GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ei kiristelyille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Amy sanoi:
Makeanhimo voi myos johtua siita ettei saa ravinnosta kaikkea mita tarvitsee. Kun aloitimme treenaamaan vakavammin salilla mieheni kanssa joskus 6 vuotta sitten, tuli meille molemmille ihan jarjeton himo kaikkeen makeaan - ja kesti aika kauan ennen kun tajuttiin etta se johtui liian vahaisesta proteiinin saannista. Kai proteiinin tarve kasvoi aika lailla uudenlaisen treenin myota, mutta kun ruokavalio oli sita samaa hiilaripainotteista niin elimisto meni ihan hopsoksi. Ja vaitti sitten haluavansa sokeria (ei siis mikaan kovin terava kaveri se elimisto...). Mutta kun lisattiin lihaa, kalaa jne. ruokaan niin makeanhimo hellitti. Ja proteiinipatukat toimii ihan kivasti myos kun on pakko saada jotain "namia".

Itse olen alkanut myös treenaamaan "vakavammalla mielellä" salilla. Proteiiniakin yritän saada tarpeeksi (esim. raejuustoa kuluu ihan järjettömät määrät), mutta liekö silti jäänyt saantitarve vajaaksi, kun esim. viime vikko oli suorastaan hirveä, koska makeaa teki mieli aivan järjettömästi. Karkin yliystävä en ole koskaan ollut, mutta pakko myöntää, että karkkia meni viime viikon aikana paljon. :curs:

Ja samoin olen miettinyt, että missä vaiheessa kannattaa aloittaa esim. proteiinilisän tai muun sellaisen käyttö? Salilla tulee käytyä se 3 kertaa viikossa kahden spinningtunnin lisäksi, jos suinkin vain pääsee ja tuloksia on alkanut kyllä näkyä (ei tosin suurissa määrin).
Neuvoja kaivataan viisaammilta. :)

protskua suositellaan 2 g per painokilo, joka kannattaa ottaa ruoasta niin paljon kuin mahdollista.

suosittelen kyllä treenin ja spinningin jälkeen ottamaan palautusjuoman johon laitat proteiinia ja maltoa, silloi keho palautuu nopeammin suorituksesta, maut vaihtelee, mutta niistäkin on ollut täällä keskustelua, joten faq vaan käyttöön.

Makean himo johtunee laskeneesta verensokerista, joten kannattaa syödä säännöllisesti pienia annoksia niin ei tule sitä himoa siihen karkkiin niin helposti.
En usko että itse proteiinin määrällä on makeanhimoon vaikutusta, vaan sillä miten ja milloin yleisesti syö.

Viivi sanoi:
En usko että itse proteiinin määrällä on makeanhimoon vaikutusta, vaan sillä miten ja milloin yleisesti syö.

Minäkään en usko, että proteiinin määrä olisi suorassa yhteydessä makeanhimoon. Toisaalta kovin hiilihydraattipainotteinen ruokavalio (joka ei sisällä paljon protskua) saattaa helposti aiheuttaa verensokerin heittelyä, joka taasen aiheuttaa makeanhimoa. Kun ruokavalio sisältää proteiinia, hitaita hiilihydraatteja ja hyviä rasvoja oikeassa suhteessa sekä syödään pieniä aterioita tasaisin väliajoin pysyy makeanhimokin hyvin kurissa.

Voiskohan joku antaa meitsille vähän vinkkejä tuon kalorien laskemisen suhteen ja paljonko mun pitäis saada vuorokaudessa kaloreita? oon 164cm ja 65kg, rasvaprosentti jossain 24-25...Kirustyä haluan vielä vähän, mutta lihasta en halua menettää! oon tosi laiska tollasten laskujuttujen suhteen, joten pieni potku perseelle ei olis pahitteeks... :whip:

Jonna21 sanoi:
Voiskohan joku antaa meitsille vähän vinkkejä tuon kalorien laskemisen suhteen ja paljonko mun pitäis saada vuorokaudessa kaloreita? oon 164cm ja 65kg, rasvaprosentti jossain 24-25...Kirustyä haluan vielä vähän, mutta lihasta en halua menettää! oon tosi laiska tollasten laskujuttujen suhteen, joten pieni potku perseelle ei olis pahitteeks... :whip:
Tämä "Ei kiristelyille"-threadi ei ehkä ole paras paikka näille kysymyksille. ;)
Jatketaan kyseisestä aiheesta jossain lukuisista dietti/ravinto threadissä, jottei mene ihan off-topiciksi. Jonna21, toki voit aloittaa myös ihan uudenkin threadin.

Sakael sanoi:
Minäkään en usko, että proteiinin määrä olisi suorassa yhteydessä makeanhimoon. Toisaalta kovin hiilihydraattipainotteinen ruokavalio (joka ei sisällä paljon protskua) saattaa helposti aiheuttaa verensokerin heittelyä, joka taasen aiheuttaa makeanhimoa. Kun ruokavalio sisältää proteiinia, hitaita hiilihydraatteja ja hyviä rasvoja oikeassa suhteessa sekä syödään pieniä aterioita tasaisin väliajoin pysyy makeanhimokin hyvin kurissa.

Tama on aika hyva veikkaus siita, miksi proteiinin vahyys ruuassa johtaa makeanhimoon!!!

Toisaalta, en kylla huomannut mitaan ennen kun aloin kayda salilla (aiemmin kavin paljon jumpissa, juoksin ym.)? Joka tapauksessa, suurella osalla naisista, jotka eivat ole ruokavaliotaan paljon miettineet muuten kuin "laihtumistarkoituksessa", on protskun saanti turhan vahaista. Eika kukaan koskaan valita "pihvinhimosta" ;)

Joten, tasaisin valiajoin syominen ja tasapainoinen ruokavalio lienee paras ase makeanhimoa vastaan. :kippis1:

Kovasti tuntuu tämäkin tredi yrittävän jonnekin kiristelyiden suuntaan :D Kai se on sitten niin, että niissä asioissa sitä keskusteltavaa aina vaan riittää.

Tiukkis sanoi:
Onhan täällä muitakin jotka eivät kiristele, onhan?

Juu, on. Toki näin kevään korvalla uhkasi taas tulla vimma hieman kiristää - ihan vain että näkisi, onko tuolla laardin alla yhtään aiempaa enemmän lihasta. Sitten istuin alas ja pidin keskenäni vakavahenkisesti sääntömääräisen kevätkokouksen, jonka pöytäkirjaan kirjattiin, että olen edelleen ihan liian pieni dieetatakseni. Toisaalta haen treenillä nimenomaan voimaa, joten dieettaaminen olisi senkin takia päätöntä. Joskus tietty tuskastuu noihin integroituihin lisäpainoihin pyltsin tienoilla (esim. dipatessa tahi seinällä), mutta tässä vaiheessa ongelma on parempi ratkaista kehittämällä lisää voimaa.

Täytynee itsesuggestiolla vakuuttaa itsensä siitä, että röllömasu bikinin vyötärönauhan päällä on peräti liikuttava näky. Eikö totta? ;)

Tiukkis sanoi:
Kovasti tuntuu tämäkin tredi yrittävän jonnekin kiristelyiden suuntaan :D Kai se on sitten niin, että niissä asioissa sitä keskusteltavaa aina vaan riittää.

Hih,
Niinpa nayttaa tekevan - ja minakaan en edes huomannut ettei tama ollutkaan se kiristelythread vaan antikiristelythread. Pahoittelut :rolleyes:

Ja tosiaan liityn itsekin tahan "kiristelyn vastaiseen rintamaan", kaikesta huolimatta. Kiristelen sitten jos joskus olen kisaamaan lahdossa (ei ihan vahaan aikaan siis), mutta nyt toistaiseksi aion vain ruokkia kroppaani niin etta jaksan treenata taysilla!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom