GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ei kiristelyille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Koska palsta alkaa olla melkoisen dieettipainottunut, ajattelin yrittää saada vähän näkyvyyttä "kiristelynvastaisille" ajatuksilleni :) Itse yritän (monestakin syystä) kovasti edetä kesää kohti ilman minkäänlaisia kiristelyitä ja välillä näitä juttuja lueskellessa meinaa iskeä jonkinlainen into päälle tyyliin "pitäisikö minunkin" :rolleyes: Noh, tuo on tietysti luonteen heikkoutta jos ei osaa pysyä päätöksissään. Muutamien muiden mimmien kirjoitusten myötä tuli kuitenkin mieleeni, että ehkä muillakin on vähän vaikeuksia jatkaa kevään kuluessa treenejä ja syömistä normaalisti (ja mahdollisesti keräillä lisää lihasta) kun sitä kuitenkin haluaisi kesällä vaatteiden vähentyessä näyttää edes vähän siltä, että salilla on tullut käytyä. Kuitenkin uskon, että KAIKKI punttimimmit ovat oikein hyvässä kunnossa vaikka omasta mielestä sitä rasvaa olisikin liikaa! Fitnesskisaajien ja kehonrakentajien kuvia katsellessa monilla voi hämärtyä ajatus siitä, mikä on ns. normaali kropan rasvan määrä.

Pointtini oli kai se, että ns. "turhia" dieettejä ei kenenkään kannattaisi viedä läpi. On kyllä hyvä, että täällä annetaan oikeaa tietoa dieeteistä ja kaalisoppahörhöilyistä innostuneet varmasti pudotetaan maanpinnalle, mutta uskoisin että on monia punttimimmejä, joiden kohdalla dieetti ei kesän kynnyksellä ole tarpeen. Toki jokainen itse määrittelee sen onko kiristely tarpeen, mutta suosittelisin nyt ainakin teitä, jotka olette saaneet muilta kiristelynvastaisia kommentteja ottamaan kommentit ihan vakavasti. Monesti oma kehonkuva hämärtyy ja dieetitkin saattavat sitten karata käsistä - nimimerkillä kokemusta on!

Onhan täällä muitakin jotka eivät kiristele, onhan? :piis:

Minä en kiristele, koska en jaksa ja koska on ruokailut taas ihan pepuillaan.

Luulen siis, että sen kummemmat dieetit jää mun osalta toteutumatta :)

Sama täällä, meikäläinen on vielä niin pieni että jos tästä kiristelen, meen oljenkorrentaakse piiloon... :itku:
Koitan kaikin keinoin saada lisää lihaa luiden ympärille, ylimääräistä ei oo kuin pepussa ja vähän reisissä, ja kun se läski ei pala paikallisesti, katoaisi kaikki muodotkin samalla. :itku:

Mulla alkaa vähitellen kans tulla semmonen olo, että ehkä se dieettaus ei tässä vaiheessa kuitenkaan ole niin fiksua. Pari päivää sitten höyrysin siitä vielä ihan täysillä, mutta kuvakommenttien perusteella taidan jättää dieetin sikseen ja keskittyä siihen lihasten hankintaan ennemmin. En tiedä. Vähän kahden vaiheilla tässä. Katsotaan minne suuntaan tää tästä kääntyy kun kesä tulee lähelle :)

Täälläkään ei ole edes ajateltu diettiä.

Suunta kohti syksyn kisoja, joten lihasta vaan hankitaan.

Naurakoon uimarannalla vaan vaikka variksetkin, tiedän silti olevani näissä nesteissäni ja pienissä jenkkakahvoissani paremmassa kunnossa kuin 90 % muista naisista.

2 kiloa painoa on lähtenyt ihan vahingossa pois, joten olen vahvasti päättänyt syödä vielä hieman enemmän.

Liityn Dietin vastaiseen toimintaan ja lähden kanssanne Barrikadeille jos tarve vaatii.

* poistuu koneelta tehdäkseen suuren rahkagombon *
*lähtee ostamaan isommat bikinit*
:whip:

Samailla linjoilla Faidran kanssa ollaan. Olen tuota punninnut tässä että lähdenkö kiristelemään kesäkuntoon vai hankin lisää piffiä vaan ankarasti. Taitaa tuo kuppi kallistua tuon massanlisäyksen puolelle. Taitaa ne vähätkin lihakset lähteä kävelemään jos diettaamaan alan.

Kiitos Tiukkikselle maan päälle palauttamisesta :D . Toki, kiitos myös muille jotka ovat neuvoneet. Nyt alan olla vakuuttunut ettei kannata tässä vaiheessa vielä alkaa kiristelemään.. Joten jopa minäkin sitten nämä diettijutut jätän hamaan tulevaisuuteen...

Over and out...

-edit- toivottavasti kesään mennessä olisi lihasta kertynyt lisää. Ankaraa treeniä vaan..

Tässä myös yksi jäsen lisää bikini-kiristelyn vastaiseen rintamaan. Mulla on viime syksystä lähtien ollut meneillään pienimuotoinen massankasvatusprojekti, joka ei erinäisistä "henkisistä lukoista" johtuen ole ollut mitenkään helppo. Tuntuu, että vasta viime aikoina on homma alkanut rullaamaan kunnolla. Kun lueskelee tätä tai jotain muuta palstaa netissä, niin tulee vaan kovin yksinäinen olo, kun joka paikassa julistetaan sotaa läskiä vastaan.

Tämän threadin innoittamana, jatkan siis massailua ja kovia treenejä hyvillä mielin.

Mä en myöskään ole dieetillä, mutta oon kyllä yrittänyt jättää herkuttelua vähemmälle ja syödä enemmän oikeeta ruokaa. Eli opettelen syömään :D Mutta se onkin ihan eri juttu kuin dieettaaminen!

Ja Viivin sanoin: ostetaan sit vaikka isommat bikinit! :)

Täällä kans yksi, joka yrittää olla ajattelematta dieettiä ja keskittyä lihasten hankintaan.

Olen laskenut+seurannut sapuskoitani tarkasti n. 1/2 vuotta tarkoituksena opetella vihdoinkin syömään oikein (=riittävästi) ja varmistaa riittävä proteiininsaanti. "Yllättävästi" tulosta on tullut paremmin ja virtaa treenaamiseen riittänyt... Nyt ongelmana on koettaa olla nipistämättä kaloreita alemmaksi kiristely-threadien innoittamana ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
vilma-liina sanoi:
Täältä kanssa iso EI nimenomaan turhille dieteille! :)

Kuin myös täältä! Esim. Zannazin ja Faidran ei tarvitse tosiaankaan dieetata yhtään ennen kisadieettiä ( jos nyt tavoitteenanne on nousta lavalle joku päivä ) :)

Tääkin siis tahkoaa lihasta tonne syksyyn asti ja sit pitäis alottaa kisadieetti * glups * Jos sais nostettua kalorit tonne 2300 - 2500 paikkeille, niin ei joutuisi heti dieetin alussa alhaisille kaloreille. Katsellaan..

Saanko udella, miten paljon leidit syö massakaudella ja lasketteko / kirjaatteko syömisenne ylös? Ite en oo kirjannut syömisiä ehkä kuukauteen ( ?? ), mutta tänään taas aloin laittamaan niitä ylös -- se on jo niin luonnollista ja helpottaa paljon ruokailujen suunnittelemista ja rytmittämistä. Nii, ja rasvat meinaa jäädä joka päivä liian vähille, joten siksikin ruokapäiväkirjan pidosta on apua..

Minä lopetin dietin kun siitä ei kertakaikkiaan tullut mitään!
No tänään kävin asioimassa neuvolassa ja sielähän se riemu repesi;
olen kaksi kiloa läskimpi kuin oma vaaka on näyttänyt. Sielä oli semmoinen 100g tarkkuudella oleva vaaka ja kotona 0,5kg tarkkuudella näyttävä.
En jaksa enää stressata, aloin vaan nauraa vaa'alla seistessäni hysteeristä naurua, täti vähän ihmetteli, että mikä sille tuli :eek:

Joten jatketaan reenejä entiseen malliin!

Olen tosi huono kirjaamaan syömisiäni, valitettavasti.

Syön läpi vuoden suht asiallisesti ja puhtaasti. aika lailla perus safkaa kanaa naudan jauhelihaa sekä lihaa kalaa olen tosi huono syömään ( yäk ), mutta valitettavasti syön aivan liian vähän, ja on tosi vaikea saada tarpeeksi ruokaa alas.

Rasvoja tulee minullekkin aivan liian vähän, ja yritän kokoajan muistaa ottaa rypsiöljyä lesitiinin ja omega 3 kanssa.
Puuroon aamulla laitan mutta muuten jää vähille.

Olen suunnitellut ruokapäiväkirjan pitoa, mutta en oikein ole saanut itsestäni irti.
potkinkin nyt itseäni pyllylle ja aloitan ensiviikon maanantaina!

Tämä oli lupaus !

Fiona sanoi:
Saanko udella, miten paljon leidit syö massakaudella ja lasketteko / kirjaatteko syömisenne ylös? Ite en oo kirjannut syömisiä ehkä kuukauteen ( ?? ), mutta tänään taas aloin laittamaan niitä ylös -- se on jo niin luonnollista ja helpottaa paljon ruokailujen suunnittelemista ja rytmittämistä. Nii, ja rasvat meinaa jäädä joka päivä liian vähille, joten siksikin ruokapäiväkirjan pidosta on apua..

Alkuun laskin ja seurasin kalorimääriä ihan siitä syystä, että opin paremmin hahmottamaan päivittäistä kulutustani ja syömään tarpeeksi. Nyttemmin oon laskemisesta luopunut, koska ruokailut noudattaa aika tarkkaan samaa kaavaa päivästä toiseen. Syön puhdasta ruokaa, eikä herkkupäivätkään (kerta viikkoon) sisällä mitään kovin rasvasta tai sokerista mättöä (koska ei yksinkertaisesti tee mieli). Kalorit pyörii siinä 2500-2800 välillä.

Oisko mahdollista että nuiden massa-kalorimäärien kanssa saisi myös hieman tietoa siitä, minkä kokoinen kyseinen "syöjä" on? Kun ei varmaan ihan kaiken kokoiset voi mättää ~3000kcal...

Trinity sanoi:
Oisko mahdollista että nuiden massa-kalorimäärien kanssa saisi myös hieman tietoa siitä, minkä kokoinen kyseinen "syöjä" on? Kun ei varmaan ihan kaiken kokoiset voi mättää ~3000kcal...

Mä syön about 2000 kcal tällä hetkellä, pituutta 160 cm, painoa n. 62 kg, rasvat jossain 24 - 25 %. Pitäis pikkuhiljaa yrittää nostaa kaloreita, kuitenkaan keräämättä läskiä.. :confused:

Myös minä sanon ei diettaukselle tässä vaiheessa. Lihasmassaa on mielestäni ihan liian vähän (vuoden treenauksen jälkeen) ja olen mielestäni vieläkin aika riuku :( No painoa on kyllä vuoden mittaan tullut lisää (aloittaessa 160cm/44kg) mutta lisää vois vielä tavoitella. Usein tulee ihan vahingossa sitä paitsi syötyä liian vähän...

Trinity sanoi:

Mä painan tällä hetkellä jotain 53-54, en oo ihan hetkeen punninnut. Pituutta 170, vähän riuku oon kai vielä. Mutta onhan tää jo edistystä, koska viime kesänä painoin 50.

Turhille dieeteille ja laihoille treenaajille sanon miekin että "EI". Olenhan miekin osallistunut tuohon "Team fatlessiin", mutta en ota siitä pulttia, kun/jos menee ylisyömisen puolelle. Mie olen oikeastaan vain siivonnut ruuistani turhat makeat ynnä oluet pois. Miulla tosin onkin todellinen mahapömppö, jota yritän pienennellä. Liekö se sitten kiristelemistä siinä merkityksessä, jota Tiukkis tarkoitti? Pituuteni on 162 cm, ja painoni pyörii 70 kg:n kieppeillä. Eikä se ole kaikki lihasta. Onneksi aurinko paistaa ja pääsee hiihtelemään. Se on sitä parasta rasvankarkoitusta.

Ah! Ihana thread! Mä olen näitä ikuisia painonhinnaajia. Eli siis muut kohkaa siitä kuinka nyt pitää ruveta hinnaamaan elopainoa alaspäin kesää kohti, sillä välin kun minä tuskaan painon YLÖSpäin hinnaamisessa. Nyt tosin suunta parempi, paino noussut jo 56 kiloon! Uskomatonta kuinka voi ihminen olla iloinen kahdesta kilosta! Mutta takaisin asiaan..

Olen kai ikuisella massakaudella mutta nyt joulun jälkeen aloitin varsinaisen Puhtaan massakauden, eli en hanki kiloja järjettömällä roskaruoan mässäämisellä vaan syömällä 6-7 kertaa päivässä jotain missä on hyvä ravintosisältö jne. Pelkillä karkeilla ei jaksa pitkiä opiskelupäiviä..Viikonloppuisin annan kuitenkin itselleni luvan juoda esim.saunaoluen ja syödä jotain hyvää.Koulussa on huomattu tää syöminen..alkaa tulla jo kommenttia että "Mitä sä oikeen teet ku aina syöt?!" :D

Eli mitat tällä hetkellä 170,5/60 (en ole muutes vieläkään "luutunut" eli luuni kasvavat vielä..pitäiskö ottaa reenin kanssa rauhallisemmin?)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom