Amy sanoi:Makeanhimo voi myos johtua siita ettei saa ravinnosta kaikkea mita tarvitsee. Kun aloitimme treenaamaan vakavammin salilla mieheni kanssa joskus 6 vuotta sitten, tuli meille molemmille ihan jarjeton himo kaikkeen makeaan - ja kesti aika kauan ennen kun tajuttiin etta se johtui liian vahaisesta proteiinin saannista. Kai proteiinin tarve kasvoi aika lailla uudenlaisen treenin myota, mutta kun ruokavalio oli sita samaa hiilaripainotteista niin elimisto meni ihan hopsoksi. Ja vaitti sitten haluavansa sokeria (ei siis mikaan kovin terava kaveri se elimisto...). Mutta kun lisattiin lihaa, kalaa jne. ruokaan niin makeanhimo hellitti. Ja proteiinipatukat toimii ihan kivasti myos kun on pakko saada jotain "namia".
Itse olen alkanut myös treenaamaan "vakavammalla mielellä" salilla. Proteiiniakin yritän saada tarpeeksi (esim. raejuustoa kuluu ihan järjettömät määrät), mutta liekö silti jäänyt saantitarve vajaaksi, kun esim. viime vikko oli suorastaan hirveä, koska makeaa teki mieli aivan järjettömästi. Karkin yliystävä en ole koskaan ollut, mutta pakko myöntää, että karkkia meni viime viikon aikana paljon. :curs:
Ja samoin olen miettinyt, että missä vaiheessa kannattaa aloittaa esim. proteiinilisän tai muun sellaisen käyttö? Salilla tulee käytyä se 3 kertaa viikossa kahden spinningtunnin lisäksi, jos suinkin vain pääsee ja tuloksia on alkanut kyllä näkyä (ei tosin suurissa määrin).
Neuvoja kaivataan viisaammilta.