Ei kannata rääkätä eläimiä ja laittaa siitä videoita nettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
Onko eläimen kasvattaminen ja teurastaminen ruoaksi sama asia, jos kidutetaan ja pahoinpidellään seuraeläimeksi tarkoitettua eläintä?

Eli siis teurastaminen=kiduttaminen?

Hyvin sä vedät, hei.

Onko eläimen kasvattaminen ja teurastaminen ruoaksi sama asia, jos kidutetaan ja pahoinpidellään seuraeläimeksi tarkoitettua eläintä?

Hyvin sä vedät, hei.
Mitä eroa on eläimen kannalta, josta siis nyt välitetään, tapetaanko se herkkuateriaksi, taiteeksi, viihteeksi tms?

Tutustu tehomaatalouteen, ja vastaa, voivatko teuraseläimet hyvin.

En jaksanut lukea koko threadia, joten en tiedä onko mainittu seuraava seikka:

Monet sarjamurhaajat ovat osoittaneet julmuutta ja väkivaltaista käytöstä eläimiä kohtaan nuorina ennen kuin ovat siirtyneet kanssaihmistensä tappamiseen. Ted Bundy, Jeffrey Dahmer, Brenda Spencer ja David Berkowitz esimerkkeinä.
Moni ns. normaali ihminen, minä mukaan lukien, on repinyt siipiä irti kärpäseltä eikä siltikään ole murhannut ketään. Väitänpä vielä, että maailmassa on enemmän ihmisiä, jotka ovat lapsena "kiusannut" eläimiä ja joista on tullut normaaleja kuin niitä joista on tullut sarjamurhaajia.

Mitä eroa on eläimen kannalta, josta siis nyt välitetään, tapetaanko se herkkuateriaksi, taiteeksi, viihteeksi tms?

Aiheesta eläimen saa lopettaa, kunhan se tehdään mahdollisimman kivuttomasti. Olen minä vienyt omankin kissani aikanaan eläinlääkäriin piikille, kun teki kuolemaa.
Minkään eläimen tahallista kiduttamista en hyväksy ja kannatan myös tuotantoeläinten olojen parantamista. Etenkin kanoilla on tukalat oltavat tehotuotannossa.

En nyt oikein ymmärrä mitä tässä haet? Oikeutusta kissojen pahoinpitelylle?

"Yhden kuolema on suuri tragedia, miljoonien taas tilastotieto".

Moni ns. normaali ihminen, minä mukaan lukien, on repinyt siipiä irti kärpäseltä eikä siltikään ole murhannut ketään. Väitänpä vielä, että maailmassa on enemmän ihmisiä, jotka ovat lapsena "kiusannut" eläimiä ja joista on tullut normaaleja kuin niitä joista on tullut sarjamurhaajia.
Olen minäkin repinyt kärpäseltä siipiä irti pienenä, mutta se on hieman eri asia, kuin repiä lemmikkipapukaijalta siivet irti.

Toki pieni lapsi voi pitää lemmikkiä pehmoleluun verrattavana ja antaa "rankkaa rakkautta", mutta 14vuotiaalla se on jo selvää häiriökäyttäytymistä.

Joillakin tuo häiriökäyttäytyminen jää itsestään aikuisikään mennessä pois, jotkut sitten purkavat tuon intonsa johonkin muuhun.
Ei niin mitään. Sillä on merkitystä, mitkä askeleet johtavat tappamiseen. Jos lehmän teurastaa tökkimällä sitä haarukalla, se on yksinkertaisesti julmaa ja turhaa kivun tuottamista eläimelle.
Olisit toki voinut heittää jotain esimerkkejä asiasta, mutta noh.

Turha kuvitella, että jokaiselle lehmälle voi hankkia oman erillisen pienen kotiladon ja peltotilkun, jossa ne voivat elää onnellisena elämänsä loppuun saakka kirmaillen possujen ja susien kanssa.

Mitä nyt itse aiheeseen tulee, niin ei 4chan toteuta mitään karman lakia "rangaistessaan" eläinrääkkääjäpojua ja tämän perhettä. Anonyymeille nyt vain tarjottiin sopiva kohde tarjottimella naaman eteen. Jos on kyseiseen kuvalautaan tutustunut, niin siellä nyt satutaan repimään huumoria irti sieltä mistä saadaan, oli se sitten asiallista, tai ei.

Mun mielestä toi on huvittavaa kun 14-vuotias idiootti saa paskaa niskaansa niin paljon kun sitä vaan voi latoa .Siis onhan se nyt ihan kusipää kun tollasta tekee, mulle sama ihan sama onko eläin tai luokkakaveri kyseessä, niin kyllä toi jotain kertoo luonteesta. Ja ei kyllä haittaa yhtään, että toi perhe vedetty mukaan lokaan - kyllä toi 14-vuotiaskin oppii siitä vähän vastuun käsitystä, kun oppii ymmärtämään, että omat teot vaikuttavat läheistenkin elämään. Ja sitäpaitsi mä nautin tällaisista joukkolynkkauksista, niitä on kiva seurata etäältä, sivullisena.

Kyllähän pojalle opetus olisi paikallaan, mutta oletkos sitä mieltä, että isukin bisneksetkin pitää pyrkiä lokaamaan? Ei se varmana tilannetta enää paranna jos perheellä alkaa menemään taloudellisesti huonosti.

Mun mielestä nimenomaan tekis iskälle hyvää vähän pysähtyä ja miettiä prioriteettejä elämässä jos bisnekset lähtis laskuun. On varmaan käyttäny enemmän aikaa niihin kuin mukuloihinsa.

Täytyy nyt muistaa että 14-vuotias on lapsi, vaikka tuon videon perusteella se vaikuttaa vittumaisen vanhalta. Se että yhteen perheeseen sattuu kaks kissanrääkkääjää, kertoo todellakin siitä että jotain on aika hyvin pielessä vanhempien ja lasten suhteessa. Epäilemättä tuolla on taustalla jotain muutakin, koulukiusaamista esimerkiksi. Mutta ei sekään lapsesta tee sosiopaattia mikäli kotiolot on kunnossa.

Vanhemmat vastuuseen ja lapset vaikka huostaan mikäli homma ei parane.

Mun mielestä nimenomaan tekis iskälle hyvää vähän pysähtyä ja miettiä prioriteettejä elämässä jos bisnekset lähtis laskuun. On varmaan käyttäny enemmän aikaa niihin kuin mukuloihinsa.

Täytyy nyt muistaa että 14-vuotias on lapsi, vaikka tuon videon perusteella se vaikuttaa vittumaisen vanhalta. Se että yhteen perheeseen sattuu kaks kissanrääkkääjää, kertoo todellakin siitä että jotain on aika hyvin pielessä vanhempien ja lasten suhteessa. Epäilemättä tuolla on taustalla jotain muutakin, koulukiusaamista esimerkiksi. Mutta ei sekään lapsesta tee sosiopaattia mikäli kotiolot on kunnossa.

Vanhemmat vastuuseen ja lapset vaikka huostaan mikäli homma ei parane.
Miettikääs tilannetta, jossa isä olisi hakannut poikaansa ja sitten siinä olisi menty ja rääkätty sivullisina perheen kissoja. Selityksenä toki aivan yhtä naurettava selitys kuin edellä "oppiipahan kun tietää, että lemmikitkin kärsivät". Kyllä olisi aivan hirvittävä meteli noussut kun viattomia kissoja hakataan, vaikka ne eivät kuulu asiaan.

Ja joo, kissan turpaan vetäminen ei ole edes samalla planeetalla siinä damagessa, mitä ihmisen elinkeinolle voi tehdä kustessaan hänen yritystoimintaa. Kissat on vittu kissoja, hyödyttömiä karvapalloja.

Ja onko hieman kieroa ajattelua, jos perää prioriteetteja isän kohdalla itse samaan aikaan arvottaen kissan ihmistä tärkeämmäksi.

Vittu mitä hihhuleita taas tääläkin. Ihmisillä menee liian hyvin nykysin kun tärkeimmät huolenaiheet on se naapurin kissa tai ne vitun harvinaiset simpukat jonka vuoksi ei voida rakentaa vesivoimalaa.

Tekis kyllä joku kunnon sota tai luonnonmullistus hyvää niin oppisi hihhulit olemaan ja pistään asioita realiteettiseen arvojärjestykseen.

Vittu mitä hihhuleita taas tääläkin. Ihmisillä menee liian hyvin nykysin kun tärkeimmät huolenaiheet on se naapurin kissa tai ne vitun harvinaiset simpukat jonka vuoksi ei voida rakentaa vesivoimalaa.

Tekis kyllä joku kunnon sota tai luonnonmullistus hyvää niin oppisi hihhulit olemaan ja pistään asioita realiteettiseen arvojärjestykseen.

samaa oon itsekki sanonu, ihmiset tarttis oikeita ongelmia niin ei tarttis joka helvetin pikkuasiasta ruikuttaa.

Miettikääs tilannetta, jossa isä olisi hakannut poikaansa ja sitten siinä olisi menty ja rääkätty sivullisina perheen kissoja. Selityksenä toki aivan yhtä naurettava selitys kuin edellä "oppiipahan kun tietää, että lemmikitkin kärsivät". Kyllä olisi aivan hirvittävä meteli noussut kun viattomia kissoja hakataan, vaikka ne eivät kuulu asiaan.

Ja joo, kissan turpaan vetäminen ei ole edes samalla planeetalla siinä damagessa, mitä ihmisen elinkeinolle voi tehdä kustessaan hänen yritystoimintaa. Kissat on vittu kissoja, hyödyttömiä karvapalloja.

Ja onko hieman kieroa ajattelua, jos perää prioriteetteja isän kohdalla itse samaan aikaan arvottaen kissan ihmistä tärkeämmäksi.

Itseasiassa tässä olikin kyse niistä lapsista eikä siitä kissasta. Aika helvetin iso osa tän maailman ongelmista johtuu siitä että on ihmisiä jotka hankkii/saa lapsia, joilla ei kuitenkaan ole aikaa, kypsyyttä, ymmärrystä tai yleensäkkään minkäänlaisia eväitä kasvattaa niitä. On toki yksilöllistä miten lapsi selviää mistäkin oloista, mutta joillekkin käy näin. Sääliksi käy penskoja.

Uskon että isukkikin on arvostanut elinkeinon ja materiaalisen perinnön lasten henkisen vastaavan edelle.

maantiedon opettajakin tapasi joskus sanoa, että ulkomaanapu ja muiden auttaminen kiinnostaa ihmisiä niin kauan, kun talous on nousussa ja kaikilla menee lujaa, lama kun tulee niin loppuu hyvin äkkiä kaikkien hippihihhuleiden kiinnostus eläinten- ja ihmistenoikeuksista kun on omiakin asioita huolehdittavana.

Kissa aina ihmistä parempi. Oli lama tai ei.

Rukoilen kaikille eläinrääkkääjille mahdollisimman huonoja oloja ja paljon sairauksia.

Niin, Dahmer oli vissiin hakannut kotieläimiltä päitä irti ja laittanut tolpan nokkaan, että en sitten tiedä kuinka "normaalia" tuo mielestäsi on... Tämä siis näihin yhteneväisyyksiin eläinten tappamisen ja myöhemmin ihmisten murhaamisen osalta.

Tämä video sitten onkin ihan toinen juttu.

Näin tämän "Dusty Showers" -videon ja nyt on kyllä monet ylireagoineet ja pahasti. Sinällään helvetin lapsellista ja väärin rääkätä eläintä, varsinkin kyseinen otus ei näköjään edes ollut tehnyt mitään "pahaa". Mutta alkaa nyt massiivinen vihakampanja koko sukua kohtaan? Haloo, vittu mitä jengiä.

Back
Ylös Bottom