Eivätkö romanit osaa tapella ilman kättä pidempää ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Hieman rasistinen otsikko mutta tuli vaan mieleen tämän päivän tapahtumien johdosta.

Lähdin autolla kaupungille ja kotikadun päässä tuli auto vastaa kovaa vauhtia väärällä kaistalla. Tein hätäjarrutuksen ja annoin torven soida, toisen auton kuski väisti omalle kaistalle, iski jarrut pohjaan ja näytti keskisormea. Näytin takaisin, avasin oven ja huusin jotain sellaista että eikö auto pysy omalla kaistalla (en siis tässä vaiheessa ollut havainnut että kuski oli romani enkä olisi alkanut huudella jos olisin tuon tajunnut). Tässä vaiheessa toisen auton kuski pomppasi ulos autostaan metrisen pampun kanssa ja karjui että "Onko sulla jotain asiaa !!?" Totesin että siinä tilanteessa ei taida olla ja ajoin kiltisti pois.

Tämä oli ensimmäinen kerta kun asioin ns. kansallisen vähemmistön kanssa tuollaisissa merkeissä, mutta sivusta olen jonkun kerran seurannut vastaavanlaisia sanaharkkoja. Voisi sanoa että melkein poikkeuksetta romaniosapuoli vetää esille puukon tai jonkun muun aseen ja vähintäänkin uhkailee sillä. Esimerkiksi inttiaikana asuin samassa tuvassa erään romanikaverin kanssa ja tyyppi oli todella mukava ja fiksu. Iltalomille lähtiessä hänellä kuitenkin oli tapana sorvata puukko rautalangalla asetakin sisälle, rinnan kohdalle. Kysyttäessä syytä kaveri vastasi että sitä saattaa tarvita.

Mikä tuon ilmiön aiheuttaa ? Onko kysymyksessä jokin psykologinen juttu, että kyseessä on syrjitty ja alistettu kansanosa ja ns. miehen ylpeys on suunnilleen ainoa mitä heillä on jäljellä ja sitä puolustetaan viimeiseen saakka ? Vai onko tuossa kulttuurissa ns. reilun pelin käsite tuntematon ? Eli jos tapellaan, niin suunnilleen samanlaisin asein eikä aseettoman osapuolen osapuolen kimppuun käydä aseiden kanssa ? Selityksiä...?

Olen tietoinen siitä että valtaväestökin puukottaa ja tappaa toisiaan ilman mitään syytä, mutta yleensä kännissä ja usemman päivän kännäämisen jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jostain kai se mannen maine on saanut alkunsa. Eikö se ole ensinmäisiä asioita mitä äiti ja isukki opettaa lapselleen; pysy HELVETIN kaukana mannesta. Näin ainakin meillä.

Hyvä ohje ihan kaikille noin niinku yleisesti ottaen. Onhan sielläkin tietysti niitä mukavia tyyppejä, ei tosin mua kiinnosta paskan vertaa tutustua.

Luultavasti tässä on joku perinne taustalla. Siinä kun kiinassa on aseeton taistelu vanhaa perinnettä, on näillä kulkurikansan jälkeläisillä särmä instituutio. Kyse ei varmaankaan ole siitä etteivät osaisi ilman kättäpitempää tapella, vaan siitä ettei se nähdä kovin järkeväksi. Yhtälailla voisi jättää tappelematta

ainakin mitä itse tiedän puolituttuja romaanityyppejä, niin kyllä sitä riitaa haastetaan ja sitten heilutaan puukot ja puntarit kädessä.. taitaapi olla verissä se näyttämisen halu.. ei voi muuta kuin yleistää että kieroja ovat kuin korkkiruuvi koko kansa! sen verran romaneja tunnen, että harvassa ovat rehelliset tyypit.

Eivät osaa. Minä en ole ikinä puhunut yms. ensimmäiseksi mannelle mutta minulla on noin kymmenkunta kokemusta manneista, jokainen kokemus on negatiivinen.
He eivät vain ymmärrä sanaa "ei", jos heille ei anna rahaa yms.
Viimeksi kuukausi sitten (okei juuri se kerta, kun viimeksi kommentoin siihen poke-ketjuun) Oli ollut vitun hausk päivä. Söimme ja joimme ilmaiseksi erään yhtiön piikkiin. Sitten lähdin kotiin ja tietenkin vastaan tuli kaksi mannea jotka eivät ymmärtäneet sanaa "ei", kun puhuttiin rahan lainaamisesta. Nyrkit piti ottaa esiin mutta homma jäi siihen, että löin vasemman suoran "peloitteeksi" Tämän jälkeen pientä vittuilua ja idiootit jatkoivat matkaansa...
Todistivat vain stereotypiat oikeiksi...

Romaaneista en tiedä, mutta sanat tappelu ja reilu eivät kuulu samaan lauseesen. Jos haluaa reilua matsia niin tekee sen sitten kehässä.

Tää on lukossa 12.00 mennessä. :D

Heheee... Joku heräsi todellisuuteen ja piti oikein threadi pystyttää.

Ei se mitään. Muistathan että myös valkoiset kantavat joskus kättä pidempää.

Siis emme ole rasisteja.

Jotkut meistä kasvavat roturealisteiksi.

PS. Vastatakseni varsinaiseen kysymykseesi, kyllä, Suomessa on perheitä ja sukuja jotka opettavat jälkikasvunsa eloonjäämiskamppailun ammattilaisiksi suhteellisen nuorista pitäen.

Nimimerkki "Poikani aloitti judon 3 vuotiaana"

PS 2. Erilaisista etnisistä vähemmistöistä on kirjastoissa hyödyllisiä tietokirjoja, joiden avulla oppii äkkiä mm. mitä yllättäviä ongelmia hyvääkin tarkoittavat sosiaalivirkailijat saattavat kohdata työtään aluksi hyväntahtoisesti tehdessään. Käy ihmeessä kotikuntasi kirjastoa tutkimassa ja lue mielenkiintoisten aiheiden kirjallisuus läpi. Tiesitkö esim. että joidenkin vähemmistöjen porukat saavat tappaa nuoremman jäsenen jos tämä asustaa senioria ylemmässä kerroksessa? Entä kun sosiaalitantta pakottaa sinne kirjat muuttamaan?

PS3 poistettu itsesensuurin puolesta.

Otsikon kysymykseen: eivät osaa.

Johan sitä mannet on pikkupoikina Citymarketin infosta valkkaamassa vaatteisiin sopivaa J.Martiinia. Sitten kun se puukko on kerran ostettu tai "ostettu", pitäähän sitä nyt heilutella, vaikka vaan näön vuoksi. Nössöjä kuitenkin ovat, kiinnittäkää vaikka huomiota asiaan, harvemmin edes liikkuvat yksin. Jos kuitenkin näet mannen yksin, kiinnitä huomiota siihen, että olemuksesta on kaikki rehvakkuus ja isottelu poissa. Otsikon tapaukseen kommentoiden jos olisi mennyt sanomaan jotain, luultavasti hetken väittelyn ja vittuilun sekä poliisilla uhkailun jälkeen olisivat lähteneet ajamaan pois ja huudelleet tappouhkauksia liikkuvasta autosta. Järkevämpi ratkaisumalli oli tietenkin nitskun jo toteuttama paikalta poistuminen. Syöhän se miestä, mutta ei paskaa kannata tökkiä edes tikulla.

Mulla oli intissä (joo, manne tuli armeijaan...) manne tupakaverina. Oltiin tuvassa kahdestaan koko aika ja aluksi se yritti vedättää, mutta vihelsin pelin poikki heti alkuun. No, sitten tästä mannesta tuli jopa mun hyvä kaveri ja vietettiin koko inttiaika melkeinpä kahdestaan (kävin jopa intin jälkeen sen luona kerran pari juhlimassa). Hyviä muistoja mulla on tästä kaverista hyvin paljon.

Joka tapauksessa, välillä (onneksi harvoin) kun yhteiset harrastukset veivät sen heimoveljien luo niin kyllä sai olla aina hieman varpaillaan että mitä tapahtuu seuraavaksi. Näillä manneilla kun on omia ihmeellisiä (kulttuurisidonnaisia) tapojaan joista "valkolaiset" eivät tiedä niin joitain pikku konflikteja tuli aina. Aina ne oli myös olevinaan niin ovelia sen oman ns. kielensä kanssa, kuvittelivat etten ymmärtänyt mitä puhuivat...hölmöt. :rolleyes:

Smugujen kulttuuri ja tapakasvatus vaikutti kovasti siltä, että juuri topicin aiheen kaltaisiin juttuihin panostetaan jo pienestä pitäen. Tietyllä tavalla helvetin moni asia mannejen käytöksessä tuntui ns. vanhanaikaiselta ja tavallaan kiveen hakattujen perinteiden sanelemalta. Tietyllä tavalla ymmärsin/ymmärrän mistä Allanin ja Tenhon käytös kumpusi.

Kylmää faktaa ei silti mikään muuta: smugu on smugu, kusettajaksi ja idiootiksi syntynyt, varastaa (tämä tuntemani manne oli parantumaton kleptomaani) ja häiriköi eikä kunnioita kuin heimolaisiaan (jos heitäkään).

puuppa sanoi:
Romaaneista en tiedä, mutta sanat tappelu ja reilu eivät kuulu samaan lauseesen. Jos haluaa reilua matsia niin tekee sen sitten kehässä.
erittäin hyvin sanottu. katutappelussa kun ei ole sääntöjä, joten se on aivan sama mitä siellä käytetään. voittaja poistuu paikalta viimeisenä omin avuin ja sana reilu on tosiaan aivan outo käsite siinä lajissa:). jos reiluuttaa haluaa niin kehään vaan,siellä on jopa romaaneillakin säännöt.

hieman erikoinen kansanryhmähän tuo on. Mulla on itsellä paljon kokemusta erilaisten turvallisuusalan työtehtävien kautta. Jonkinnäköinen rehvastelu meininki siihen kuuluu kun joka tyyppi luulee olevansa aikansa kylätappelulegenda,sitä yleensä mainostetaan ainakin ravintolaan tultaessa. Oon siis ollut myös paikoissa töissä joihin heitä sisälle otetaan. Melkein poikkeuksetta se ensimmäinen teko on tulla ovimiehelle kertomaan kuinka nopeesti nyrkit heilu joskus nuoruusvuosina,nämä on niitä tilanteita siis kun tullaan yksin. Ehkä tuossa haetaan jotain turvaa sillä että yritetään sitten saada se ovimies estämään konfliktitilanteet valkolaisasiakkaiden kanssa riittävän ajoissa. Positiivinen asia tuossa mannekulttuurissa mun mielestä on se kunnioitus vanhempaa henkilö kohtaan,siis samaa kulttuuria edustavaa. Jos porukassa on sellainen iäkkäämpi mieshenkilö mukana niin yleensä asiallinen mutta jämpti keskustelu sen kanssa saa aikaan jonkinsortin kurinpidon niihin nuorempiin. Myös yleisillä paikoilla liikuttaessa ovat huomattavasti rauhallisempaa kansaa jos se "klaanin pääpamppu" sattuu olemaan lähietäisyydellä. Tuntuisivat nuokin siis iän myötä pehmenevän ja oppivan arvostamaan jonkinsortin lakeja ja rajoituksia:D yleensä ne iäkkäämmät ovat jo varsin fiksua porukkaa.

Sattui kerran tankatessa, kun oltiin jo tankkaamassa, niin siihen kitkuttelee startilla vanha bluebird. Ämmä nousee autosta ja vaatii frendiä siirtämään auton, että heillä on kiire rosikseen. Frendi sano, että pääset mun jälkeen. Sitten se alko sylkeä auton päälle ja meinas potkaista kärryä. Mulla alkoi keittää ja pelkääjän puolelta menin sanoo sille ystävällisesti, että naisia en lyö, mutta pyydäppäs tuo ukkos takapenkiltä, niin katsotaan kumpi tankkaa ensin. Lähdin hakemaan sitä ukkoa sieltä autosta ja kaverikin jätti tankkaamisen ja lähti mukaan. Ämmä huutaa ja ukko vetää ovet lukkoon. Sen jälkeen tankattiin sovussa ja se ukko joutui työntämään auton tankille, kun akku oli slut, kun sillä oli kitkuteltu jo jonkin matkaa.

Olin eräässä kaupassa kesätöissä 2v sitten. Sinne tuli manneja ja ne aikansa kierteli ja me varjostettiin niitä että eivät pöllisi mitään. No viimein ne meni sit kassalle ja yksi noin 20v tyttö huomaisi ilmoitustaululla lapun jossa luki "löydetty sormus, kysy kassalta" no tyttö otti lapun ja sanoi kassa neidille, että sormus on minun. Kassa neiti siihen, et minkä näkönen se sormus on. Manne oli siihen tokassa et se sormus on pyöreä, pyöreä sormus. Meinas kassa neidiltä mennä pokka, mut just oli saanu pidettyä. Sit ne yritti vielä nostaa 100€ rahaa pankkikortilla, jolla ei ollutkaan katetta.

Oli taas hyvä juttu kuluneella viikolla iltiksessä, kun oikeus oli takavarikoinut ensimmästä kertaa kansallispuvun rikoksentekovälineenä. Oli vienyt tavaraa siinä hameessa aivan saatanasti. Siellä taisi oll kaikkea öljykannusta moottorisahaan...

Ehdin!

ToughGrip sanoi:
Oli taas hyvä juttu kuluneella viikolla iltiksessä, kun oikeus oli takavarikoinut ensimmästä kertaa kansallispuvun rikoksentekovälineenä. Oli vienyt tavaraa siinä hameessa aivan saatanasti. Siellä taisi oll kaikkea öljykannusta moottorisahaan...

Rasistit :lol2:

Muutama päivä sitte tuossa Teboililla oli mannet pyöriny. Joku asiakas oli nähny ku ne oli survonu tavaraa taskuihi nii omistaja menny kyselee kun olivat ulos lähössä, että "mitäs sitä poijilla taskuissa on?" Oli sitte taskut ollu täynnä huulirasvaa :D. Pakkoha sitä nyt jotain on taskuihi laittaa kerta on mahollisuus :david:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom