Ei tuntumaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Terve olen treenannu nyt parisen viikkoa tällä ohjelmalla;

1. Rinta/olk ( maanantai )

- penkki 3x10 vinopenkki 3x10(mieluusti alle 45 asteen kulma)
- ristikkäistalja 2x10
olk
- vipunostot sivuille käsipainoilla 4x10
- pystysoutu tangolla 2x10

2. Selkä ( Tiistai )

- ylätalja 4x10
- alatalja 4x10
- olankohautukset 4x10

3. Kädet ( Torstai )

- hauiskääntö tangolla 3x10
- ojentajapunnerrus taljassa 3x10
- hauiskääntö tangolla scott 2x10
- ranskalainen punnerrus tangolla 2x10
- hauis yhdellä kädellä taljassa 1x10
- ojentajat yhdellä kädellä taljassa 1x10

4. Jalat ( perjantai )

- kyykky/prässi/hack 4x15-20(lyhyet palautukset, painoa pois joka sarjaan)
- ojennus 4x10
takareidet
- koukistus istuen tai maaten 4x10
- suorinjaloin maastaveto 4x10

Kaikki on mennyt tosi hyvin paitsi Hauis/Ojentajat. Saan tosi hyvän pumpin hauiksiin ekassa liikkeessä " Hauis kääntö tangolla ". mutta siihen se jääkin.Hauis kääntö tangolla Scott, en saa pumppia lihaksiin. ne vaan " hyytyvät ". Ojentajiin saan pientä tuntumaa ekassa liikkeessä " Ojentaja punnerrus taljassa ". Mutta seuraavina päivinä tuntuu kuin ei olisi tehnyt juurikaan mitään. Lisäsinkin kahteen vikaan liikkeeseen yhden kierroksen lisää. mutta en usko että se toi mitään muutosta..

Olisiko mitään vinkkejä millä saisin ko. lihakset kipeäksi? Kun muut lihakset tulevat kipeiksi tolla ohjelmalla.

Kiitos

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
johtunee ehkä että kätesi ovat maanantain ja tiistain jäljiltä palautumatta??
olenko oikeassa? :rolleyes:
eli kannattaisi varmaan lykätä jotain välipäiviä tuonne..?
siinä minun mielipiteeni.

Juu, voipi olla hyvin mahdollista. mutta en epäile tämän olevan hauiksissa ongelma. korkeintaan ojentajissa? vai tuleeko tuossa suoraa rasitusta mielestänne hauiksille?

Hauiksia harvoin saakaan kipeäksi.
Kokeili eri sarjapituuksi, liikkeitä ja sarjamääriä.

Sulta puuttuu pohkeet tuolta:)

edit: kyllähän tuossa selkätreenissä hauiksetkin saavat ison osan rasituksesta. Varsinkin jos tekniikat eivät ole vielä niin kunnossa.

Ok. Joo pohkeita en ole vielä pystynyt lisäämään tuohon. ( älkää kysykö miksi ). Myös vatsat olisi tarkoitus lisätä tuohon nytten alkavalla viikolla.

Juu, täytyypi vaihtaa vaikka jalkojen ja haukan/ojentajan paikkaa. ja vaihdella sarja pituuksia.

neutraali sanoi:
:anssi: , mulla tulee ainakin kipeiksi joka kerta.

no sanotaanko, että harvoilla tulee hauikset kipeiksi. Mulla tulee aikas harvoin.

Neutraali, haluisitko kertoa millasella ohjelmalla treenaat haukkaa & ojentajii?

Hauiskääntö vinopenkissä käsipainoilla saa meikäläisellä kiitettävän tuskan aikaan...suosittelen kokeilemaan, jos liike on vielä vieras.

Nikos116 sanoi:
Neutraali, haluisitko kertoa millasella ohjelmalla treenaat haukkaa & ojentajii?
Hauis scott käsipainoilla,Hauis käsipainoilla vinopenkissä,hauista narulla ristitaljassa maaten(vaikee selittää).
Ojentajille:ranskalainen punnerrus suoralla tangolla, ranskalainen käsipainoilla ja pushdown köydellä.
Tuossa on nuo liikkeet mitä käsille tulee, ojentajia ja hauista siis 3sarjaa per kerta(ma,ke,pe) eli 3kertaa viikossa=9sarjaa, toistot pyörii 4-10. Treenaan siis hst systeemillä jota on rankasti muokattu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jokaisen lihaksen pystyy saamaan aivan varmasti kipeeksi, jos välttämättä haluaa :evil: Onko siitä taas mitään hyötyä sitten... :david:

jarze sanoi:
Jokaisen lihaksen pystyy saamaan aivan varmasti kipeeksi, jos välttämättä haluaa :evil: Onko siitä taas mitään hyötyä sitten... :david:
Itse kyllä pyrin aina saamaan paikat kipeiksi tai siis jos treenit kulkee hyvin niin ne tulee yleensä aina kipeiksi, mielestäni se osoittaa hyvin sen että treeni on mennyt perille. Tosin esim penkissä ei kyllä juuri rintakipua tule(harvoin) mutta silti voimallisesti siinä kehittyy, mutta se taas johtuu siitä kun sitä juuri teen "voimaohjelmalla" ja muut menee aika pitkälti body tyylisesti. Tuosta sitten että onko lihaskivusta hyötyä vai ei, niin ei varmaan kukaan pysty oikeen mitään sanoon puolesta tai vastaan ellei siitä ole tehty jotain oikeeta tutkimusta.

neutraali sanoi:
Itse kyllä pyrin aina saamaan paikat kipeiksi tai siis jos treenit kulkee hyvin niin ne tulee yleensä aina kipeiksi, mielestäni se osoittaa hyvin sen että treeni on mennyt perille. Tosin esim penkissä ei kyllä juuri rintakipua tule(harvoin) mutta silti voimallisesti siinä kehittyy, mutta se taas johtuu siitä kun sitä juuri teen "voimaohjelmalla" ja muut menee aika pitkälti body tyylisesti. Tuosta sitten että onko lihaskivusta hyötyä vai ei, niin ei varmaan kukaan pysty oikeen mitään sanoon puolesta tai vastaan ellei siitä ole tehty jotain oikeeta tutkimusta.
No, mä en piittaa lihaskivuista niinkään. Yleensä kyllä kehitystä tulee jatkuvasti, vaikka harvemmin tulee lihakset kipeeksi. Pääasia että teen liikkeet hyvällä tekniikalla ja rautaa saa lisätä jatkuvasti. Pointtina mulla vaan oli, että minkä tahansa lihaksen saa varmasti treenillä kipeeksi, jos haluaa. Mutta onko siitä kuinka hyötyä?!??!? Enpä usko olevan mikään ehto kehittävälle harjoittelulle...

jarze sanoi:
minkä tahansa lihaksen saa varmasti treenillä kipeeksi, jos haluaa. Mutta onko siitä kuinka hyötyä?!??!? Enpä usko olevan mikään ehto kehittävälle harjoittelulle...
Luulen että body tyylisessä treenissä siitä saatta jotain hyötyä olla lihaskasvun kannalta, mutta ei varmasti mikään välttämättömyys. Mutu tuntumaa.

neutraali sanoi:
Luulen että body tyylisessä treenissä siitä saatta jotain hyötyä olla lihaskasvun kannalta, mutta ei varmasti mikään välttämättömyys. Mutu tuntumaa.
Saattaa olla. Maitohappojen kertymisen on ainakin väitetty olevan bodytreenissä suotavaa, mutta onhan niitä kaikenmoisia harjottelumetodeja..

Zone-sarja -42%
Mulla ei oo ennen pahemmin koskaan tullu hauis kipeeksi seuraavana päivänä. Mutta toissapäivänen hauistreeni. Ahh kun on haba kipee vielä tänääkin. Liikkeenä oli hauiskääntö tangolla seisoen ja hauiskääntö käsipainolla seisoen tuettuna omaan kehoon (kyynerpää vatsan päällä). Molempia 3 sarjaa. Ilmeisesti olen aina päästänyt käden suoraksi mutta viime kerralla tietoisesti jätin liikkeen hieman vajaaksi ettei jännitys katoaisi hauiksesta ja toimi todella. Tuntuma ja pumppi oli parempi kuin koskaan aikasemmin ja nyt on todellakin hauikset kipeenä jopa vielä tänään vaikka treeni oli toissa päivänä.

Joo. eli ton ohjelman mitä olen tehny nyt 2 viikkoa, nyt alkaa 3, niin teen jokaisen lihaksen kerran viikkoon kuten siinä lukeekin. toivon mukaan saan tällä vähän tai vähän enemmän :) lihas massaa KOKO kroppaan. täytyypi vaihtaa ohjelmaa kun olen tehnyt sitä 4-6 viikkoa, niin tulee ainaskin vaihtelua.

Eihän se lihaskipu ole välttämätöntä. Kyllä lihakset kasvaa, vaikkei kipua tuntuisikaan. Minulla ei ole jalat olleet kipeät vähään aikaan(lähemmäs kuukausi), mutta silti kehitystä on selevästi tullut. :eek:

Selevä homma :) kiitos kaikille palautteesta ja vinkeistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom