Eikö kansanedustuslaitoksen tehtävä ole se, että sinne saadaan valittua kaikki fiksuimmat ihmiset, jotka osaavat hallita maata kaikkien edun mukaisesti?
Se tässä on juuri mennyt mun mielestä päin helvettiä, että ihmiset äänestävät valtaan porukkaa, jotka omasta mielestä ajattelevat asioista "samalla lailla kuin minä". Onko koskaan tullut mieleen, että ehkä se taksikuski, ohjelmistosuunnittelija, missi, laulaja tai rallikuski ei välttämättä olekaan niin kovin fiksu ja hyvä kaikkien edun puolesta hallitsija, vaikka ajatteleekin asioista "samalla lailla kuin minä"?
Tämä sama piirre on esillä Yhdysvalloissa niiden ihmisten ajattelun taustalla, jotka kannattavat esimerkiksi Sarah Palinia ja Glenn Beckiä. Voi juku, se käyttää ihan samoja sanojakin kuin minä "oh golly" eikä mitään vaikeita sanoja, JOITA MINÄ EN YMMÄRRÄ.
Yksinkertaisesti: jos tätä maata hallittaisiin kadunmiehen logiikan perusteella niin kaikki menisi päin vittua, koska kaikki pyrkisivät omalta kannaltaan parhaaseen lopputulokseen eivätkä kaikkien kannalta parhaaseen lopputulokseen.
Ja ei, en yritä esittää olevani mitenkään kadunmiehen logiikan yläpuolella. Sen verran kuitenkin olen tajunnut, että en mene ehdolle eduskuntavaaleihin - se on ideana tarkoitettu vain fiksuimpia varten, jotka kykenevät hallitsemaan kaikkien edun mukaisesti. Valitettavasti käytännössä kaikki missit, laulajat ynnä muut hölmöläiset eivät valitettavasti tätä tajua.
Kansanvalta on tyhmien massojen valtaa. Kansalaisvalta on valistuneiden kansalaisten valtaa, jotka pyrkivät hallitsemaan kaikkien edun mukaisesti.
Ei ole millään muotoa epäselvää, että nykyiset hallitus- ja oppositiopuolueet ovat ryssineet asiansa ruhtinaallisesti päin vittua ja menettäneet suunnilleen koko kansan luottamuksen. Julkkisääniharavia löytyy jokaiselta puolueelta. Mieti kuitenkin sitä ehdokasta valitessasi, että ajatteleeko tämä ihminen samalla tavalla kuin minä, koska ollaan molemmat PERKELEEN fiksuja ja osattaisiin hallita kaikkien edun mukaisesti, vai ollaanko samaa mieltä siksi, että ollaan molemmat perkeleen tyhmiä ja ajetaan vaan omaa etuamme.
Itse yritän etsiä ehdokkaan, joka on itseäni fiksumpi ja äänestää häntä, vaikka ei välttämättä ajattelisikaan kaikista asioista samalla tavalla kuin minä.
Kyseessä ei siis ole mikään Perussuomalaisten vastainen puhe, vaan koskee kaikkia puolueita. Niin kuin sanoin, kaikilla puolueilla on julkkisehdokkaita ja muita mätämunia.