Ei millään saa painoa ylös ei millään

goreblood

Banned
5kk sit ku alotin painoin 69kg ja nyt painan 82kg, mutta 80+ se on mennyt tosi hitaasti ylös. Tää on vaan niin kuoleman hidasta. Oon ektomorphi, koska mulla on aina näkyny päcit ja ollu luikku. Onneks 5kk aikana on tullut lihasten ohella vatsan alueelle ihraa eli 10 kiloa massaa noussu. Tarkoitus olisi saada se all way to 100kg+. Painon nousu toimii, mutta haluisin sen olevan tehokkaampaa.

Proteiinit/Rasvat syön max määrä mitä lihakset pystyy käyttää hyödyks. Hiilareita tarpeeks, et jaksaa salilla ja yli kalorien kulutuksen. Vai pitäiskö nostaa hiilareiden määrää tosta enemmän? Mitä hyötyisin, jos vedän hiilareita vielä enemmän? Eks siitä tule pelkkää ihraa extrana eikä mitään muuta?

Vai olisko tää treenistä vaan kyse? Käyn 4x salilla ja about 9sarjaa per lihasryhmä. Stradehia on saada ne rasittuu kovaa treenistä mutta antamalla niille paljon palautusaikaa.

Hidas massan nousu on ollut mun ainut murhe mitä mulla on salin aikana ollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millainen ruokavalio sulla on käytössä tällä hetkellä? Voitko laittaa esimerkkiä päivän syömisistä yms? Mutta näin karkeasti ja lyhykäisyydessä tiivistettynä: Syö enemmän.

5kk sit ku alotin painoin 69kg ja nyt painan 82kg, mutta 80+ se on mennyt tosi hitaasti ylös. Tää on vaan niin kuoleman hidasta. Oon ektomorphi, koska mulla on aina näkyny päcit ja ollu luikku. Onneks 5kk aikana on tullut lihasten ohella vatsan alueelle ihraa eli 10 kiloa massaa noussu. Tarkoitus olisi saada se all way to 100kg+. Painon nousu toimii, mutta haluisin sen olevan tehokkaampaa.

Proteiinit/Rasvat syön max määrä mitä lihakset pystyy käyttää hyödyks. Hiilareita tarpeeks, et jaksaa salilla ja yli kalorien kulutuksen. Vai pitäiskö nostaa hiilareiden määrää tosta enemmän? Mitä hyötyisin, jos vedän hiilareita vielä enemmän? Eks siitä tule pelkkää ihraa extrana eikä mitään muuta?

Vai olisko tää treenistä vaan kyse? Käyn 4x salilla ja about 9sarjaa per lihasryhmä. Stradehia on saada ne rasittuu kovaa treenistä mutta antamalla niille paljon palautusaikaa.

Hidas massan nousu on ollut mun ainut murhe mitä mulla on salin aikana ollut.

En tiedä onko tää joku trolli vai??? Mutta ensinnäkin sullahan on paino noussut törkeen hyvin 5kk. En ymmärrä vaan tästä viestistä mikä sulla on tavotteena? Tulla lihavaks? Ei tommosessa 5kk sitä beeffiä paljon rakenneta.

edit. Toi on ihan hyvä strategia saada lihakset rasittuun:)

Tarkotus saada lihasta mahdollisimman paljon (extra rasvalla ei mitään väliä) ja mitään diettiäkään en tule tekemään. Tarkoitus saada lähinnä massaa ja voimaa ylös. Mun kaikki toistot liikkuneet siinä 1-9.

Voi toki olla, että kiirehdin vähän liikoja. Ehkä sen painon kuuluukin nousta alussa ylös, mutta sitten hidastua? En tiedä.

Tarkotus saada lihasta mahdollisimman paljon (extra rasvalla ei mitään väliä) ja mitään diettiäkään en tule tekemään. Tarkoitus saada lähinnä massaa ja voimaa ylös. Mun kaikki toistot liikkuneet siinä 1-9.

Voi toki olla, että kiirehdin vähän liikoja. Ehkä sen painon kuuluukin nousta alussa ylös, mutta sitten hidastua? En tiedä.

Terveydelliseltä kannalta tolla extra rasvalla on jotain väliä, vai mitä? Tuskin kuitenkaan haluat haluat olla mikään lihava sika? Koska jos 120kg huomaatkin ettei sitä lihasta olekkaan rakentunut ihan niin paljon kuin oli tarkotus ja ihraa on vaikka muille jakaa ja etenkään jos dieetti ei ole vaihtoehto niin sitten vaan lisää pluskaloreita ja fläsää vai? Sitä "massaa" saa vaikka käymällä mäkkärissä. Lihasta tehdään järkevällä ravinnolla, treenillä ja levolla PISTE

Tuskin kukaan etenkään nykypäivänä haluaa olla lihava, paitsi silloin jos ei tiedä millaista on olla LÄSKI. Viimeistään siinä vaiheessa aletaan miettiä kuumeisesti dieettiä kun peilistä irvistää iso kaljamaha. Kyllähän se talvitoppavaatteiden alta tietysti näyttää isolta ja vahvalta kun on fläsää - niin minäkin onnistuin luomaan kouluaikoinani massamonsterin maineen, koska rasva kertyy minulla aika tasaisesti koko kehon alueelle ja se saa vaatteiden alta näyttämään että lihasmassaa on, mutta totuus on hyvin toisenlainen, kun vaatteita vähän vähentää.

Tuohon tilanteeseen kuitenkin, jos painoja voi kasvattaa säännöllisesti ja lihasmassaa tuntuu tulevan, niin kannattaa jatkaa samalla mallilla. Fakta on se, että roinaamaton jamppa saa maksimissaan 5-10kg lihasta vuodessa, ja tämäkin alkaa olla jo huippusuoritus - tai aloittelijan alkukiri - mutta voitte kuvitella, että jos tuo tahti jatkuisi 5 vuoden ajan, meillä olisi 120-150kg painava körmy, jolla rasvaa olisi muutama prosentti, eikä tähän kuntoon pääse edes verisellä treenillä ja roinaamalla kuin harvat. Eli kyseessä voi olla aloittelijan kiri, jossa on mahdollista kasvattaa lihasta vaikka miinuskaloreilla(empiiriset havainnot sekä omakohtaisesti että muilta), mutta jonkin ajan päästä homma alkaa hidastua. Ei kannata hätääntyä, ja ennen kaikkea, ei kannata alkaa vetää ihan mielettömiä kaloreita, koska sitä rasvaa TULEE jokaiselle ihan yli oman tarpeen, ellei ole jokin aineenvaihdunnallinen häiriö, mutta sitten se kyllä näkyy patin puutteessakin.

Ravinnon laadulla on merkitystä käytännössä vain siltä osin, että sen aminohappo- ja hivenaineprofiili on mahdollisimman lähellä ihanteellista. Itse olen saanut kasvatettua pattia mäkkisafkalla siinä missä askeettisella bodisafkallakin, juustoista tulee vaan tosi helposti liikaa suolaa ja niissä on hyvin vähän mitään varsinaisia hiven- tai muita hyötyaineita, lihapihvin lisäksi. :)

Se 100kg näyttää aika ikävältä ja näkyy kyllä myös terveydessä, jos kyseessä on enimmäkseen läskillä saavutettu lihoaminen.

Usko pois, haluat melko pian laihduttaa siitä 100:sta kilosta huomattuasi kuinka rumalta se näyttääkään (ellet ole niitä poikkeustapauksia, jotka ihailevat lihavuutta) ja tuo laihduttaminen onkin sitten paljon vaikeampaa sekä hitaampaa kuin lihoaminen.

Minä olen 6:n vuoden kuntoiluharrastuksen jälkeen noin 95 kiloinen ja haluaisin todella eroon vyötärömakkarasta, mutta vaikeaa se on hyvään ruokaan isoina annoksina tottuneelle.
Vaatteet päällä näyttää vielä harteikkaalta ja vahvalta, mutta otapa löysä paita pois, niin vyötärö on todella epäesteettinen ja ennenkaikkea epäterveellinen. Alunperin olin itsekin kehotyypiltäni laiha ja ajattelin kaiken massan olevan parannusta tilanteeseen, mutta kuinka väärässä olinkaan.

No shit sherlock..13kg 5kk aikana on paljon, mietippä mikäli tuo tahti tekisi esim. 2 vuodessa..kun vaaka näyttäisi 131kg ei varmaan paljoa enään naurattaisi.nauti näistä kuukausista, kun liha tarttuu ja paino nousee silmissä ilman älyttömiä rasvoja sillä kohta tuo tuosta tasoittuu;)

2,5kiloa puhdasta lihasta natulle per vuosi on jo ihan helvetisti. Mutta jos sitä haluaa väkisin vetää ittensä läskiksi niin rasvastahan saa hyvin kaloreita. Pitsaa ja mäkkiruokaa naamaan.

Vaikuttaahan se pituuskin vähän mutta omassa 174cm varressa se lähes 100kg ei ollut kovin juhlavan tuntuista, kivaahan se oli kun rauta liikkui mutta ei siinä muuten mitään järkeä ollut.

Suositut

Back
Ylös Bottom