Ehdota max 8000€ autoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.3.2003
Viestejä
4 493
Pikkuhiljaa palaa pinna ja lompakko ranskalaisen jatkuvaan osien tarpeeseen, niin olisi aika alkaa katsella uudempaa autoa.

Jotain vaatimuksia siltä autolta:
- Mielellään alle 10-vuotias
- Ajettu alle 200tkm
- Opelin ja ladan voi unohtaa, sattuneesta syystä ranskalaisiakin katsellaan pitkin hampain.
- Luotettava, halpa korjata/korjauttaa
- Autot joissa on ketju eikä jakopäänhihnaa saavat lisäpisteitä

Lisätoiveina (saahan sitä haaveilla):
- Sinkitty kori
- ABS, luistunesto, hälytin

Kiirettä ei ole tarkoitus tämän asian kans pitää, ensin haetaan se malli jossa parhaiten vaatimukset kohtaa.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toyota avensis.
+Luotettava,halpa korjata, helvetin hyvin toimiva huolto!
+arvo säilyy yllättävän hyvin
+toyotan 1,6litran kone lienee maailman luotettavimpia.
+harvemmin jakohihnat katkeaa.
+Saat maineen fiksuna ja järkevänä miehenä

+- jos pillurallit kiinnostaa, niin tämä ei ole auto siihen
-alusta ei ole mikään maailman jämäkin, ja kallistelee mutkissa yms.

Mazda 626 voisi kanssa olla vaihtoehto.
Tästä ei ole kokemuksia tosin.

KIA Ceratokin voisi venyä tuohon budjettiin?
 
Ei mulla koskaan ole ollu mitään varsinaista pilluralli-ikää, joten se ei ole ongelma.
Tuota toyotaa on tullut itsekin mietittyä, pitäis vaan joskus käydä kokeilemassa että onko se alusta nyt niin huono kuitenkaan. Vertailupohjana on kuitenkin -92 ranskalaistuote, joka taas on hyvä ajettava. Tosin eipä tuo paljoa lohduta, kun liian moni matka päätyy korjaamolle/varaosaliikkeeseen.

Kia ei tuohon näytä mitenkään venyvän, 12.5k€ näyttäis olevan halvimmat nettiautossa.
Mazda kyllä vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
 
Heti tuli mieleen Nissan Primera.
Alle 8000 eurolla saa jo ilmastoidun, kaksi litraisen -98 tai uudemmankin, abs-jarruilla yms.
Varaosat ovat melko halpoja.
Ja on nokkaketju ja lienee sinkkikorikin.

Aika tylsiä perheautojahan nuo ovat, mutta aika luotettavan oloisia kaikin puolin.
 
Pitääpä toi nissankin sitten ottaa harkintaan, nokkaketju ja mahdollisesti sinkitty kori on kuitenkin isoja plussia.
Harmaata massaahan noi mallit kyllä on, mutta lähden nyt siitä että ennemmin uudempi perusauto. Kuin esim joku vanhempi urheilumalli, jossa varmasti on tulevaisuudessa remppaa enemmän edessä.
Edit: Vieläkö nissaneissa vaihdelaatikko on ongelma?
 
No tuo nyt ei ole ongelma, tarkoitan lähinnä vitosen hyppäämistä pois päältä.
Osaatko muuten sanoa mistä vuosimallista alkaen nissanista löytyy sinkitty kori ja onko kaikki tuon ikäiset mallit nokkaketjulla vaiko vain osa?
 
Faijalla on ollut N16 Almera 1.8 sedan -00 nyt seitsemän vuoden ajan ja itsekin sillä on tullut ajeltua paljon,enkä autosta kyllä pahaa sanottavaa löydä,jos perusautoa hakee. Luotettava on ollut eikä mikään piirre autossa ärsytä. Ainakin tuo 1.8 kone on jakoketjulla,muista en tiedä.

Sitten noista vaihdelaatikkovioista. Ilmeisesti ovat vaivanneet 02-03 vuosien vaihteen facelift-malleja ja ilmeisesti laakerivika. Aiheesta jotain keskustelua Suomi24:ssa http://keskustelu.suomi24.fi/show.f...ce=4500000000001163&posting=22000000013978077

Muistaakseni ainakin tuon 00-vuoden sedan-korimalli on valmistettu Japanissa ja Hatchbackit Englannissa,jos tuolla nyt jotain väliä itselle on...
 
No tuo nyt ei ole ongelma, tarkoitan lähinnä vitosen hyppäämistä pois päältä.
Osaatko muuten sanoa mistä vuosimallista alkaen nissanista löytyy sinkitty kori ja onko kaikki tuon ikäiset mallit nokkaketjulla vaiko vain osa?
Eipä ole tarkkaa tietoa, käsittääkseni on lähinnä vanhempien mallien vaiva tuo vitosen tippuminen.
Eiköhän sitä sinkkiä ole jo pitemmän aikaa käytetty. http://www.mainio.net/print.asp?path=1;1132;1137;50094;38459

Ainakin meillä molemmissa Nissaneissa ( Almera 1.8 ja Primera 2.0 ) on ketju.
Itse tykkään enemmän ajella tuolla Primeralla, kun tuntuu hiljaisemmalta, tehokkaammalta ja jotenkin muutenkin mukavammalta.
Primeralla on ajettu vähän yli 203tkm ja Almeralla 68tkm.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Skoda Octavia

+paljon samoja osia kuin audissa ja volkkarissa
+halpa (ostohinnaltaan ja huolloltaan)
+farmarinakin ok:n näköinen
-vanha kommunistiauton maine on joillekin ongelma

Ostin syksyllä -06 itse moisen kärryn. Mun auto on vm.-99, 1.8, ajettu 155000km, mukana alustasarja + aluvanteet, hinta 7300€ (yksityiseltä). Tosi tyytyväinen olen ollut. Tyyppivikana sähköikkunoiden ja keskuslukituksen mahdolliset ongelmat (kosteus), mutta niistäkin pääsee eroon aika kivuttomasti mikäli kohdalle osuu.

Mun mielestä tossa on sinkitty kori, mutta voin olla väärässäkin.
 
-alusta ei ole mikään maailman jämäkin, ja kallistelee mutkissa yms.

Perusvehjeksessä on tosiaan aika löysä alusta, ihan niinkuin Carina E:ssäkin. Avensiksessa paranee kuitenkin, kun vaihtaa jämäkämmät iskarit. Kyseisessä vehkeessä taisi olla KYB:in kaasuiskarit vaihdettu alle, eli ei puhuta mistään kallista osista edes.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom