ei kunnon kehitystä 8kk

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tero_v
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Seurattuani pakkiksen keskusteluja jo jonkin aikaa, ajattelin tuoda oman vähäisen panokseni forumille.

Itse olen omassa "treenaamisessani" ollut säännöllisen epäsäännöllinen. Pituutta ei liene kuin pari senttiä enemmän kuin Terolla mutta paino on tullut nostettua tuonne 82 kiloon.

Innostuin taas viime keväänä käymään salilla parin hiljaisemman vuoden jälkeen. Kolmisen kuukautta meni aika kovalla intensiteetillä, mutta kesä rokotti harrastamista (kerran viikossa). Syyskuussa treeni alkoi taas kulkemaan ja tuloksetkin näkyvät kohtalaisesti kehossa ja tuloksissa (jotka ovat kyllä aika kauraa, mutta kuitenkin..:D ) mm. se kuuluisa penkki (joka täytyy aina mainita) on noussut huhtikuussa otetusta 100 kilosta 130 kiloon, samaten hurjimmat sarjapainot nousseet arviolta 40-50% Huhtikuulta.
Elopainoa Maaliskuussa oli noin 76-78 kg.

Vaikka olenkin melkoinen mutuilija näissä puuhissa, veikkaan että suurin ongelma ruokailun ohessa voi olla se, kuinka lujaa (lue:tehokkaasti) jaksat/viitsit/uskallat rautaa vääntää. Tarkoitan lähinnä sitä, että jonkinlaista tuloksellista kehitystä olisi syytä odottaa reilussa vuodessa mikäli terve geneettinen perimä sen vain sallii.

Eli eipä tuohon muuta voi sanoa kuin että enemmän ruokaa äänen suuntaan ja tsemppiä salille!
..mutta mistäs minä mitään tietäisin...;)

nyt menee ruokaa enemmän koneeseen ja uusi ohjelma tuntuu hyvälle... nyt vaan muutama kk taas eteenpäin ja jos ei sit mitään tapahdu niin rupean tanssimaan balettia:hyper:

kiitos neuvoista kaikille osapuolille tasaisesti...

En viitsi uutta topiccia laittaa, mutta ohjeenahan tuli että "Ruokaa koneeseen". Entäs sitten, itsellä melkein identtinen tilanne kuin kahdella ensimmäisellä, mutta ruoka ei vain maistu. :curs: Ruoka"ohjelman" noudattaminen on hankalaa ja paino menee ylös alas. Oikein joskus laittaa vituttamaan jatkuva pahaolo ruokailun aikana taikka sen jälkeen. :wall:

Mitään ei ylös asti tule, mutta tekee ruokailun hankalaksi. Toinen päivä taas on parempi päivä. Onko muilla kokemuksia tälläisesta?

En nyt tiedä tasan millasesta pahoinvoinnista on kyse, mutta jos tarkotit jonkunlaista "liikaähkyn" tunnetta, niin se lähtee... tota, syömällä. Mullakin tuppaa kesälomalla treenaaminen kuihtua olemattomiin, ja taas treenin alkaessa tekee noi +kcal-ateriat tiukkaa. Pikkuhiljaa mahalaukku kuitenkin venyy ja sitten jaksaa mättää huomattavasti helpommin ilman oksettaviakin ähkyjä. Ei se kauan aikaa vie.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen itse aivan aloittelija vasta ja tämä threadi kiinnosti juuri tuon syömisohjeistuksen takia. Olen varma, että vastaavanlainen ongelma tulee olemaan minullakin. Eniten tässä tietenkin sitten ärsyttää se, että sitä rahaa kun ei vain ole tarpeeksi tuollaiseen "ylimääräiseen" syömiseen opiskelijan köyhillä tuilla. Mikä siis olisi vähintä & halvinta, mutta samalla täyttävää, mitä kannataisi suuhunsa työntää? Kaurapuuro? :)

Syön ehkä juuri tuon yhden/kahden lämpimän aterian päivässä. Eli jos koulussa olen, ruoka siellä ja kotiin tullessa jotain, useimmiten lihaa ja pastaa/riisiä + jotain kastiketta. Joskus korvaan kotiaterian pakastepizzalla..

Proteiini/vastaaviin ei kauheasti ole varaa, yritän kuitenkin pitää palautusjauhopussin aina kaapissa saatavilla.. ylimääräisiin patukoihin ei taida riittää varat.

Hera maksaa vähemmän kuin ruoka. Hera+maltodekstriini on halvin palautusjuoma. Tonnikala, raejuusto, maitorahka, pasta, riisi, kylmäpuristettu rypsiöljy, voi ja maitotuotteet yleensä jos vaan sopii, kalanmaksaöljy, kylmäpuristettu oliiviöljy ja muutki kasviöljyt pienis määris, kasviksia, hedelmiä, palkokasveja, pähkinöitä, siemeniä, yrttejä, mausteita, joku multitabu tai -neste. Kreatiini on halpaa ja tehoaa useimpiin mukavasti, mutta vettä on sitten juotava. Vesi on muutenkin kaikista anabolisinta, että hörpipäs sitäki riittävästi (aineski 2l/pvä), ku melkeen ilmasta on. Ja opettele kokkaan ni ruokaa uppoo paremmin! :d

Jos on pahoinvointia, niinku tuolla joku puhu, ni kannattaa koklata pikkuhiljaa lisätä kasvisten määrää ja muistettava tarpeellinen vedenjuonti. Yleensä on nimittäi kyse liikahappoisuudest, ynnä muista jutuista, joihin edel mainitut proseduurit vaikuttavat. Vatsaongelmat yleensä myös "psykosomaattisia", eli stressiin yms. liittyviä, et jos on näin ni sit on opeteltava ajatteleen rauhottavii ajatuksia ja antaa hengityksen kulkea vapaasti.

Vähä voi katella, et ei tuu hirviästi rasvaa ja hiilarii samaan ateriaan. Ni ei kehity fläsää insuliinipiikeist.

Olen nyt treenannut kohta 2 vuotta, mutta lihakset ei ole kasvaneet mielestäni juuri yhtään.

Tulokset kyllläkin ovat ihan hyvällä tasolla, ja nousseet koko ajan progressiivisesti. Esim. penkki on nyt 125kg, mutta rinnassa ei silti ole mitään, ei siis yhtään mitään.

Mistä ihmeestä voisi tällainen johtua?

Vähän taustaa:

Tosiaan noin 2 vuotta treeniä, keskimäärin 3-4 kertaa viikossa massapainotteisella ohjelmalla. Toki ensimmäinen vuosi oli niin treenin kuin syömisenkin kannalta huomattavasti huterampaa, mutta oikeastaan koko toinen vuosi on jo ollut mielestäni todella hyvää ja tasapainoista ruokavalijon ja treenin osalta.

Tulokset ovat kyllä siis nousseet todella hyvin, mutta silti ei yhtään sitä niin kaivattua massaa näy. Itte oon ruumiinrakenteelta aika hento ja kapea, mutta luulis että tällasilla tuloksilla jo näkyis jotain.

Salilla näkee porukkaa, joka nostaa huomattavasti pienempiä rautoja laitteessa kun laitteessa, mutta silti helvetisti isomkokosempia kun minä. Varmaan nekin jo ihmettelee, että miten toi kaveri voi nostella noin paljon, vaikka ei mistään lihaksista ole tietoakaan. Ja sehän siinä vielä onkin, etten ole treenannut mitään voimaa, vaan puhtaasti pelkkää massaa.

Nyt apuja, alkaa meneen hermot tähän vartaloon !

Kerros Esko vähän treeniohjelmasta, ruokavaliosta ja vähän tarkemmin treenityylistä.

Kerros Esko vähän treeniohjelmasta, ruokavaliosta ja vähän tarkemmin treenityylistä.

Elikkäs:

Treeni:
Nyt viimesen muutaman kuukauden oon treenannut tolla timban massankasvatus tredin 4-jakosella ohjelmalla. Treenityylistä voisi sanoa, että suht kovaa aina, ja noin 5 viikon välein vähän kevyempi viikko. Ja toki joka kerran jälkeen palkkari naamaan.

Ruokavalijo:
Siihen siis koko ajan panostanu enemmän ja enemmän. Esimerkki päivästä voisi olla seuraavanlainen(vaikka syönkin hyvin eri tavalla joka päivä):

Aamupala:
Muroja / kaurapuuroa + n.0,5l maitoa + pari leipää

Kouluruoka:
Mitä milloinkin, mutta aina niin paljon kun siihen aikaan vaa saa alas eli koko lautasellinen esim. riisiä ja kanaa, sekä salaattia. Usein myös leipää mukana. N. 0,4l maitoa

Välipala:
pari leipää, raejuustoa/maitorahka+maitoa

Palkkari

Ruoka:
Pastaa, jauhelihaa, leipä, raejuustoa, n. 0,5l maitoa

Iltapala:
maitorahka/tonnikalaa/raejuustoa + leipää+ jugurttia

Lisäksi joka päivä omega 3, sekä vitamiinipillerit.

En ole niinkään perehtynyt tohon Timban 4-jakoiseen, mutta oman kokemukseni mukaan todella harva saa kyseillä jaolla kunnollista kehitystä pitkällä aikajaksolla(puhun natuista). Kannattaa harkita ohjelman vaihtoa. Kerro miten paljon sarjoja/toistoja teet - teetkö sarjat loppuun asti? Onko tarpeeksi pääliikkeitä?

En ole niinkään perehtynyt tohon Timban 4-jakoiseen, mutta oman kokemukseni mukaan todella harva saa kyseillä jaolla kunnollista kehitystä pitkällä aikajaksolla(puhun natuista). Kannattaa harkita ohjelman vaihtoa. Kerro miten paljon sarjoja/toistoja teet - teetkö sarjat loppuun asti? Onko tarpeeksi pääliikkeitä?

Ohoh, en tiennytkään, että 4-jakonen on huono. Mutta kuitenkin tässä kaikessa on se, että tulokset on kyllä noussu ohjelmalla kun ohjelmalla, lihaksen kasvu taas ei.

Ja sarjathan on yleensä niitä keskimäärin 8-12 toistoa, ja aika usein kyllä vedän loppuun, nyt kun kysyit. Ja pääliikkeitähän tossa on ihan hyvin, ainakin mitä itte oon kattonu. Monikojakoista sitten ite suosittelisit?

Ohoh, en tiennytkään, että 4-jakonen on huono.

Ei se huono ole, mutta ikävä kyllä soveltuu vain harvoille. Itse olen treenannut 4-jakoisella noin 4 vuotta ja kehitystä on tullut jatkuvasti.

Mutta kuitenkin tässä kaikessa on se, että tulokset on kyllä noussu ohjelmalla kun ohjelmalla, lihaksen kasvu taas ei.

Ensinnäkin kannattaa tarkistaa ruokapuoli, muista syödä tarpeeksi!(+kaloreilla) Toisekseen kontrolloi aina liikettä mitä teet. Liikkeen hallinta on yksi lihaskasvun avaintekijä. Tuo mainitsemasi toistoalue on hyvä, tosin voit joskus tehdä lyhyempiäkin sarjoja. Muista pitää treenin pääpaino pääliikkeillä

Monikojakoista sitten ite suosittelisit?

Paha kysymys. Suosittelen sua kokeilemaan erilaisia juttuja. Kannattaa tutustua 2-jakoiseen. Hulkki esittää jaon perusteet hyvin, jos se ei toimi vaihda taas toiseen ohjelmaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom