Ehdota ensiautoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piidu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielestäni järkevin ensiautoks jos budjetti ei oo suuri ois joku 92-98 tms corolla tai mielummin ehkä civic. Hinnat paritonnia, varaosat halpoja ja helppoja korjata.

Eikä todellakaa mersu,audi tai vanha bmw.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yksi ehdokas perusautoksi olisi '98-'99 Nissan Almera 2.0 GTi - 90-luvun japsicoupeksi ihan fiksun näköinen ja siisti myös sisältä, bonarina harvinaisen isot jalkatilat myös takana. Itselläni on 1.6 '98, kaverilla sama 300k poljettuna eikä ikinä ongelmia - 1.6:n tehot eivät oikein tosin maantieajossa riitä. Tehdas lupailee noille n. 500k ilman nokkaketjun vaihtoa, kestävää kamaa ainakin konepuolella.
 
mutta toisaalta jos haluat pysyä miehenä...:rolleyes:
Ime nyt kiviä jo. Jenkkiautot on upeita harrasteautoja, mutta kyllä varmaksi ja huolettomaksi ensiautoksi on tuollainen Corolla tai Civic juurikin hyvä valinta. Halpaa ylläpitoa ja turvallisia ajaa.
 
ei tarvi olla se jenkki välttämättä. Joku muukin kelpaa hyvin. Mutta hei come on!!
Civic tai corolla! teiniDX?:D tai 2000e civic ja siihen 1500 popit ja 1000e vanteet?
 
mutta toisaalta jos haluat pysyä miehenä...:rolleyes:

sinä et ole mies. oot nössö pikkupoika joka dokaa kuvitteelliseen suruun ja elämä menee mukamas niin päin vittua. jos automaku yms vastaavat :david: -maiset asiat on sulle miehisyyden merkki niin onnea vaan. kai niilläkin sitten voit sitä itseluottamustasi kohottaa, olemalla niin "mies".

turha mulle itkeä jos sanon asian suoraan.

sorry offtopicista.
 
Ime nyt kiviä jo. Jenkkiautot on upeita harrasteautoja, mutta kyllä varmaksi ja huolettomaksi ensiautoksi on tuollainen Corolla tai Civic juurikin hyvä valinta. Halpaa ylläpitoa ja turvallisia ajaa.

tosimieshän on hattu kädessä pomon toimistossa kinuamassa palkankorotusta aina kun pensan hinta nousee enemmän kuin 2snt/l :D

jenkkiautot on

a) tehty ihan päin vittua (lieneekö humalassa paikalliset konepajojen työntekijät tai sit vaan käyttävät useamman tuuman toleransseja voimansiirrossa yms vakiona)

b) ajo-ominaisuudet parhaimmillaan 200 mailin suoralla.

c) pienipippelisille henkilöille jotka tahtoo tuntea itsensä TOSIMIEHEKSI (vrt HD-miehen seikkailut)

ainut hyvä jenkeissä on suomen olosuhteissa se, että saa kori ruostua ympäriltä ja silti saa rekisteriin kun on erilliset tukirakenteet.
 
ei tarvi olla se jenkki välttämättä. Joku muukin kelpaa hyvin. Mutta hei come on!!
Civic tai corolla! teiniDX?:D tai 2000e civic ja siihen 1500 popit ja 1000e vanteet?
Jos 10 000 oli se raja, niin kyllä siihen saa jo aika uuden ja nätin japsin. Ja ne varaosat ovat vähän eri hinnoissa kuin Audilla, Bemarilla tai Mesellä. Ja tuolla budjetilla saa huomattavasti paremman Civicin kuin Audin. Tietysti joku Coupe-Audi olisi ihan kova vehje, varsinkin Quattrona, mutta saako alle 10k vielä kummoista yksilöä...?

Eli ei todellakaan puhuta mistää dx-korolloista, ne nyt varmaan voi jättää tästä keskustelusta pihalle..
 
kyllä juuri näin.

ja siksi ne on niin mahtavia.

mutta eipä silti:

embedded..ee935ff


Honda-Civic-Type-R-10.jpg


koita nyt olla ihan rehellinen?

toinen mikä vituttaa noissa japseissa on se että niihin et voi tehdä mitään itse.
tyypillinen tapaus: vika japsissa, sormi suuhun--> auto korjaamolle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toinen mikä vituttaa noissa japseissa on se että niihin et voi tehdä mitään itse.
tyypillinen tapaus: vika japsissa, sormi suuhun--> auto korjaamolle.

On muuten melko hieno tuo jenkkivekotin.

Monelle se on niin, että vika minkälaisessa autossa tahansa --> sormi suuhun --> auto korjaamolle.

Tuon Civicin huolto/korjaus taitaa Suomessa toimia ihan ok, verrattuna tuohon hienompaan peliin.
 
Zone-sarja -42%
Toihan nyt riippuu ihan rahatilanteesta.
Jos autoon on rahaa se 2k niin eiköhän joku civic tms. ole järkevä ratkaisu.
Jos taas autoon on rahaa 10k riippuu auton valinta siitä paljon sen ylläpitoon on varattu rahaa. Jos kyseessä on esim opiskelija jolla on 10k säästöt ei ole mitään järkeä laittaa kaikkia rahoja siihen autoon.

Jos kuukausiansiot taas ovat 5k luokkaa niin sehän on ihan sama minkä auton laittaa kun on luultavasti rahaa sitä ruuvatakin olkoon sitten jenkki, japski tai vaikka ranskis.
 
jenkkihypetystä
Niin niin. Mutta harrasteautoksi. Nyt puhutaan käyttöautosta ja ensiautosta.

Mä olen ajanut jenkkiautoilla siitä asti kun kortin sain, enkä todellakaan millään pikkulohko-paska-Darteilla vaan isolohkoilla klassikoilla. Ja sanonkin siis sillä kokemuksella mitä mulla on, että niillä vaan vittu ei ajeta ympäri vuoden. Niistä ei siis vittu puhuta tässä threadissa. Tosi hyvä mainostaa ensiautoksi jotain Moparia, siinä saa sitten olla koko ajan säätämässä ja korjaamassa. Noissa kun sitä hommaa piisaa aina.

Japsit on hyviä käyttöautoja. Luotettavia, oman kokemukseni mukaan luotettavampia kuin saksalaiset mitä mulla on myös ollut Cossu-Mersusta A6-Audiin ja siltä väliltä. Tehot alkaa korkealta, mutta se mahdollistaa turvallisen ajamisen kokemattomissa käsissä kun se vääntö ei heitä autoa käsistä.
 
tuo huoltohomma..niin.. kai se vähän riippuu ihmisestä.se on vaan totta että nuihin uusiin konehuoneisiin ei mahdu perkele edes ruuvimeisseli sisään!

Entä äänet?

Kuuntele kun kuningas (Charger) ärähtää ja civic vinkuu 8000 kierrostaan vieressä?

Se on hetki jolloin sillä kulutuksella, huollon kalleudella ja muulla ei ole väliä.
 
tuo huoltohomma..niin.. kai se vähän riippuu ihmisestä.se on vaan totta että nuihin uusiin konehuoneisiin ei mahdu perkele edes ruuvimeisseli sisään!

Entä äänet?

Kuuntele kun kuningas (Charger) ärähtää ja civic vinkuu 8000 kierrostaan vieressä?

Se on hetki jolloin sillä kulutuksella, huollon kalleudella ja muulla ei ole väliä.
Samaa mieltä tuosta äänestä, mutta se ei vielä ole riittävä peruste ostamaan ainoaksi autoksi. Mutta se huoltokin on aika sama jos ei osaa itse mitään tehdä, silloin sillä ei ole mitään väliä mahtuuko sinne aikuisen miehen käsi vai ei.

Jenkeissä se hyvä ero japseihin, että jos satut omistamaan oikean klassikon, sen hinta nousee kun vuosia kertyy. Nuo Aspenin raadot ovat sitten asia erikseen, niillä ei tee sitäkään vähää ympärivuotisessa käytössä.

Mulla oli Charger 440.. enkä sillä olisi talvella ajanut vaikka olisi maksettu.
 
toinen mikä vituttaa noissa japseissa on se että niihin et voi tehdä mitään itse.
tyypillinen tapaus: vika japsissa, sormi suuhun--> auto korjaamolle.

Taitaa olla sama homma kaikissa nykyautoissa.
 
toinen mikä vituttaa noissa japseissa on se että niihin et voi tehdä mitään itse.
tyypillinen tapaus: vika japsissa, sormi suuhun--> auto korjaamolle.
Mä oon korjannu Nissaniin kaiken itse, poislukien hitsaus kun en pidä moisesta ja kaveri hitsaa halvalla.
 
no sun nissani onkin vanha. eli VITUN hyvä!! on japseja jotka kelpais mullekkin..

joitain vanhoja celicoita ja jopa corolloja.. hienoja pelejä. ja kyllä, ottaisin mieluummin 89 corollan ku jonkun 2006 civicin.

Taitaa olla sama homma kaikissa nykyautoissa.

joo kyllä. näin on kyllä kaikissa uusissa autoissa.
 
kyllä. voimalla vai painolla? No molemmilla, eli jenkillä:D

kuultua toyotan tehtaalta:

älkää välittäkö suunnittelijat! ei se laatu vaan se määrä!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom