Ei kannata rääkätä eläimiä ja laittaa siitä videoita nettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
No vittu jeesustellaan sitten. Varmaan lähes kaikki ovat joskus repineet kärpäseltä/hyttyseltä siipiä ja jalkoja irti. Ollaanko me lähes kaikki jotenkin sadistisia homoja? Onko sillä eroa kiduttaako isoa vaiko pientä eläintä?

Mutta kelatkaa, enkä edes sano tätä kovin huumorilla, jos juissi olisi tehnyt saman Suomessa, olisi hänelle mahdollisesti pukannut taiteilija-apurahaa.
Jos tässä nyt viitataan siihen kissantappajataiteilijaan epäsuorasti, niin kyseinen mies sai kyllä kuulla tekemisistään.

- Taiteilija tunnetaan nyt ja ikuisesti "kissantappaja-Teemuna", joka ei todellakaan ole mikään ylistävä nimitys.
jaa, kuka teemu ja kuka taiteilija?

No vittu jeesustellaan sitten. Varmaan lähes kaikki ovat joskus repineet kärpäseltä/hyttyseltä siipiä ja jalkoja irti. Ollaanko me lähes kaikki jotenkin sadistisia homoja? Onko sillä eroa kiduttaako isoa vaiko pientä eläintä?

Tässä on englanniksi vähän aiheesta:

As natural "explorers," don't all children sometimes harm animals?

Absolutely not. While some children kill insects, few torture pets or other small creatures. If allowed to harm animals, children are more likely to be violent later in life. Animal cruelty, like any other violence, should never be attributed to a stage of development.

What kind of children are cruel to animals?

Serious or repeated animal cruelty is seen more often in boys than in girls. Children as young as four may harm animals, but such behavior is most common during adolescence. Cruelty is often associated with children who do poorly in school and have low self-esteem and few friends. Children who are cruel to animals are often characterized as bullies and may have a history of truancy, vandalism, and other antisocial behaviors.

What should I do if an otherwise "good" child harms an animal one time?

Though innocent exploration may be corrected simply by talking with the child, any time a child causes an animal pain or suffering you should be concerned.

What is the difference between innocent exploration and calculated animal cruelty?

Innocent exploration may come of simple curiosity, but calculated animal cruelty is motivated by a desire to harm. While even innocent acts of cruelty should be addressed, it is particularly important to intervene when a child is insensitive to the obvious distress of an animal, repeats a harmful behavior, or derives pleasure from causing an animal pain.

Toivottavasti vastasi kysymyksiin ja englanti luonnistuu.

Ja kyllä sillä on tosiaan psykologisesti eroa läppäsetkö hyttysen hengiltä vai saatko nautintoa aiheuttamalla toisille eläville tuskaa.

jaa, kuka teemu ja kuka taiteilija?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Teemu_Mäki

"Mäki tuli suuren yleisön tietoisuuteen vuonna 1988 tekemästään videoteoksesta Sex and Death. Teoksessa on kohtaus, jossa Mäki tappaa kissan kirveellä ja tämän jälkeen masturboi kissan ruumiin päälle. Kohtaus on tullut tunnetuksi epävirallisella nimellä "kissantappovideo". Teon tehdessään Mäki oli vielä opiskelija.

Vuonna 1991 Helsingin hovioikeus tuomitsi Mäen eläinrääkkäyksestä 1 400 markan sakkoihin sekä maksamaan 1 700 markkaa korvauksia Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle, jolta sai kissan.

Asia palasi uudestaan mediaan vuonna 1994, kun nykytaiteen museo Kiasma osti kokoelmiinsa 20 000 markan hintaan Mäen videoteoksen My Way, a Work in Progress, joka sisältää osia Sex and Death -teoksesta, mukaan lukien kissantappokohtauksen. Kansalaisten painostuksen johdosta Kiasma kuitenkin luopui teoksesta."

Ei noiden vanhemmat ole mitään pahaa tehnyt.Siinä kohtaa tää menee yli.

edit,

Aika erikoinen asenne myös tunturilla, huoh. En jaksa alkaa vääntämään asiasta kun jo valmiiksi vituttaa
Radikaali asenteeni tähän johtuu varmaankin siitä, että satun itse omistamaan pari kissaa. Minua ei haittaa perheen mustamaalaaminen siinä mielessä, että hänen läheisensä tulevat muistamaan tämän tempauksen loppuelämänsä ja kaveri ei siitä syystä selviä säälittävillä sakoilla. Jos bisnekset alkaa menemään alamäkeen ja kotiin tulee uhkauksia se on voi voi.

Radikaali asenteeni tähän johtuu varmaankin siitä, että satun itse omistamaan pari kissaa. Minua ei haittaa perheen mustamaalaaminen siinä mielessä, että hänen läheisensä tulevat muistamaan tämän tempauksen loppuelämänsä ja kaveri ei siitä syystä selviä säälittävillä sakoilla. Jos bisnekset alkaa menemään alamäkeen ja kotiin tulee uhkauksia se on voi voi.
Voi elämä, taitaa puuttuu pari ruuvia päästä vai? todellisuudentaju? huh huh :david:

Tää on kans sellanen, että kovat nettisherlokit haluaa vaan näyttää mihin ne pystyy... Joku ihan säkällä huomannu, että Kenny Glennin my space/facebook whatever-profiilissa on samaa taustaa ja nyt spämmätään ja paisutellaan, sekä isolla showlla mölytään, miten ollaan ison ja salaisen interwebin superagentteja...

Jos Kennyn mummon lempiruoka olisi netissä, sekin olisi kaivettu esiin ja vittuiltu sen mailiin...

Satun minäkin omistamaan kolme kissaa, ja olen ihan kissaihminen muutenkin. Ei musta silti ole millään tavalla fiksua vetää koko perhettä tohon mukaan, saatika syyttää vanhempia tapahtuneesta.

Teemu Mäki osui aika oikeaan videotaideteoksestaan kun arvasi että ne uutiskuvat kuolevista eivät liikuta ketään, mutta se kissa kerää kaiken huomion. Ihmisten tappaminen ja kiduttaminen ei kiinnosta ketään, mutta yksittäiset elukat kerää sympatiaa. Hoidettaisiin ihmisten asiat kuntoon ja sitten itkettäisiin vasta elukoiden perään.

Teemu Mäki osui aika oikeaan videotaideteoksestaan kun arvasi että ne uutiskuvat kuolevista eivät liikuta ketään, mutta se kissa kerää kaiken huomion. Ihmisten tappaminen ja kiduttaminen ei kiinnosta ketään, mutta yksittäiset elukat kerää sympatiaa. Hoidettaisiin ihmisten asiat kuntoon ja sitten itkettäisiin vasta elukoiden perään.

Joo, koska nämä asiathan ovat toisensa täysin poissulkevia.
Niinkauan kuin maailmassa on yhdelläkään ihmisellä paha olla, niin kyllä eläimiä tulee saada kiduttaa, koska se on niin paljon pienempi paha. Tällähän periaatteella saadaan oikeastaan oikeutettua melkein mikätahansa rikos ja vääryys, koska onhan niitä suurempiakin ongelmia olemassa, joten mitäs me pienistä välittäisimme.

Minä aion kyllä jatkossakin "itkeä elukoiden perään", vaikka joillakin ihmisillä olisi asiat kuinka viturallaan. Riittää minulla sympatiaa heillekin.

No onpa hyvä ettei sulla ole akvaariota niin kalastajien perheet on turvassa...

Millä perusteella uutiskuvat kuolevista ihmisistä "ei liikuta ketään"? Ja tasan liikuttaa!

En jaksanut lukea koko threadia, joten en tiedä onko mainittu seuraava seikka:

Monet sarjamurhaajat ovat osoittaneet julmuutta ja väkivaltaista käytöstä eläimiä kohtaan nuorina ennen kuin ovat siirtyneet kanssaihmistensä tappamiseen. Ted Bundy, Jeffrey Dahmer, Brenda Spencer ja David Berkowitz esimerkkeinä.

A study conducted by Northeastern University and the Massachusetts SPCA found that people who abuse animals are five times more likely to commit violent crimes against humans.

Voi kiesus mitä ylireagointia, tulee mieleen joku yläasteikäinen kettutyttö.
Älä nyt yhden 14-vuotiaan idiootin takia kaada koko suvun niskaan paskaa, ei ne tuolle mitään voinut.

Ei oikeasti voi olla kaikki inkkarit kanootissa jos tuollaisesta saat jotain mielihyvää.

Älä nyt yhden 14-vuotiaan idiootin takia kaada koko suvun niskaan paskaa, ei ne tuolle mitään voinut.

Ei oikeasti voi olla kaikki inkkarit kanootissa jos tuollaisesta saat jotain mielihyvää.

Toivotaan ettei koko bisness mene nurin kertaheitolla, kun Ville Suomesta laittaa perheen shitlistille, eikä tankkaa tojotaansa suvun jakelupisteillä ameriikoissa.

Ylireagointia? Erittäin hyvin sanottu, koska ylireagoit parhaillaan itsekin.

Faktahan on ettei asia liikuta millään tavalla minun elämää. Jos kyseisen kaverin perheelle käy huonompi flaksi niin se on edelleen voi voi. En kuitenkaan voi jakaa heille sympatiaani.

Toivotaan ettei koko bisness mene nurin kertaheitolla, kun Ville Suomesta laittaa perheen shitlistille, eikä tankkaa tojotaansa suvun jakelupisteillä ameriikoissa.

Ylireagointia? Erittäin hyvin sanottu, koska ylireagoit parhaillaan itsekin.

Jaa? No tosta ylireagoinnista voi olla montaa mieltä, mutta en ainakaan ole vahingoniloinen pojan suvun saamasta vihasta.

En ole noita bisneksiä edes kommentoinut mitenkään, mutta tuskinpa tämä homma positiivisestikkaan niihin vaikuttaa, ainakaan näinä aikoina mitä eletään.

Joo, koska nämä asiathan ovat toisensa täysin poissulkevia.
Niinkauan kuin maailmassa on yhdelläkään ihmisellä paha olla, niin kyllä eläimiä tulee saada kiduttaa, koska se on niin paljon pienempi paha. Tällähän periaatteella saadaan oikeastaan oikeutettua melkein mikätahansa rikos ja vääryys, koska onhan niitä suurempiakin ongelmia olemassa, joten mitäs me pienistä välittäisimme.

Minä aion kyllä jatkossakin "itkeä elukoiden perään", vaikka joillakin ihmisillä olisi asiat kuinka viturallaan. Riittää minulla sympatiaa heillekin.
Kuinka monta eläintä on tapettu lautasellesi?

Back
Ylös Bottom