Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Iivili
Kubrickin elkoista: en tykkää Avaruusseikkailu 2001:sta, mutta esim. KPA ja Ilmestyskirja Nyt! on huippuhyviä.
Originally posted by tatjana
Olisi mukava tietää, miksi se Sinusta oli hyvä.
Samaan aikaan pamahti mun televisio myös kiinni. Menin nukkumaan sivistymättömänä, hyvistä elokuvista mitään ymmärtämättömänä moukkana...Originally posted by She Devil
Katsoin alusta 15min. ja se oli todella ahdistavaa...
Originally posted by AKV
Eräs ohjaaja jonka tekeleet eivät kolahda millään tasolla on David Lynch. Eraserhead, Mullholland Drive jne. jne. eivät uppoa, eivät sitten millään. Jos joku pitää Kubrickia tekotaiteellisena, niin David Lynch on sitten jo ihan omissa maailmoissaan.
Originally posted by AKV
Kellopeli Appelsiini on hyvä leffa, tosin kirjan ensin lukeneena täytyy sanoa että ei se kirjan jälkeen kolahtanut enää niin rankasti. Mutta sama pätee kyllä lähes kaikkiin kirjoista tehtyihin leffoihin, ainoana poikkeuksena Yksi lensi yli käenpesän. Jack Nicholsonin ja muitten hyvien näyttelijöiden ansiosta kys. leffa hakkaa kirjan 10-0.
Kubrickin leffoista heikoin on mun mielestä 2001: Avaruusseikkailu. Komea, mutta tylsä. Hohto on loistava leffa, mutta loppua kohti Nicholson alkaa jo vetää vähän turhan paljon ylinäyttelyksi. Eyes Wide Shutista tykkäsin, lienenkö ainoa?
Von Trierin leffoista olen kanssa tykännyt paljon, varsinkin Breaking the Waves on MAHTAVA! Idiootit ja Dancer in the Dark ovat jaetulla kakkostilalla. Onneksi TV1 on nyt ruvennut näyttämään myös von Trierin varhaisempia tekeleitä.
Eräs ohjaaja jonka tekeleet eivät kolahda millään tasolla on David Lynch. Eraserhead, Mullholland Drive jne. jne. eivät uppoa, eivät sitten millään. Jos joku pitää Kubrickia tekotaiteellisena, niin David Lynch on sitten jo ihan omissa maailmoissaan.
Entäs mitä porukka tykkää Cronenbergin leffoista? Spider kiinnostaisi kovasti, onko kukaan kerinnyt jo tsekata sen?
Originally posted by Hannibal
Mutta Lynchin jotkin leffat kolahtavat myöskin todella kovaa, vaikka aika epätasaista jälkeä äijä mielestäni tekee. Blue Velvet on huippu. Dennis Hopperin Frank Booth on yksi elokuvahistorian hurjimpia psykoja.