GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ei kiristelyille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
En minäkään aio dieetille ryhtyä. Aloitin salilla käynnit tammikuussa eli harjoittelen tätä punttipuolta tällä hetkellä, dieettauksen vuoro on sitten hamassa tulevaisuudessa :) Paino on muuten tammikuusta noussut pari kiloa... voisko se olla lihasta?!? :hyper:

Lita sanoi:
En minäkään aio dieetille ryhtyä. Aloitin salilla käynnit tammikuussa eli harjoittelen tätä punttipuolta tällä hetkellä, dieettauksen vuoro on sitten hamassa tulevaisuudessa :) Paino on muuten tammikuusta noussut pari kiloa... voisko se olla lihasta?!? :hyper:

Mä en usko, että naisille kerääntyy tota lihasmassaa ihan noin nopeasti.. :)

Munkin PITI vähän dieetata, mutta enpäs sitten jaksanutkaan.. Katotaan ens keväänä uudestaan.. Multa varmaan häviäis kaikki pikku lihakset siinä touhussa.. Keskityn siihen kasvatteluun nyt.

Noniin.. Välillä tunnen olevani kuin joku ryhävalas, puolimetrisen läskikerroksen saartama. Koska taustalla on syömishäiriö ja ruokavalio on edelleen rempallaan (lue: en syö tarpeeksi enkä tarpeeksi usein. väkisinsyömisen seurauksena on :urjo: ) tuntuisi liian riskaapelilta yrittää tiputella painoa ja hävittää tuota pehmustuskerrosta. Toisaalta olen ise sen varran sokea omalle ulkonäölle, ettei osaa sillai edes sanoa onko sille tarvetta.. (Juuri tästä syystä myöskin toooo-ooosi korkea kynnys laittaa omia kuvia yhtään minnekään..)

Kunhan saisin ruokavalion kuntoon ja lihakset kunnolla kasvuun, niin olisin :D . Että näin...

Lita sanoi:

Laitoitko samalla ruokavalion kuntoon? Tuo painonnousu saattaa johtua ihan lihasten glykogeenivarastojen täyttymisellä (eli "vettä" ja hiilareita). Itsellä paino nousi punttisalin ja ruokavalion myötä 4 kg ekan kuukauden aikana. Tämän jälkeen nousu on ollut maltillisempaa.

Villi arvaus, mutta tuosta Ironbuttin sigusta vois päätellä, että olit Mayorsilla lauantaina yhteistreenissä?!?! :D

Mulla on salillä käynnin myöta noussut kaikenkaikkiaan paino noin 8 kiloa josta sanotaanko 2/3 on lihasmassaa.
en kuitenkaan pidä tärkeänä sitä kuinka paljon kiloissa sitä lihasta tulee vaan se miltä se näyttää.

Kiristelyboikottiin viitaten: Hieman pinnani kiristyi, kun olen seuraillut noita liikuntaohjelmia sekä 3 että 4 kanavalla nyt kauhukseni huomasin että ennen suht mukava ja katsottava ohjelma oli muuttunut, näin laihdutat ohjelmaksi, varsinkin lauantain fit 4 you meni ihan alta riman!

KYLLÄ SAPETTAA !!!!!

Eikö liikunnalla ole enää mitään muuta tarkoitusta kuin alentaa painoa ja laihduttaa ? :kakka:

Nyt ihmetyttää hiukan minuakin... Aloitin salilla käymisen vuosi sitten (olin 45kg riuku) ja olen treenannut ahkerasti alun tietämättömyyttä lukúunottamatta (en huomioinut palautuspäiviä, treenasin liikaa). Aloittamisestani on siis reilu vuosi ja paino on noussut 9kg. Olen levinnyt ehkä 3-4cm, minkä olen käsittänyt ihan lihaksien kasvamiseksi...

vilma-liina sanoi:
Villi arvaus, mutta tuosta Ironbuttin sigusta vois päätellä, että olit Mayorsilla lauantaina yhteistreenissä?!?! :D

:offtopic:
Oli Ironbutt siellä ja minäminäminäkin olin :hyper: tässä tarkemmin . Toi buttiksen sigu on kyllä hauska :lol2:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hyzenthlay sanoi:
Nyt ihmetyttää hiukan minuakin... Aloitin salilla käymisen vuosi sitten (olin 45kg riuku) ja olen treenannut ahkerasti alun tietämättömyyttä lukúunottamatta (en huomioinut palautuspäiviä, treenasin liikaa). Aloittamisestani on siis reilu vuosi ja paino on noussut 9kg. Olen levinnyt ehkä 3-4cm, minkä olen käsittänyt ihan lihaksien kasvamiseksi...

Kuulostaa aika uskomattomalta saada 9 kiloa lihasmassaa 1 vuodessa.
( ei mahdollista ilman kiellettyjä aineita ) imo

Kovaa treenatessa lihaksiston ympärille kerääntyy nestettä, joka on ihan kehon oma keino ehkäistä vaurioitumista, ja selittänee osan painosta.

Lisäksi olet ollut todella hoikka, joten osa painonnousun syytä uskoisin olevan ihan pelkkä "lihominenkin".

mutta kuten sanottua peili kertoo totuuden

Kiitos noista tarkennuksista painonnousun ja lihaskasvun suhteen punttisharjoittelun alkuvaiheessa.
Ruokavaliota oon sen verran onnistunut muuttamaan, että proteiinin määrää olen lisännyt ja koettanut herkut (pullat, suklaa, sipsit yms.) karsia pois. Parannettavaa on vielä... :whip:

Viivi sanoi:
Eikö liikunnalla ole enää mitään muuta tarkoitusta kuin alentaa painoa ja laihduttaa ? :kakka:

Sama tulee minulle monesti mieleen noita ohjelmia katsellessa ja lehtiä lukiessa :down:

Kiva että meitä ei-kiristelijöitä on muitakin! Ja TODELLA kiva kuulla, että tällä threadilla oli oikeasti jotain vaikutusta joidenkin mimmien turhiin kiristelyajatuksiin. Moni kommentoi olevansa turhia dieettejä vastaan, mutta ongelma onkin usein siinä, että juuri sitä omaa dieettiä ei koeta turhaksi vaikka muut olisivatkin sitä mieltä, että dieetille ei ole tarvetta. Onkin tosi hienoa, että ainakin joidenkin pää kääntynyt dieettiajatusten suhteen heidän laitettua kuvansa tänne palstalle :thumbs:

avautuminen..

Liitynpä minäkin! Vaikka tässä viikkotolkulla olen Team Fatlessia "salaa" lueskellut :D . Mitat on 168/60, viime syksystä alas on tullut enemmän tai vähemmän 10 kg. Suuri kiitos kuuluu tälle palstalle. Vaatekoko kun ei niin hirveästi ole pienentynyt, vaan "oikeista" kohdista (esim. housuista vyötäröstä). Ja voimaa, VOIMAA on tullut lisää!! Sitä tuleva paramedic tarvitsee ;) . Meinasi vaan mennä vähän överiksi jossain vaiheessa, eli syömiset jäi ja jatkuvasti löysi itsensä lenkiltä "läskiä" polttamasta. Nyt maistuu ruoka taas, mutta valitettavasti myös makea. Liitän siis tähän dieetinvastaisthreadiin tämmösen kysymyksen: Mitä sille makeanhimolle teette? Onko se vaan sieltä korvien välistä kiinni? Hampaat huolettaa ja se, että ne kalorit on niin tyhjiä. Kromia olen syönyt, tuntuu että alussa tehosi, muttei enää pitemmän päälle.. vai pitääkö se (MUKA?!?) hyväksyä osaksi tätä ihanaa naisen elämää..

Vielä kiitos hienosta palstasta ja kaikista teistä aktiivisista kirjoittajista!!

Lååra sanoi:
Mitä sille makeanhimolle teette? Onko se vaan sieltä korvien välistä kiinni? Hampaat huolettaa ja se, että ne kalorit on niin tyhjiä. Kromia olen syönyt, tuntuu että alussa tehosi, muttei enää pitemmän päälle..

Vielä kiitos hienosta palstasta ja kaikista teistä aktiivisista kirjoittajista!!

Jos lähdetään ihan simppeleistä jutuista, niin säännölliset ruoka-ajat on tosi tärkeitä, pysyy verensokeri tasaisena jne. Samoin itse olen ainakin huomannut, että jos aamusta syö liian vähän hiilareita, niin se tuppaa kostautumaan illalla nälkänä tai hiilarin (esim. leivän) himona. Ksylitolipurkka on varmaan yksi hyvä himon lievittäjistä. Ja sellanen kotiviritelmäkin toimii, jossa yksi tai kaksi raakaa munanvalkuaista ja vähän puolukoita vaahdotetaan kuohkeaksi ja makeutetaan esim. talousmakosella.. onhan noita kevyitä himonlievittäjiä, mutta ainakin tällaisella mun kaltaiselle on/off ihmisellä toimii parhaiten se, jos ei syö mitään herkkuja ollenkaan. Alussa voi olla hankalaa, mutta jonkun ajan kuluttua ei tee edes mieli.

Just näin ku vilma-liina sano:Herkut pois, niin ei haluukaa enää mitää herkkuja(siinä mekityksessä minä tavalliset pullansyöjät ymmärtää ton käsitteen:MUN mielestä herkku=rahkaa,kaura-lesepuuroo, broilerin rintaa...)!
Mulla nimittäi ainaki tää totaalikieltäytyminen on toiminu paremmin ku hyvin. Vaikka on tilanteessa(esim. eilen, ku olin laivalla), jossa kaverit mässyttää karkkii nii paljon ku vaan kerkeevät suuhunsa mättää, en tosiaa syöny niiden karkeista ku vaan ja ainoastaa neljä(eka kerta kahteen kuukauteen), jollon huomasin ettei ne maistukaa enää hyvältä. "Kauhulla" vaan kuuntelin kavereiden suunnitelmia illaks jollo oltas jo kotona maissa, ku olivat syöneet laivalla valehtelematta KOKO AJAN jotai karkkii:ne aiko ostaa sipsejä ja tehä dippii. Mä puolestaa söin illalla mun tavallisen herkun joka on miljoona kertaa parempaa ku noi:rahkamössö:1 rkl öljyä, 1 rkl funlightii ja rahkaa 250g...

Sitä paitsi
a) Säästää TAJUTTOMASTI rahaa ku ei tarvii ostaa sitä viikottaista/päivittäistä - riippuu täysin ihmisestä (itellä ennen tän "paremman elämän" alkua meni kerran viikossa sellanen 300g karkkia) - karkkipussii tms.
b) Vaikka saaki osakseen aika usein jotai kommenttii tyyliin "Ootsä jollai laihiksella vai, hei kuule, ei sun tarvii laihuttaa!"tai "Mikset sä haluu nauttii elämästäs?" tms. jotai muuta yhtä naurettavaa, voi ite mielessään vaa miettii miten TODELLA paljon paremmalta näyttää ku ruokavalio on kohdallaan ja kesällä kroppa on sit biitsikunnossa toisin ku näillä karkin/pullan/muiden sokeripommien mättäjillä :evil: !!!!!

Hmm... Mulla taas tuntuu toimivan paremmin sellanen hidas vähentäminen ja se, kun jotain makeeta syö niin syö sit hitaasti... Jos yritän kieltäytyä ihan totaalisti niin sit se menee siihen, et joskus repee oikein kunnolla: tyyliin 300g karkkia kymmenessä minuutissa, voi vaan kuvitella, mikä olo sen jälkeen on. Mä oon ajatellut, et kyl sitä makeeta joskus voi syödä!

Rasvasen ruuan kans on käynyt kyl noin, et ei tee enää mieli. Eilen koulukaveri sai houkuteltua hampurilaiselle ja ei se maistunut enää hyvältä! Ei tarvi kyl pitkään aikaan mennä...

Thnx girls!!!!

Totaalikieltäytyminen tuntuis varmaan olevan mulle parempi, "vähän" syömisestä kun tulee sitten lipsahdettua..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mulla on ollut myös ihan liiallinen makeanhimo viime aikoina :( viime viikolla taisin ostaa karkkia 2-3 kertaa ja jos telkkarista tulee jotain hyvää, niin sitten pitää mässyttää jotain samalla. Nyt olen kipeä, ja ostin eilen kotimatkalla taas makuunista "lohdutukseksi" karkkia, ihan kun mulla olisi jotenkin parempi olo sitten, kun ei voi nyt edes liikkua :itku: tää ei kyllä voi jatkua näin... en ole kyllä totaalikieltäytymisen kannalla, mutta jos vaikka kerran viikossa söisi, niin olisi parempi.

Mutta mites sokerittomat karkit, eihän niistä pitäisi olla mitään haittaa? :) jos kohtuuden nimissä syö. Makuunissakin niitä tuntuu olevan aika useaa eri laatua. Tietysti tulee turhia lisäaineita, mutta onpa ainakin pienempi paha...

Makeanhimo voi myos johtua siita ettei saa ravinnosta kaikkea mita tarvitsee. Kun aloitimme treenaamaan vakavammin salilla mieheni kanssa joskus 6 vuotta sitten, tuli meille molemmille ihan jarjeton himo kaikkeen makeaan - ja kesti aika kauan ennen kun tajuttiin etta se johtui liian vahaisesta proteiinin saannista. Kai proteiinin tarve kasvoi aika lailla uudenlaisen treenin myota, mutta kun ruokavalio oli sita samaa hiilaripainotteista niin elimisto meni ihan hopsoksi. Ja vaitti sitten haluavansa sokeria (ei siis mikaan kovin terava kaveri se elimisto...). Mutta kun lisattiin lihaa, kalaa jne. ruokaan niin makeanhimo hellitti. Ja proteiinipatukat toimii ihan kivasti myos kun on pakko saada jotain "namia".

Ma elin monta vuotta tosi tiukalla fitness-ruokavaliolla, kaytin paljon lisaravinteita jne, ja sitten pidin herkkupaivan lauantaina. Ongelmana vaan oli se kun 6 paivan "totaalikieltaytymisen" jalkeen herkuttelu saattoi menna ihan mahdottomaksi. Ja sitten oli muutaman paivan ihan "urgh"-olo, turvotti ja vasytti. Nykyaan (viime kesasta lahtien) yritan syoda joka paiva 85% "oikein" ja katsoa etta saan tarpeeksi kaikkea (syon paljon oikeaa ruokaa ja lisaksi vahan vitamiineja ym.), ja sitten jos tekee mieli makeaa niin otan vahan (!) jaateloa. suklaata, pienen muffinssin tai jotain. Ja yllattavaa kylla, kun on lupa ottaa jotain niin ei sita tulekaan enaa ihan villiksi - varsinkaan kun on maha taynna oikeaa ruokaa ja ei ole hirvea hiilarivaje. Esimerkiksi kun ottaa suurimman osan proteiinistaan ruuasta ja syo hiilareita tarpeeksi ja kuituja, niin ei sinne mahaan niin kauheasti muuta mahdu (vertaan tassa siihen kun aiemmin sain suuren osan proteiinia juomista tm.). Toisaalta emme kylla sailo kotona herkkuja kaappikaupalla, mika myos vahentaa kiusauksia.

Mutta - tarinan opetus on kai se, etta ruokavaliota kannattaa miettia ja pitaa testata mika itselleen sopii parhaiten, eika saa pitaa itseaan liian tiukoilla koska se kylla kostautuu myohemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom