Eihän meidän tyttö/poika.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bindLe
  • Aloitettu Aloitettu
Tapahtui aika "hauska" episodi toissapäivänä (perjantaina). Oltiin kaveriporukassa aloittelemassa paikallisessa baarissa. Noh, lähdettiin sieltä sitten selvän kaverini (kuskina) kämpille hakemaan tämän autoa, jolla mentäisiin viereisen kaupungin yökerhoon.

Käveltiin siinä sitten kaupungin keskustan poikki, ja huomattiin että torilla (missä kaikki alaikäiset dokaa) makaa tyttö. Kaupungimme on sen verta pieni, että arvattiin tytön olevan joku tuttumme. Mentiin siihen sitte ja porukan pojat äkkiä hätääntyivät ja alkoivat selittelemään, että eivät he mitään ole tehneet (luulivat kai että olisimme turpaan heitä vetämässä). Totesimme että emme me sitä meinaakkaan vaan mikäs tällä tytöllä on. Joku sitten totesi tämän vetäneet "ranteet auki", nopea vilkaisu tyttöön ja tämä oli tosiaankin pullolla sipaissut vasempaa rannetta. Tytön tunnistimmekin kaupungin "perusritsaksi", joka juo aina liikaa.

Ei auttanut muu, kun kaverin lähteä hakemaan autoaan, pitihän haava saada tikatuksi. Kaikki meni niinkuin piti ja perjantain vietto jatkui.

Eilen kuitenkin tytön äiti tuli käymään luonani. Tämä paukkasi suoraan ovesta sisään huutaen, että mitä helvettiä olin tehnyt hänen tyttärelleen. Huusi kovaan ääneen, että vaikka johtajan poika olen ja hyvä koulussa, niin silti hän on aina tiennyt että olen pelkkä nolla, eikä minusta mitään koskaan tule. Olin siinä että *wtf?*, viiimein nainen saikin kerrottua, että mistä minua syytti. Olin kuulemma juottanut tämän tyttärelleen venäläistä pirtua, ja tyttö oli kaatunut tästä seuranneen humalatilan seurauksena patsasta päin. Totesi vielä, ettei pitäisi ihmeenä vaikka minä olisin kampittanut tytön tahallani. Sanoin vain äidille, että lähdetäämpä katsomaan sitä sinun tyttöäsi. Äiti hetken vetkuteltuaan suostui.

Heidän kotiin päästyämme, äiti jatkui minun haukkumistani. Pyysin tytärtä kertomaan koko tarinan minulle ja hänen äidilleen, jolloin tyttö vai vaikersi "ei se nyt ihan niin mennytkään."

Tyttö kertoi oikean tarinan äidilleen, ja äitillehän tuli tippa linssiin. Ajattelin, että turha tässä on mitään anteeksipyyntöä odottaa ja lähdin ovea kohti. Äiti sitten huusi perääni ja minä luulin, että nyt se aiheellinen anteeksipyytö tulee. Noh äiti pokkana pyytää vaan, että voitaisiinko sopia, ettei kerrottaisi tästä tapahtumasta kenelläkään, lukuunottaen omat vanhempani. Vastasin, että katellaan ja häivyin matkoihini.

Tuollaiset äidit ja äidin pikkuprinsessat pistää vituttamaan, mutta onko pakkislaisille tapahtunut jotain vastaavaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä pistäisi itsellekin vihaksi! Aika kypsymätöntä käytöstä etenkin äidiltä kun ei edes anteeksi osannut pyytää, vaikka oli ensin syyttä haukkunut aivan lyttyyn! Puhumattakaan , että olisi kiitoksen sanaa häneltä kuullut. No, tärkeintä, että itse tietää toimineensa oikein!

Ei ole mulle ainakaan, mutta aikamoinen juttu kyllä toi. Toi asenne on ihan naurettava,että omat lapset ei muka ikinä voi tehdä mitään pahaa, nehän on oikeita enkeleitä

Mulle kävi silleen että yks jätkä kävi vähän käsiks (vetäs syyttä päin näköä) :evil: ja sitten sen seurauksena sillä olikin olikin silmä mustana ja seuraavana aamuna sen isä soittaa mun äidille että mitä sun poikas oli lyöny mun poikaa... sitten vähän selvitin sen jätkän isälle mitä sen poika yleensä on touhunnu perjantai iltaisin... välissä kuulu että ei meidän poika (ja v#t#t)

(edit lisäystä) ja se jätkä suihkutti erästä tyyppiä pippuri suihkeella joka oli virosta tuotua... täys idiootti koko tyyppi! ja käyny käsiks mun kavereihin vaikka kuinka monesti!

Joo, paskoja tilanteita ja vääryyttä on maailma täynnä.

Aihetta hiukan sivuten setvisin joku kuukausi sitten tappelua jossa mun ex-ämmän "posseen" kuulunut jätkä ja joku tuntematon koitti alkaa ottamaan pystyottelua. Ne oli molemmat sen verran hennon oloisia kavereita, että päätin selvittää jupakan. Parempi ettei kumpikaan lyö päätä katukivetykseen tms. worst case scenario.

Noh, kaikki lähti liikkeelle siitä kun ensin juttelin rauhassa ämmän kanssa, sitten joku tuntematon tuli hengailemaan siihen meidän lähelle ja kyseli röökiä tms. Posseen kuulunut kaveri tuli sitten seuraavaksi myös siihen ja vähän ajan päästä oli nyrkit pystyssä. Kun sain homman selvitettyä, ex-ämmä kävelee vihaisena mun luokse ja sanoo:

"Voisit vähän kattella noitten sun kavereiden perään ettei ne tule haastamaan riitaa!"

Mä katoin ämmää että wtf ja sanoin sille:

"Eksä nyt ämmä tajua että mä en ole nähnyt koko jätkää ennen ja kiitä onneas ettei toi sun siippa saanu pönttöön niin että tukka lähtee. Vittu!"

Lähin sitten kävelemään sivummalla odottaneen kaverini kanssa kiroten idiootteja ja kuulin kun ämmä huusi perään:

"Anteeksi, en mä voinu tietää..."

Aina kannattaa varoiksi syytellä... se on hyvä se.

Jampsu sanoi:
Mulle kävi silleen että yks jätkä kävi vähän käsiks (vetäs syyttä päin näköä) :evil: ja sitten sen seurauksena sillä olikin olikin silmä mustana ja seuraavana aamuna sen isä soittaa mun äidille että mitä sun poikas oli lyöny mun poikaa... sitten vähän selvitin sen jätkän isälle mitä sen poika yleensä on touhunnu perjantai iltaisin... välissä kuulu että ei meidän poika (ja v#t#t)

(edit lisäystä) ja se jätkä suihkutti erästä tyyppiä pippuri suihkeella joka oli virosta tuotua... täys idiootti koko tyyppi! ja käyny käsiks mun kavereihin vaikka kuinka monesti!

Mistäs päin olet Jampsu? Kuulostaa aika tutulta :D

Mniska sanoi:
eikös se yleensä mee sillä tapaan että ei meidän mukulat vaan ne naapurin kakarat.

Menee, mm. mä olin aina syylliin jos naapurin penskat jotain tehny, koska eihän niitten kakarat koskaa.. :jahas:

Originally Posted by Jampsu
kiteeltä ja siellä toi tapahtu... mikkelissä opiskelen.

Kitee on just asenne mesta :D

Mutta itse asiaan: Meil oli ala-asteella sillee et yhen "gangsteri" oppilaan äiti oli meidän luokan opettajan juopporinki kavereita :hyper: No siitä seuras se, että eihän tää gangsteri saanu ikinä mitään rangaistuksia tai vastaavia, vaikka se teki mitä tahansa älytöntä.

Pahimpina juttuina mainittakoon yhen "nörtin" huulen rikkominen pulkkamäessä, sekä yhen toisen jannun käden läpi poraaminen teknisen tunnilla :(
Mua toi kyseinen jannu tönäs kerran selästä fudis pelissä sillee et puol naamaa oli auki. Kaikki noi hommat kuitattiin "anteeksi pyydöllä" :itku:

lumbago sanoi:
Menee, mm. mä olin aina syylliin jos naapurin penskat jotain tehny, koska eihän niitten kakarat koskaa.. :jahas:

Joo, katkerana muistan kun mua ja kavereita syytettiin keinun rikkomisesta jonkun pihalla vaikka me ei ees pyöritty siellä, mutta eihän ne omat kersat voi mitään pahaa tehdä. Joku ämmä uhkaili meitä että me jouduttas muka jotain maksamaan ja kaikkea. Onhan se helppoa 30 vuotta nuorempiaan uhkailla.

Että näin vuonna 95. :D

Ei muuten maksettu mitään, hähää. :rock:

Onhan tässä itsekkin kerrottava sitten oma tarinansa mikä muistu mieleen.

Olin siis sopinu yrään tuttuni kanssa, että menisin heille 2vk kesätöihin ansaitsemaan muutaman kolikon taskunpohjalle ja homman piti olla sitämyöten selvä.
Työnaloituspäivänä kuitenkin paikalle saapuessani minulle ilmoitettiin että "tuollaiset raggarit ja juopottelevat apinat ei tänne tule. Minulta ei rahaa alkoholiin tipu!" ja muita kirouksia tuli myöten vaikka kuinka.
Yritin kysellä siinä sitten kiihdyksissä, että mitäs hemmettiä minä nyt olen tehnyt ja jotain epämääräistä sain vastaukseksi vandalismiin viitaten.
Myöhemmin kävi ilmi että "joku" oli käynyt potkimassa perjantai iltana paikallisen lastenkodin pihalta lamput paskaksi ja viskonut kaljapulloja ympäriinsä.
Hienointahan hommassa oli että ohikulkeneet "kukkahattutädit" olivat tunnistaneet minut olleen kyseessä ja olivat kerinneet viikonlopun ajan jo kirota minua ja huonosti kasvattavia vanhempiani ympäri kylää, että kaikki varmasti tietäisivät mikä olin miehiäni.
Kumma kyllä oman muistikuvan mukaan olin vanhempini mukana kokousristeilyllä ruotsissa, mutta kaipa minä sitten siinä välissä olin sinne puistoonkin kerinnyt. :rolleyes:

Kävin seuraavan päivänä paikallisessa kuppilassa etsimässä näitä rouvas ihmisiä ja sieltähän minä heidät löysinkin. En aluksi edes vilkaissut suuntaan, vaan menin kassalle hakemaan limsaa. Haettuani juoman olin menossa viereiseen pöytään "mukamas vahingossa" kun kuulin erään näiden henkilöistä lausuvan puoleen ääneen "siinä se taas menee", jolloin katsoin parhaakseni selvittää asiat. Menin suoraan naisten viereen ja kysyin suht voimalliseen ääneen asiasta...
Manala - Mites on asia kun täällä kylällä leviää juttu että Kiurun poika (minä) olisi ollut viime perjantaina riehumassa leikkipuistossa ja hajoitellut paikkoja.
Täti nro.1 - Selitä mitä selität, me nähtiin siut siellä ja on ihan oikein että muutkin tietää, jotta osaavat varoa tuollasta...epattoa.
Täti nro.2 - Se on semmonen juttu että tuollasten sankareiden ei tarvitse sitten olla meidän Petrin (nimi muutettu) kanssa missään tekemisissä
Täti nro.3 - nii'in. En olisi sinusta kyllä uskonut!
Manala - No kaipa kun rouvat, nyt noin selvästi ovat asian hoitaneet ja nähneet niin eipä sitten kai mitään. Kaipa se on myös oikein minulle että meni tässä kesätyöpaikkakin samalla?
Täti nro.2 - Sinua sinne uskalla päästää, kun tiedä mitä pahojasi keksit taas!
Manala - niinpä niin. Noh kaipa se Vilma(nimi muutettu) osaa myös selittää tämän... ja otin taskustani laivalipun, ja läiskäsin pöytään - mihin oli selvästi alleviivattu päivämäärä tuolle perjantaille lähtökohdaksi (kiistaton alibi siis).
Tädit - ......!!!!!

käännyin ympäri ja lähdin kävelemään ulos kuppilasta pienoinen koston hymy kasvoillani :evil:
Parin päivän päästä oli joku "nimetön" käynyt jättämässä convehti rasian ja anteeksipyytökortin vanhempieni liikkeesee. :D

Joo onhan niitä syytöksiä tullu vaikka kuinka. Hauskin oli kun meidän tiellä asuva juoppo pölähti yks päivä ovesta sisään mesoten kuinka olin varastanut hänen pyörän. Minä olin että wtf. Asia alko selviämään mullekkin mitä olin muka tehny. En sanonut ukolle mitään vaan talutin hänet ulos autotallin nurkalle ja näytin omaa pyörääni: " Tossa on mun pyörä"
Avasin autotallin lukon ja ovet ja osoitin: "Tossa on mun auto, että mitähän vittua mie sun pyörällä tekisin?"
Olipahan hiljaa sen jälkeen ja myöhemmin pahoitteluiden ryöppy.

Mä olin joskus 7 vanhana (en muistaakseni edes koulussa vielä) kotona ja oli viikonloppu ja aikainen aamu. Katottiin pikkusiskon kanssa Tommyä ja Jerryä ja naurettiin maha vääränä.

Sitten ovikello soi, vanhemmat käy avaamassa oven ja käytävässä huutaa taloon vastamuuttaneen perheen nainen jotenkin näin: "Teidän poikanne on hakannut meidän tytön viime yönä !!! Missä se gangsteri on ?!?!? Se on kuulkaa kasvatuskysymys !!"

Mä kävelin siinä vaiheessa eteiseen katsomaan hirveetä huutoa ja älämölöä ja kysyin: "Äiti miksi toi huutaa tuolla?" Äitini totesi, että tossa on toi meidän esikoinen, oletko varma, että se oli just hän.

Oli pieni hiljaisuus. Anteeksipyyntöjä, kysymyksiä ja selityksiä ja mikäli mä oikein muistan niin kyseisen naisen 14 v. tyttö oli ollut jossain tappelussa perjantai-iltana ja saanut köniinsä. Ilmeisesti tämä huutaja oli jostain saanut selville, että meidän asunnossa asuu joku juoppoperhe ja sen raggarijätkä.

Niin, että mä kävin jo 7 vuotiaana laittamassa teinejä matalaksi kadulla saatana - pistäkää paremmaksi :evil:

Lohharin tarina -> :lol2:

Olinkohan 5-v vai peräti 6-v, kun olin vuotta vanhemman parhaan kaverin kanssa leikkimässä eräässä pajukossa. Näimme parin pojan tulevan meitä kohti. Kaverini mulle varoitti, et "Toi on se Virtasen Matti, VARO! Son äkänen.". Mä siihen jotain et "Mitäs täsä, kyl tähän mahtuu useempikin leikkimään...". Matti (nimi muutettu tietenkin) tuli siihen ja tokaisi heti "Painukaa muualle, tää o meijän aluetta!". Mä siihen "Vaan mitteepä tässä, mahutaanha tässä kaikki leikkimään..." ja lause jäi todellakin kesken, koska Matilta tuli turpaan niin lujaa, kuin nyt ekaluokkalaiselta voi tulla. :D

Multa tuli muistaakseni verta ihan kunnolla nenästä ja juoksin itkien kotiin. Isä oli raivoissaan ja lähti kuulemma ettimään jannun vanhempia, et puhuisi niille järkee. Ainakin sanoi löytäneensä ko perheen ja "jutelleensa" isän kanssa, joka oli just heittänyt tätä perus "No eihän ny meijän poika koskaan ja mitäs siitä, jos poijat vähän nahistelee..." -läppää. :rolleyes:

Ainiin! Toinen juttu tapahtui joskus lukioikäisenä. Tapahtui aiemmin illalla: olin viettänyt juapottelun nimissä iltaa kavereiden kanssa ja käynyt alaikäisenä eräässä paikallisessa pubissa toisen alaikäisen kaverini kanssa kaljalla. Ko kaveri oli vanha tuttu 3. ja 4. luokalta, silloin lukioikäisenä oikein kunnon keesipää punkkari. Myöhemmin lähdin itekseen kaupungille. Siihen kurvaa sitten poliisiauto viereen ja poliisi tulee ulos autosta kysyen, kuka olen ja kun sanon nimeni, pyytää autoon. Minä suostun, kun äiti oli aina opettanut, ettei lekureille eikä poliiseille kannata useimmiten väittää vastaan (vanhemmiten tajuan paremmin/tarkemmin tuonkin asian).

Poliisi sanoo, että pubissa, jossa kaljottelimme, oli tapahtunut ryöstö ja että mua ja kaveriani epäillään, koska pubin tarjoilija/baarimikko on meidät ulkonäön perusteella tunnistanut ryöstäjiksi. Olimme kuulemma tulleet baariin, syöksyneet baaritiskin taakse, uhanneet väkivallalla, vieneet huomattavan summan rahaa ja muutamia tuoppeja. Kielsin kaiken ja kerroin, mitä olin OIKEASTI ko pubissa tehnyt (enkä vielä uskaltanut myöntää olleeni siellä alaikäisenä).

Pysähdyimme pubin viereen kadunreunaan. Jalkakäytävällä seisoskellut pubin työntekijänä toiminut nainen rupeaa syyttämään mua "Sinä teit sen! Niin justiin, sinä ja se hampuusikaveris, elä yritä kieltää, mää näin!". Minä totean rauhallisesti "En muuten tehnyt. Kerrotko nyt kaikkien kuullen poliisille ihan rauhassa ja tarkasti, mitä tapahtui?". Jatkui sama syyttämisen ja sättimisen ryöppy. Siinä vaiheessa poliisi sanoi "Tuu takas autoon, pistä ovi kiinni ja lähtään asemalle.". Mentiin asemalle, jossa poliisi pyysi mua näyttämään henkkarit. Mulla ei ollut lukion opiskelijakorttia ja KELA-korttia kummempaa, mutta kelpasivat. Poliisi ei sanonut iästä mitään. :D Tutkivat mut tarkasti, ettei mulla ollut mitään aseita mukana ja pyysivät vielä kertomaan tarkasti, mitä mä pubissa tein ja mitä kaverini siellä teki, kun minä olin paikalla. Tein niin ja pääsin sen jälkeen kotiin.

Veikkaan, et pubin työntekijä tai tekijät olivat jotenkin yhteistyössä ryöstäjien kanssa ja oli sovittu, että syytetään joitain paikalla olleita epäilyttävän näköisiä punkkarihevareita. Pieleen meni, sekä minut että kaverini todettiin syyttömiksi. En tiedä, miten asian jatkossa kävi. Onni oli, että vaikka olin tissutellut kavereiden kanssa, en ollut kovin kännissä, vaan pystyin puhumaan selkeästi ja myös muistamaan selkeästi, mitä oli tapahtunut.

Olin isän kanssa rivitaloalueen saunassa ja meillä oli kaljat avoimen ikkunan raossa että pysyvät kylminä. Syksy oli puolessa välissä ja ilta oli jo viileä. Naapureitten n.14v kakarat rupesivat hiippailemaan ikkunan alla ja pulloja alkoi katoamaan ikkunalta. Nassikat oli raahanneet tynnyrin ikkunan alle ja kävivät hörppimässä avatuista pulloista jos eivät kokonaista uskaltaneet viedä. Pääpiru selvisi kun kuunnelttin ikkunan takana. Isä keksi että annetaan pojille opetus. Minä otin letkun ja isä jäi hanalle odottamaan. Kun poijjaat seuraavan kerran hiimailivat kädet ojossa ikkunan takana, annoin merkin ja äijä avas hanat. Samana iltana toinen pojista tuli soittelemaan ovikelloa silmät punaisena ja pyyteli anteeksi. Kohta soi ovikello uudestaan ja pääpirun isän nyrkki tulee päin näköä kun isä raotti ovea. Sai se sen väistettyä. Yritimme selittää tapausta, mutta kommentti oli juuri tuota "ei mejän poika!".

Joskus vuosia sitten 7-vuotias veljeni leikki parkkipaikan lähettyvillä, kun paikalle ajoi auto ja sieltä mies huusi veljelle, että "Hei poika tuu tänne!". Luonnollisestikin tuollaisten miesten luokse EI MENNÄ ja veli lähti pinkomaan pakoon pihalle turvaan.

Äijä siitä riemastu ihan sikana, rupeaa kieroamaan, juoksee veljen kiinni ja alkaa ravistelemaan.

Sitten en ole ihan varma miten kävi, mutta veli tuli kotiin ihan sydänkohtauksen saaneena ja äijä on soittanut poliisit. Mun toinen sisko lähti ojentamaan sitä miestä ja poliisin tullessa paikalle oli jo hirveä huutosota päällä.

Tapahtumat aiemmin meni näin:

Parkkipaikan viereisen metsän toisella puolella olevalla työmaalla oli jotkut nuoret käyneet rikkomassa tavaraa. Äijä oli yllättänyt ne ja lähtenyt perään. Nuoret oli juosseet sinne metsään ja äijä fiksuna miehenä "seurasi" niitä autolla ajaen teitä pitkin. Ensimmäinen vandaali, jonka se näki oli mun veli.

Poliisitkin tuli sit paikalle ja rupesivat tenttaamaan veljeltä, että mitä se teki siellä parkkiksella ja miksi juoksi karkuun (miksiköhän :rolleyes: ).

Itse en ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä vieläkään, että miten ihmeessä se äijä ja poliisit ei tulleet ajatelleeksi sitä, miten joku 7 vee pikkupoika käy eka rikkomassa työmaalla tavaraa, juoksee pimeän metsän läpi parissa minuutissa ja sit jää istuskelemaan kuin ei mitään. Tosi loogista..

Tietty selvisi, ettei veli ollut mitään tehnyt, mutta se äijä ei saanut MITÄÄN siitä, että kävi viattoman lapsen kimppuun.

Huvitti tossa Hipan tarinassa tuo että se mies ei saanut mitään kun kävi viattoman kimppuun. Mutta jos ois ollut oikea syyllinen niin olisi varmasti syytöstä satanut vaikka millä mitalla.

No tulipa itelläkin mieleen yksi tapaus ihan kersa-ajoilta. Eli oltiin jotain ala-asteen ekoilla luokilla. Leikittiin aina kesäisin taloyhtiön hiekkalaatikolla autoilla ja mitä nyt pojat leikkivätkin. Siellä asui sitten yksi Risto, joka aina sotki meidän muiden leikit. No sitä sitten joskus porukalla ojennettiin ja tämäpä haki aina isänsä paikalle. No isä sitten istui hiekkalaatin reunalla ja piti huolta, että Risto sai vähintään puolet hiekkalaatikosta omiin leikkeihinsä ja että me muut oltiin hiljaa jotta Risto sai leikkiä rauhassa. EIkä vituttanut silloin yhtään ei. Toivottavasti ei itse ole yhtä tyhmä kun joskus on kersoja.

Onpa osuvia tarinoita, ihan aiheellinen topicci. Oma esikoinen alkaa olla nassikkaiässä joten olenpa mietiskellyt hyvinkin taajaan kuinka välttää väärät tuomiot.

Se nyt on kuitenkin selvää että ketään pikkulasta ei lähdetä omin neuvoin kurittamaan. Vaikka oma skidi olisi kivittänyt urakalla ikkunoita, kuuluu oikaisu ja rankaiseminen vain omille vanhemmille. Jokainen lapseen kiinni käyvä voi varautua terveyskeskusreissuun. Tästä ajattelin pitää kiinni siihen asti kun penska on niin iso että alkaa olla oikeasti vaaraksi muille/itselleen. Jos sitten poju kivittää ikkunoita 14-vuotiaana, toivon että silminnäkijä antaa kunnolla kyytiä - itse kun ei saa, se on laitonta...

Ei pitäisi vanhempien kuin miettiä omia kakara- ja teiniaikaisia sekoilujaan. Kyllä omasta lapsestakin uskoo ihan mitä tahansa kun muistelee mitä tuli itse tehtyä. Varkauksia, ilkivaltaa, yleistä idiotiaa, eikä mistään joutunut tilille kun oli niin uskotavasti viaton, herkkä ja älykäs lapsi. Ei edes siitä kun vetäisin luokan tyhjennyttyä linkkarilla sanan "VITTU" pulpettiin. Minä, 14 vuotta, ysin keskiarvolla. Matoja minunkin pollassani asusteli (ja asustelee edelleenkin.) Tuskin oma jälkikasvu edes pystyy yhtä suureen kusipäisyyteen!

Manala sanoi:
Onhan tässä itsekkin kerrottava sitten oma tarinansa mikä muistu mieleen.

:worship: Saitko sitten mitään korvaavaa hommaa kesäksi, vai jouduitko tyytymään naisenlepyttäjä-kit(TM):iin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom