto. MB C280 AMG, MB 300CE, BMW e36 325i vai Porsche 944?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toisaalta e36:sella ajeltaessa ei tallikaverit lopu ainakaan heti kesken ja osia saa jos minkälaisia :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vielä tosta 944:sta, eipä sen ylläpitäminen tai korjaaminen ole kovin vaikeaa tai kallistakaan. Osia on myös ihan hyvin saatavilla.
 
Vielä tosta 944:sta, eipä sen ylläpitäminen tai korjaaminen ole kovin vaikeaa tai kallistakaan. Osia on myös ihan hyvin saatavilla.

Talvikelit on ongelma 944 kanssa. Ei se etteikö talvella pääsisi, mutta kiinnittää ainakin meikäläisen huomion hyvin Porsche+lumikelit.
 
Lopulta laitoin reilusti budjettiin lisää ja hankin C 36 AMG:n, et kyl tota c sarjaa lämpimästi suosittelisin. Eihän tuo 280 mikään tykki ole, mut kyl silläkin jo kerkiää. Ja aivan loistava ajettava :)

Nälkä kasvaa syödessä. Kiitos, kun muistutit, että C36:kin on olemassa. Eihän siihen tarvisi kuin kuutisen tonnia lisää budjettiin. :D Täytyy harkita vakavasti. Tuo olisi nimittäin Auto!

:kuola:
1900671_b_3542799e08f373b0.jpg
 
Talvikelit on ongelma 944 kanssa. Ei se etteikö talvella pääsisi, mutta kiinnittää ainakin meikäläisen huomion hyvin Porsche+lumikelit.
Mikäs etumoottorisessa porkkessa on huonoa talvella? :)
Eipä se samanikäisille takavetoisille häviä missään talvella.

Aviator, jos tuo possu enemmän kiinnostaa nini suosittelen tutustumaan http://www.9xxfin.com/ foorumiin, paljon hyvää juttua neljänelosistakin.
 
Mikäs etumoottorisessa porkkessa on huonoa talvella? :)
Eipä se samanikäisille takavetoisille häviä missään talvella.

Aviator, jos tuo possu enemmän kiinnostaa nini suosittelen tutustumaan http://www.9xxfin.com/ foorumiin, paljon hyvää juttua neljänelosistakin.

En mä sitä sanonukaan, mutta porsche talvella.. Ei vaan sovi kuvaan. Mersu paras vaihtoehto, en nyt vaan ymmärrä 8 tonnin budjettia. Sillä tuskin saa hyvää mersua ainakaan kun hevosvoimia haetaan niin tingitään vähintäänkin korin kunnosta. Eli josko sitten kannattaisi luopua about 50 hepasta.
 
Vielä tosta 944:sta, eipä sen ylläpitäminen tai korjaaminen ole kovin vaikeaa tai kallistakaan. Osia on myös ihan hyvin saatavilla.

perstuntumalta väittäisin että kaikkiin noihin autoihin varaosat on semmosissa hinnoissa että köyhtyy huomattavasti enemmän kuin 88 1.3 corollan varaosien kanssa :) niin kauan tosin kun osia on vaan hyvin saatavilla.
 
ja tuo c280 "amg" saattaa tarkoittaa esim että tehtaalta on tilattu amg jarruilla/alustalla/korisarjalla . Ja jos c-malliin päädyt, ni ennen ostoa ylös ja tarkastamaan pohjan kuntoa , varsinkin jos on "saksantuonti" ja ei ole ruostesuojattu. Itsellä 220c , juurikin amg jarruin ja alustalla joka sittemmin päivitetty lonriserin alustaan. Ja täytyy sanoa että mielyttävä ajaa. Mutta omani juurikin oli tommoinen ruostesuojaamaton ja yhteensä neljä paikkaa joutu hitsaamaan takapaksiin(runkopalkki takaa, putken takimmaisen kannakkeen syvennys, ja molemmin puolin sisälokasuojan alta). Mutta nyt rupeaa auto olemaan läpikäyty ja vuosiksi eteempäin varmasti huolettomia kilometrejä .

Edit: c36 ois kyllä aika kuningas auto , mutta ole tarkkana kun ostat ni tarkasta johosarja , joka tuppaa kovettumaan ja haurastumaan---> sähkövikoja , ja sitten sarja vaihdettava . Ja muistaakseni ei ollut halpaa hommaa . Jos oikein muistan niin varsinkin alkupään c36 oli tuota ongelmaa.
 
ja tuo c280 "amg" saattaa tarkoittaa esim että tehtaalta on tilattu amg jarruilla/alustalla/korisarjalla . Ja jos c-malliin päädyt, ni ennen ostoa ylös ja tarkastamaan pohjan kuntoa , varsinkin jos on "saksantuonti" ja ei ole ruostesuojattu. Itsellä 220c , juurikin amg jarruin ja alustalla joka sittemmin päivitetty lonriserin alustaan. Ja täytyy sanoa että mielyttävä ajaa. Mutta omani juurikin oli tommoinen ruostesuojaamaton ja yhteensä neljä paikkaa joutu hitsaamaan takapaksiin(runkopalkki takaa, putken takimmaisen kannakkeen syvennys, ja molemmin puolin sisälokasuojan alta). Mutta nyt rupeaa auto olemaan läpikäyty ja vuosiksi eteempäin varmasti huolettomia kilometrejä .

Edit: c36 ois kyllä aika kuningas auto , mutta ole tarkkana kun ostat ni tarkasta johosarja , joka tuppaa kovettumaan ja haurastumaan---> sähkövikoja , ja sitten sarja vaihdettava . Ja muistaakseni ei ollut halpaa hommaa . Jos oikein muistan niin varsinkin alkupään c36 oli tuota ongelmaa.

Jep tossa c36 varaosat maksaa maltaita, sähköosat varsinkin aivan älyttömissä hinnoissa. Omassa ei vielä onneksi minkäänlaista ongelmaa ole ollut (koputtaa puuta). Talvirenkaatkin ihan mukavasti kustantaa kun ei 17 tuumaa pienempiä voi laittaa alle.

Ja on muuten paljon herkkujakin tossa C36:ssa, vakiona sellasia mitä nykyään saa lisävarusteena uusiin autoihin. Ja se vääntö uuh...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toi suoralla kutosella oleva C 280 ei oo sitte mikään raketti ja alavääntö ei säväytä yhtään. Uudemmat V6-koneiset C 280:t on sitten jo liian kalliita tuohon hintaluokkaan mutta sen lisäksi että vääntävät alhaalta paljon paremmin myös kuluttavat pari litraa satkulla vähemmän käytännön ajossa.

CE 300:ssa on 220hv vaan jos se on 24-tappinen. Kulutus ihan hirveä joten isoilla kilometrimäärillä on pois suljettu vaihtoehto. Normaalisti CE 300:ssa on 180hv.

Tossa C280:ssa ei oo AMG:tä muuta ku joku korisarja (kuten jo mainittiin tai sitten jarrut & alusta jolloin niiden osien vaihtaminen maksaa hunajaa), jos on aito niin se korisarja on kyllä kallis.
 
Toi suoralla kutosella oleva C 280 ei oo sitte mikään raketti ja alavääntö ei säväytä yhtään. Uudemmat V6-koneiset C 280:t on sitten jo liian kalliita tuohon hintaluokkaan mutta sen lisäksi että vääntävät alhaalta paljon paremmin myös kuluttavat pari litraa satkulla vähemmän käytännön ajossa.
No eipä tuo e36 325:kään ole mikään raketti, aikalailla samanluontoisella moottorilla kuitenkin varustettu. Mutta voihan noita kuitenkin sporttiseksi sanoa(kiihtyvyys siinä n.8s/100km/h ja kulkua löytyy yli 200) koneiltakin.

Itse ottaisin noista jommankumman mesen. Tuo c124 on siittä hyvä että se on vielä vanhaa mersutekniikkaa jolloin suunnitelijoilla oli vielä lähes vapaat kädet. Sittemmin taso hiukan laski(ensimmäiset väyryset ruostuivat kuin vanhat ooppelit). Toisaaltas jos tuo coupe olisi sillä 12venasella koneella, niin se ei ole vahvimpia (itsellä sama kone autossa, öljyä tippuu kannen välistä.) Kansi menee helpolla suurenlämmönvaihtelun takia ja öljykanava on ihan ulkoreunassa. Tuosta 24v (220hp) en tiedä mitään, mutta uskoisin että olisi hiemman parempi, tosin siinä on enemmän sähköhilpettä konehuoneessa.

Tuota c280 on tuotu aika paljon saksasta ja voisi saada ruosteettoman ja vähän ajetun, missä ei isompia ongelmia ole. Mutta ihan mutulla sanoisin että ongelmia tulee isoilla kilometreillä(yli 300tkm) enemmän kuin vanhemman sukupolven autolla.

Kannataa käydä koittamassa, noita w202,c124,e36:sia löytyy varmasti aikapaljon liikkeissäkin joissa voi käydä kokeilemassa.
 
Zone-sarja -42%
Tuolla hintaluokalla kannatta miettiä esim. jotain Camrya vm.98 eteenpäin, vielä jonkun kolmelitrasen kutosen jos ostat niin on kyllä helmi ajaa. Ei syö nimittäin mitenkään hirveästi bensaakaan ja jos korjauskuluja mietit niin ole huoleti näitä autoja ei tarvitse pahemmin korjailla. Huollot on tietenkin tehtävä mutta ne on samoissa hinnoissa kuin muissakin. :)
 
Kyse oli varmaan sporttisesta autosta ja Camry on ehkä epäsporttisin auto mitä on ikinä tehty. ;)

Ja käsittääkseni E36 325i on aika reippaasti kevyempi ja ketterämpi (ja siten sporttisempi) kuin C-sarja vaikka itse jos pitäisi valita niin ostaisin ehdottomasti C-sarjan paremman turvallisuuden, tyylin ja laadun takia. Ja myös siksi, että on pienempi mahis että joku lippispää on tuhonnut ajotyylillään auton totaalisesti.

Mulla on pari C-sarjalaista ollutkin, 1995 C 220 Elegance ja 1998 C 280 T Sport automaatilla. Hyviä autoja ajaa molemmat, mutta 1998 C-sarjalaisen korjauskustannukset itkettivät (semmoset 3500 meni vuodessa ku mm. automaattilaatikko levisi). Tosin oli turhan paljon kelattu kyseinen yksilö.
 
Mulla on pari C-sarjalaista ollutkin, 1995 C 220 Elegance ja 1998 C 280 T Sport automaatilla. Hyviä autoja ajaa molemmat, mutta 1998 C-sarjalaisen korjauskustannukset itkettivät (semmoset 3500 meni vuodessa ku mm. automaattilaatikko levisi). Tosin oli turhan paljon kelattu kyseinen yksilö.

Voitko kertoa lisää noista korjauskustannuksista ? Teetitkö huollot veholla? Mikä huoltoväli ja niin edelleen. Ei se että mersua hankkisin, ladanhan mä lupasin ostaa.. :eek:
 
Kyse oli varmaan sporttisesta autosta ja Camry on ehkä epäsporttisin auto mitä on ikinä tehty. ;)

Periaatteessa samaa mieltä, mutta tuo 3-litrainen oli aikanaan Car-lehden 'miten vxtussa se
siellä vielä roikkuu' listalla muistaakseni ihan ykkösenä. Eli ilmeisesti siitä polkemalla
sai/saa mutkatielläkin vauhtia irti. Omat kokemukset vain neloskoneisista Camryista
eikä niistä sitten 'sporttisuus' teeman alla sen enempää.

-Franco
 
hookoo, autosta meni konepelti ja takaluukku maalaukseen (Turussa yksityisellä maalausliikkeellä) alkavan ruosteen takia. Automaattilaatikosta meni neulalaakeri rikki ja käytännössä kaikki liikkuvat osat paskaksi sen takia. Laatikon irroitus ja asennus Veholla ja itse korjaus Konehuolto Siekkisellä (matkahuollolla lähetin). Säästin Vehoon nähden pari tuhatta euroa ja nuo tyypit on niitä jotka vahvistaa +500hv dieselmersujen laatikot joten osaamista löytyy.

Ilmamassamittari meni entiseksi, pari sataa euroa uusi Boschilta.
100tkm välein tehtävä platinatulppien vaihtokin maksoi yli 300€ (pelkät tulpat 120€).

Ilmastoinnin kenno sippasi. Kennon vaihto, uudet aineet ja huolto yhteensä 500€

Tossa ei ollut aukotonta huoltohistoriaa, se selittää noi remontit. Oli se kyllä Saksassa halpa mutta tuli vähän prkl kalliiksi pitää.

Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin toi 3500€ oli pelkkä automaattiaski ja kaiken kaikkiaan meni päälle 5000€ vuoden sisään. Kun myin vuoden käytön jälkeen jäin verojen maksun yms. jälkeen 3500€ tappiolle normaalin öljynvaihdon yms. mukaan laskien eli noin 300€/kk oli auton hinnan arvon aleneminen. Aikaa tästä on pari vuotta.

Toi automaattiaski oli tyyppiä 722.606 eli niitä ekoja 5-vaihteisia sähkölaatikoita. Ne tuppaa hajoilemaan juuri tuon neulalaakerin osalta. Vanhemmat mekaaniset automaatit kestää hyvin.
 
Kyse oli varmaan sporttisesta autosta....

Jep niinpäs olikin. No annoin vain vaihtoehdon. :) Mutta onhan se mukavampi ajella vähemmän sporttisella autolla joka on kuitenkin mukava ajaa, kuin autolla jota saa joka toinen ajokerta käyttää korjaamolla. ;)
 
Joo, onhan Camry hyvä auto kuten monet muutkin Toyotan tuotteet. Ei siitä oo epäilystä.

Yksi fiksu valinta olisi muuten muutaman vuoden vanha Celica. On sporttisuutta mutta varma tekniikka. Uusikoppaisia (vm.2000->) saa Saksasta jo 7000-8000 eurolla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom